شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تفاوت میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ

تفاوت میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ چیست؟

پوست صورت و بدن تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. استرس و اضطراب، افزایش سن، تغیییر وزن، بارداری، بیماری‌، مصرف دارو از مهم‌ترین عواملی هستند که موجب تغییرات شدید پوستی می‌شوند. افراد بسیاری به دنبال روش‌های مختلف جوانسازی پوست صورت و بدن هستند که بتوانند به کمک آن روند پیری پوست را کند کنند.
میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ از رایج‌ترین راه‌های جوانسازی پوست صورت هستند. این دو روش بسیار متفاوت عمل می‌کنند و هرکدام با توجه به عملکردی که دارند دارای مزایا و معایب بسیاری هستند. در ادامه این بلاگ با ما همراه باشید تا با تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ و نحوه عملکرد و کاربرد هرکدام بیشتر آشنا شوید.

میکرونیدلینگ چیست؟

یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت میکرونیدلینگ است که با استفاده از غلتک‌های سوزنی شکل و مخصوص حفره‌های ریزی روی بدن ایجاد می‌کنند، پوست بدن در برابر این زخم‌ها و سوراخ‌های ریز ایجاد شده واکنش نشان می‌دهد و موجب افزایش کلاژن پوست و جوانسازی صورت می‌شود. از این روش درمانی می‌توان برای نواحی مختلفی چون صورت، گردن، پا، دست‌ها و شکم استفاده کرد.

روش انجام 

برای انجام میکرونیدلینگ باید صورت تمیز و ضدعفونی شود سپس دستگاه را بین ۴ تا ۱۰ مرتبه روی ناحیه مورد نظر می‌غلتانند. معمولا با هر بار عبور زاویه چرخش دستگاه را تغییر می‌دهند، پزشک این کار را برای ۲ تا ۴ دقیقه روی ناحیه مورد نظر به صورت افقی، عمودی و اریب انجام می‌دهد.

بیشتر پزشکان برای آبرسانی و حجیم شدن پوست از سرم هیالورونیک اسید در این مرحله استفاده می‌کنند.

میکرونیدلینگ

کاربردها

میکرونیدلینگ فقط برای از بین بردن چین و چروک پوستی نیست، از کاربردهای دیگر آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع تیرگی زانو
  • روشن کردن پوست بدن
  • از بین بردن جای بخیه
  • رفع تیرگی زیر چشم
  • کمک به رشد موها و ابروها
  • جوانسازی پوست صورت
  • کم رنگ شدن ترک‌های پوستی
  • سفت شدن پوست
  • از بین بردن چروک‌های پیشانی
  • از بین بردن منافذ پوستی
  • درمان لکه‌های تیره روی پوست

مزایا و معایب

معایب: میکرونیدلینگ با وجود اینکه یک روش غیرتهاجمی و کم عارضه است اما در بیشتر افراد با عوارضی چون خونریزی پوست، کبودی، عفونت و لایه‌برداری و قرمزی شدید همراه است.
مزایا: یکی از مهم‌ترین تفاوت میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ در فواید و مزایای آن است. کلاژن سازی پوست صورت، افزایش انعطاف‌پذیری پوست، کاهش میزان چین و چروک، کاهش سیاهی دور چشم، افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست بدن و صورت از مهم‌ترین فواید میکرونیدلینگ صورت است.

قیمت میکرونیدلینگ

یکی از سوالات چالش برانگیز مراجعین هزینه میکرونیدلینگ است. هزینه این روش جوانسازی پوست صورت و بدن با توجه به نوع پوست، کلینیک مورد نظر، مواد مورد استفاده، نوع دستگاه، تخصص و مهارت پزشک، ناحیه تحت درمان برای هر فردی متفاوت است.

ماندگاری و نتایج

نحوه مراقبت و توجه به نکات مراقبتی بعد از میکرونیدلینگ، قطعا در میزان ماندگاری آن تاثیر دارد. میکرونیدلینگ نتایج را از طریق تحریک عوامل رشد و تولید کلاژن در بدن نشان می‌دهد.
سبک زندگی، تغذیه، ورزش، استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی با کیفیت، افزایش سن، کلینیک و تخصص پزشک همه از عواملی هستند که میزان ماندگاری نتایج را تغییر می‌دهند. اگر به تمام نکات مراقبتی توجه کنید حداکثر برای دو سال نتایج میکرونیدلینگ ماندگار خواهد بود.

تفاوت میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ یکی از روش‌های ترکیبی مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که از آن در هر دو بخش پوست و مو استفاده می‌کنند. استفاده از این روش درمانی موجب ساخت کلاژن در پوست می‌شود و به شادابی و جوانی آن کمک بسیاری می‌کند، کوکتل‌های مزونیدلینگ می‌توانند چین و چروک صورت را کاهش دهند و یکی از رایج‌ترین و بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت هستند.

اسید آمینه، کوآنزیم، اسیدنوکلئیک، آنتی اکسیدان، ماده معدنی و ویتامین B، A و C و E از مهم‌ترین مواد موجود در کوکتل‌های مزوتراپی هستند.

