شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
روشن کننده کشاله ران خانگی

۱۵ ماده طبیعی روشن کننده کشاله ران خانگی

تیره شدن پوست کشاله ران یکی از رایج‌ترین مشکلات آقایان و بانوان است که در اعتماد به نفس و زیبایی اندام آن‌ها تاثیر بسیاری دارد. یکی از شایع‌ترین عارضه‌هایی که محدودیت جنسی و سنی ندارد؛ تغییر رنگ پوست در نواحی مختلف بدن همچون آرنج، سر زانو، کشاله ران، زیربغل و گردن است.
با صرف نظر از رنگ پوست، هر فردی ممکن است در قسمت‌های مختلف بدنش دچار تیرگی شود که کشاله ران یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها است. تیره شدن کشاله ران دلایل متعددی دارد که در این مقاله می‌خواهیم به معرفی دلایل و معرفی انواع روشن کننده کشاله ران خانگی بپردازیم.  

روش های درمان و سفید کردن کشاله ران خانگی

برای رفع تیرگی پوست در بخش‌های مختلف ابتدا باید علت این عارضه را پیدا کنید سپس به راحتی می‌توانید نسبت به درمان آن اقدام کرد. در ادامه با روش‌های روشن کننده کشاله ران خانگی آشنا می‌شوید:

جوش شیرین

این مادهیک لایه‌بردار طبیعی با قدرت متوسط است که می‌تواند رنگ پوست را روشن کند، افراد بسیاری ممکن است به جوش شیرین حساسیت داشته باشند پس باید در مصرف آن احتیاط کرد و قبل از هر اقدامی آن را تست کنید تا حساسیت و آلرژی نداشته باشید.
برای ساخت اسکراب جوش شیرین باید این ماده را به نسبت مساوی با آب ترکیب کنید سپس یک لایه نازک از این خمیر سفیدرنگ را روی نواحی تیره بدن قرار داده و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم آن را آبکشی کنید.
علاوه بر این روش نشستن در تشت جوش شیرین، دوبار در هفته و به مدت ۲ دقیقه می‌تواند در سفید شدن ناحیه تناسلی تاثیرگذار باشد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که خواص درمانی بسیار بالایی دارد و یکی از فواید آن روشن کردن نواحی تیره پوست بدن است. یک برش از آلوئه ورا را برداشته و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را روی محل تیرگی قرار دهید و با آب ولرم آبکشی کنید. در کنار برگ آلوئه ورا می‌توانید از کرم‌ها و ژل‌ آلوئه ورا هم استفاده کنید. 

سرکه سیب

این ماده علاوه بر کمک به کاهش وزن دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی است و می‌تواند به کاهش اکسیداتیو پوست بدن کمک کند. برای مصرف سرکه سیب هم می‌توانید آن را در آب ترکیب کنید و صبح‌ها ناشتا میل کنید و هم می‌توانید ترکیب این ماده با آب را با استفاده از یک تکه پنبه روی محل مورد نظر قرار دهید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید روزی دو تا سه بار این کار را تکرار کنید.

آبلیمو

یکی از روشن‌کننده‌های طبیعی پوست بدن آبلیمو است که ویتامین c بالایی دارد و از طریق کاهش سنتز ملانین در پوست بدن موجب روشن شدن آن می‌شود. برای این کار می‌توانید از آب لیمو ترش یا لیمو ترش تازه استفاده کنید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی محل مورد نظر ماساژ دهید.

زردچوبه

زردچوبه دارای مقدار زیادی کورکومین است که به روشن شدن پوست کمک بسیاری می‌کند، برای استفاده از آن باید با ترکیب آب و زردچوبه یک خمیر سفت درست کنید و برای ۲۰ دقیقه آن را روی محل مورد نظر قرار دهید. بهتر است این کار را یک بار در روز انجام دهید تا موجب حساسیت پوست نشود.

خیار

خیار علاوه بر کاهش التهاب و تورم به روشن شدن پوست و از بین بردن تیرگی بخش‌های مختلف کمک بسیاری می‌کند. کافیست خیار را روی نواحی مورد نظر قرار دهید بعد از گذشت مدتی نتیجه آن را مشاهده ‌کنید.

بیشتر بخوانید:

علت جوش و تیرگی باسن

اسکراب شکر

اسکراب یا لایه‌بردار با از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست و روشن شدن آن به رفع تیرگی کمک بسیاری می‌کند. برای ساخت اسکراب شکر باید روغن نارگیل و شکر را به اندازه یکسان با هم ترکیب کنید و آن را به آرامی روی سطح پوست ماساژ دهید، سپس با آبگرم آن را آبکشی کنید. 

