شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
درد لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

لیزر موهای زائد روشی مناسب برای از بین بردن موهای زائد است. در این روش ابتدا برای ۶ تا ۸ جلسه به فاصله یک ماه تا ۴۰ روز باید از دستگاه لیزر استفاده کنید. سپس این فاصله بیشتر و بیشتر میشود تا در نهایت سالی یک بار یا دو بار نیاز به لیزر خواهید داشت. در این روش قبل از مهمانی ها دیگر نگران موهای زائد خود نخواهید بود. موهای زیرپوستی از بین میروند و پوستی روشنتر و صافتر خواهید داشت. با این حال برخی از درد لیزر موهای زائد می‌ترسند. آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟ اگر بله میزان این درد چقدر است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ میدهیم.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

بله لیزر موهای زائد درد دارد. البته به نوع دستگاه، آستانه تحمل در هر فرد و ناحیه لیزر متفاوت خواهد بود. برای مثال درد در زیربغل و ناحیه بیکینی بیش از دست و پاهاست. با این حال برخی افراد هنگام لیزر هیچ دردی را حس نمی‌کنند در مقابل برخی افراد درد نسبتا زیادی را حس می‌کنند. با این حال باید بگوییم درد لیزر کمتر از اپلاسیون موهای زائد است.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد

چگونه میتوان درد لیزر را کم کرد؟

روش های برای کاهش درد وجود دارد که در ادامه توضیح میدهیم:

  • ۴۵ دقیق قبل از لیزر در نواحی که درد بسیاری حس می‌کنید پماد زایلاپی بزنید. توجه کنید این پماد جذب پوستی دارد و نباید در مقدار زیاد و وسیع استفاده شود زیرا می‌تواند خطرناک باشد. قبل از لیزر ناحیه‌ای که پماد زده شده را بشویید و خشک کنید.
  • از یخ خشک در نواحی که درد زیادی حس میکنید استفاده کنید. به این صورت که ۵ دقیقه یخ را در محل قرار دهید.
  • از دستگاه های لیزری که قدرت کمتری دارند استفاده کنید تا درد کمتری حس کنید.
  • بعضی از دستگاه ها سیستم خنک کننده دارند که می‌توانید برای دوره لیزر خود انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید بعد از مدتی موهای شما نازک و ضعیف شده و درد کمتری را حس خواهید کرد.

مقایسه درد دستگاه های لیزر مختلف

دستگاه ها مختلفی برای لیزر موهای زائد وجود دارد و ما در این بخش این دستگاه را بر اساس میزان دردی که اجاد می‌کنند بررسی می‌کنیم:

لیزر IPL

در واقع این دستگاه لیزر نیست و به اشتباه در دسته‌بندی لیزرها قرار گرفته است. با این حال هنوز هم این روش استفاده میشودو. در این روش دستگاه یک پرتو رادیوفرکانسی تقویت شده ایجاد کرده که باعث تضعیف موهای زائد میشود. این روش درد کمتری نسبت به سایر روشها دارد. سریعتر انجام میشود و هزینه کمتری نیز دارد. با این حال نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارد و اثرگذاری آن طولانی خواهد بود.

دستگاه IPL برای طیف رنگ پوستی گسترده از روشن تا تیره مناسب است.

IPL laser

دستگاه دایود

دایود روشی است که هنوز هم محبوب است و استفاده میشود. در این روش پرتوهایی با موج ۸۰۸ نانومتر به پوست وارد میشود. به علت کوتاه بودن طول موج ایجاد شده درد و سوزش در این روش کم است، به علاوه در این روش از ژل خنک کننده روی پوست استفاده میشود.

لیزر دایود برای پوست تیره مناسب نیست. چون سری لیزر کوچک است هر جلسه لیزر درمانی نسبتا طولانی است. هزینه این لیزر مناسب بوده ولی اثرگذاری آن به اندازه لیزر الکس نیست.

لیزر ان دیاگ

طول موج دستگاه  ND-YAG حدود ۱۰۶۴ نانومتر است و نفوذ بالایی در پوست دارد. به همین دلیل بهترین انتخاب برای افراد با پوست تیره و سبزه است. البته باید ذکر کنیم این طول موج باعث ایجاد حس درد و سوزش بالایی میشود و برای افراد با پوست روشن اصلا مناسب نیست.

