شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کاربردهای لیزر فوتونا

کاربردهای لیزر فوتونا + بررسی هزینه و عوارض

در دنیای امروز روش‌های درمانی متنوعی برای از بین بردن آثار پیری، لک، جای جوش و به طور کلی جوانسازی ابداع شده است. یکی از روش‌هایی که امروزه در میان مردم طرفداران زیادی دارد، استفاده از لیزر است. از جمله این لیزرها می‌توان به لیزر فوتونا اشاره کرد. امروزه به کمک لیزر می‌توان به درمان‌هایی موثرتر با طول عمر بیشتری دست یافت. برخلاف دیگر روش‌ها، استفاده از لیزر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که اجازه کنترل بیشتر و دقیق را به درمانگر می‌دهد.

لیزر فوتونا چیست؟

این نوع لیزر یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است که با استفاده از فناوری چند لیزری، به جوانسازی پوست می‌پردازد. از این لیزر می‌توان برای از بین بردن موی زائد، لایه برداری پوست و سفت کردن آن استفاده کرد. در سیستم این نوع لیزر دو طول موج Er: YAG و Nd: YAG با یک دیگر ترکیب شده‌اند که در نتیجه جوانسازی پوست انجام می‌پذیرد.

اگر شما نیز می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع به این تکنولوژی منحصر به فرد کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لیزر فوتونا و کاربردهای آن

فوتونا لیزری پیشرفته و همه کاره است که دو طول موج (Erbium 2094nm وNd:YAG 1064nm) دارد. این لیزر از آن جهت منحصر به فرد است که به وسیله آن می‌توان هر دوی این طول موج‌ها را در مدت زمان طولانی استفاده کرد. در نتیجه این امر، پوست به آرامی گرم می‌شود. این حرارت ملایم باعث سفت شدن و همچنین تحریک پوست برای تولید کلاژن جدید برای چند هفته خواهد شد. نتیجه استفاده از لیزر در نهایت منجر به سفت شدن پوست، بهبود خطوط ریز چین و چروک و بهبود کیفیت پوست می‌شود.

طبق تحقیقاتی در چین در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، لیزر Fotona 4D  با استفاده از پالس‌های ۱۰۶۴ نانومتری و ۲۹۴۰ روی ۲۰ نفر افراد بین سنین ۳۵ تا ۶۰ سال پیاده‌سازی شد. پس از اتمام دوره درمان مشخص شد که صورت درمان شده با لیزر به تنهایی و به طرز قابل توجهی در شاخص‌های چین و چروک، بافت، منافذ و خاصیت ارتجاعی پوست بهبود یافته‌اند.

لیزر فوتونا

در ادامه حالت‌ها و تنظیمات مختلف دستگاه فوتونا و کاربردهای هر یک از آن‌ها را برای شما آورده‌ایم. هر یک از این تنظیمات بنابر نیازهای شخص، متفاوت است.

Fotona Frac3

تنظیم Fotona Frac3 در دستگاه لیزر، پالس بلند ۱۰۶۴ نانومتری Nd:YAG محسوب می‌شود که منحصر به دستگاه فوتونا است. لیزر Nd:YAG روی یک پالس بسیار کوتاه با توان قدرتی بالا تنظیم می‌شود. در این مدت زمان بسیار کوتاه، پالس کنترل شده به صورت ناگهانی، گرما را به لایه‌های عمیق‌تر پوست انتقال می‌دهد. این پالس‌ها نقص‌های پوستی را جستجو کرده و آن‌ها را گرم و زخم‌های میکروسکوپی در زیر پوست به صورت تکه تکه ایجاد می‌کنند. این زخم‌های تکه تکه شده میکروسکوپی، باعث تحریک تولید کلاژن جدید می‌شوند.

این درمان برای پاکسازی پوست بسیار کاربردی است؛ زیرا چربی موجود در منافذ را گرم می‌کند. این عمل با استفاده مکرر در نهایت منجر به کوچک شدن منافذ، درمان آکنه و بهبود یافتن بافت پوست می‌شود و آن را کمی سفت می‌کند. همچنین اگر لیزر فوتونا به سمت بالا روی صورت ماساژ داده شود، سبب سفتی پوست هم می‌شود و صورت را لیفت می‌کند.