سیب زمینی

هنوز تحقیقات وسیع و گسترده‌ای درباره استفاده از سیب زمینی در رفع تیرگی پوست وجود ندارد اما دانشمندان این ادعا را رد نکرده‌اند. سیب زمینی را ورقه کنید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید.

ترکیب ماست و جو دوسر

ماست و جو دوسر هر یک دارای فواید و مزایای بسیاری هستند که استفاده از آن‌ها می‌تواند پوست بدن را در نواحی مختلف روشن کند. ماست سرشار از ال سیستئین است و جو دوسر می‌تواند از بدن در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کند. ترکیب این دو با یکدیگر قطعا قدرت تاثیرگذاری آن‌ها را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و استفاده کنید یا هر یک از آن‌ها را به صورت جداگانه روی پوست خود قرار دهید.

روغن بادام

یکی از روغن‌هایی که در نرم شدن پوست بدن و رفع خشکی آن موثر است، روغن بادام است که خواص درمانی بسیار بالایی دارد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها رفع تیرگی و سیاهی در نقاط مختلف بدن است. برای نتیجه‌گیری بهتر باید از روغن بادام اصل و با کیفیت استفاده کنید.

کرم های رتینوئید

این کرم‌ها به عنوان داروهای بدون نسخه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند و سرشار از ویتامین A است. تحقیقات دانشمندان نشان داده که استفاده از کرم‌های رتینوئید می‌تواند در بهبود تیرگی‌های بدن و پیری پوست تاثیرگذار باشد. معمولا داروخانه‌ها رتینوئیدهای ضعیف و دوز پایین را بدون نسخه می‌فروشند اما برای دریافت دوز بالای این کرم‌ها باید نسخه پزشک داشته باشید. کرم‌های قوی رتینوئید دارای اثربخشی بسیار خوبی در بازه زمانی کوتاه مدت هستند.

کرم های هیدروکینون

هیدروکینون موثرترین ماده‌ در روشن کردن پوست بدن و رفع تیرگی و سیاهی روی پوست است، هیدروکینون می‌تواند تمام لکه‌های پوستی را از بین ببرد و هایپرپیگمنتاسیون را بهبود بخشد. دوره مصرف این دارو ۴ هفته است، البته این کرم در کنار مزایای بسیاری که دارد، دارای عوارض و معایبی است که قبل از مصرف باید از آن‌ها آگاه شوید.
خشکی پوست بدن یکی از رایج‌ترین عوارض آن است که پزشک توصیه می‌کند در کنار مصرف این کرم از یک آبرسان خوب و ضدآفتاب با کیفیت بالا و قوی استفاده کنید.

  • از دیگر راه‌هایروشن کننده کشاله ران خانگی می‌توان به شیرین بیان، اسکراب قهوه، روغن نارگیل و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

علت تیرگی زیربغل چیست

دلایل تیره شده کشاله ران چیست؟

تیرگی کشاله ران در زنان و مردان دلایل متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژنتیک: در برخی افراد به صورت ارثی و ژنتیکی رنگ پوست بدن در نقاط مختلفی تیره است، اگر عامل تیرگی پوست ژنتیک باشد به سختی می‌توان آن را درمان کرد.
  • موهای زائد بدن: شیو مکرر موهای زائد بدن با ژیلت، تیغ، کرم موبر و غیره می‌تواند رنگ پوست را نسبت به سایر نقاط تیره‌تر کند. بهتر است از روش‌های دائمی همچون لیزر موهای زائد بدن استفاده کنید.
  • لباس زیر تنگ و پلاستیکی: لباس‌ زیر چسبیده و تنگ مانع عبور هوا در ناحیه تناسلی می‌شود و این موضوع یکی از دلایل اصلی تیرگی بدن است. بهتر است از لباس‌های راحت، نخی و گشاد استفاده کنید تا تبادل هوا در این ناحیه وجود داشته باشد.
  • رطوبت ناحیه تناسلی: ناحیه تناسلی به دلیل استفاده از لباس زیر بیشتر مواقع پوشیده است و نسبت به سایر بخش‌های بدن تبادل هوای کمتری در این ناحیه وجود دارد. افزایش رطوبت در این ناحیه یکی از دلایل اصلی تیرگی رنگ پوست است.
  • افزایش سن و تغییرات هورمونی: افزایش سن موجب تغییرات بسیاری در بدن می‌شود که تغییرات هورمونی و تیره شدن رنگ پوست بدن از مهم‌ترین عوارض آن هستند.
  • چاقی و اضافه وزن: هرچه وزن بالایی داشته باشید، کشاله پاها اصطحکاک بیشتری خواهند داشت و موجب تیره شدن پوست بدن می‌شوند.
  • بارداری: بارداری دچاری تغییرات بسیاری در بدن مادر می‌شود که یکی از آن‌ها تغییرات هورمونی و تیره شدن سطح پوست بدن در نواحی مختلف است.
  • بیماری‌های مختلف مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، تیروئید کم‌کار یا پرکار، بیماری‌های پوستی و غیره و کمبود ویتامین و سایر املاح معدنی در بدن می‌توانند موجب تیرگی پوست شوند.

