شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
روش درست شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ

روش درست شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ

آیا تا به حال به فکر جوانسازی پوست صورت خود بوده‌اید؟ از چه روش‌هایی می‌توان برای جوانسازی پوست صورت استفاده کرد؟
پوست صورت همزمان با افزایش سن و ورود به میانسالی شروع به افتادگی، چروک شدن می‌کند. هر چه سن بیشتر شود ساخت کلاژن و الاستین در بدن هم کاهش پیدا می‌کند. یکی از رایج‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت، میکرونیدلینگ است این روش مانند هر درمان دیگری دارای عوارض و معایب مختلفی است، مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ می‌تواند موجب کاهش این عوارض شود. اما یکی از سوالات مطرح شده در رابطه با شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ است که در ادامه این بلاگ به شرح آن می‌پردازیم.

میکرونیدلینگ چیست؟

یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست صورت میکرونیدلینگ است که می‌توان به کمک آن چین و چروک صورت، جای جوش و آکنه، آثار ناشی از زخم و سوختگی و ترک‌های چاقی و لاغری یا حاملی را از بین برد. مدت زمان از بین رفتن این عارضه‌ها به شدت آن‌ها، مهارت متخصص، نوع پوست و کلینیک مورد نظر بستگی دارد.

میکرونیدلینگ به دو روش دستی و دستگاه انجام می‌شود با وجود اینکه نحوه انجام هر یک از این روش‌ها متفاوت بوده اما نتیجه کار یکسان است. در این روش درمانی از سوزن‌های ریزی استفاده می‌کنند که به لایه‌های سطحی پوست نفوذ کرده و حفره‌های ریز بسیاری روی صورت ایجاد می‌کند. سپس پوست با ساخت کلاژن و الاستین این حفره‌ها را درمان می‌کند بدین ترتیب لایه مرده پوست از بین می‌رود و لایه‌های جدید و جوان جایگزین آن می‌شود.

شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ

آیا بعد از میکرونیدلینگ می‌توان صورت را شست؟

یکی از شایع‌ترین سوالاتی که برای مراجعه‌کنندگان پیش می‌آید شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ است و اینکه چه زمانی باید برای شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ اقدام کرد؟

پزشکان بعد از انجام میکرونیدلینگ توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از باز شدن منافذ پوست صورت از تماس با آب خودداری کنند. در میکرونیدلینگ سلول‌های مرده و قدیمی پوست تحت تاثیر قرار می‌گیرند و سلول‌های جدید جایگزین آن می‌شوند، پوست صورت که به شدت آسیب‌پذیر و حساس است در این فرآیند تحت تاثیر قرار می‌گیرد و واکنش خود را به صورت عوارض و التهاب نشان می‌دهد.

روش درست شستن صورت بعد از میکرونیدلینگ

اگر می‌خواهید شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ را انجام دهید باید ۲۴ ساعت از آن گذشته باشد. در ۲۴ ساعت اولیه نباید از آب و هیچ ماده شوینده‌ای استفاده کنید.

  • بعد از گذشت ۲۴ ساعت می‌توانید صورت خود را با رعایت نکات مراقبتی بشویید، معمولا پزشکان به شما توصیه می‌کنند که در هفته اول صورت خود را زیاد نشویید چرا که عدم شست‌وشوی صورت موجب ماندگاری نتایج میکرونیدلینگ خواهد شد.
  • برای شروع باید از آب سرد استفاده کنید، آب داغ و ولرم می‌تواند التهابات و ورم‌های پوستی را بیش از قبل افزایش دهد. سپس از یک شوینده ضعیف استفاده کنید تا موجب واکنش بدن به مواد شیمیایی و التهاب آن نشود.
  • در شستن صورت از لیف، لایه‌بردار یا پد استفاده نکنید، از دست‌هایتان برای شست و شو استفاده کنید. قبل از شست‌وشو هم بهتر است دست‌هایتان را با شوینده بشویید تا عاری از هرگونه لک و چربی باشد.
  • در حین شست‌وشو دست‌های خود را روی صورتتان نکشید و فشار ندهید، کافیست ناحیه مورد نظر را به آرامی لمس کنید.
  • در نهایت با یک حوله تمیز و ضربه‌های بسیار آرام و بدون کشیدن حوله روی پوست، صورت خود را خشک کنید.

