شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
رفع تیرگی کشاله ران

بررسی روش های رفع تیرگی کشاله ران

تیرگی کشاله ران یا هر بخشی دیگری در بدن، می‌تواند موجب کاهش اعتماد به نفس زنان شود. از رایج‌ترین تیرگی‌ها در بدن زنان می‌توان به کشاله ران، زیر بغل، بین دو سینه و… اشاره کرد. البته این عارضه‌ها بی‌دلیل نیستند و بنابر دلایل مشخصی ایجاد می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با دلیل تیرگی کشاله ران، رفع تیرگی کشاله ران و… اطلاعات جامع و کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

علت تیرگی کشاله ران چیست؟

تیرگی کشاله ران مانند هر عارضه و بیماری دیگری نمی‌تواند بی دلیل باشد. موارد بسیاری وجود دارد که پزشکان آن را دلیل تیرگی کشاله ران می‌دانند. علت تیرگی کشاله ران عبارتنداز:

  • با بالا رفتن سن پوست بدن دستخوش تغییراتی می‌شود، این تغییرات می‌تواند شامل افتادگی و تیره شدن پوست بدن باشد.
  • رنگ پوست هر فردی تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار دارد. تیرگی کشاله ران، تیرگی زیر بغل و… می‌تواند ژنتیکی و ارثی باشد.
  • لباس زیر تنگ، پلاستیکی، غیر استاندارد مانع تهویه هوا در این بخش می‌شود. در اثر فعالیت و ورزش کردن مواد پلاستیکی موجود در لباس زیر می‌تواند موجب سیاهی کشاله ران شود.
  • تغییرات هورمونی ناشی از بارداری از دیگر دلایل سیاهی و تیرگی ناحیه کشاله ران است.
  • شیو مکرر موهای زائد با ژیلت و تیغ می‌تواند موجب سیاهی ناحیه مورد نظر شود. بهتر است حدالامکان از ژیلت و تیغ برای شیو موهای زائد بدن استفاده نکنید.
  • اضافه وزن و چاقی هم یکی از رایج‌ترین دلایل سیاهی کشاله ران است.
  • مرطوب ماندن کشاله ران هم یکی از دلایلی است که می‌تواند منجر به سیاهی این ناحیه شود.
  • کمبود ویتامین و مواد معدنی هم در این موضوع بی‌تاثیر نیست و می‌تواند منجر به تیرگی کشاله ران شود.
  • مصرف برخی داروها مانند داروهای شیمی درمانی، داروهای ضدبارداری هم در این عارضه تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید:
علت تیرگی کشاله ران و واژن چیست

روش های درمان تیرگی کشاله ران

خوشبختانه علم پزشکی در این بخش پیشرفت چشمگیری داشته، به طوری که می‌توان با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های به روز و پیشرفته و استفاده از داروهای مختلف موجب رفع تیرگی کشاله ران شد. در ادامه این بخش با روش‌های درمان تیرگی کشاله ران بیشتر آشنا می‌شوید.

رفع روش های تیرگی کشاله ران

لایه برداری

یکی از روش‌های موثر در رفع تیرگی کشاله ران، لایه برداری است. لایه برداری هم می‌تواند با ماسک‌های قوی انجام شود و هم می‌تواند به کمک تجهیزات جدید و به روز این کار را انجام داد.
در لایه‌برداری از موادی که غلظت اسیدی بسیار بالایی دارد استفاده می‌شود. برای تاثیرگذاری بیشتر باید این کار را در طول چند جلسه انجام داد، به همین منظور هر جلسه مقدار اسید مواد را افزایش می‌دهند.
در زمان استفاده از این روش درمانی به دلیل مقدار بالای اسید، دچار خشکی پوست خواهید شد. استفاده از یک مرطوب کننده یا آبرسان خوب می‌تواند این خشکی را کاهش دهد. در موادی که برای لایه‌برداری استفاده می‌کنند از ترکیبات دیگری چون ماندلیک اسید، گلایکولیک اسید سالیسیلیک اسید و دیگر اسیدهای ترکیبی استفاده می‌کنند. این ترکیبات می‌توانند علاوه بر رفع تیرگی کشاله ران موجب سفید شدن پوست در این ناحیه شوند.