چگونه می‌توان از تیره شدن در نواحی مختلف بدن جلوگیری کرد؟

 رعایت چند نکته می‌تواند موجب جلوگیری از سیاه شدن پوست در نواحی مختلف شود: در فصول گرم سال لباس‌های آزاد و گشاد بپوشید، برنامه غذایی مناسب و اصولی داشته باشید، از لایه‌بردارهای مختلف برای نواحی که احتمال تیرگی پوست در آن بالاست استفاده کنید، از شیو روزانه‌ موهای زائد بدن با تیغ و ژیلت خودداری کنید.
با رعایت این چند نکته می‌توانید از تیرگی پوست بدن جلوگیری کنید.

معرفی کلینیک صدف

تیرگی کشاله ران یکی از رایج‌ترین مشکلات در زنان و مردان است که برای سلامتی فرد هیچ خطری ندارد اما در ظاهر جلوه زیبایی نخواهد داشت. زنان بیش از مردان روی این عارضه حساس هستند و همواره به دنبال راه‌های مختلفی برای درمان و بهبود آن می‌باشند. علاوه بر روش‌های خانگی که در این مقاله به آن اشاره کردیم می‌توانید از روش‌های پزشکی و درمانی برای رفع تیرگی استفاده کنید.

کلینیک صدف یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک‌های شهر تهران است که در زمینه پوست و مو و زیبایی خدمات بسیاری ارائه می‌کند. برای درمان تیرگی پوست بدن می‌توانید از خدمات دارودرمانی، لیزر درمان و میکرودرم آبریژن استفاده کنید. در این کلینیک به منظور کسب رضایت مراجعه کنندگان از دستگاه‌های با کیفیت و جدیدی استفاده می‌کنند تا عوارض خدمات پوست و مو را کاهش دهند. کلینیک صدف در کنار تجهیزات مدرن و جدید با کمک پزشکان و متخصصان حرفه‌ای و کادر درمانی که دارد توانسته رضایت مراجعه کنندگان را کسب کند. در این کلینیک علاوه بر این خدمات می‌توانید از خدمات دیگری همچون کاشت مو، کاشت ابرو، هایفو، کربوکسی تراپی و بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی کامل با خدمات این مجموعه به وب‌سایت کلینیک صدف مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. آیا می‌توان با کاهش وزن به رفع تیرگی بدن کمک کرد؟
    بله، کاهش وزن و لاغر شدن باعث می‌شود تا پوست در نقاط مختلفی چون کشاله ران اصطحکاک کمتری داشته باشد و موجب روشن شدن پوست بدن می‌شود.
  2. آیا می‌توان از لایه بردارهای شیمیایی هم برای رفع تیرگی استفاده کرد؟
    بله، استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی در بازه زمانی کوتاه‌تری شما را به نتیجه مورد نظر می‌رساند. استفاده از لایه‌بردارهای قوی فقط با تجویز پزشک امکان‌پذیر است، به دلیل عوارض بالایی که دارند بهتر است از مصرف خودسرانه آن‌ها خودداری کنید.
  3. مصرف چه ویتامین‌هایی می‌تواند موجب رفع تیرگی بدن شود؟
    مصرف ویتامین‌های A، E، C و K در رفع تیرگی بدن تاثیرگذار هستند.
  4. آیا تیرگی نقاط مختلف بدن بعد از بارداری از بین می‌روند؟
    تیرگی نقاط مختلف بدن بعد از بارداری به کمک درمان‌های پزشکی و خانگی بهبود می‌یابد.

Leave a Comment