شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
بهترین لیزر های جوانسازی پوست

بهترین لیزر های جوانسازی پوست : بررسی کامل

معیارهای زیادی را می‌توانیم برای زیبایی صورت در نظر بگیریم. اما پوست شفاف و صاف شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل زیبایی باشد. متاسفانه از دست رفتن جوانی و شفافیت پوست صورت بعد از میان‌سالی اجتناب‌ناپذیر است. افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تغذیه نامناسب، انواع آلودگی‌های محیطی و … عواملی هستند که جوانی و شادابی را از پوست‌های ما می‌گیرند. با این حال، روش‌های زیادی برای بازگرداندن جوانی به پوست به وجود آمده‌اند که می‌توانند نیاز ما را برآورده کنند.

جوانسازی پوست با لیزر از جدیدترین روش‌های زیبایی است که در حال حاضر محبوبیت زیادی به دست آورده است. لیزرها انواع مختلفی دارند که برای رفع مشکلات مختلفی پوستی استفاده می‌شوند. برای اینکه به یک نتیجه خوب برسید، باید بهترین لیزر جوانسازی پوست را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله به توضیح انواع لیزرها می‌پردازیم و بهترین لیزر جوانسازی پوست را به شما معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

علل پیری پوست چیست؟

گذر زمان را می‌توانیم مهم‌ترین عامل پیری پوست بدانیم. با گذشت زمان تغییراتی در پوست به وجود می‌آید که جوانی و شادابی را از صورت ما می‌گیرد. از جمله دلایل پیری پوست می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش کلاژن: با افزایش سن ۷۵ درصد رطوبت پوست خشک شده و تولید کلاژن و الاستین تقریبا به صفر می‌رسد. با کاهش کلاژن که نقش مهمی در ظاهر و شفافیت پوست ایفا می‌کند، جوانی پوست هم از بین می‌رود.
  • اشعه فرابنفش: قرار گرفتن در معرض اشعه نور خورشید باعث بروز علائم پیری زودرس پوست، آسیب‌ها و مشکلات پوستی و سرطان پوست می‌شود.
  • سیگار کشیدن: سیگار کشیدن باعث کاهش اکسیژن خون شده و جلوی رسیدن مواد غذایی به پوست را می‌گیرد.
  • تغذیه: مصرف زیاد چربی و کربوهیدرات باعث افزایش چین‌وچروک‌ها و پیری پوست می‌شود.
  • بیماری‌ها: اختلال در عملکرد سیستم ایمنی، بیماری‌هایی مانند نقص ایمنی، عوامل سرکوب‌کننده سیستم ایمنی، بیماری‌های روانی و استرس تاثیر زیادی روی جوانی پوست دارند.

علل پیری پوست

جوانسازی پوست با لیزر چیست؟

جوانسازی پوست با لیزر یک روش اثبات‌شده برای کاهش چین‌وچروک‌ها، لکه‌های ناشی از افزایش سن، جای جوش و زخم‌ها، انواع لکه‌های پوستی و همچنین سفت کردن پوست است. لیزرها انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند برای یک یا چند مشکل پوستی مختلف استفاده شوند. عملکرد این لیزرها روی پوست‌های مختلف می‌تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد. پس مهم است که بهترین لیزر جوانسازی پوست را با توجه به مشکل خود انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در ادامه انواع لیزرهای جوانسازی پوست را بررسی می‌کنیم تا با آگاهی کامل به انتخاب بهترین لیزر جوانسازی پوست بپردازید.

جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال

جوانسازی پوست با دستگاه آر اف فرکشنال یک روش زیبایی موثر برای درمان لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن و آسیب‌های خورشیدی، بهبود رنگ و بافت پوست، کاهش چین‌وچروک‌ها، از بین بردن جای زخم و جوش و… است. در این روش نوآورانه و غیرجراحی انرژی از طریق سطح پوست به بافت زیرین آن منتقل می‌شود و زخم‌های ریزی را در آنجا ایجاد می‌کند. ایجاد چنین زخم‌هایی باعث شروع روند طبیعی بهبود پوست شده و بافتی جدید و سالم را تشکیل می‌دهد.

