شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
دلمه های بعد از کاشت ابرو

با روش های مراقبت و درمان دلمه های بعد از کاشت ابرو آشنا شوید

کاشت ابرو یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی در پاسخ به ریزش ابروست. پیوند ابرو مانند همه عمل‌های زیبایی عوارض جانبی به همراه دارد. عوارض بعد از کاشت ابرو ممکن است برای فرد آزاردهنده و رنج‌آور باشد. اما بروز بعضی از آن‌ها کاملاً طبیعی است و حتی به رشد بهتر ابروها کمک می‌کند. دلمه های بعد از کاشت ابرو یکی از عوارض طبیعی و رایج پیوند است که به راحتی درمان می‌شود. با انجام مراقبت‌های پس از کاشت ابرو می‌توانید به درمان دلمه‌های به وجود آمده، سرعت بخشید. اگر می‌خواهید بدانید روش مراقبت از دلمه های بعد از کاشت ابرو چیست و چگونه می‌توان پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو را درمان کرد، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب پنهان

آیا ایجاد دلمه بعد از کاشت ابرو طبیعی است؟

در روز اول بعد از پیوند، دلمه‌های ریزی به اندازه یک سر سوزن، در اطراف فولیکول‌های پیوند شده، مشاهده خواهید کرد. دلمه های بعد از کاشت ابرو از جابجایی پیوندها به سمت بالا جلوگیری می‌کنند و مانع بروز عفونت می‌شوند. ایجاد دلمه و پوسته پوسته شدن بعد از کاشت ابرو از عوارض طبیعی پیوند ابروست.

در صورت مشاهده دلمه در ابرو چه باید کرد؟

دلمه های بعد از کاشت ابرو پس از گذشت دو هفته کاملا از بین خواهند رفت. در طول این مدت باید به دقت از آن‌ها را مراقبت کنید و با استفاده از پمادها و کرم‌های تجویزشده، دلمه‌ها را مرطوب نگه دارید. برای مراقبت از دلمه های بعد از کاشت ابرو رعایت نکات زیر ضروری است:

دلمه ها را نکنید

ایجاد دلمه‌ های بعد از کاشت ابرو واکنش دفاعی بدن نسبت به کاشت فولیکول‌های مو است. ایجاد دلمه در هر فرد با دیگری متفاوت است. دلمه‌ها معمولا با قرمزی پوست و پوسته پوسته شدن ابرو همراهند. پوسته پوسته شدن بعد از کاشت ابرو ظرف هفت تا ۱۰ روز، خود به خود از بین می‌رود. به هیچ عنوان دلمه‌ها را نکنید یا پوسته‌ها را نخراشید. چرا که این کار باعث ایجاد عفونت و از بین رفتن پیوندهای کاشته شده می‌شود.

از خوابیدن روی ابروها بپرهیزید

در روزهای ابتدایی طاق‌باز بخوابید و از دو بالش زیر سر خود استفاده کنید. تماس دلمه های بعد از کاشت ابرو با بالش یا پتو و هر شئ دیگری باعث کنده شدن آن‌ها و خونریزی و عفونت خواهد شد.

اگر پس از مدتی طولانی دلمه ها بهبود پیدا نکردند، به پزشک مراجعه کنید.

بهبود دلمه ها بعد از کاشت ابرو بسته به شرایط هر شخص، متفاوت است. اگر به خوبی از دلمه‌ها مراقبت کنید، در طول هفت روز یا حداکثر ۱۴ روز بعد از کاشت، دلمه‌ها از بین می‌روند. اما اگر بهبود دلمه‌ها بیشتر از این زمان طول کشید، یعنی به اندازه کافی مراقب آن‌ها نبوده‌اید و لازم است برای جلوگیری از عوارض بعدی به پزشک مراجعه کنید.

برای جلوگیری از ایجاد دلمه و پوسته پوسته شدن ابرو چه باید کرد؟

انواع زخم‌ها، دلمه‌ها یا پوسته پوسته شدن ابرو از عوارض جانبی و طبیعی کاشت ابروست. با رعایت نکات زیر می‌توانید از ایجاد دلمه جلوگیری کنید یا دست‌کم آن‌ها را به حداقل برسانید.

دلمه های بعد از کاشت ابرو

دستورات پزشک را اجرا کنید.

پزشک ممکن است سر شما را با باند بپوشاند و از شما بخواهد تا مدت معینی آن را باز نکنید. از آن‌جایی که کاشت ابرو یک عمل بسیار حساس است، بهتر است به دستورات او گوش کنید. پمادهای تجویز شده توسط پزشک به مرطوب نگه داشتن ابروها و تسریع بهبود دلمه‌ها کمک می‌کند.

آنتی بیوتیک های تجویز شده را مصرف کنید.

بعد از اتمام عمل، پزشک داروهای لازم را برایتان تجویز خواهد کرد. این داروها معمولا شامل مسکن، آنتی‌بیوتیک و داروهای تقویت‌کننده مو هستند. برای جلوگیری از بروز عفونت و سایر عوارض خطرناک‌تر، داروهای تجویزشده را مرتب مصرف کنید. معمولا لازم است تا چهار روز بعد از کاشت ابرو طبیعی آنتی‌بیوتیک استفاده شود.

از مصرف آسپرین بپرهیزید.

مصرف بعضی از خوراکی‌ها و داروها موجب رقیق شدن خون می‌شود که خونریزی را به همراه دارد. آسپرین، الکل و دخانیات از جمله این موارد هستند که در بهبود دلمه های بعد از کاشت ابرو مشکل ایجاد می‌کنند.

