شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تزریق ژل پیشانی

تزریق ژل پیشانی چیست و چه تفاوتی با بوتاکس دارد؟

کلاژن غنی‌ترین و با ارزش‌ترین پروتئین در بدن ما است که نقش مهمی در زیبایی و جوانی پوست صورت دارد. می‌پرسید چرا؟ چون به استحکام، حفظ حالت کشسانی، بازسازی و ترمیم پوست کمک می‌کند. اما با افزایش سن، ساخت کلاژن در بدن هم کاهش می‌یابد. به همین دلیل تغییر حالات صورت مانند اخم کردن یا بالا بردن ابرو باعث بوجود آمدن خطوط عمودی و افقی در پیشانی و میان ابروها می‌شود.

خطوط پیشانی علاوه بر اینکه شما را مسن‌تر نشان می‌دهد، ممکن است باعث ‌شوند که چهره شما عصبانی یا ناراحت بنظر بیاید. اگر انواع درمان‌های خانگی و کرم‌ها را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید،  تزریق ژل به پیشانی یک روش راحت و موثر در از بین بردن این خطوط است. اما قبل از تزریق ژل بهتر است بدانید که آیا کاندید مناسبی برای تزریق هستید یا نه؟ آیا تفاوت ژل با بوتاکس را می‌دانید؟ ماندگاری ژل چقدر است؟ و مزایا و معایب آن چیست؟

در ادامه همراه ما باشید تا به این سوالات درباره تزریق ژل به پیشانی پاسخ دهیم.

چه کسانی کاندید تزریق ژل به پیشانی هستند؟

تزریق ژل به شقیقه

اغلب افرادی که در سنین  بالای چهل سال برای تزریق ژل به پیشانی اقدام می‌کنند، شرایط لازم را دارند.

معمولا خطوطی که در اثر افزایش سن بوجود می‌آیند دو نوع هستند: خطوط ثابت و خطوط داینامیک.

خطوط ثابت پیشانی، خط‌هایی هستند که در حالت عادی و بدون حرکت اجزای صورت وجود دارند. خطوط داینامیک پیشانی، خطوطی هستند که با بالا بردن ابروها یا اخم کردن بوجود می‌آیند.

تزریق ژل به پیشانی در پر کردن و رفع هر دو نوع این خطوط موثر است. اما گفته می‌شود که نتیجه تزریق ژل به پیشانی در افرادی که خطوط عمیق و ثابت دارند بهتر و موثرتر است.

همچنین در بعضی از مواقع تزریق بوتاکس به تنهایی در پیشگیری و رفع این خطوط موثر نیست. در این هنگام تزریق ژل یک راهکار کمکی است که نتیجه مطلوبی هم دارد.

یکی از خطرات تزریق بوتاکس جابه‌جایی مواد تزریق شده به بقیه نقاط است. در تزریق بوتاکس به پیشانی ممکن مهاجرت مواد بوتاکس به نواحی پلک و ابرو باعث افتادگی شود. به همین دلیل افرادی که پلک‌های افتاده یا ابروهای پایینی دارند بهتر است از تزریق ژل به پیشانی استفاده کنند.

تزریق ژل برای چه کسانی مناسب نیست؟

تزریق ژل هم مانند هر عمل زیبایی دیگری ممکن است برای بعضی خطرناک باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

افراد زیر چهل سال

نوجوانان و افراد زیر چهل سال کاندیدهای مناسبی برای تزریق ژل نیستند. چرا که پوست صورت این افراد به میزان لازم کلاژن سازی می‌کند و استحکام خوبی دارد. تزریق ژل از سن کم و وقتی پوست هنوز سالم و شاداب است باعث پیری زودرس و افتادگی پوست می‌شود.

افرادی که به ژل حساسیت دارند

قبل از تزریق ژل با پزشک مشورت کنید و تست حساسیت به کلاژن را انجام دهید تا مطمئن شوید که به ترکیبات ژل حساسیت ندارید. در غیر این صورت دچار عوارض جانبی می‌شوید و باید نسبت به تخلیه آن اقدام کنید.

افرادی که عفونت باکتریایی پوستی دارند

اگر به عفونت باکتریایی مبتلا هستید اول عفونت را درمان کنید. فرآیند تزریق ژل می‌تواند باعث ورود این باکتری‌ها به لایه‌های درونی شود.

خانم‌های باردار و شیرده

هنوز اطلاعات کاملی از اینکه تزریق ژل در دوران بارداری خطرناک است وجود ندارد. همچنین احتمال حرکت و جذب مواد از طریق خون بسیار کم است. اما با این حال بهتر است تزریق ژل را تا بعد از بارداری به تعویق انداخت.

افراد مبتلا به دیابت یا انعقاد خون

اگر مبتلا به دیابت یا انعقاد خون هستید با صلاحدید پزشک تزریق ژل انجام دهید.

