شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کربوکسی تراپی شکم

کربوکسی تراپی شکم و پهلو : هزینه، مزایا و عوارض

شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که کربوکسی تراپی شکم چیست؟ کربوکسی تراپی شکم چگونه انجام می‎شود؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که تاریخچه پیدایش کربوکسی تراپی به سال ۱۹۳۰ و کشور فراسنه بازمی‌گردد. فرانسوی‌ها دریافتند که شنا کردن در آبی که مقدار بالایی کربن دی اکسید دارد می‌تواند موجب تسریع بهبودی زخم‌های بدن و صورت شود. بدین ترتیب پزشکان تصمیم گرفتند از گاز کربن دی اکسید در بخش‌های مختلف پزشکی استفاده کنند.

در دهه ۱۹۵۰ میلادی، پزشکان قلب از روش درمانی کربوکسی تراپی برای درمان بیماری‌های عروقی استفاده کردند. بدین ترتیب در سال ۱۹۹۵ بود که کربوکسی تراپی جای خود را در بین روش‌های زیبایی و جوان سازی پوست باز کرد و یکی از روش های پرطرفدار شد. در این بلاگ قصد داریم تا در رابطه با کربوکسی تراپی شکم اطلاعات کامل و جامعی را در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

کربوکسی تراپی شکم چگونه انجام میشود و چه کاربردی دارد؟

کربوکسی تراپی شکم با بررسی و تحلیل پزشک آغاز می‌شود، پزشک سعی می‌کند تا با بررسی نواحی مورد نیاز مقدار گاز دی اکسید کربن را مشخص کند. بعد از معاینه اولیه جلسات درمانی آغاز می‌شوند. هر جلسه درمانی حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، در این جلسات گاز کربن دی اکسید از طریق سوزن کالیبر وارد بدن می‌شود.
بدین ترتیب واکنش‌ها برای از بین بردن چربی در زیر پوست آغاز می‌شود، این روش درمانی بدون درد بوده و نیازی به استراحت ندارد.

کربوکسی تراپی شکم چگونه انجام میشود

کاربردهای کربوکسی تراپی

به نقل از وب‌سایت pubmed: استفاده از کربوکسی تراپی محدودیت ندارد و در علم پزشکی از کربوکسی تراپی استفاده‌ی بسیاری می‌شود. از کاربردهای کربوکسی تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن چین و چروک و جای جوش روی صورت و بدن
  • از بین بردن سلولیت و اسکارهای پوستی
  • از بین بردن تیرگی و سیاهی دور چشم
  • بهبود دهنده جای زخم و سوختگی روی بدن
  • درمان افتادگی و شل شدگی پوست صورت و بدن
  • جوانسازی قسمت‌های مختلف بدن ازجمله صورت، گردن، پشت دست و…
  • درمان کننده ریزش مو در زنان و مردان

آیا کربوکسی تراپی شکم نتایج دائمی و موثری دارد؟

مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی شکم حدود ۶ ماه است، البته این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد که سن افراد یکی از مهم‌ترین عوامل است. بدین ترتیب افرادی که بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند، ۴ تا ۶ ماه بعد از تزریق می‌توانند دوره بعدی خود را آغاز کنند. افرادی هم که بیش از ۴۰ سال سن دارند باید هر ۳ تا ۴ ماه یکبار این عمل را انجام دهند. هرچه سن فرد بیشتر باشد، جلسات درمانی با فواصل کمتری انجام می‌شوند.

به نقل از وب‌سایت ribeclinic: همه افراد برای کربوکسی تراپی شکم به ۴ تا ۶ جلسه درمانی نیاز دارند. این جلسات معمولا به فاصله ۲ تا ۴ هفته یکبار انجام می‌شوند. هرچه فاصله جلسات کمتر باشد قطعا مدت زمان ماندگاری و نتایج حاصل از کربوکسی تراپی هم بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
آیا نتایج کربوکسی تراپی دائمی است؟

هزینه کربوکسی تراپی شکم چقدر است؟

افرادی که این روش درمانی را انتخاب می‌کنند به دنبال آن هستند تا ابتدا از هزینه کربوکسی تراپی شکم آگاه شوند. برای مشخص کردن هزینه کربوکسی تراپی باید به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید، سپس با تعیین مقدار گاز دی اکسید کربن استفاده شده و شدت عارضه پوستی پزشک می‌تواند هزینه حدودی آن را عنوان کند.
البته تعیین هزینه کربوکسی تراپی شکم به عوامل بسیاری چون کلینیک مورد نظر، تخصص پزشک، مقدار گاز کربن دی اکسید استفاده شده، تعداد جلسات و… بستگی دارد.

هزینه کربوکسی تراپی شکم

مزایای کربوکسی تراپی شکم چیست؟

کربوکسی تراپی شکم مزایای بسیاری دارد، این مزایا افراد را ترغیب می‌کند تا در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی از کربوکسی تراپی استفاده کنند. مزایای کربوکسی تراپی عبارتنداز:

  • افراد با هر نوع رنگ پوستی که می‌توانند از کربوکسی تراپی استفاده کنند.
  • هزینه درمان آن در مقایسه با سایر روش‌های درمانی بسیار کمتر است.
  • این روش نیازی به بیهوشی، بستری شدن و دوره نقاهت طولانی مدت ندارد.
  • سلولیت را از بین می‌برد.