پس از ترمیم با این روش، پوست صورت ممکن است قرمز شود؛ اما این قرمزی تنها ۵ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و پوست پس از آن دوباره به حالت عادی خود باز می‌گردد. اگر می‌خواهید نتایج واقعی را ببینید، باید چند هفته صبر کنید؛ چون در این مدت زمان پوست کلاژن بیشتری می‌سازد، بافت پوست بهتر شده و اندازه منافذ کوچک‌تر می‌شوند. این نوع درمان برای تمامی رنگ‌های پوستی مناسب است؛ زیرا این لیزر با سطح پوست کاری ندارد.

Fotona PIANO Mode

حالت PIANO Mode در لیزر فوتونا پالس موج بلند ۱۰۶۴ نانومتری Nd:YAG را به آرامی به پوست انتقال می‌دهد. این کار، لایه‌های عمیق‌تر پوست را گرم می‌کند و به لایه بالایی و سطحی‌تر آسیبی نمی‌رساند. در واقع طول موج ۱۰۶۴ نانومتری، آب را در پوست گرم می‌کند. چیزی که در مورد Fotona PIANO بی‌نظیر است، گرم کردن طولانی مدت پوست در لایه‌های عمیق‌تر است. تحقیقات نشان داده است که اگر به غشای میانی پوست از ۴۲.۵ درجه تا ۴۳ درجه سانتیگراد گرما دهیم، باعث سفت شدن سریع کلاژن خواهد شد.

گرمای ملایم طولانی مدت که توسط این دستگاه به لایه‌های میانی پوست می‌رسد، تولید کلاژن را تحریک می‌کند و منجر به سفت شدن پوست، کاهش منافذ و از بین رفتن چین و چروک می‌شود. از آنجا که در این روش گرما به آرامی به پوست می‌رسد، سطح پوست بیش از حد گرم نمی‌شود و نیازی به استفاده از کرم بی حس کننده موضعی نیست.

بلافاصله پس از درمان، پوست کمی برافروخته به نظر می‌رسد که تقریباً در عرض ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برطرف می‌شود. برخی از مراجعه کنندگان ممکن است سفت شدن فوری مشاهده کنند که البته ممکن است بعد از چند روز کمی کمتر شود. با این حال، تاثیر کامل آن پس از گذشت چند هفته با تحریک کلاژن بیشتر قابل مشاهده است. این لیزر را می‌توان در تمام نقاط بدن به جز دور چشم انجام داد.

تحریک پوست برای کلاژن سازی به تدریج در هفته‌ها و ماه‌ها پس از درمان انجام می‌پذیرد. پیشنهاد می‌کنیم با متخصص پوست در رابطه با تعداد دفعات استفاده از لیزر فوتونا مشورت کنید و به هیچ عنوان درمان خود را قطع نکنید تا نتیجه مطلوب را ببینید. این درمان برای انواع پوست و انواع رنگ مناسب است؛ زیرا سطح روی پوست را گرم نمی‌کند.

Fotona PIANO Mode

Fotona SMOOTH Mode

فوتونا حاوی نوع دیگری از لیزر به نام اربیوم است. لیزر اربیوم (۲۰۹۴ نانومتر) برای چندین سال به عنوان لایه بردار لیزری مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین ایمن‌تر و ملایم‌تر برای لیزر CO۲ (دی اکسید کربن) است.

لیزر اربیوم در فوتونا بسیار منعطف است؛ یعنی می‌تواند در تنظیمات با شدت کم (شبیه به میکرودرم ابریژن، با لایه برداری بسیار کم و سطحی از پوست) یا تنظیمات با شدت زیاد (که منجر به قرمزی و تورم برای چندین روز و صورتی شدن پوست برای چند هفته می‌شود و در کاهش چین و چروک و عیوب سطح پوست بسیار موثر است) عمل کند.

اربیوم موجود در فوتونا از این نظر منحصر به فرد است که مدت زمان استفاده از لیزر روی پوست می‌تواند بسیار طولانی باشد. این امر منجر به انتقال حرارت ملایم و طولانی مدت به پوست می‌شود که به آن تنظیم حالت Fotona SMOOTH می‌گویند. در نتیجه این امر، پوست سفت می‌شود. از این لیزر حتی می‌توان داخل دهان برای سفت کردن گونه‌ها و از بین بردن خط خنده هم استفاده کرد.

