شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
مینی لیفت صورت

مینی لیفت صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

خطوط و چین‌وچروک‌های صورت از جمله تغییراتی است که با گذشت زمان روی صورت نمایان می‌شوند. هرچند این تغییرات نشان‌دهنده تجربه‌ها و خوشی‌ها و تلخی‌های روزگار هستند، اما بعضی از افراد احساس خوبی نسبت به شکسته شدن صورت ندارند؛ از همین رو به لیفت صورت روی می‌آورند. آثار پیری گاهی اوقات فقط قسمت‌های مختلفی از صورت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در چنین مواقعی بهتر است مینی لیفت صورت به‌جای لیفت کامل صورت انجام شود. در این مقاله به بررسی کامل مینی لیفت صورت و نحوه انجام آن می‌پردازیم.

مینی لیفت صورت چیست؟

مینی لیفت صورت یک نسخه اصلاح‌شده از لیفت صورت سنتی است. هردوی این روش‌ها عمل‌های تهاجمی هستند که با استفاده از برش و بخیه به کشیده شدن و زیباتر شدن پوست کمک می‌کنند انتخاب مینی لیفت صورت به‌جای لیفت کامل ترجیح بسیاری از افراد زیباجو است؛‌ چراکه مینی لیفت کمترتهاجمی است و انتخاب ایده‌آلی برای جوان‌سازی پوست است.

مینی لیفت صورت چگونه انجام میشود؟

مینی لیفت صورت یک عمل جراحی برای مقابله با آثار پیری است که روی افتادگی پوست تمرکز دارد. مجله پزشکی healthline فرایند انجام مینی لیفت را چنین شرح می‌دهد: «جراح زیبایی مشکل افتادگی پوست را از طریق ایجاد برش‌های کوچک به سمت بالا برطرف می کند و به‌اصطلاح پوست را می‌کشد. درواقع پوست اضافی در طول فرایند عمل از بین می‌برد؛ این موضوع باعث سفت شدن پوست و کاهش خطوط و چین‌وچروک‌های صورت می‌شود.

مینی لیفت صورت به‌عنوان یک عمل جراحی تهاجمی به بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی نیاز دارد. هنگامی که تحت بی‌هوشی یا بی‌حسی قرار گرفتید، پزشک برش‌های کوچکی در اطراف گوش‌ها و خط مو ایجاد می‌کند. او بافت‌های زیرین پوست را با بلند کردن و کشیدن به سمت بالا دست‌کاری می‌کند و بافت اضافی را از بین می‌برد. پس از اتمام جراحی، متخصص پوست برش‌های ایجادشده را با بخیه می‌بندد.»

بیشتر بخوانید:

فیس لیفت صورت چیست؟

مینی لیفت صورت

مینی لیفت صورت برای چه کسانی مناسب است؟

در بعضی از موارد، آثار پیری فقط قسمت‌های خاصی از صورت را درگیر می‌کند؛ در چنین شرایطی لیفت کامل صورت برای جوان‌سازی ضرورتی ندارد و انجام مینی لیفت کفایت می‌کند. مجله زیبایی facebydrh می‌گوید: «از آنجایی که مینی لیفت صورت فقط قسمت‌های پایینی صورت را هدف قرار می‌دهد، افراد در بازه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال می‌توانند از این عمل بهترین نتیجه را دریافت کنند؛ زیرا در این سنین معمولا پوست قسمت‌های بالایی صورت صاف و نسبتا سفت است. به این ترتیب، بعد از گذشت ۵ تا ۷ سال از انجام مینی لیفت صورت، قسمت‌های بالایی و پایینی صورت به‌صورت یکسان شروع به تغییر می‌کنند و این موضوع باعث جذاب‌تر شدن و پخته‌تر شدن چهره می‌شود.»

مزایای مینی لیفت صورت چیست؟

مینی لیفت صورت بهترین روش تهاجمی برای درمان مشکلات و علائم اولیه پیری است. از جمله مزایای مینی لیفت صورت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برش‌های مینی لیفت صورت نسبت به لیفت کامل کمتر است.
  • به‌دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی عمومی، هیچ دردی در طول عمل احساس نخواهید کرد.
  • برای انجام مینی لیفت از برش‌های کوچکی استفاده می‌شود؛ بنابراین احتمال بروز اسکار تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • برش‌ها در اطراف گوش‌ها و خط مو ایجاد می‌شوند و پس از بهبود، هیچ نشانی از خود به جا نمی‌گذارند.
  • این روش ضمن سادگی، تاثیر فوق‌العاده‌ای در جوان‌سازی دارد.
  • هزینه مینی لیفت نسبت به لیفت کامل صورت بسیار کمتر است.
  • مینی لیفت نسبت به لیفت کامل درد کمتر و دوران بهبودی کوتاه‌تری دارد.

