شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
مزوژل پروسترولین برای لک صورت

مزوژل پروسترولین برای لک صورت چقدر موثر است؟

مزوژل پروسترولین یکی از بهترین و جدیدترین روش‌های درمان لک روی صورت است، این روش پرطرفدار امروزه در سراسر جهان و در کلینیک‌های پوست و زیبایی بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا مزایای این روش درمانی بسیار بیشتر از معایب و عوارض آن است و همین امر پزشکان را تشویق می‌کند تا از این روش استفاده کنند. 

در این روش پزشک سعی می‌کند مقدار هیالورونیک اسید پوست صورت را افزایش داده و موجب کلاژن سازی و خون‌رسانی بیشتر به سایر بافت‌های صورت شود. مزوژل یک درمان سالم و ایمن برای پوست صورت است که در ترکیبات آن انواع ویتامین‌ها، آمینواسید، آنتی اکسیدان، مواد معدنی، کوآنزیم و هیالورونیک اسید وجود دارد. در میان این ترکیبات هیالورونیک اسید یکی از مهم‌ترین عناصر به شمار می‌رود، این قند به طور طبیعی در بدن وجود دارد اما به مرور زمان و با افزایش سن ممکن است مقدار آن کاهش پیدا کند که مزوژل پروسترولین مجددا موجب افزایش ساخت آن خواهد شد.
برای آشنایی بیشتر با مزوژل و عوارض و مزایای آن تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

آیا مزوژل برای لک صورت موثر است؟

برای پاسخ به این سوال که آیا تزریق مزوژل پروسترولین می‌تواند تمام لک‌های پوستی را از بین ببرد یا خیر بهتر است ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که دلیل ایجاد لک روی صورت چه هستند؟
پیری و افزایش سن، التهاب پوستی، کمبود ویتامین‌های A، C، B12 و اسید فولیک در بدن، حاملگی، مصرف داروهای کلرپرومازین، دی پنیسیلامین، هیدانتوئین، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان، نور مستقیم آفتاب، استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت، حساسیت به عطر، بیماری‌های دیابت، نارسایی کبدی، رماتیسم و غیره از دلایل رایج و شایعی هستند که موجب لک روی صورت می‌شوند.

تزریق مزوژل پروسترولین یکی از جدیدترین و به روز‌ترین روش‌های درمان لکه‌های روی صورت است که در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی عوارض و معایب بسیار کمتری دارد و از نظر بیشتر پزشکان به عنوان یک روش درمانی کم ریسک شناخته می‌شود. علاوه بر مزوژل پروسترولین می‌توان با سایر روش‌های درمانی چون میکرودرم، دارودرمانی و غیره لک‌های روی صورت را از بین برد. اما در حال حاضر استفاده از مزوژل پروسترولین تقاضای بسیار بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. 

آیا مزوژل برای لک صورت موثر است؟

ویژگی های مزوژل پروسترولین چیست؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد و بسیار مزوژل پروستلین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • درمان سلولیت و لیفت صورت
  • از بین بردن چربی‌های سطحی 
  • آبرسانی عمیق پوست صورت 
  • بهبود کیفیت پوست 
  • جوانسازی و تحریک کلاژن سازی پوست صورت 
  • حفظ ظاهر طبیعی پوست 
  • از بین بردن لکه‌های پوستی 
  • درمان چین و چروک‌های سطحی 
  • حداقل عوارض 
  • بدون محدودیت سنی 
  • از بین برنده جای جوش و اسکار
  • کند کردن روند پیری پوست 
  • حاوی ویتامین و مواد مغذی 
  • درمان سلولیت
  • لاغری موضعی

مزایای تزریق مزوژل پروسترولین چیست؟

از مهم‌ترین مزایای تزریق مزوژل پروسترولین می‌توان به پیشگیری از ایجاد لک روی صورت، بهبود لک‌های قدیمی، افزایش قوام و سفتی پوست صورت، آبرسانی پوست صورت، تحریک پوست به ساخت کلاژن بیشتر و یک جایگزین مناسب برای لیزر اشاره کرد. 

