شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری جراحی لیفت صورت چقدر است؟

با افزایش سن به مرور زمان، پوست صورت حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. بدین ترتیب چربی‌های سطح پوست از بین رفته و جای خود را به چین و چروک خواهند داد. به دنبال این موضوع پوست حالت چروک و افتاده‌ای پیدا می‌کند. برای رفع افتادگی و شل شدگی پوست و جوانسازی آن می‌توانید از روش‌های جراحی زیبایی چون لیفت صورت و…. استفاده کنید. در این مطلب با لیفت صورت و مزایای انجام این عمل زیبایی بیشتر آشنا خواهید شد.

لیفت صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

لیفت صورت با نام ریتیدکتومی شناخته می‌شود، در واقع این روش باعث می‌شود تا پوستی صاف و عاری از هرگونه چین و چروکی داشته باشید. در لیفت صورت چربی‌ها و سلول‌های مرده پوست تحریک می‌شوند تا مجدد خود را بازسازی کنند. لیفت صورت پوست اضافی صورت را که در اثر افزایش سن شل شده و حالت افتاده‌ای پیدا کرده است، به سمت بالا می‌کشد.
از لیف صورت در بخش‌های مختلفی چون زاویه‌دار کردن فک، رفع غبغب، بالا کشیدن ابروها، افتادگی پلک، مشخص کردن خط فک، از بین بردن چین و چروک و… استفاده می‌کنند.

لیفت صورت هم مانند دیگر جراحی‌های زیبایی دارای مزایا و عوارض بسیاری است که در ادامه با مزایای آن آشنا خواهید شد:

  • لیفت صورت یک روش غیرتهاجمی و غیرجراحی است.
  • لیفت صورت می‌تواند شما را ۵ تا ۱۰ سال جوان‌تر نشان دهد.
  • در مقایسه با دیگر روش‌های جراحی به مدت زمان کمتری نیاز دارد.
  • این روش با بیشتر پوست‌ها سازگاری خواهد داشت.
  • عوارض و خطرات خاصی نخواهد داشت.
  • هزینه‌های لیفت صورت از دیگر عمل‌های جراحی بسیار کمتر است.
  • نیاز به بیهوشی نیست و پزشک تنها با بی حسی موضعی نسبت به این عمل جراحی اقدام می‌کند.

ماندگاری جراحی لیفت صورت

انواع روش‌های لیفت صورت

به طور کلی لیفت صورت به دو شیوه با جراحی و بدون جراحی انجام می‌شود. در این دو شیوه از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند و به هیچ عنوان از بیهوشی عمومی برای مراجعه کننده استفاده نخواهند کرد. لیفت صورت انواع و اقسام مختلفی دارد، استفاده از هر یک از این روش‌ها بنا بر تشخیص پزشک و با توجه به شرایط مراجعه کننده است. در ادامه با روش‌های لیفت صورت بیشتر آشنا خواهید شد:

هایفوتراپی

اگر شما هم از تزریق و آمپول می‌ترسید بهتر است این روش درمانی را انتخاب کنید. البته انتخاب این روش درمانی با شما نیست و در نهایت باید این کار بنا بر تشخیص پزشک انجام شود. در این روش پزشک لیفت صورت را تمرکز امواج فراصوت روی لایه‌های پوستی انجام می‌دهد. انرژی این امواج در نهایت منجر به ساخت کلاژن در پوست و لیفت صورت خواهند شد. این روش درمان علاوه بر اینکه بسیار ایمن است از عوارض بسیار کمی برخوردار بوده و می‌تواند ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد.
روش هایفوتراپی بیشتر برای افرادی که در محدوده سنی ۳۰ تا ۷۰ سال هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان ماندگاری این روش درمانی حدود سه سال است.