لیزر الکس

در حال حاضر لیزر الکس محبوبترین لیزر در ایران است. این لیزر برای انواع پوست تیره و روش مناسب است و با طول موج ۷۵۵ نانومتری هم اثرگذاری مناسبی دارد هم باعث درد و سوزش زیاد نمیشود. این دستگاه روی رنگ پوست عارضه ای نداشته و موجب تغییر رنگ پوست نمیشود. به همین دلیل میتواند بهترین انتخاب بین دستگاه های معرفی شده باشد.

لیزر الکس

آیا درد لیزر ارتباطی به رنگ پوست دارد؟

بله رنگ پوست میتواند با درد و سوختگی ناشی از لیزر ارتباط داشته باشد. هرچقدر پوست روشنتر و موها ضخیمتر و تیره تر باشند نتیجه لیزر بهتر و درد کمتر خواهد بود و بالعکس هرچقدر پوست تیره و موها نازک یا روشن باشند احساس درد و سوختگی بیشتر خواهد بود و جلسات بیشتری نیز برای گرفتن نتیجه نیاز است. البته اگر به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید، پزشک بهترین دستگاه مناسب شما را پیشنهاد خواهد داد و اپراتور حرفه‌ای جلسه لیزر را طوری انجام خواهد داد که دچار درد و سوختگی نشوید.

بیشتر بخوانید:

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

راهکارهایی برای کاهش درد لیزر

برنزه نکنید

برنزه کردن باعث افزایش درد و عوارض لیزر موهای زائد و کاهش اثرگذاری میشود. بین جلسات لیزر خود به هیچ عنوان برنزه نکنید زیرا ممکن است دچار سوختگی در سطح پوست شوید.

آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب به میزان کافی بسیار مهم است. اگر آب زیادی در طول روز نمیخورید، حداقل ۴ تا ۵ ساعت قبل از جلسه لیزر آب زیاد بنوشید تا درد کمتری حس گنید.

تتو نزنید

بهتر است در محل لیزر تتو نداشته باشید. تتو باعث تیره تر شدن رنگ پوست شده و درد و سوزش و سوختگی های بعدی پوست ناشی از لیزر را افزایش میدهد.

متناسب با رنگ پوست خود دستگاه لیزر انتخاب کنید

اصولا کلینیک ها چندین نوع لیزر برای انواع پوست ها دارند و پزشک با توجه به نوع و رنگ پوست بهترین لیزر را برای هر فرد انتخاب میکند. پس بهتر است به پزشک خود اعتماد کنید و در صورت احساس درد زیاد یا سوختگی دوباره با پزشک کلینیک مشورت کنید تا در صورت لزوم دستگاه شما را تغییر دهد.

قبل از لیزر شیو کنید

حتما قبل از لیزر شیو کنید زیرا موهای بلند و تیره اشعه بیشتری جذب کرده و باعث ایجاد درد و سوزش بیشتر میشود در حالیکه اثرگذاری نیز کمتر میشود.

شیو قبل از لیزر

از پمادهای ضد درد استفاده کنید

استفاده از پمادهای ضد درد بسیار موثر هستند. حدود ۴۵ دقیقه قبل از لیزر به مقدار کافی از پماد روی بدن خود بمالید و در کلینیک پماد را بشویید زیرا اگر پاک نشود، لیزر میتواند باعث سوختگی پوست شود.

معرفی کلینیک صدف

یکی از بهترین کلینیک‌ها در شهر تهران است که در زمینه پوست و مو و زیبایی در حال خدمت رسانی به مراجعین می‌باشد. این کلینیک فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز توانسته به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند. در حال حاضر بهترین پزشکان در زمینه پوست و مو در این کلینیک مشغول به فعالیت می‌باشند. این پزشکان از بهترین دانشگاه‌های داخلی و خارجی فارغ‌التحصیل شده‌اند، قطعا می‌توانند بهترین خدمات را در اختیار مراجعین قرار دهند.

Leave a Comment