شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
ماندگاری بوتاکس ابرو

ماندگاری بوتاکس ابرو چه مدت است؟

ظهور چین‌وچروک‌ها و افتادگی پوست در گذر زمان امری اجتناب‌ناپذیر است. این تغییرات گاهی اوقات اعتمادبه‌نفس افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را به سمت معکوس کردن این فرایند سوق می‌دهد. ابروها یکی از اجزای صورت هستند که به بیان احساسات کمک کرده و تاثیر زیادی در شادابی یا خستگی و جوانی یا پیری صورت دارند. میل به جوانی و شادابی در تمام افراد اعم از زن و مرد و در تمام سنین وجود دارد. افتادگی ابروها می‌تواند چهره را خسته‌تر یا پیرتر نشان دهد. تزریق بوتاکس به ابروها یکی از روش‌های موثر برای جوانسازی صورت است. نکته مهم در انجام روش‌های زیباسازی مدت ماندگاری آن‌هاست. همانطور که می‌دانید جوانسازی دائمی پوست و توقف روند پیری امکان‌ناپذیر است. در این مقاله به بررسی ماندگاری بوتاکس ابرو و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کاربرد بوتاکس ابرو چیست؟

بوتاکس یک روش موثر برای از بین بردن چین‌وچروک‌های ابرو و رفع افتادگی آن‌هاست. با تزریق بوتاکس بین ابروها عضلات صورت در این ناحیه موقتا فلج می‌شوند و خطوط بین ابروها از بین می‌روند. همچنین بوتاکس می‌تواند با فلج کردن عضلات پایین‌کشنده ابروها، افتادگی آن‌ها را رفع کرده و باعث لیفت آن‌ها به سمت بالا شود.

اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید یا ابروهایتان متقارن نیست، می‌توانید از بوتاکس ابرو برای رفع مشکل ظاهری خود کمک بگیرید. به گفته یک مقاله در ژورنال sagepub، بوتاکس یک عمل زیبایی محبوب است. علی‌رغم اینکه سایر فناوری‌ها و لوازم‌های آرایشی مورد انتقاد جامعه‌شناسان و فمنیست‌ها قرار گرفته است، این روش کماکان بیشترین محبوبیت و کمترین انتقاد را دارد.

چه عواملی در ماندگاری بوتاکس ابرو موثر هستند؟

بوتاکس ابرو یک روش کلینیکال موقتی برای رفع افتادگی ابروهاست. طبیعی است که روند پیری صورت را نمی‌توان به‌هیچ‌عنوان متوقف کرد. اما بوتاکس می‌تواند به مدت محدود جوانی و شادابی را به چهره شما برگرداند. عوامل متعددی در ماندگاری بوتاکس ابرو دخالت دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

متابولیسم بدن فرد

متابولیسم بدن افراد با یکدیگر متفاوت است. هرچقدر متابولیسم بدن شما بیشتر باشد، مواد بوتاکس سریع‌تر جذب بدن شده و اثر آن از بین می‌رود. البته این عامل تحت کنترل شما نیست و از طریق این عامل نمی‌توانید ماندگاری بوتاکس خود را افزایش یا کاهش دهید.

تعداد دفعات درمان

همانطور که گفتیم، سم بوتولینوم از طریق فلج کردن عضلات صورت چروک‌ها را کاهش داده و افتادگی ابرو را از بین می‌برد. هرچقدر تعداد درمان‌ها بیشتر باشد، توانایی حرکت عضله کمتر می‌شود. کم شدن حرکت عضلات حتی روی سرعت تجزیه بوتاکس هم تاثیر می‌گذارد. بنابراین با انجام تزریق‌های مداوم می‌توانید ماندگاری بوتاکس ابرو خود را افزایش دهید.

میزان تزریق بوتاکس

میزان بوتاکس تزریق‌شده هرچقدر بیشتر باشد، بدن زمان بیشتری برای تجزیه کردن آن نیاز دارد. بنابراین با افزایش میزان تزریق بوتاکس، ماندگاری آن هم بیشتر می‌شود. بر اساس آمار مجله پزشکی healthline، دوزهای سبک‌تر تزریق بین ۶ تا ۸ هفته ماندگاری دارند. درحالی‌که تزریق واحدهای بیشتر می‌توانند ماندگاری بوتاکس ابرو را به بیش از ۶ ماه افزایش دهند.

برند بوتاکس

در حال حاضر انواع برندهای بوتاکس در ایران وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود و با مشورت پزشک یکی را انتخاب کنید. انواع برندهای بوتاکس ممکن است ماندگاری‌های متفاوتی داشته باشند. البته توجه کنید که همواره ماندگاری بالا دلیل بر بهتر بودن یک برند خاص نیست.

کلینیک تزریق بوتاکس ابرو

کلینیک تزریق بوتاکس ابرو از عوامل مهم در نتیجه نهایی عمل و ماندگاری آن است. یک پزشک باتجربه و آشنا به آناتومی صورت، می‌تواند بوتاکس را دقیقا به مقدار لازم و در عمق مناسب تزریق کند. همچنین یک کلینیک معتبر با استفاده از مواد باکیفیت و دادن مشاوره‌های لازم به شما کمک می‌کند تا ماندگاری بوتاکس ابرو را تا حد امکان افزایش دهید.