Fotona SMOOTH Mode

اگر در لیزر Fotona SMOOTH تنظیمات روی شدت کم باشد، محل مورد اصابت صورتی کم‌رنگ می‌شود که در عرض چند دقیقه از بین می‌رود. اگر تنظیمات روی حالت شدید آن باشد، ممکن است ۱ تا ۲ روز پوست به رنگ صورتی درآید و به صورت جزئی پوسته پوسته شود.

این نوع درمان با لیزر نیز برای انواع پوست و انواع رنگ مناسب است. اما ممکن است روی پوست‌های تیره‌تر، یعنی پوست مدیترانه‌ای، پوست آسیایی و آفریقایی، کمی تیرگی موقت ایجاد کند. البته این تیرگی با گذشت زمان از بین می‌رود. در این مدت استفاده از ضد آفتاب و در صورت تمایل، کرم‌های روشن کننده تجویزی می‌توانند روند از بین رفتن تیرگی را سرعت ببخشند.

SmoothEye

درمان SmoothEye برای سفت کردن پوست اطراف چشم استفاده می‌شود. پس از استفاده از کرم بی حس کننده موضعی، به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه دستگاه روی پوست اطراف چشم ماساژ داده می‌شود. پس از آن، پوست کمی به رنگ صورتی درمی‌آید و متورم به نظر می‌رسد و لکه‌های کم رنگ خاکستری یا سفید در آن نواحی ایجاد می‌شوند.

پوست اطراف چشم چند روز بعد سفت‌تر می‌شود و طی چند هفته بهبود می‌یابد. برای دستیابی به نتایج مطلوب بهتر است این درمان یک بار در ماه و به مدت ۳-۵ جلسه انجام پذیرد.

از این لیزر همچنین برای حجیم کردن موقت لب‌ها استفاده می‌شود. اگر از این لیزر چند بار استفاده شود، می‌تواند در مدت زمان طولانی ماندگاری داشته باشد. از این روش به عنوان جایگزینی برای فیلرها و ژل‌ها می‌توان استفاده کرد.

Smooth Sculpting

از حالت Smooth Sculpting برای سفت کردن پوست و فرم دهی صورت استفاده می‌شود. مکان‌های مورد نظر البته با مشورت خود مراجعه کننده مشخص می‌شوند؛ اما معمولا قسمت‌هایی که اغلب تحت درمان قرار می‌گیرند، شامل خط خنده، غبغب و زاویه بیرونی فک است.

اگر تنظیمات لیزر فوتونا با شدت پایین انجام شود، زمانی برای ترمیم نیاز نیست. اما اگر تنظیمات با شدت بیشتری انجام شود، برای چند روز پوست کمی صورتی رنگ شده و پوسته پوسته شدن خفیف نقاط درمان شده تا ۱۰ روز دیده می‌شود.

Fotona4D

ماهیت چندگانه لیزر فوتونا این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن در چند ترکیب استفاده کرد و نتایج مختلفی را رقم زد. برای به دست آوردن بهترین و بیشترین نتیجه از لیزر فوتونا، چهار تنظیم مختلف آن را ترکیب می‌کنند. به این تکنیک Fotona4D و گاها به آن «لیفت صورت لیزری» گفته می‌شود.

این مراحل را در ادامه توضیح داده‌ایم.

 مرحله ۱: حالت Fotona SMOOTH داخل دهانی

این حالت با استفاده از لیزر اربیوم با تنظیم گرمای ملایم و کنترل شده در داخل دهان برای گرم کردن داخل گونه‌ها انجام می‌شود. این فناوری منحصر به شرکت فوتونا است و انرژی لیزر را بسیار آهسته به پوست منتقل می‌سازد و در نتیجه باعث گرم شدن و سفت شدن گونه‌ها از داخل می‌شود.

تکنیک Fotona SMOOTH در حالت اربیوم، چندین سال است که در دندانپزشکی استفاده می‌شود و با سفت کردن پوست و تحریک تولید کلاژن بیشتر، منجر به سفت شدن مداوم قسمت پایینی صورت می‌شود. هنگامی که به طور مکرر از این لیزر استفاده شود، خط خنده و پوست شل قسمت پایینی گونه‌ها بهبود می‌یابند.