مزایای تزریق مزوژل پروسترولین

ماندگاری مزوژل پروسترولین چقدر است؟

مزوژل پروسترولین یکی از روش‌های درمانی است که نتیجه و میزان تاثیرگذاری آن را بلافاصله بعد از تزریق می‌توانید مشاهده کنید، اما برای مشاهده کامل نتیجه درمان باید ۴۸ ساعت منتظر بمانید تا التهاب، درد و تورم آن کاهش پیدا کند. مدت زمان ماندگاری مزوژل پروسترولین با توجه شرایط بدنی هر فردی متفاوت است و نمی‌توان در همه افراد این مدت زمان را یکسان در نظر گرفت. نتایج حاصل از مزوژل پروسترولین بین ۶ تا ۹ ماه ماندگار خواهد بود و بعد از آن باید برای ترمیم و تزریق مجدد اقدام کنید. 

عوارض مزوژل پروسترولین چیست؟

پوست یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن است که در برابر هر عامل خارجی سریع واکنش نشان می‌دهد، تزریق مزوژل پروسترولین هم یک ماده خارجی است که وارد پوست صورت می‌شود و نمی‌توان گفت که این روش درمان هیچ عارضه‌ای ندارد. با وجود اینکه مزوژل پروسترولین یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای مزوژل در دنیا است اما عوارض آن کمتر از مزایای تزریق مزوژل پروسترولین است و در مدت زمان کوتاهی بهبود پیدا می‌کنند. تخصص بالای پزشک، استفاده از وسایل و ابزار استریل، استفاده از تجهیزات و ژل با کیفیت، محیط بهداشتی و تمیز می‌تواند در کم کردن عوارض تزریق تاثیرگذار باشد. 

به طور کلی کبودی خفیف، جای زخم در پوست، نکروز، عفونت محل تزریق از عوارض شایع این روش درمانی هستند. 

مراقبت های قبل از تزریق مزوژل پروسترولین

  • اگر دارای بیماری‌های فعال پوستی همچون تبخال، زخم باز، جوش‌ و آکنه‌های چرکی هستید بهتر است این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. 
  • قبل از تزریق پوست صورت خود را با شوینده مناسب بشوئید و با الکل ضدعفونی کنید. 
  • قبل از تزریق مزوژل پروسترولین مصرف مشروبات الکلی را کاهش دهید زیرا موجب کبودی و التهاب بیشتر پوست صورت می‌شود. 
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید در جلسات مشاوره قبل از تزریق مزوژل پروسترولین این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. 
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون چون آسپرین و پروفین، خونریزی را تشدید می‌کند به همین دلیل بهتر است از دو هفته قبل از تزریق مزوژل پروسترولین مصرف این دسته داروها را قطع کنید. 
  • در صورتی که بیماری خاصی چون فشار خون، کلسترول بالا، دیابت و غیره دارید این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. 

مراقبت های بعد از تزریق مزوژل پروسترولین

  • از لمس مکرر پوست صورت بعد از تزریق جدا خودداری کنید. 
  • تا چند روز بعد از تزریق مزوژل از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید. 
  • ممکن است در ۳ یا ۴ روز اول ناحیه مورد نظر دچار التهاب، تورم و کبودی شود که برای بهبود آن می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. 
  • تا یک هفته اول از انجام ورزش‌های سنگین که موجب تعریق بدن و صورت می‌شوند خودداری کنید. 
  • به هیچ عنوان بعد از تزریق مزوژل پوست خود را ماساژ ندهید. 
  • تا ۴۸ ساعت اولیه بعد از تزریق از مصرف لوازم آرایشی خودداری کنید. 
  • از محصولات مراقبت‌های پوستی که حاوی الکل هستند نباید در ۲۴ ساعت اولیه استفاده کرد. 
  • بعد از تزریق مزوژل پروسترولین باید همیشه از ضد آفتابی که دارای SPF 30 یا ۶۰ باشد استفاده کنید. 
  • داروهایی که پزشک برای بعد از مزوژل پروسترولین تجویز می‌کند به صورت موضعی هستند که باید طبق دستور مصرف شوند. 