آندولیفت

این روش بدون جراحی که برای لیفت صورت استفاده می‌شود به قدری نتیجه مثبتی روی پوست خواهد داشت که به عنوان یکی از بهترین روش‌های لیفت صورت بدون جراحی شناخته شده است. این روش که با استفاده از لیزر انجام می‌شود به عنوان یک روش غیرتهاجمی شناخته شده، نیازی به بیهوشی و بستری شدن نخواهد داشت. در این روش هیچگونه بخیه و جای زخمی روی صورت باقی نمی‌ماند و تنها از طریق لیزر با طول موج ۱۴۷۰ انجام خواهد شد. زمانی که لیزر به لایه‌های زیرین تابیده شود، کلاژن سازی در سطوح زیرین پوست آغاز خواهد شدو از طرفی چربی‌های پوست تجزیه می‌شوند و در نهایت موجب استحکام پوست صورت خواهند شد.
این روش حدود سه سال روی پوست صورت باقی می‌ماند؛ اما هر یک سال نیاز به تمدید مجدد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

فیس لیفت صورت

RF فرکشنال

این روش با ترکیب میکرونیدلینگ و رادیو فرکوئنسی انجام خواهد شد. به این ترتیب قدرت اثرگذاری آن بسیار بالا خواهد بود و در مقایسه با دیگر روش‌های جراحی بسیار سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید.
امواج فرکوئنسی قادرند تا پوست صورت را تحریک کنند و به دنبال آن پوست سفت خواهد شد و حالت کشیده‌ای پیدا می‌کند. در کنار این روش میکرونیدلینگ می‌تواند تمام آکنه‌ها و لکه‌های روی پوست را از بین ببرد. میزان ماندگاری این روش ترکیبی حدود ۳ تا ۵ سال است و به هیچ عنوان نیازی به تزریق ندارد. از این رو یک روش بسیار مناسب برای افرادی است که از تزریق واهمه دارند.

ماندگاری جراحی لیفت صورت

تزریق بوتاکس

یکی از معروف‌ترین و ماندگارترین روش‌های لیفت صورت، استفاده از بوتاکس است. در بوتاکس صورت سم بوتولینوم را به پوست تزریق می‌کنند تا با استفاده از آن چین و چروک‌های صورت چون خط خنده، خط اخم و… از بین برود.
ژل‌های استفاده شده در روش بوتاکس دارای انواع و اقسام مختلفی است که با توجه به نوع پوست شما و بنا بر تشخیص پزشک یکی از این ژل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت زمان ماندگاری بوتاکس روی صورت حدود ۶ ماه است، بعد از این زمان باید مجددا تمدید شود.

تزریق ژل

تزریق ژل با تزریق بوتاکس کمی متفاوت است. از تزریق ژل علاوه بر از بین بردن چین و چروک، خط خنده و خط اخم را هم از بین می‌برد. در بیشتر موارد از تزریق ژل برای حجم دهی و فرم دهی لب‌ها و گونه‌ها استفاده می‌کنند. مدت زمان ماندگاری ژل‌ها روی صورت بین ۶ ماه تا ۵ سال متغیر است. در واقع میزان ماندگاری آن به نوع ژل و تخصص پزشک در تزریق آن بستگی دارد.

کربوکسی تراپی

یکی از روش‌های درمان شل شدگی و افتادگی پوست صورت، کربوکسی تراپی است که می‌توان به جوانسازی پوست صورت کمک بسیاری کرد. کربوکسی تراپی قادر است تا تمام ترک‌های پوستی، چین و چروک، افتادگی و شل شدگی پوست صورت را درمان کند. در این روش از گاز دی اکسید کربن استفاده می‌شود، به دنبال تزریق آن اکسیژن در ناحیه مورد نظر کاهش پیدا می‌کند و خون رسانی افزایش می‌یابد. بدین ترتیب موجب ترمیم سلول‌های پوست صورت خواهد شد. در این روش پزشک گاز کربن دی اکسید را در طی ۸ جلسه در نواحی مورد نظر تزریق می‌کند. مدت زمان ماندگاری این روش حدود ۶ ما است. در صورت مراقبت درست مدت زمان ماندگاری آن هم افزایش پیدا می‌کند.

آتیوا

این روش درمانی، زیرمجموعه آر اف فرکشنال است. در این روش بافت‌های زیر پوست با تحریک فیبروپلاست‌ها کلاژن سازی را آغاز می‌کنند.  این روش می‌تواند چین و چروک‌های صورت را از بین ببرد و موجب جوانسازی پوست صورت شود.
این روش عوارض بسیار کمی دارد و هیچگونه جای زخم و التهابی را روی پوست صورت باقی نمی‌گذارد. نتایج این روش درمانی می‌تواند برای مدت زمان طولانی روی پوست صورت باقی بماند.