بیشتر بخوانید:

رفع تیرگی واژن

لیزر درمانی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای رفع تیرگی کشاله ران، لیزر درمانی است. بیش از ۸۰ درصد کسانی که از این روش استفاده کرده‌اند، از نتیجه لیزردرمانی رضایت داشته‌اند. این روش دوران نقاهت ندارد و به راحتی می‌توانید طی چند جلسه به رفع تیرگی کشاله ران کمک کرد. مزایای لیزر درمانی عبارتنداز:

  • یک روش درمانی بی عارضه است.
  • روشی غیرتهاجمی، بدون درد و خونریزی است.
  • مدت زمان هر جلسه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.
  • علاوه بر رفع تیرگی کشاله ران می‌تواند موجب جوانسازی واژن هم شود.
  • ماندگاری آن در مقایسه با سایر روش‌های درمانی، طولانی‌تر است.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن می‌تواند سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد و موجب درمان تیرگی در کشاله ران یا در هر ناحیه دیگری در بدن شود. این کار طی چند جلسه انجام می‌شود که منجر به لایه‌برداری ملایم‌تری نسبت به سایر روش‌ها می‌شود.
این روش درمانی با حداقل تهاجم انجام می‌شود و هرجلسه پوست نسبت به جلسه قبل روشن‌تر خواهد شد. هر فردی برای رفع تیرگی کشاله ران به ۴ تا ۷ جلسه درمان نیاز دارد که مدت زمان هر جلسه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه خواهد بود. در این روش ذرات بسیار کوچکی روی سطح پوست پخش می‌شوند، سپس با دستگاه این ذرات روی سطح پوست کشیده شده و موجب از بین رفتن سلول‌های مرده سطح پوست خواهند شد. در قسمتی از این دستگاه پمپ مکش تعبیه شده که می‌تواند ذرات استفاده شده را جذب کند.

روش های رفع تیرگی

استفاده از دارو و کرم

یکی دیگر از روش‌های رفع تیرگی کشاله ران، استفاده از پماد و کرم است. این کرم‌ها به صورت آزاد در داروخانه‌ها توزیع می‌شوند، تنها برای استفاده از آن‌ها باید با نحوه مصرف کرم‌ها آشنا باشید. استفاده از دارو، کرم، پماد زمانی می‌تواند موثر باشد که به صورت روزانه و روتین برای مدت زمان مشخص از آن‌ها استفاده کنید. مصرف این کرم‌ها دوره‌ای بوده و باید دوره آن را تکمیل کنید. طبق نظر پزشکان باید حداقل ۶ ماه به صورت مداوم و مستمر از این داروها استفاده کنید. از رایج‌ترین کرم‌های روشن کننده تیرگی کشاله ران می‌توان به رتینوئیدها و هیدروکینون‌ها اشاره کرد.

روش های خانگی

علاوه بر روش‌های دارویی و پزشکی که تا به اینجا معرفی کردیم، روش‌های خانگی هم می‌توانند قدرت تاثیرگذاری بالایی داشته باشند. برای اینکه از این روش‌ها به یک درمان قطعی و موثر برسید، لازم است که حداقل ۶ ماه مستمر از این روش‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

رفع تیرگی باسن

روغن نارگیل و آبلیمو

برای ساخت این ترکیب معجزه آسا دو تا سه قاشق روغن نارگیل را با یک قاشق آبلیمو ترکیب کنید. سپس برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.

ماسک خیار و آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به تنهایی می‌تواند یکی از بهترین روش‌های رفع تیرگی کشاله ران باشد. اگر آلوئه ورا را با خیار ترکیب کنید، قدرت تاثیرگذاری آن بیش از قبل خواهد شد.