تفاوت تزریق ژل پیشانی و بوتاکس چیست؟

تزریق ژل در حقیقت فضاهای خالی پوست را پر می‌کند تا فرورفتگی‌ها و خطوط افقی پیشانی و خطوط عمودی میان ابرو را پر کند. به همین دلیل تزریق ژل به پیشانی ممکن است به عنوان یک درمان جانبی برای کسانی که خطوط عمیقی دارند در کنار بوتاکس استفاده شود. شاید هم به تشخیص پزشک تزریق ژل برای رفع چین و چروک پوست شما به تنهایی کافی باشد.

این در صورتی است که بوتاکس حاوی نوعی باکتری از است که ماهیچه ها را بی حس و حرکت آن‌ها را کاهش می‌دهد. در نتیجه حرکت عضلات پیشانی هنگام تغییر حالت چهره کمتر می‌شود و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

بررسی مزایای تزریق ژل به پیشانی

تزریق ژل یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است.  بر اساس گفته‌های انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، در سال ۲۰۱۵، حدود ۱۵.۹  میلیون عمل جراحی زیبایی فقط در آمریکا انجام شده که از این تعداد بیش از ۹ میلیون نفر تزریق ژل انجام داده‌اند.

در ادامه به بررسی مزایای تزریق ژل می‌پردازیم تا ببینیم چه چیزی باعث شده که بیش از ۹ میلیون نفر ژل تزریق کنند.

  • تزریق ژل در به جراحی یا بی‌هوشی نیازی ندارد.
  • تزریق ژل دوره نقاهت ندارد و بلافاصله می‌توانید کاراهای روزانه را انجام دهید.
  • نتایج آن به سرعت قابل مشاهده است و ماندگاری زیادی دارد.
  • در صورت نارضایتی امکان اصلاح آن وجود دارد.
  • باعث افزایش سن و کاهش کلاژن تزریق ژل تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و باعث شادابی و پر شدن پوست می‌شود.
  • ترکیبات اغلب ژل‌ها کلاژن یا هیالوریک اسید است که بصورت طبیعی در بدن وجود دارد و به آبرسانی و کشش پوست کمک می‌کند.

عوارض تزریق ژل پیشانی چیست؟

عوارض تزریق ژل

به گفته MedicalNewsToday ، تزریق ژل به پیشانی یک جراحی کم خطر است. اما اگر با مهارت و دقت انجام نشود عوارض و آسیب‌های زیادی دارد. در ادامه عوارض تزریق ژل به پیشانی را بررسی کرده‌ایم.

عدم تقارن

یکی از عوارض تزریق نادرست ژل برجستگی قسمت‌های مختلف و عدم تقارن است. بصورتی که اگر ژل با زاویه نامناسب نسبت به پوست تزریق شود این مشکل بوجود می‌آید.

التهاب و عفونت

تزریق ژل غیر استاندارد و با وسایل غیر بهداشتی باعث بروز عفونت، التهاب و بیماری‌های پوستی می‌شود.

تغییر رنگ پوست

تزریق بیش اندازه ژل باعث تغییر رنگ پوست می‌شود که از عوارض جدی تزریق نامناسب است.

خارش و حساسیت

کمی خارش بعد از تزریق ژل طبیعی است. اما در صورتی که علائم خارش و التهاب زیاد شد به پزشک مراجعه کنید.

تاری دید

تاری دید در نتیجه تزریق ژل میان ابرو یکی از عوارض بسیار کمیاب تزریق ژل به پیشانی است. اما در صورتی که تزریق درست انجام نشود ممکن است باعث تاری دید موقت یا دائمی شود.

افتادگی پلک و ابرو

یکی دیگر از عوارض نادر تزریق ژل به پیشانی افتادگی پلک و ابرو است که بعد از چند روز رفع می‌شود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل و فیلر به پیشانی چگونه است؟

مراقبت از پوست بعد از تزریق ژل به پیشانی تاثیر زیادی در ماندگاری و کاهش عوارض جانبی دارد که به آن‌ها اشاره کردیم.

  • از خاراندن یا ماساژ پوست بعد از تزریق خودداری کنید. چراکه باعث حرکت کردن ژل و التهاب می‌شود.
  • برای کاهش کمبودی‌ها ورزش سنگین انجام ندهید و از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • با مشورت پزشک برای کاهش درد و تورم از استامینوفن و آنتی هیستامین استفاده کنید.
  • آرنیکا، آلوئه ورا و آناناس گیاهان طبیعی هستند که به کاهش التهاب و ترمیم سریعتر پوست کمک می‌کنند.
  • تا زمانی که قرمزی و التهاب پوست از بین نرفته حمام آفتاب، سونا و جکوزی نروید و از موم یا وکس استفاده نکنید.