لیفت با نخ

نخ‌هایی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد از جنس پلی لاکتیک و اسید گلیکولیک است. این نخ‌ها در زمره نخ‌های قابل جذب قرار گرفته‌اند. از این روش علاوه بر از بین بردن چین و چروک می‌توان برای برجسته سازی و حجم دهی به گونه‌ها و لب‌ها استفاده کرد.
این روش همانند دیگر روش‌های لیفت صورت بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود و تنها بعد از انجام آن نواحی مورد نظر کمی ملتهب هستند. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی این التهابات از بین می‌رود.

ماندگاری جراحی لیفت صورت

تزریق چربی

در این روش پزشک سعی می‌کند تا از چربی‌های بدن بیمار برای تزریق استفاده کند. بدین ترتیب احتمال بروز عفونت بسیار کاهش پیدا می‌کند و شانس بیشتری وجود دارد تا بدن این چربی را پس بزند. زمانی که پزشک چربی را از بدن خارج می‌کند بعد از خالص‌سازی آن را به صورت تزریق خواهد کرد. اثر این روش می‌تواند برای مدت زمان طولانی روی صورت باقی بماند، از این رو می‌توان گفت که این روش یک روش دائمی برای لیفت صورت است.
در روش تزریق چربی تنها می‌توانید با یک جلسه درمانی به از بین بردن چین و چروک صورت خود کمک کنید.

لیفت با نخ PDO

این روش درمان با کمک نخ‌های قابل جذبی که PDO نامیده می‌شود انجام خواهد شد. این نخ‌ها به مرور زمان کلاژن پوست صورت را ترمیم می‌کنند و بدین ترتیب منجر به ترمیم پوست صورت و افزایش خاصیت ارتجاعی و سفتی آن خواهد شد. از این روش درمانی برای لیفت کردن پوست اطراف صورت، خطوط پیشانی، اطراف فک و ابرو استفاده می‌کنند.
در این روش از نخ سیلوئت استفاده می‌کنند. این نخ جذبی بوده و می‌تواند به لایه‌های عمیق‌تری از پوست نفوذ کند.

لیفت صورت با جراحی

زمانی که میزان شل شدگی و افتادگی در پوست صورت زیاد باشد، دیگر نمی‌توانید آن را از طریق روش‌های بدون جراحی درمان کنید. تنها راه درمان آن روش جراحی است. از این روش درمانی بیشتر برای افرادی که در بازه سنی ۴۰ تا ۶۰ سالگی قرار دارند استفاده می‌شود.
این روش درمانی برخلاف دیگر روش‌ها دارای بیهوشی می‌باشد و بعد از انجام جراحی هم باید حدود یک ماه در خانه استراحت داشته باشید. برای بهبودی کامل در این روش به ۶ ماه زمان نیاز دارید.

آیا لیفت صورت دائمی است؟

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت pubmed: لیفت صورت همانطور که گفتیم با دو شیوه جراحی و بدون جراحی انجام می‌شود. نمی‌توان این روش درمانی را به عنوان یک روش دائم معرفی کرد. در واقع برخی از روش‌های لیفت صورت به صورت موقت هستند و تنها در یک بازه زمانی کوتاه مدت می‌توانند موثر باشند. اما روش‌هایی چون جراحی و تزریق چربی می‌توانند به عنوان یک روش دائمی معرفی شوند.

بررسی ماندگاری جراحی لیفت صورت

میزان ماندگاری لیفت روی صورت به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد. ازجمله این عوامل می‌توان به تخصص پزشک، توجه به نکات مراقبتی، نحوه تزریق، نوع مواد استفاده شده، تجهیزات و امکانات کلینیک و…. اشاره کرد. در ادامه با میزان ماندگاری برخی از روش‌های لیفت صورت آشنا خواهید شد:

لیفت کلاسیک

 این روش با بیهوشی عمومی همراه است به طوری که در اطراف صورت نواحی چون ناحیه گوش و زیر چانه را برش می‌زنند. سپس چربی‌های اضافی را از این نواحی خارج می‌کنند و پوست صورت را به سمت بالا می‌کشند. ماندگاری این روش بیش از دیگر روش‌های جراحی و غیرجراحی است.