لیزر آر اف فرکشنال معمولا بین ۲۰ تا ۴۵ طول می‌کشد و قبل از درمان می‌توانید از بی‌حسی موضعی استفاده کنید. در ساعات اولیه بعد از درمان، ممکن است پوست شما دچار کمی تورم، قرمزی و پوسته‌پوسته شدن و ناراحتی‌های خفیف شود. اما این روش در بسیاری از بیماران، بی‌خطر است و اثر آن برای انواع رنگ‌ها ثابت شده است. در بعضی از افراد بعد از سه تا چهار درمان، نتیجه رضایت‌بخش برای فرد به وجود می‌آید.

جوانسازی پوست با هایفوتراپی

در جوانسازی پوست با هایفوتراپی از انرژی متمرکز فراصوت با شدت بالا برای پیری صورت استفاده می‌شود. این نوع لیزر در مقایسه با سایر روش‌های جوانسازی دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد، اما نتایج آن چندان چشمگیر نیست. اما به‌گفته متخصصان پوست، هایفوتراپی می‌تواند بهترین لیزر جوانسازی پوست برای افرادی با علائم خفیف تا متوسط باشد. با توجه به نتیجه موردنظر خود ممکن است به ۱ تا ۶ جلسه درمان نیاز داشته باشید.

در هایفوتراپی امواج فراصوت باعث ایجاد گرما در سطح عمیق پوست شده و سلول‌های هدف را تخریب می‌کند. در نتیجه بدن با تولید کلاژن تلاش می‌کند تا به رشد مجدد سلول‌ها کمک کند. جلسه درمان با هایفوتراپی بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد و بعضی از افراد ناراحتی خفیف و دردهایی را در طول درمان تجربه می‌کنند. به همین خاطر پزشکان استفاده از بی‌حسی موضعی و مسکن‌های عمومی مانند استامینوفن را قبل از عمل توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آر اف بهتر است یا هایفو

جوانسازی پوست با فرکشنال co2

به‌گفته سایت byrdie، نسل جدید لیزرهای جوانسازی با فناوری فرکشنال می‌تواند بدون وارد کردن آسیب به اطراف ناحیه تحت‌درمان، آن را بهبود بخشد. پس دوره نقاهت در این لیزرها نسبت به لیزرهای فرسایشی (که بافت را از بین می‌برند) کمتر است.

لیزر فرکشنال CO2 معمولا به کمترین تعداد جلسات درمانی نیاز دارند و می‌تواند انواع تغییر رنگ‌های پوستی، کک‌ومک‌ها، لکه‌های تیره ناشی از آفتاب، خطوط صورت، گردن و دست‌ها را درمان کند. عوارض لیزر فرکشنال CO2 معمولا به‌صورت تغییر رنگ خفیف و تورم است و علائمی مانند آفتاب‌سوختگی دارد که ظرف سه تا پنج روز از بین می‌رود. جوانسازی پوست با فرکشنال CO2 می‌تواند بهترین لیزر جوانسازی پوست برای افرادی باشد که دچار لکه‌های تیره و هایپرپیگمانتاسیون هستند.

بهترین لیزر های جوانسازی پوست

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم

لیزر اربیوم در کاهش و از بین بردن چین‌وچروک‌ها، یک‌رنگ کردن سطح پوست و رفع مشکلات و آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید و آلاینده‌های محیطی بسیار موثر عمل کند. اربیوم می‌تواند بهترین لیزر جوانسازی پوست برای رفع خطوط اطراف دهان و چشم و سایر نواحی حساس صورت باشد. عمق درمان و مقدار انرژی لازم در این لیزر توسط پزشک معین می‌شود و به بافت‌های سالم پوست آسیبی وارد نمی‌کند. درمان پوست با لیزر اربیوم باعث تحریک رشد کلاژن شده و ضخامت و انعطاف‌پذیری پوست را بهبود می‌بخشد.

اربیوم با قدرت لایه‌برداری عمیق خود باعث می‌شود که شما بعد از تنها یک جلسه درمانی، به نتایج عالی و فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید. ناراحتی حین درمان با لیزر اربیوم معمولا به عمق درمان و آستانه تحمل درد شما بستگی دارد. اما بیشتر اوقات پزشک از بی‌حس‌کننده موضعی برای ناحیه تحت‌درمان استفاده می‌کند. بعد از درمان هم ممکن است پوست دچار قرمزی شود و احساسی شبیه به آفتاب‌سوختگی داشته باشید. نتیجه لیزر اربیوم را می‌توانید حداکثر یک هفته بعد از درمان مشاهده کنید، اما با رشد کلاژن طی ۴ تا ۶ ماه بعد از درمان، بهبود قابل‌توجهی در پوست خود خواهید داد.

