شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن

فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند لاغری و تناسب اندام فقط با انجام ورزش‌های سنگین و رژیم غذایی امکان‌پذیر است. در صورتی که بافت‌های چربی در بعضی از قسمت‌های بدن آنقدر سفت هستند که با ورزش یا رژیم گرفتن از بین نمی‌روند. در چنین شرایطی عمل‌های لاغری موضعی بهترین انتخاب برای رسیدن به اندام دلخواه است. با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های زیبایی نیز بهبود پیدا کرده‌اند تا افراد را به آرزوی خود برسانند. لیپوماتیک و لیپوساکشن نیز از جمله جدیدترین روش‌های لاغری موضعی هستند که در این مقاله قصد داریم به تفاوت آن‌ها بپردازیم. برای اطلاع از فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن به خواندن این مقاله ادامه دهید.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک روش کم‌تهاجمی برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است. فناوری به‌کاررفته در لیپوماتیک را می‌توانیم جدیدترین تکنیک برای رهایی از بافت‌های چربی اضافه بدن بدانیم. البته به این نکته توجه کنید که لیپوماتیک یک روش برای کاهش وزن نیست و صرفا برای پیکرتراشی یا رسیدن به تناسب اندام انجام می‌شود.

لیپوماتیک چگونه انجام میشود؟

عمل لیپوماتیک به‌صورت سرپایی و بدون نیاز به بی‌هوشی در کلینیک‌های زیبایی یا مطب متخصص انجام می‌شود. قبل از شروع عمل، پزشک ناحیه موردنظر را با بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌کند تا آرامش شما در حین درمان حفظ شود. در طول عمل، پزشک مقدار چربی محاسبه‌شده را با کمترین عوارض ممکن از بدن خارج می‌کند. در واقع دستگاه لیپوماتیک با ایجاد ارتعاش‌هایی در بدن باعث آب شدن چربی‌ها شده و سپس چربی ذوب‌شده از طریق لوله‌ای به نام کانولا از بدن خارج می‌شود. زخم‌های ایجادشده برای خروج چربی بسیار ریز هستند که برای بهبود، به زمانی طولانی احتیاج ندارند. همین موضوع اصلی‌ترین تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن به حساب می‌آید.

مقایسه لیپوماتیک با لیپوساکشن

هزینه لیپوماتیک چقدر است؟

هزینه لیپوماتیک را معمولا نمی‌توان قبل از عمل مشخص کرد؛ چراکه مبلغ آن به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی کلینیک، نوع دستگاه مورداستفاده، مهارت و تخصص پزشک، میزان چربی خارج‌شده از بدن و تجهیزات مورداستفاده در طول و بعد از عمل بستگی دارد. با این حال، شما می‌توانید در جلسه مشاوره قبل از عمل، هزینه لیپوماتیک را از پزشک خود بپرسید. پزشک با بررسی وضعیت جسمانی شما، قیمت عمل با دستگاه لیپوماتیک را به شما اعلام خواهد کرد.

مزایای لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک روش مدرن و تاییدشده است که به‌دلیل مزایایی که دارد، یک عمل محبوب در جهان به شمار می‌رود. از جمله مزایای لیپوماتیک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لیپوماتیک چربی را به‌طور یکسان از زیر پوست خارج می‌کند و باعث ایجاد برآمدگی و ناهمواری در سطح پوست نمی‌شود.
  • دوره نقاهت لاغری با لیپوماتیک بسیار کوتاه و بین ۳ تا ۷ روز است.
  • لیپوماتیک برخلاف سایر روش‌های لاغری باعث افتادگی پوست نمی‌شود.
  • تورم و ترشح مایعات در این جراحی بسیار کم و ناچیز است.
  • خطر آمبولی در لیپوماتیک وجود ندارد.
  • فرد بلافاصله بعد از اتمام جلسه عمل، مرخص می‌شود و نیازی به بستری شدن ندارد.

عوارض لیپوماتیک چیست؟

به‌طورکلی لیپوماتیک یک عمل بی‌خطر و ایمن است که به‌خودی‌خود عوارض خطرناکی به همراه ندارد. عوارض لیپوماتیک در بسیاری از مواقع ناشی از بی‌تجربه بودن پزشک و انجام عمل در محیط‌های غیربهداشتی است. از جمله این عوارض عبارت‌اند از:

  • ارتعاش‌های شدید ممکن است پزشک را خسته کند و درنتیجه اشتباهی از او سر بزند.
  • التهاب و واکنش‌های آلرژیک
  • بی‌حسی موضعی ناحیه تحت درمان
  • بروز عفونت
  • افزایش دمای بدن، حالت تهوع یا احساس ضعف و سرگیجه

برای جلوگیری از عوارض لیپوماتیک توصیه می‌کنیم حتما به یک پزشک متخصص یا یک کلینیک تخصصی معتبر مراجعه کنید. توجه به توصیه‌های پزشک برای مراقبت‌های قبل و بعد از لیپوماتیک نیز برای داشتن عملی آسان حائز اهمیت است. عوارض جانبی مهم‌ترین فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن است. لیپوماتیک به‌طورقابل‌توجهی عوارض کمتری نسبت به لیپوساکشن دارد.