بیشتر بخوانید:
ماندگاری جراحی لیفت صورت

معایب و عوارض مینی لیفت صورت چیست؟

مینی لیفت صورت هم مانند لیفت کامل تا حدودی با درد و ناراحتی همراه است؛ با این حال، درد مینی لیفت نسبت به لیفت کامل کمتر است. یک سایت معتبر پزشکی، کبودی و تورم بعد از پایان عمل را از عوارض مینی لیفت صورت می‌داند. با این حال بسیاری از افراد بعد از گذشت چند روز از انجام جراحی می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود برگردند. به‌طور کلی مینی لیفت عوارض کمتری نسبت به لیفت کامل دارند و رایج‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تورم
  • درد شدید
  • خونریزی از بخیه‌ها
  • تب و لرز
  • از دست دادن احساس پوست بر اثر آسیب‌های عصبی

البته توجه کنید که عوارض خطرناکی مانند آسیب‌های عصبی فقط در صورتی رخ می‌دهد که به پزشک غیرمتخصص مراجعه کنید. اگر مینی لیفت را در کلینیک تخصصی مانند صدف انجام دهید، تورم و درد ناشی از آن بعد از گذشت ۳ تا ۵ روز کاملا از بین خواهد رفت.

مینی لیفت صورت

بررسی مراقبت های بعد از مینی لیفت صورت

انجام مراقبت‌های قبل و بعد از مینی لیفت صورت برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار ضروری است. در جلسه مشاوره قبل از عمل، پزشک دستورالعمل‌هایی را به شما توضیح می‌دهد؛ از جمله کارهای قبل از عمل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در روز عمل از محصولات آرایشی یا زیورآلات در ناحیه تحت درمان استفاده نکنید.
  • قبل از عمل با کسی برای همراهی کردن شما بعد از عمل هماهنگ کنید.
  • در روز مشاوره، پزشک را از مصرف همه داروها، گیاهان و مکمل‌های مصرفی خود آگاه کرده و مصرف آن‌ها را مطابق با نظر او تنظیم کنید.
  • ۴ تا ۶ هفته قبل از عمل از کشیدن سیگار، قلیان و سایر مواد مخدر و دخانیات خودداری کنید.

بعد از اتمام جراحی صورت، پانسمان‌هایی روی بخیه‌ها گذاشته می‌شود. تعویض منظم این پانسمان‌ها و مراقبت از جای بخیه اهمیت فراوانی برای جلوگیری از بروز عوارضی مانند عفونت می‌شود. بعد از عمل باید دستورالعمل‌های زیر را به‌منظور مراقبت از پوست بعد از مینی لیفت انجام دهید:

  • ۱۰ روز بعد از عمل برای کشیدن بخیه‌ها به پزشک مراجعه کنید.
  • برای جلوگیری از تورم و کبودی، از انجام فعالیت‌ها یا ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • تا چند هفته بعد از مینی لیفت، هیچ عمل زیبایی دیگری انجام ندهید.
  • برای انجام سایر عمل‌های زیبایی مانند تزریق فیلر با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:

هزینه زاویه سازی صورت

هزینه مینی لیفت صورت چقدر است؟

هزینه لیفت صورت به عوامل مختلفی مانند ناحیه تحت درمان، تجربه پزشک، موقعیت جغرافیایی کلینیک و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد. قیمت مینی لیفت صورت علاوه بر هزینه جراحی شامل مواردی مانند هزینه بی‌هوشی، داروهای تجویزی بعد از عمل و همچنین سایر هزینه‌های بیمارستان نیز می‌شود. پول جوان‌سازی پوست با مینی لیفت توسط بیمه پوشش داده نشده و همه هزینه آن را باید خودتان بپردازید. به همین خاطر قبل از انجام عمل بهتر است با پزشک در مورد هزینه مینی لیفت صورت صحبت کنید.

برای برنامه‌ریزی مالی توصیه می‌کنیم به این نکته هم توجه کنید که چند روز ابتدایی بعد از عمل را باید به استراحت و مراقبت از خود بگذرانید. گرفتن مرخصی و همچنین تهیه مواد غذایی سالم مانند میوه‌های تازه هزینه‌های خاص خود را دارد که باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید. برای اطلاع از قیمت جراحی صورت با کارشناسان کلینیک صدف تماس بگیرید تا با توجه به شرایطتان، هزینه نهایی را به شما اعلام کنند.

مینی لیفت صورت

کلینیک صدف؛ بهترین انتخاب برای انجام مینی لیفت صورت

در این مقاله به بررسی مینی لیفت صورت و نحوه انجام آن پرداختیم و مزایا، عوارض و مراقبت‌های قبل و بعد از آن را بررسی کردیم. مینی لیفت صورت یک عمل جراحی است که انجام آن به مهارت‌های پزشکی نیاز دارد؛ بنابراین مراجعه به یک پزشک متخصص پوست و مو برای این عمل ضرورت ویژه‌ای دارد. کلینیک صدف با بیش از ۱۰ سال فعالیت در زمینه زیبایی بهترین کلینیک تخصصی پوست و مو در تهران به شمار می‌رود. مجموعه پزشکی این کلینیک از حاذق‌ترین و باتجربه‌ترین پزشکان سراسر ایران تشکیل شده است که نتیجه مطلوب را ضمانت می‌کند. برای دریافت مشاوره رایگان از تیم مشاوران و کارشناسان صدف می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۷۴۳۷ تماس بگیرید یا در قسمت نظرات سوالات خود را بپرسید.

Leave a Comment