ماندگاری جراحی لیفت صورت

مینی لیفت صورت

 از این روش بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که افتادگی و شل شدگی زیادی روی صورت خود ندارند. برش‌های بسیار کوچکی در مقایسه با روش کلاسیک روی صورت ایجاد می‌شود که می‌تواند چربی‌های موجود در لایه‌های عمیق‌تر را هم خارج کند. ماندگاری این روش درمانی حدود ۷ سال خواهد بود.

لیفت صورت با آندوسکوپ

 یکی از معروف‌ترین روش‌های لیفتینگ صورت، در حال حاضر روش آندوسکوپ است. در این روش به هیچ عنوان نیاز به برش وسیعی نیست و به راحتی می‌تواند لیفت صورت را انجام داد. میزان ماندگاری این روش درمانی هم حدود ۷ سال خواهد بود.

چطور ماندگاری جراحی لیفت صورت را افزایش دهیم؟

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت jkplasticsurgery: برای اینکه بتوانید مدت زمان ماندگاری لیفت صورت را افزایش دهید، لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید:

  • سعی کنید از یک کلینیک معتبر که از دستگاه‌های به روز استفاده می‌کند، کمک بگیرید.
  • تخصص پزشک در مدت زمان ماندگاری بسیار تاثیرگذار است. هرچه تخصص و مهارت بیشتری داشته باشد، قطعا نتیجه بهتری به دست خواهد آمد.
  • نوع و روش درمانی هم می‌تواند روی میزان ماندگاری آن تاثیرگذار باشد.
  • توجه به نکات مراقبتی قبل از لیفت و بعد از لیفت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ماندگاری در کدام روش لیفت صورت بیشتر است؟

میزان ماندگاری لیفت صورت در روش‌های تزریق چربی و جراحی از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. در واقع نتایج این روش‌ها می‌توانند برای مدت زمان طولانی و سالیان سال در صورت ماندگار باشند.

ماندگاری جراحی لیفت صورت

معرفی کلینیک صدف

ما در کلینیک تخصصی پوست و موی صدف، فعالیتمان را از سال ۱۳۸۹ تحت عنوان گروه پزشکان سیب آغاز کردیم. پس از ۴ سال فعالیت تصمیم گرفتیم با تغییراتی بزرگ و اساسی تبدیل به تخصصی‌ترین کلینیک زیبایی در سطح کشور شویم. به این ترتیب هم زمان با تغییر نام به کلینیک صدف، فضای کاری، امکانات و پرسنل هم دستخوش دگرگونی شدند. از سال ۱۳۹۳ در یک فضای درمانی ۶۰۰ متری فوق تخصصی فعالیت‌مان را ادامه دادیم. مجموعه ما شامل اتاق‌های جراحی مجزا، دو اتاق کاشت، لابراتوار و چندین مطب و اتاق ویزیت است. به این ترتیب ما می‌توانیم همزمان به ۲۴ بیمار خدمات ارائه دهیم. بدون استثنا‌، تمام دستگاه‌های مورد استفاده در کلینیک صدف از برندهای معتبر آمریکایی و اروپایی تامین شده‌اند. می‌توانید خدماتی که در کلینیک ما ارائه می شوند را در قسمت خدمات ما ملاحظه فرمایید. ما در کلینیک صدف، افتخار همکاری با ۴۵ نفر پرسنل باتجربه و متعهد را داریم. از این تعداد، ۲۵ نفر پزشکان متخصص در حوزه پوست، مو و جراحی پلاستیک هستند که همگی فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌های داخل و خارجند و رزومه درخشانی در زمینه زیبایی دارند. در طول ۹ سال فعالیتمان همیشه تلاش کرده‌ایم تا با ارتقای امکانات و تخصص خود، در کنار خدماتی که به هموطنان خود ارائه می‌دهیم، سهمی هم در رونق توریسم، به شکل ویژه توریسم سلامت داشته باشیم.

Leave a Comment