روش انجام 

این روش درمانی با بی‌حسی موضعی پوست بدن شروع می‌شود و کوکتل‌های مزوتراپی و مواد مغذی از طریق دستگاه پانچ وارد بدن خواهند شد. سیستم درمانی سوزنی دیجیتال از سوزن‌های میکروسکوپی ساخته شده که می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کند و با ورود به بافت آن را کنترل کند.
پزشک کانال‌های میکروسکوپی ریزی به نام میکروپانچ را روی ناحیه درم و اپیدرم ایجاد می‌کنند. میکروپانچ‌ها می‌توانند باعث تحریک پوست به ساخت کلاژن و الاستین شود.
این روش درمانی برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند و سابقه کلوئید و گوشت اضافه دارند مناسب نیست.

مزونیدلینگ

کاربردها

از این روش برای درمان عارضه‌های بسیاری استفاده می‌شود:

  • رفع جای جوش و آکنه‌های پوستی
  • رفع تیرگی زیر چشم
  • جلوگیری از ریزش موی سر
  • رفع لکه‌های ناشی از بارداری
  • افزایش حالت ارتجاعی پوست صورت
  • رفع چین و چروک پوست صورت و بدن

مزایا و معایب

از مزایای مهم این روش درمانی می‌توان به جوانسازی، برطرف کردن جای جوش و اسکار، رفع ریزش موی سر، افزایش خون‌رسانی، نفوذ به عمیق‌ترین لایه‌ها، رفع ترک‌های ناشی از بارداری، از بین بردن لکه‌ها و جای سوختگی، افزایش نفوذ کرم به درون پوست، تولید کلاژن و الاستیسیته اشاره کرد.

علاوه بر مزایایی که این روش جوانسازی پوست برای صورت دارد باید به معایب و عوارض آن اشاره کرد، چرا که هیچ درمانی بی‌عوارض نیست. ترشح و تورم، پخش شدن آکنه روی پوست، تبخال و عفونت، میلیا، عفونت پوست با باکتری از رایج‌ترین و شایع‌ترین عوارض مزونیدلینگ هستند.

قیمت مزونیدلینگ

فاکتورهای مهمی وجود دارد که می‌تواند هزینه مزونیدلینگ را تحت تاثیر قرار دهد. مقدار مواد استفاده شده، تخصص و مهارت پزشک، ناحیه تحت درمان، نوع پوست، سن متقاضی از فاکتورهای مهمی است که می‌تواند در تعیین قیمت نهایی مزونیدلینگ تاثیرگذار باشد.

ماندگاری و نتایج

ماندگاری نتایج مزونیدلینگ تا حدود زیادی به توجه و نکات مراقبتی، سبک زندگی، تغذیه سالم و سن متقاضی بستگی دارد.

نتایج مزونیدلینگ

میکرونیدلینگ بهتر است یا مزونیدلینگ؟

در این بلاگ هر کدام از روش‌های میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را با تمام عوارض، مزایا، هزینه، میزان ماندگاری معرفی کردیم. در پاسخ به این سوال که میکرونیدلینگ بهتر است یا مزونیدلینگ، باید گفت که هر یک از این روش‌های درمانی با توجه به مزایای بسیاری که دارند، دارای معایب و عوارضی هستند که بهتر است قبل از هرگونه اقدام در رابطه با این موضوع با پزشک مشورت کنید.

پزشک با توجه به نوع پوست و شدت عارضه پوستی که دارید یکی از این روش‌های درمانی را به شما توصیه می‌کند، به همین دلیل نمی‌توان گفت که کدام یک از این دو روش بهتر است چرا که هر یک از آن‌ها با توجه به نوع پوست مراجعه کننده عملکر متفاوتی دارند. در واقع با بیان تفاوت میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ می‌توانید یکی مناسب‌ترین راه‌ها را انتخاب کنید.

معرفی کلینیک صدف

زیبایی و آراستگی یکی از نیازهای اصلی و مهم هر فردی است، امروزه متقاضی انجام عمل‌ها و خدمات زیبایی در زنان به مراتب بسیار بیشتر از مردان است. کلینیک صدف با تکیه بر دانش روز و استفاده از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته و جدید توانسته رضایت مراجعه کنندگان را کسب کند. این کلینیک فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ در شهر تهران آغاز کرد و اکنون بعد از گذشت ۱۳ سال از شروع فعالیت، توانسته به دلیل ارائه خدمات با کیفیت رضایت مراجعین را کسب کند. پزشکان و پرستاران حاضر در این کلینیک با علم و تخصص خود بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.

سوالات متداول

 در چه صورت نباید از مزونیدلینگ استفاده کرد؟
در صورت داشتن آلرژی، شیردهی، بارداری، ضایعات التهابی، دیابت، تبخال، درما با داروهای ضدانعقاد خون به هیچ عنوان نباید از مزو یا میکرو برای جوانسازی پوست صورت استفاده کرد.

 آیا از این روش می‌توان همزمان با تزریق ژل و بوتاکس استفاده کرد؟
به دلیل عوارض بسیاری که این روش‌ها دارند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که این دو روش زیبایی را در یک زمان انجام دهید.

 آیا انجام این درمان‌های زیبایی محدودیت سنی دارد؟
انجام اینگونه خدمات زیبایی محدودیت سنی خاصی ندارد اما بهتر خدمات زیبایی را به بعد از ۱۸ سالگی موکول کنید.

 برای بهبودی کامل هر فردی به چند جلسه مزو یا میکرو نیاز دارد؟
مشخص کردن این مدت زمان به نوع پوست و شدت عارضه بستگی دارد. اما معمولا هر فردی به ۶ جلسه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای نیاز دارد.

 

۱ comment

shayan ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

بسیار مطلب مفیدی بود ممنون

Reply

Leave a Comment