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن نیز مانند لیپوماتیک یک عمل زیبایی است که برای پیکرتراشی انجام می‌شود. لیپوساکشن را می‌توانیم نسل قبل‌تر لیپوماتیک بدانیم؛ بااین‌حال، این روش هم موردتایید است و محبوبیت فراوانی در جهان دارد. لیپوساکشن با شکستن پیوندهای سفت چربی، لاغری موضعی و تناسب اندام را به همراه دارد.

لیپوساکشن  چگونه انجام میشود؟

برای انجام لیپوساکشن، پزشک محلول آب‌نمک و داروهای بی‌هوشی را به ناحیه موردنظر تزریق می‌کند. بعد از گذشت چند دقیقه که بی‌حسی کامل حاصل شد، پزشک کانول را وارد بدن می‌کند. روش‌های مختلفی برای آب کردن چربی‌ها از جمله PAL، TCL، XUAL و WAL وجود دارد که بافت چربی را در هم می‌شکند. در نهایت چربی آب‌شده از طریق کانول به بیرون از بدن هدایت می‌شود.

هزینه لیپوساکشن  چقدر است؟

هزینه لیپوساکشن به عوامل مختلفی مانند مهارت و تجربه پزشک، روش مورداستفاده، تجهیزات عمل و امکانات کلینیک بستگی دارد. هزینه دقیق بعد از ویزیت شما توسط پزشک و قبل از عمل توسط پزشک به شما اعلام خواهد شد.

مزایای لیپوساکشن  چیست؟

لیپوساکشن یک روش زیبایی است که برای لاغری موضعی در قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شود. با استفاده از این روش می‌توانید بافت چربی نواحی مختلفی مانند پهلوها، بازوها، پاها و حتی بعضی از قسمت‌های صورت مانند غبغب و زیر چانه را از بین ببرید.

عوارض لیپوساکشن  چیست؟

هرچند لیپوساکشن یک عمل زیبایی موردتایید است، بااین‌حال مانند سایر روش‌های جراحی عوارض خاص خود را دارد. البته مراجعه به یک کلینیک معتبر و انجام عمل توسط یک جراح آموزش‌دیده عوارض لیپوساکشن را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. طبق گفته یک سایت معتبر پزشکی، خطرات احتمالی این عمل عبارت‌اند از:

  • خون‌ریزی
  • عوارض ناشی از بی‌هوشی
  • شوک
  • انباشته شدن مایعات
  • عفونت
  • آمبولی چربی
  • سوختگی پوست

کلیه این عوارض درصورت استفاده از تجهیزات غیراستاندارد و قدیمی و همچنین مراجعه به یک پزشک بی‌تجربه بروز پیدا خواهد کرد.

فرق لیپوماتیک و لیپوساکشن

مقایسه درد لیپوماتیک و لیپوساکشن

لیپوماتیک یک روش جدیدتر و پیشرفته‌تر نسبت به لیپوساکشن است؛ بنابراین لیپوماتیک معمولا درد کمتری نسبت به لیپوساکشن دارد. درد کمتر لیپوماتیک را می‌توانیم اصلی‌ترین فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن بدانیم. البته توجه کنید که در طول هردوی این عمل‌ها، پزشک از داروی بی‌حسی یا بی‌هوشی استفاده می‌کند؛ بنابراین در حین درمان دردی احساس نخواهید کرد. دردهای بعد از عمل نیز با تجویز مسکن و مصرف منظم آن‌ها قابل‌کنترل است.

لیپوساکشن بهتر است یا لیپوماتیک؟

با بررسی این دو روش زیبایی، احتمالا فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن را متوجه شده‌اید. بااین‌حال در ادامه اصلی‌ترین تفاوت‌های لیپوساکشن و لیپوماتیک را بیان می‌کنیم:

  • لیپوماتیک روش جدیدتری نسبت به لیپوساکشن است.
  • عوارض جانبی لیپوماتیک به‌طورچشمگیری کمتر از عوارض لیپوساکشن است.
  • حجم چربی خارج‌شده در لیپوماتیک معمولا بیشتر از لیپوساکشن است.
  • لیپوماتیک دوران نقاهت کوتاه‌تری نسبت به لیپوساکشن دارد.

کلینیک صدف؛ بهترین انتخاب برای انجام عمل‌های لاغری موضعی

در این مقاله به بررسی فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن پرداختیم. هردوی این عمل‌ها برای زیبایی و لاغری موضعی قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شوند. بااین‌حال، لیپوماتیک روش جدیدتر، کم‌خطرتر و موثرتری نسبت به لیپوساکشن است. برای انتخاب بین لیپوماتیک یا لیپوساکشن توصیه می‌کنیم حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو است. پزشکان این کلینیک با تکیه بر دانش و تجربه چندین ساله خود انواع خدمات زیبایی را به شما عزیزان عرضه می‌کنند. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۷۴۳۷ تماس بگیرید.

Leave a Comment