ماندگاری ژل پیشانی چقدر است؟

ژل پیشانی انواع مختلفی دارد که ترکیبات هر کدام متفاوت اند. با توجه به ترکیبات هر ژل ماندگاری و اثر بخشی آن متفاوت است. همچنین نحوه مراقبت از پوست بعد از تزریق ژل هم در ماندگاری آن موثر است.  در ادامه به انواع ژل‌هاشاره کردیم.

کلاژن

این دسته از ژل‌ها تا حدود چهار ماه ماندگاری دارند.

اسید هیالورونیک

ژل‌هایی که در ساختار آن‌ها اسید هیالورونیک وجود دارد ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند.

اسید پلی ال

این دسته از ژل‌ها بیشترین ماندگاری را دارند و تا دو سال در محل تزریق باقی می مانند.

هزینه تزریق ژل پیشانی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

 

هزینه تزریق ژل پیشانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از اصلی ترین مواد تاثیر گذار نوع ژل است. امروزه انواع مختلفی از ژل‌ها وجود دارند که با توجه به ترکیبات، ماندگاری و شرکت سازنده قیمت‌های متفاوتی دارند.

پراکندگی و عمق خطوط پیشانی یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در هزینه تزریق ژل به پیشانی است. هر چه چین و چروک پیشانی بیشتر باشد ژل بیشتری نیاز است. همچنین اگر خطوط علاوه بر پیشانی، میان ابرو هم باشد ژل بیشتری نیاز دارد.

مهارت و تجربه پزشک و استاندارد بودن تجهیزات کلینیکی که در آن تزریق می‌کنید هم تاثیر زیادی در قیمت تمام شده تزریق ژل به پیشانی دارد. به طور کلی هزینه هر سی‌سی ژل بین یک تا سه میلیون تومان متغییر است و ممکن است به یک سی‌سی ژل یا بیشتر از آن نیاز داشته باشید. فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

چرا کلینیک صدف انتخابی مناسب برای تزریق ژل است؟

کلینیک صدف با ده سال سابقه، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین کلینیک‌های پایتخت است. کلینیک صدف پاسخگویی ۲۴ ساعت و مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی (هم قبل از تزریق و بعد از آن) دارد و مراجعه‌کنندگان تا مدت‎‌ها پس از تزریق، پشتیبانی رایگان خواهند داشت. فرآیند تزریق در کلینیک صدف به صورت کاملا بهداشتی و توسط کادری با تجربه انجام خواهد شد. همچنین اگر فردی از تزریق خود ناراضی باشد، حمایت مجموعه صدف تا زمان جلب رضایت او ادامه خواهد داشت.

 

۶ comments

صدف طاهری ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

تزریق ژل به پیشانی چگونه انجام می‌شود؟ آیا مراحل آن شبیه تزریق چربی است؟

Reply
کلینیک صدف ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

سلام و عرض ادب
برای تزریق ژل به پیشانی ابتدا ناحیه تزریق به دقت بررسی می‌شود و بعد از بی حسی میزان مشخص شده ژل تزریق می‌شود. سپس به صلاحدید پزشک و با ماساژ به قسمت‌های مورد نیاز پخش می‌شود.
تزریق چربی هم یکی از روش‌های تزریق فیلر است اما در آن از مواد خارجی مانند ژل هیالوریک استفاده نمی‌شود. بلکه از چربی طبیعی بدن استفاده می‌کنند. تزریق چربی یک مرحله لیپوساکشن دارد که چربی از بدن متقاضی گرفته می‌شود و بعد از آماده سازی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. تزریق چربی نسبت به تزریق ژل ماندگاری بیشتری دارد و تا سه سال می‌ماند.

Reply
نسیم ثابتی ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

سلام
من حدود ۴ ماه تزریق ژل به پیشانی و بین ابرو انجام دادم. آیا لازمه برای ترمیم دوباره تزریق انجام بدم؟

Reply
کلینیک صدف ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

سلام و عرض ادب
بطور کلی ماندگاری ژل با توجه به نوع جنس و میزان ژل تزریق شده متفاوت است. همچنین برای تشخیص اینکه به ترمیم مجدد نیاز دارید یا خیر باید با پزشک مشورت کنید تا گستردگی و عمق خطوط پیشانی بررسی شود. اما بطور معمول افراد هر شش ماه یکبار تزریق ژل را ترمیم می‌کنند که نتیجه مطلوبی دارد.

Reply
مریم راضی ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

سلام. من بیست و هفت سال سن دارم. می‌تونم تزریق به پیشانی رو داشته باشم؟

Reply
کلینیک صدف ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

سلام. به طور کلی تزریق در سنین پایین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. اما برای بررسی شرایط شما، لازم است حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و ایشان نظر قطعی درباره این موضوع و در صورت لزوم راهکارهای جایگزین را به شما معرفی کنند.

Reply

Leave a Comment