روش درست شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ

بعد از شستن صورت مراقبت‌های پوستی را فراموش نکنید.

بعد از شست و شوی صورت برای ماندگاری نتایج باید از پوست خود مراقبت کنید، این کار را می‌توانید با سرم‌های آنتی اکسیدان انجام دهید. استفاده از این سرم موجب کاهش التهاب و قرمزی روی پوست می‌شود و تا حدودی حساسیت و خارش را کاهش می‌دهد.

سرم‌های آنتی اکسیدان در کنار رفع عوارض میکرونیدلینگ موجب ساخت کلاژن در پوست صورت می‌شود و به جوانسازی و شادابی پوست صورت کمک بسیاری می‌کند.
سرم‌های آنتی اکسیدان را به هیچ عنوان نباید سرخود استفاده کنید، بهتر است مصرف آن زیر نظر پزشک باشد. در صورت نیاز پزشک کرم‌های آبرسان را برای هیدراته کردن پوست صورت تجویز می‌کند.

بیشتر بخوانید:
فواید میکرونیدلینگ

آیا بعد از میکرونیدلینگ می‌توان حمام کرد؟

به منظور تسریع در روند بهبودی عوارض ناشی از شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ و ماندگاری نتایج آن، نباید در ۲۴ ساعت اولیه حمام کنید. تا ۳ روز بعد از میکرونیدلینگ هم از قرار گرفتن در سونا، جکوزی و حمام بخار دوری کنید چرا که موجب باز شدن منافذ پوست صورت می‌شوند.

روش درست حمام بعد از میکرونیدلینگ

حمام کردن و مرطوب شدن پوست در روزهای ابتدایی موجب کند شدن روند درمان پوست صورت می‌شود، پس اگر به دنبال بهبودی کامل هستید باید تا ۲۴ ساعت اولیه از قرار گرفتن در معرض تماس با آب و رطوبت دوری کنید. برای جلوگیری از تعریق بدن و صورت پزشکان توصیه می‌کنند که در روزهای اولیه از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.

روش درست شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ

معرفی کلینیک صدف

انجام امور مربوط به زیبایی پوست و مو را باید در یک کلینیک معتبر انجام دهید، چرا که عدم رعایت بهداشت و عدم تخصص کافی پزشکان می‌تواند عوارض جبران نا‌پذیری برای مراجعه کننده داشته باشد. این عوارض گاهی با مصرف دارو از بین می‌روند اما برخی از آن‌ها ممکن است برای مدت زمان طولانی‌تری باقی بمانند. یکی از کلینیک‌های معتبر در شهر تهران که در حوزه زیبایی، پوست و مو فعالیت می‌کند کلینیک صدف است. این کلینیک در درمان و جراحی‌های زیبایی همواره از بهترین کادر درمان و تجهیزات پزشکی استاندارد استفاده می‌کند. رضایت مراجعه‌کنندگان این کلینیک گواه سابقه درخشان و مهارت و تخصص پزشکان آن است.
در کلینیک صدف انواع خدمات پزشکی و زیبایی ازجمله لیزردرمانی، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، کربوکسی تراپی و صدها خدمات دیگر ارائه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با سایر خدمات این کلینیک به وب‌سایت کلینیک صدف مراجعه کنید.

سوالات متداول

 آیا می‌توان بعد از میکرونیدلینگ با صابون صورت خود را بشوئیم؟
به هیچ عنوان از شوینده‌های قوی و الکل دار استفاده نکنید، بهترین گزینه شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ استفاده از شامپو بچه است. مواد شیمیایی بسیار کمی دارد و ضعیف بودن آن باعث بروز التهاب و حساسیت نمی‌شود.

 تا چه زمانی باید داروها و کرم‌های ترمیم کننده پوست را استفاده کرد؟
تا زمانی که عوارض میکرونیدلینگ و قرمزی و التهاب روی پوست از بین نرود باید از داروها و کرم‌های ترمیم کننده استفاده کرد.

 تا چند روز بعد از میکرونیدلینگ صورت باید از کرم ضدآفتاب استفاده کرد؟
تا یک ماه بعد از میکرونیدلینگ باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

 آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟
قبل از انجام میکرونیدلینگ پزشک از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده می‌کند تا درد و سوزشی در زمان انجام آن حس نکنید.

Leave a Comment