عوارض کربوکسی تراپی شکم چیست؟

کربوکسی تراپی شکم بی عارضه نیست، عوارض این روش درمانی بسیار کمتر از مزایای آن است. به همین دلیل بیشتر پزشکان این روش درمانی را توصیه می‌کنند. ازجمله عوارض آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس خارش در ناحیه تزریق بعد از یک یا دو هفته
  • کبودی موقت در ناحیه مورد نظر بعد از گذشت یک هفته
  • قرمزی و التهاب در ناحیه تزریق شده بعد از دو روز

بررسی مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی شکم

برای اینکه نتایج حاصل از کربوکسی تراپی شکم ماندگار و دائمی باشد، لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید. توجه به نکات مراقبتی بعد از کربوکسی تراپی می‌تواند تاثیر مثبتی روی نتایج حاصل از کربوکسی تراپی داشته باشد، نکات مراقبتی بعد از کربوکسی تراپی عبارتنداز:

  • تا ۲۴ ساعت اولیه از دوش گرفتن، تماس مستقیم با آب و شنا کردن در استخر خودداری کنید.
  • تا یک ماه بعد از کربوکسی تراپی، از برخورد مستقیم با نور خورشید خودداری کنید.
  • داروها یا پمادهای تجویز شده توسط پزشک را در موعد مقرر خود استفاده کنید.
  • از انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت‌ طولانی مدت خودداری کنید.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی شکم

کلام آخر

کربوکسی تراپی کاربرد محدودی ندارد و در زمینه‌های مختلفی چون جوانسازی پوست صورت، لاغری بدن، از بین بردن هاله سیاه زیر چشم و…. مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بلاگ اطلاعات مفیدی در رابطه با کربوکسی تراپی شکم در اختیار شما قرار دادیم، کربوکسی تراپی شکم در مقایسه با دیگر جراحی‌های زیبایی کمی حساس‌تر است به همین دلیل بهتر است توسط یک پزشک حرفه‌ای و در یک کلینیک معتبر این کار انجام شود. برای جلوگیری از بروز عوارض شدید در کربوکسی تراپی شکم به نکات مراقبتی بعد از کربوکسی تراپی توجه داشته باشید.

معرفی کلینیک صدف

کلینیک تخصصی پوست و موی صدف، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ تحت عنوان گروه پزشکان سیب در شهر تهران آغاز کرد. گروه پزشکان سیب در حال حاضر با نام کلینیک صدف فعالیت خود را ادامه می‌دهند. کلینیک صدف در یک فضای وسیع و بزرگ با بهترین و به روزترین امکانات و خدمات فعالیت می‌کند. پزشکان و متخصصان فعال در این کلینیک همگی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های خارج از کشور هستند. به همین دلیل می‌توان گفت از سطح معلومات و دانش بالایی برخوردارند.
اکنون ۲۵ پزشک متخصص در زمینه پوست و مو و زیبایی در این کلینیک در حال فعالیت هستند. کلینیک صدف در این سال‌های فعالیت خودش سعی کرده است تا از بهترین متخصصان کمک بگیرد و به دنبال کسب رضایت مراجعین باشد. همین امر باعث شده تا در میان سایر کلینیک‌های درمانی در سطح تهران به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌ها معرفی شوند.

سوالات متداول

آیا کربوکسی تراپی شکم درد دارد؟
این روش درمانی در صورتی که با بی حسی موضعی انجام نشود درد بسیار زیادی دارد. به همین دلیل پزشکان برای انجام کربوکسی تراپی شکم از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند.

کربوکسی تراپی می‌تواند ترک روی پاها و شکم را از بین ببرد؟
کربوکسی تراپی موجب کلاژن سازی در سطح پوست می‌شود و بدین ترتیب می‌تواند به مرور زمان ترک روی شکم و پاها را از بین ببرد. کلاژن موجب جوانسازی پوست شده و عارضه‌های پوستی را هم درمان می‌کند.

آیا گاز دی اکسید کربن استفاده شده در این روش درمانی خطرناک و سمی است؟
گاز کربن دی اکسید تولید شده به هیچ عنوان سمی و خطرناک نیست. این گاز درون بدن ما توسط سلول‌ها و بافت‌ها تولید می‌شود و از طریق ریه‌ها دفع خواهد شد. به همین دلیل نمی‌توان آن را سمی و خطرناک تلقی کرد.

چه کسانی نمی‌توانند از این روش درمانی برای از بین بردن عارضه‌های پوستی و شکم استفاده کنند؟
افرادی که به عارضه‌های دیابت، عفونت‌های پوستی، انعقادخون، تنفسی، بافت پیوندی، قلبی و عروقی مبتلا هستند و همچنین مادران باردار و شیرده نمی‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

Leave a Comment