مرحله ۲: Fotona Frac3

در این تنظیمات از لیزر Nd:YAG استفاده می‌شود که دارای پالس بسیار کوتاه اما پرقدرت است. با این تنظیمات، به سرعت بخش‌های کوچکی در زیر سطح پوست به صورت تکه تکه ایجاد می‌شود. اگر شخص به طور مداوم و منظم تحت درمان قرار گیرد، منافذ و آکنه بهبود می‌یابند و پوست کمی سفت می‌شود. پس از درمان، پوست نیازی به زمان برای ریکاوری ندارد و حتی اگر پوست خود را برنز کرده باشید، می‌توانید همچنان از این لیزر استفاده کنید.

مرحله ۳: حالت Fotona PIANO

لیزر Nd:YAG در تنظیمات Fotona PIANO، گرما را به آرامی به لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌رساند. اگر این کار به صورت مکرر انجام شود، پوست به آرامی گرم و در نتیجه سفت می‌شود. پوست حداکثر تا ۱۵ دقیقه بعد از لیزر، کمی صورتی به نظر می‌رسد. در این لیزر زمانی برای ریکاوری لازم نیست و حتی با پوست برنزه می‌توانید از این لیزر استفاده کنید.

مرحله ۴: حالت لایه برداری اربیوم

لیزر اربیوم برای لایه برداری سطحی و ملایم پوست استفاده می‌شود که به از بین بردن عیوب سطحی کمک می‌کند. درجه شدت لایه برداری را می‌توان با توجه به تمایل مراجعه کننده و مشکل پوستی انتخاب کرد. اکثر مشتریان لایه برداری جزئی، بسیار سبک و بدون گرم کردن پوست نیاز دارند که در نهایت منجر به پوسته پوسته شدن بسیار کم برای چند روز می‌شود.

با این حال اگر شخص به دنبال بهبود چشمگیر باشد، می‌توان از لایه برداری قوی‌تر اربیوم استفاده کرد. این امر سبب قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود؛ اما باعث بهبود بیشتر بی نظمی‌های سطحی خواهد شد.

برای استفاده از لیزر فوتونا برای فرم دهی صورت، لب و دور چشم، می‌توان آن را بعد Fotona4D استفاده کرد تا پوست سفت‌تر شود. برای دستیابی به نتایج مطلوب و بلند مدت، بهتر است درمان را هر ماه یکبار به مدت ۳-۵ جلسه انجام دهید.

لیزر فوتونا برای لاغری

از این لیزر می‌توان برای لاغری نیز استفاده کرد. استفاده از لیزر فوتونا برای از بین بردن چربی‌های موضعی یک روش کم تهاجمی است که باعث آسیب یا اسکار نمی‌شود و می‌تواند حجم بدن شما را به راحتی و بدون انجام جراحی کاهش دهد.

لیزر لیپولیز فوتونا نیازی به استفاده از بیهوشی عمومی ندارد. یک فیبر لیزری بسیار ظریف به ناحیه درمان وارد شده و  نور لیزر باعث گسیختگی سلول‌های چربی می‌شود. چربی ذوب شده می‌تواند توسط بدن جذب و یا توسط پزشک خارج شود.

به طور همزمان، لیزر پوست بدن را نیز سفت می‌کند تا از افتادگی آن پس از حذف چربی‌های ناخواسته جلوگیری کند.

لیزر فوتونا برای لاغری

مزایا و ‌عوارض لیزر فوتونا

لیزر درمانی فوتونا علاوه بر کمک به کاهش خطوط و چین و چروک، بیماری‌های پوستی مانند رگ‌های واریسی، چین و چروک، منافذ باز، سیاهرگ‌های صورت، لکه‌های پیری و کک و مک را درمان می‌کند.

سیستم‌های این لیزر به طور ویژه طراحی شده‌اند تا بدون استفاده از مواد تزریقی نتایج ایمن و موثر را برای پوست به ارمغان بیاورند. در کلینیک صدف ما با این نوع لیزر با دوره درمانی کوتاه، راحت و بدون درد شما را به نتیجه مطلوب و مد نظرتان خواهیم رساند.

به طور خلاصه مزایای لیزر فوتونا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • برای انواع درمان‌های پوستی، لاغری و حتی در دندانپزشکی می‌توان از آن استفاده کرد.
  • درمانی دقیق و سریع ارائه می‌دهد.
  • روی مراجعه کنندگان در تمامی سنین قابل پیاده سازی است.
  • زیباسازی را راحت و درد را کم می‌کند.