جوانسازی پوست با لیزر اسکارلت

در جوانسازی پوست با لیزر اسکارلت از ترکیب فرکانس رادیویی و روش میکرونیدلینگ استفاده می‌شود. این روش نوآورانه که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا هم تایید شده، برای کشیدن پوست، درمان جوش‌ها، لکه‌های صورت و حتی منافذ پوستی بسیار مناسب است. پس می‌توانیم آن را بهترین لیزر جوانسازی پوست برای کشیدن پوست و جایگزین خوبی برای جراحی لیفت صورت بدانیم.

در این روش پزشک سوزن‌های ریز را به زیر پوست هدایت کرده و فرکانس رادیویی را به عمق مناسبی از پوست ارسال می‌کند. به همین خاطر این روش کمترین میزان عوارض را بعد از درمان، به همراه دارد. تعداد جلسات موردنیاز برای درمان با اسکارلت با توجه به میزان مشکلات پوستی تعیین می‌شود. اما معمولا برای رسیدن به نتیجه مطلوب به سه جلسه نیاز دارید. همچنین زیبایی حاصل از این درمان معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از لیزر ماندگار است.

جوانسازی با لیزر اسکارلت

جوانسازی پوست با سایر لیزرها

انجمن جراحی زیبایی آمریکا از لیزرهای دیگری هم برای جوانسازی پوست نام می‌برد که از بین آن‌ها می‌توانیم به لیزر پالس دای (Pulsed-Dye) اشاره کنیم. این لیزرها پوست را گرم کرده و رنگ‌دانه‌ها را به خود جذب می‌کنند تا قرمزی، هایپرپیگمانتاسیون، مویرگ‌های پاره و روزاسه را کاهش دهند. ویبیم پرفکتا (Vbeam Perfecta) بهترین لیزر جوانسازی پوست پالس دای است که توسط این انجمن معرفی شده است.

درمان‌های IPL یا درمان با سیستم نور شدید پالسی از دیگر روش‌های جوانسازی پوست است که در این مقاله از انجمن جراحی زیبایی آمریکا در مورد آن می‌خوانیم. این درمان که البته از نظر فنی لیزر محسوب نمی‌شود، برای درمان مشکلاتی مانند آسیب ناشی از نورد خورشید، ضایعات عروقی، جوش، روزاسه و هایپرپیگمانتاسیون استفاده می‌شود.

چرا کلینیک صدف بهترین انتخاب برای لیزر جوانسازی پوست است؟

انتخاب یک پزشک و کلینیک خوب دقیقا به اندازه انتخاب بهترین لیزر جوانسازی پوست اهمیت دارد. یک پزشک متخصص با دانش و تجربه خود و با استفاده از بهترین و مجهزترین امکانات روز دنیا می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما به وجود آورد. کلینیک صدف از بهترین مجموعه‌های تخصصی پوست و مو است که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت انواع خدمات پوست و مو را به شما ارائه می‌دهد.

تیم پزشکی باتجربه و ماهر، به‌روزترین امکانات و تجهیزات پزشکی، تیم مشاوره دلسوز و آماده یک تجربه درمانی عالی را برای شما به ارمغان می‌آورند. تیم مشاوره صدف تا زمان رسیدن به نتیجه دلخواه مراقبت سلامت و زیبایی شما هستند. به همین خاطر است که تقریبا تمام مراجعان کلینیک صدف رضایت کاملی از خدمات و مشاوره‌های قبل و بعد از درمان دارند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی انواع لیزرها پرداختیم و سعی کردیم بهترین لیزر جوانسازی پوست را برای انواع مشکلات پوستی را معرفی کنیم. آگاهی و شناخت تمام راه‌های درمانی و جوانسازی پوست خوب است، اما توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری نهایی حتما با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید. هنگام انتخاب بهترین لیزر جوانسازی پوست باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و روی نتیجه دلخوه خود از لیزر، تمرکز کنید. در واقع، شما قبل از انتخاب بهترین لیزر جوانسازی پوست برای خود باید بدانید که دوست دارید چه تغییراتی در پوست و صورت شما ایجاد شود. پس مهم است که قبل از درمان، حتما با پزشک خود مشورت کرده و از نتایج دلخواهتان صحبت کنید. به نظر شما بهترین لیزر جوانسازی پوست کدام است؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

Leave a Comment