مزایای تزریق مزوژل

انواع لک صورت کدامند و چرا ایجاد می‌شوند؟

به نقل از healthline لک‌های روی صورت انواع و اقسام مختلفی دارند: 

لک حاملگی

یکی از شایع‌ترین لک‌های روی پوست در دوران بارداری، ملاسما یا لک حاملگی است که بیشتر روی گونه‌ها، لب‌ها، پیشانی و چانه بوجود می‌آید. این نوع لک مختص زنان است و تغییر سطح هورمون‌های بدن و مصرف دارو در دوران بارداری از مهم‌ترین دلایل ایجاد این لک هستند. 

لک جای جوش

 اگر جوش یا آکنه‌ای روی پوست صورتتان ظاهر می‌شود نباید به آن دست بزنید و آن را بکنید، این کار فقط باعث تیره شدن جای جوش و لک روی صورت می‌شود.
جوش‌ها ابتدا به رنگ قرمز یا سفید رنگ هستند و در این زمان نباید به هیچ عنوان آن‌ها را دستکاری کنید، اجازه دهید جوش خشک شود و بعد از آن از کرم‌های ضدجوش و روشن کننده استفاده کنید تا جای آن را از بین ببرند. در صورتی که جای جوش قدیمی و کهنه باشد به راحتی درمان نمی‌شود و برای بهبود آن باید از مزوژل پروسترولین یا سایر روش‌های درمانی استفاده کنید.
هرچه جوش‌ها بزرگ‌تر و چرک بیشتری داشته باشند جای جوش و لک ناشی از این جوش‌ها هم تیره‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود. 

کک و مک

 ایجاد کک و مک روی صورت هر فردی یک عارضه پوستی رایج و شایع است، این کک و مک‌ها کوچک و به اندازه ۱ تا ۲ میلی‌متر هستند و در هر سن و سالی ممکن است روی پوست صورت ظاهر شوند. بیشتر پزشکان بر این باورند که کک و مک‌ها ناشی از عدم توزیع یکسان و متوازن ملانین پوست است که معمولا به رنگ‌های زرد، قرمز، برنز، قهوه‌ای و مشکی خود را نشان می‌دهند. کک و مک را نباید با خال اشتباه بگیرید. 

کک و مک

لک ناشی از آفتاب

 ژنتیک از مهم‌ترین دلایل لک‌های تیره رنگ ناشی از آفتاب سوختگی هستند، قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند روند تیره شدن و بزرگ شدن این لکه‌ها را تسریع کند. 

درباره کلینیک صدف

کلینیک صدف با متخصصان و پزشکان با تجربه و با بهره‌گیری از بهترین دستگاه‌ها و تجهیزات روز دنیا آماده خدمت رسانی در زمینه پوست و مو و زیبایی هستند. در این کلینیک شما می‌توانید خدمات زیبایی و درمانی مختلفی روی پوست و موی خود انجام دهید، تمام خدمات ارائه شده در این کلینیک با بهترین و با کیفیت‌ترین مواد و متریال انجام می‌شود. همین موضوع باعث شده تا کلینیک صدف بیشترین رضایت مراجعین را در مقایسه با سایر کلینیک‌های درمانی داشته باشد. اگر می‌خواهید با خدمات این مجموعه و هزینه هدمات آشنا شوید به وب‌سایت کلینیک صدف سری بزنید. 

سوالات متداول 

آیا زنان باردار می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند؟
خیر، زنان باردار و مادران شیرده نباید در دوران بارداری و تا ۶ ماهگی نوزاد این کار را انجام دهند. 

مزوژل پروستلین ساخت کدام کشور است؟
کره جنوبی سازنده اصلی مزوژل پروستلین است. 

آیا تزریق مزوژل پروستلین درد دارد؟
درد این روش درمانی بسیار کم است به همین دلیل بیشتر پزشکان از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند. 

 

Leave a Comment