مانند تمام رو‌ش‌های درمانی و زیبایی، لیزر فوتونا نیز ممکن است در برخی موارد عوارضی را نشان دهد.

شایع‌ترین عوارض بعد از لیزر درمانی شامل تورم، خارش، بی حسی و قرمزی پوست است. به طور کلی قرمزی پوست پس از لایه برداری پوست تجربه می‌شود. پس از لیزر درمانی فوتونا، پوست ملتهب و آسیب پذیر است. بنابراین، اگر از ناحیه تحت درمان مراقبت نشود، ممکن است تاول‌هایی بروز پیدا کنند که منجر به عفونت و زخم شوند.

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر فوتونا

اولین قدم برای آماده شدن مراجعه کننده برای لیزر درمانی، انتخاب یک کلینیک قابل اعتماد همراه با بروزترین دستگاه‌ها و اپراتورهای متخصص و کار بلد است.

دو هفته قبل از درمان، حتما از مصرف دخانیات و نوشیدن الکل خودداری کنید تا از بروز هر گونه عارضه‌ای جلوگیری شود. سعی کنید قبل از شروع حداقل یک لیتر آب بنوشید تا دمای بدن شما تنظیم شود. همچنین باید دو ماه قبل از درمان، از قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون ضد آفتاب خودداری کنید.

در روز جلسه از هیچ محصولی برای تمیز نگه داشتن ناحیه مورد نظر قبل از لیزر درمانی استفاده نکنید.

مراقبت بعد از لیزر فوتونا

حتماً انتظارات خود از لیزر درمانی و سابقه پزشکی خود را با متخصص در میان بگذارید. این موارد شامل داروهایی که در گذشته و حال استفاده کرده‌اید یا هر عمل زیبایی که قبلاً انجام داده‌اید، می‌شود.

همچنین سعی کنید موارد زیر را بعد از انجام لیزر رعایت کنید:

  • بعد از لیزر درمانی سعی کنید ناحیه تحت لیزر را تمیز نگه دارید تا عفونت گریبان‌گیر شما نشود.
  • از ژل یا کرم‌های تسکین دهنده مانند آلوئه ورا و ضد آفتاب با SPF بالا برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از تعریق بیش از حد و گرم کردن بدنتان سعی کنید تا دو روز به خود استراحت دهید، سپس فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.
  • حداقل دو روز پس از درمان از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • پوست خود را مالش ندهید و از اسکراب استفاده نکنید.
  • از حمام آب گرم، بخار آب و درمان‌های حرارتی مانند سونا خودداری کنید.
  • حداقل تا سه روز پس از درمان از اصلاح با تیغ، اپیلاسیون یا استفاده از موچین روی پوست لیزر شده خودداری کنید.
  • از محصولات سفید کننده و عطری استفاده نکنید.
  • در آب کلردار شنا نکنید؛ زیرا ممکن است به پوست آسیب برساند.

هزینه لیزر فوتونا چقدر است؟

هزینه این لیزر بسته به نواحی انتخابی و وسعت آن متغیر است و نمی‌توان مبلغی دقیق را ذکر کرد. کلینیک صدف با داشتن بیش از یه دهه تجربه در حوزه زیبایی و با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا شما را جوان خواهد کرد. این کلینیک که یکی از مجهزترین کلینیک‌های کشور است، دارای دستگاه‌های مختلف برای ارائه انواع خدمات از جمله کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق ژل و بوتاکس، پاکسازی و جوانسازی به مراجعه کنندگان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

پیشنهاد می‌کنیم درباره سایر لیزرهای درمانی نیز اطلاعات کسب کنید:
لیزر کوترا
لیزر nlite
لیزر کوانتا

لیزر IPL

سخن آخر

لیزر فوتونا یک روش درمان غیر تهاجمی و ایمن برای جوانسازی پوست است که به رفع مشکلات پوستی مانند چین و چروک، کک و مک، لکه‌های پیری، رگ‌های واریسی و غیره کمک می‌کند. برای انجام این لیزر سعی کنید موارد ذکر شده را قبل از درمان رعایت کنید و پس از درمان نیز از قسمت لیزر شده نهایت مراقبت را داشته باشید تا پوست شما دچار مشکل نشود.

با لیزر فوتونا در کلینیک صدف درخشش و جوانی را تجربه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

Leave a Comment