مراقبت های پس از کاشت ابرو کدامند؟

بدن بعد از کاشت ابرو مانند هر عمل زیبایی دیگری نیاز به زمان دارد تا بتواند خود را ترمیم کند. در طول دوران نقاهت لازم است تا نکاتی در ارتباط با مراقبت‌های پس از کاشت ابرو بدانید:

به ابروها فشار وارد نکرده و آنها را نخارانید.

فولیکول‌های کاشته شده در روزهای ابتدایی بسیار حساس و آسیب‌پذیرند. هرگونه فشار یا ضربه کوچک و حتی خارش در ناحیه ابرو موجب جابجایی آن‌ها یا درآمدن گرفت‌های کاشته شده خواهد شد.

از آفتاب دوری کنید.

اشعه‌های آفتاب برای ابروهای تازه کاشته شده به شدت مضر هستند. بنابراین سعی کنید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

ناحیه ابروها را به خوبی بشویید.

شستشو بعد از کاشت ابروها به رشد بهتر فولیکول‌ها کمک می‌کند. روزانه چند مرتبه ابروهای خود را با شامپو بچه بشویید تا مانع از تجمع آلودگی شود. شستشوی مداوم ابروها حتی در بهبود دلمه های بعد از کاشت ابرو هم مؤثر است.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای کاشت ابرو است؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی حساس است که کیفیت نتیجه آن تحت تاثیر شرایط مختلفی است. کلینیک مناسب کاشت ابرو باید بتواند در تمام مراحل کاشت ابرو، بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهد. تیم مشاوره کلینیک صدف قبل از عمل به طور رایگان به سوالات شما پاسخ می‌دهند و شما را برای داشتن یک عمل موفقیت‌آمیز آماده می‌کنند. تیم پزشکی کلینیک صدف از بهترین اساتید دانشگاه‌های ایران و امارات تشکیل شده است و با استفاده از تجهیزات و امکانات پیشرفته کلینیک، به انجام عمل می‌پردازند.

بخش مهمی از نتیجه کاشت ابرو به مراقبت‌های بعد از عمل بستگی دارد. مشاوران کلینیک صدف بعد از عمل هم به طور شبانه‌روزی و رایگان آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود هستند. همچنین تمام عمل‌های کاشت در این مجموعه با بیمه‌نامه ایران ضمانت شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت ابروی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

کلام آخر

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو نقش مهمی در رسیدن به نتیجه مطلوب دارد. چرا که در روزهای ابتدایی کاشت ابرو، فولیکول‌ها هنوز با مکان جدید خود سازگار نیستند. حتی بدن نسبت به این فولیکول‌ها واکنش نشان می‌دهد و در اثر این واکنش‌ها، شاهد دلمه های بعد از کاشت ابرو یا پوسته پوسته شدن پس از کاشت ابرو خواهید بود. مراقبت از دلمه‌ها بسیار مهم است. در این مقاله نحوه درمان دلمه‌ها را بررسی کردیم. آیا شما در این زمینه تجربه‌ای دارید؟ در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

سوالات متداول

روند رشد ابروها بعد از کاشت به چه صورت است؟

سه تا هشت هفته بعد از عمل، گرافت‌های پیوند خورده شروع به ریزش می‌کنند. در واقع فولیکول‌های مو وارد مرحله استراحت می‌شوند و ۹۰درصد گرفت‌ها در این مدت می‌ریزند. بعد از گذشت سه ماه، رشد مجدد موها آغاز می‌شود. در اکثر افراد، در ماه‌های هشتم و نهم ۸۰درصد فولیکول‌ها رشد کرده و قابل مشاهده هستند. نتیجه نهایی کاشت ابرو یک سال بعد از کاشت ابرو مشخص می‌شود.

چه مدت طول می‌کشد تا دلمه های بعد از کاشت ابرو کاملا محو شوند؟

محل پیوند ابرو بعد از ۲۴ تا ۷۲ ساعت پوسته پوسته می‌شود و شما شاهد بروز دلمه‌هایی در این نقاط خواهید بود. بسته به روش کاشت ابرو و شرایط بدنی و نحوه مراقبت از دلمه‌ها، ممکن است از بین رفتن آن‌ها از سه تا ۱۰ روز طول بکشد. اگر موهای ابرو همراه با دلمه‌ها شروع به ریزش کنند، نگران نباشید. این امر کاملا طبیعی است.

استفاده از وازلین برای بهبود دلمه های بعد از کاشت ابرو مفید است؟

وازلین یک مرطوب کننده بسیار قوی است و از آن‌جایی که ابروهای شما برای بهبود سریع‌تر به رطوبت نیاز دارند، ممکن است در روند بهبود دلمه‌ها مؤثر باشد. از طرفی وازلین باعث پر و ضخیم‌تر شدن و رشد سریع ابروها می‌شود. البته برای اطمینان بیشتر می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید.

بعد از چه مدت می‌توانم ابروهایم را لمس کنم؟

بعد از گذشت دو تا سه روز از انجام عمل، می‌توانید هنگام شستشو گرفت‌ها را با نوک انگشتانتان به آرامی لمس کنید. خاراندن، کندن و خراشیدن ابروها باعث ریزش موهای کاشته شده خواهد شد.

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو تا چه مدت باید ادامه داشته باشد؟

تقریباً ۱۴ روز طول می‌کشد تا پیوندهای تازه کاشته شده محکم شوند. البته این زمان بستگی به روش انجام کاشت ابرو و مراقبت‌های شما دارد. اگر به تمام توصیه‌های پزشک توجه کنید و به خوبی از ابروها مراقبت کنید بعد از دو هفته می‌توانید به زندگی معمولی خود برگردید.

 

 

Leave a Comment