 

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

اگر از نتیجه بوتاکس خود راضی هستید، می‌توانید با انجام مراقبت‌های لازم ماندگاری آن را افزایش دهید. از جمله مواردی که برای افزایش ماندگاری بوتاکس ابرو لازم است انجام دهید، عبارت‌اند از:

مصرف مکمل ها

با مصرف مکمل‌هایی مانند زینک می‌توانید عمر و ماندگاری بوتاکس ابرو را در بدن خود افزایش دهید. بنابراین پزشک بعد از اتمام تزریق ممکن است مکمل‌های لازم را برایتان تجویز کند.

مصرف مکمل

مصرف داروهای تجویزی پزشک

بعد از تزریق بوتاکس، پزشک برای بهبود سریع‌تر عوارض بوتاکس و همچنین افزایش ماندگاری نتیجه آن داروهایی برایتان تجویز می‌کند. مصرف منظم این داروها قطعا تاثیر ویژه‌ای روی نتیجه عمل شما خواهد داشت.

دوری از آفتاب

نور آفتاب دشمن اصلی جوانی و شادابی پوست است و باعث ظهور چین‌وچروک‌هایی روی صورت می‌شود. اشعه‌های نور خورشید همچنین تاثیری منفی روی ماندگاری بوتاکس ابرو می‌گذارند. بنابراین بعد از تزریق در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

عدم فعالیت شدید

انجام فعالیت‌های شدید مخصوصا حرکت دادن عضلات صورت ماندگاری بوتاکس ابرو را کاهش می‌دهند. بنابراین سعی کنید انجام این فعالیت‌ها را به حداقل ممکن خود برسانید.

عدم مصرف مواد آرایشی

مواد آرایشی به‌دلیل داشتن مواد شیمیایی باعث پیر شدن پوست می‌شوند. در این صورت پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد و چروک‌های جدیدی روی صورت به وجود می‌آید. این اتفاق باعث از بین رفتن اثر بوتاکس می‌شود.

 شستشوی مناسب صورت

شستشوی صحیح صورت به تازه شدن پوست و نفس کشیدن آن کمک می‌کند. در این صورت عملکرد سلول‌های پوستی بهتر شده و ماندگاری بوتاکس ابرو هم بیشتر از حالت معمول می‌شود.

 رعایت اصول درست خواب

درست نخوابیدن و فشار به قسمت‌های تزریق‌شده ممکن است باعث جابجایی بوتاکس شود. بنابراین با یادگیری نحوه صحیح خوابیدن می‌توانید فشار وارد بر ابروها را به صفر برسانید و از این راه، ماندگاری بوتاکس ابرو را افزایش دهید.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب همواره روی سلامت پوست و بدن تاثیر ویژه‌ای می‌گذارد. تامین مواد مغذی مورد نیاز برای بدن علاوه بر بهبود بخشیدن ظاهر پوست، در افزایش ماندگاری بوتاکس ابرو هم تاثیرگذار است.

چگونه میتوان میزان ماندگاری بوتاکس ابرو را افزایش داد؟

برای افزایش ماندگاری بوتاکس ابرو باید قبل از انجام تزریق، اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. به‌عنوان مثال در مرحله اول باید یک کلینیک معتبر را بیابید و با مشورت پزشک برند مناسب خود را انتخاب کنید. بعد از انجام تزریق با مشورت مشاوران کلینیک و همچنین انجام مراقبت‌های لازم که در بالا ذکر شد، می‌توانید تا عمر بوتاکس تزریق‌شده را افزایش دهید و مدت بیشتری از جوانی و شادابی چهره خود لذت ببرید.

ماندگاری بوتاکس

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای بوتاکس ابرو است؟

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت بیش از ۱۰ سال به ارائه انواع خدمات زیبایی پوست و مو مشغول است. تیم پزشکی کلینیک صدف یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت این مجموعه است. چرا که این کلینیک پزشکان خود را از میان اساتید به‌نام و باتجربه این حوزه انتخاب کرده است. بعد از انجام تزریق، می‌توانید با استفاده از مشاوره‌های رایگان مجموعه صدف ماندگاری بوتاکس ابرو خود را افزایش دهید.

کلام آخر

بوتاکس ابرو تاثیر زیادی در شاداب شدن چهره و پرانرژی به‌نظررسیدن آن دارد. در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس ابرو پرداختیم و به شما آموزش دادیم که چگونه می‌توانید نتیجه بوتاکس خود را ماندگارتر کنید. شما چه راهکارهای دیگری برای افزایش ماندگاری بوتاکس ابرو دارید؟ با ما و سایر مخاطبان در میان بگذارید.

۴ comments

لیلی ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۹

سلام وقت بخیر. من چند ماه پیش بوتاکس تزریق کردم برای تزریق دوباره باید چه زمانی اقدام کنم؟

Reply
کلینیک صدف ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۲

سلام. میزان لازم برای بوتاکس ابرو توسط پزشک تعیین می‌شود. درواقع پزشک با توجه به هدف شما از تزریق بوتاکس و میزان افتادگی ابروها میزان لازم را تعیین می‌کند. متخصصان بین ۲۰ تا ۶۰ واحد را توصیه می‌کنند.

Reply
نلین ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۱

سلام. ببخشید برای لیفت ابرو چقدر بوتاکس نیاز هست؟

Reply
کلینیک صدف ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۲

با سلام. برای افزایش ماندگاری بوتاکس ابرو بهتر است با مشورت پزشک یک برنامه درمانی مشخص و منظم تدوین کرده و طبق آن پیش بروید.

Reply

Leave a Comment