جوش شیرین

 برای انجام این کار بهتر است نصف وان حمام یا یک ظرف بزرگ را با ترکیب آب و جوش شیرین پر کنید. سپس برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن بنشینید. این ترکیب به مرور زمان و با استفاده روتین می‌تواند موجب رفع تیرگی کشاله ران و روشن شدن این ناحیه شود.

سیب زمینی

یکی از قدیمی‌ترین و ساده‌ترین روش‌های درمان تیرگی کشاله ران، استفاده از سیب زمینی است. سیب زمینی را ورقه کنید و برای ۱۰ دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید، سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

چطور از تیرگی کشاله ران جلوگیری کنیم؟

  • استفاده از لباس زیر و شلوارهای گشاد و نخی
  • استفاده از ژل شوینده مخصوص به جای صابون و شامپو بدن
  • استفاده از کرم‌های روشن کننده
  • استفاده از لایه‌بردار برای حذف سلول‌های مرده پوست
  • ورزش کردن
  • استفاده از غذاهای حاوی ویتامین و مواد معدنی

بیشتر بخوانید:

رفع تیرگی زیر بغل

آیا لیزر موهای زائد به روشن شدن کشاله ران کمک میکند؟

همانطور که می‌دانید لیزر می‌تواند تا ۷۰ درصد موجب روشن شدن پوست در ناحیه مورد نظر شود. لیزر درمانی علاوه بر اینکه می‌تواند موهای زائد بدن را از بین ببرد می‌تواند موجب روشن شدن سطح پوست شود.
البته نباید انتظار زیادی از لیزر داشته باشید، چون با توجه به نوع پوست، شدت تیرگی و…. نتیجه لیزر می‌تواند روی هر فردی متفاوت باشد.

رفع تیرگی کشاله ران

معرفی کلینیک صدف

در این بلاگ سعی کردیم تا در رابطه با رفع تیرگی کشاله ران، دلایل تیرگی کشاله ران و راه‌های جلوگیری از آن اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم. یکی از کلینیک‌های معتبر در زمینه خدمات پوست و مو و زیبایی در شهر تهران، کلینیک صدف است. این کلینیک بهترین زیبایی و سلامت پوست را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد، تمام کادر پزشکی و متخصصان فعال در این کلینیک از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشور هستند. همین امر می‌تواند موجب اعتبار بالای کلینیک صدف شده است. برای اطلاع از خدمات و تعرفه‌های روش‌های جوانسازی و سلامت پوست و مو می‌توانید به وب‌سایت کلینیک صدف مراجعه کنید.

سوالات متداول

با استفاده از لیزر چند درصد پوست کشاله ران روشن خواهد شد؟

با لیزر درمانی می‌توان تا ۷۰ درصد موجب روشن شدن سطح پوست شد. از طرفی نتایج این روش در مقایسه با دیگر روش‌های درمانی ماندگارتر است.

ساده‌ترین و راحت‌ترین راه برای روشن کردن پوست کشاله ران کدام روش است؟

ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید تا با مشخص کردن شدت عارضه، یکی از بهترین راه‌های درمانی را در اختیارتان قرار دهد. البته لیزر درمانی امروزه یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌های درمانی است.

آیا روش‌های خانگی می‌توانند روی تیرگی کشاله ران تاثیری داشته باشد؟

این روش‌های درمانی اگر به صورت مداوم و روتین استفاده شود، قطعا تاثیر مثبتی در رفع تیرگی کشاله ران خواهد داشت.

آیا قارچ‌های پوستی اریتراسما و پسوریازیس می‌تواند عامل تیرگی کشاله ران باشد؟

بله، پوست نواحی چین دار کشاله ران می‌تواند محلی مناسب برای رشد این دسته از قارچ‌ها باشد.

Leave a Comment