شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
مزایا و معایب زاویه سازی صورت

مزایا و معایب زاویه سازی صورت چیست؟

برای داشتن ظاهری زیبا تنها انجام عمل‌های جراحی مختلف نمی‌تواند کارساز باشد. در واقع تناسب بین اجزای صورت و نداشتن چین و چروک است که می‌تواند چهره شما را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان دهد. زاویه‌سازی یا همان کانتورینگ صورت سعی می‌کند تا نواحی که دچار کاهش حجم شده‌اند را ترمیم کند. برخی از تکنیک‌های زاویه سازی صورت هم مانند دیگر روش‌های زیبایی تهاجمی بوده و می‌تواند عوارض بسیاری برای فرد به همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با زاویه سازی صورت و مزایا و معایب آن لبیشتر آشنا شوید.

زاویه سازی صورت چیست و شامل کدام نواحی میشود؟

با توجه به محتوای منتشر شده در وب‌سایت howlandplasticsurgery: زاویه سازی صورت یا Orthognathic در معنی لغوی به معنای مستقیم و فک است. زاویه سازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که موجب بهبود ناهنجاری‌های فک و زیباسازی آن خواهد شد. این ناهنجاری‌ها می‌تواند بنا بر دلایل مختلفی چون کمبود اسکلت، گردی صورت، کوتاه بودن گردن و… ایجاد شود. بازگردانی این کاهش حجم و عیوب می‌تواند با کمک زاویه سازی صورت انجام شود. از عمل زاویه‌سازی تنها بای زاویه دار کردن و از بین بردن عیوب فک و صورت استفاده می‌کنند. زاویه سازی علاوه بر کمک کردن به تقارن صورت می‌تواند موجب جذاب شدن و جوان شده چهره شما شود.

مزایای زاویه سازی صورت چیست؟

همانطور که می‌دانید با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان زاویه‌سازی صورت را انجام داد. هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند و همین موضوع موجب برتری آن‌ها نسبت به یکدیگر می‌شود. در ادامه با مزایای زاویه‌سازی صورت در روش‌های مختلف آشنا خواهید شد:

مزایای زاویه سازی صورت با ژل

در این روش ژلی که از جنس اسید هیالورونیک است را به گونه‌ها و دو طرف فک تزریق می‌کنند. بدین ترتیب چهره زوایای بیشتری از خود را نشان خواهد داد. اما از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به بستری و دوران نقاهت کوتاه مدت
  • نتیجه‌گیری سریع‌تر
  • روشی ساده و رایج برای زاویه سازی صورت

معایب زاویه سازی صورت

مزایای زاویه سازی صورت با چربی

 در این روش پزشک سعی می‌کند از بخش‌های مختلف بدن فرد چون ران و شکم چربی‌ اضافه را بردارد و به صورت تزریق کند. ازجمله مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوران نقاهت کوتاه مدت
  • عدم ایجاد حساسیت و آلرژی در بدن نسبت به چربی‌های تزریق شده

بیشتر بخوانید:

کانتورینگ صورت با تزریق چربی

مزایای زاویه سازی صورت با نخ

 در این روش پزشک سعی می‌کند از نخ‌های جذبی برای زاویه سازی صورت استفاده کند. از مزایای این روش:

  • این روش کم تهاجمی بوده و دوران نقاهت کوتاهی دارد.
  • به جوانسازی پوست صورت و از بین رفتن چین و چروک‌ها کمک بسیاری می‌کند.
  • با استفاده از نخ‌های جذبی نواحی مورد نظر لیفت هم خواهند شد.

مزایای زاویه سازی صورت با جراحی

ازجمله مزایای روش‌های جراحی که برای زاویه‌سازی صورت(ژینوپلاستی، مالارپلاستی) استفاده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم استفاده از ژل یا پروتز
  • ماندگاری و دوام بالا
  • برطرف کردن ایرادات موجود در فک و چانه
  • ایجاد برش در نواحی داخل دهان نه در ظاهر فرد

 معایب زاویه سازی صورت چیست؟

زاویه سازی صورت علاوه بر اینکه مزایای بسیاری به همراه دارد می‌تواند دارای معایبی هم باشد. در این روش‌ها از مواد شیمیای استفاده می‌کنند که همین موضوع می‌تواند معایب زاویه‌سازی صورت را بیش از پیش کند. هرکدام از این روش‌ها نقاط ضعف و معایب خاص خود را دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

معایب زاویه سازی صورت با ژل

ازجمله معایب این روش می‌توان به ماندگاری کوتاه آن اشاره کرد. با توجه به کیفیت ژل تزریق شده میزان ماندگاری آن بین ۹ ماه تا یک سال خواهد بود. یکی دیگر از معایب این روش تزریق ژل در دفعات مختلف سات، در واقع در هربار مراجعه مقدار کمی از ژل تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کانتورینگ صورت با تزریق ژل

معایب زاویه سازی صورت با چربی

چربی بدن یک بافت زنده است و می‌تواند در زیر پوست حرکن کند، از این رو ممکن است بعد از انجام آن چربی در زیر پوست صورت شروع به حرکت کند. این روش هم ماندگاری دائمی ندارد اما می‌تواند با نگهداری درست تا چند سال ماندگار شود و در بدن باقی بماند. یکی از معایب مهم آن تهاجمی بودن این روش است، در این روش تهاجمی احتمال بروز عفونت در محل برداشت چربی بسیار زیاد است.

مزایا و معایب زاویه سازی صورت

معایب زاویه سازی صورت با نخ

 این روش دوران نقاهت طولانی‌تری دارد و بیمار باید برای بهبود زخم‌ها چند روز در منزل استراحت کند. با استفاده از این روش بعد از گذشت ۸ ماه می‌توانید نتیجه زاویه‌سازی را مشاهده کنید.
این روش هم مانند دیگر روش‌های زاویه‌سازی فک دائمی نیست و حداقل ماندگاری آن دو سال خواهد بود.

معایب زاویه سازی صورت با مالارپلاستی

در این روش جراحی تا چند هفته التهاب و کبودی روی پوست صورت باقی‌می‌ماند. در واقع این روش به دوران نقاهت بیشتری در مقایسه با دیگر روش‌ها نیاز دارد. فردی که از این روش استفاده کند ممکن است تا چند هفته قادر به جویدن غذا نباشد. در این دوران تنها مجاز است از غذاهای نرم و مایعات استفاده کند.    

معایب زاویه سازی صورت با ژینوپلاستی

 از معایب روش ژینوپلاستی می‌توان به بیهوشی و ریکاوری دشوار آن اشاره کرد. تورم و کبودی ناشی از این روش ممکن است تا چند هفته ماندگار باشد، البته در این دوران جویدن غذاهای سفت و جامد مشکل خواهد بود.

چطور عوارض زاویه سازی صورت را کاهش دهیم؟

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت plasticsurgery: زاویه‌سازی صورت در کنار مزایایی که به همراه دارد دارای معایب و عوارض بسیاری است. این عوارض در اثر نگهداری نادرست و عدم توجه به نکات مراقبتی می‌توانند بیشتر شوند. از این رو اگر به دنبال کاهش عوارض زاویه‌سازی فک هستید لازم است که به نکات مراقبتی بعد از عمل توجه کنید. این نکات مراقبتی عبارتنداز:

  • استفاده از کمپرس یخ در ناحیه‌ای مورد نظر.
  • استفاده از کرم‌های مخصوص به منظور کاهش التهاب و کبودی صورت
  • عدم استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات الکل‌دار تا ۲۴ ساعت بعد از زاویه‌سازی صورت
  • نوشیدن آب و مایعات به اندازه کافی
  • خودداری از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی
  • ماساژ قسمت‌های ناهموار صورت
  • عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون

مزایا زاویه سازی صورت

معرفی کلینیک صدف

یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی در زمینه پوست و مو که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ در شهر تهران آغاز کرده است، کلینیک صدف می‌باشد. پزشکان و متخصصین با تجربه و حرفه‌ای که همه از دانشگاه‌های معتبر داخل کشور و دانشگاه‌های خارج از کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند، در این کلینیک مشغول به فعالیت هستند. کلینیک صدف در طول این ۱۲ سال فعالیت خود تا به امروز توانسته رضایت مراجعه کنندگان را جلب کند. این موضوع نشان می‌دهد که از امکانات مناسب، تجهیزات به روز و پیشرفته، متخصصین با تجربه و… بهره‌مند است.

Leave a Comment