شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تزریق چربی صورت

تزریق چربی به صورت : مزایا، عوارض، هزینه

تقریبا همه افراد اعم از زن و مرد آرزوی داشتن پوستی شفاف و صاف با گونه‌هایی ظریف و برجسته را دارند. متاسفانه با گذشت زمان، پوست شفافیت خود را از دست می‌دهد و عضلات صورت رو به تحلیل می‌روند. افتادگی پوست، افزایش چین و چروک‌ها و از بین رفتن شادابی صورت از جمله مهم‌ترین آثار پیری است؛ اما خبر خوب اینکه در حال حاضر روش‌های متعددی برای جوان‌سازی و زیباسازی صورت به وجود آمده است. تزریق چربی به صورت یکی از محبوب‌ترین روش‌های پزشکی برای برگرداندن جوانی و نشاط به چهره محسوب می‌شود. در این مقاله به بررسی عمل تزریق چربی دائمی به صورت لاغر می‌پردازیم و درباره هزینه چربی برایتان صحبت می‌کنیم. اگر شما هم به فکر جوان‌سازی و ایجاد تغییراتی در چهره خود هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

تزریق چربی به صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

تزریق چربی به صورت یک روش پزشکی است که طی آن، چربی از یک قسمت بدن به ناحیه‌های مختلف صورت منتقل می‌شود. پیوند چربی و انتقال چربی نام‌های دیگری از این عمل جراحی هستند. همه این اصطلاحات تکنیک استفاده از چربی به‌عنوان یک فیلر یا پرکننده طبیعی برای بهبود ظاهر صورت را توصیف می‌کنند. هدف از تزریق چربی جوان‌سازی صورت با افزایش حجم، از بین بردن خطوط و کاهش ظاهر چین و چروک‌های پوستی است. این روش به بافت‌های صورت کمک می‌کند تا حجم از دست رفته خود را دوباره باز یابند. تزریق چربی به صورت لاغر معمولا در ناحیه‌هایی مانند گونه‌ها، لب‌ها، پلک‌ها، شقیقه‌ها، خطوط اطراف دهان و خط خنده انجام می‌شود.

یک مقاله معتبر درباره نحوه انجام تزریق چربی چنین می‌نویسد: «پیوند چربی تکنیکی است که در آن بافت چربی از یک ناحیه بدن (شکم، پهلو یا ران‌ها) برداشته شده و به بخش‌های مختلف زیر پوست تزریق می‌شود. در این روش چربی موجود در بدن خود فرد برای تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرد. چربی برداشت‌شده از بدن فرد یک پرکننده ایدئال برای جوانسازی صورت به حساب می‌آید؛ چراکه بافت‌های چربی زیست‌سازگارترین پرکننده پوستی برای بدن با حساسیت کم هستند. همچنین نتیجه نهایی این روش کاملا طبیعی و نرم است که تا همیشه باقی می‌ماند.

مزایای تزریق چربی به صورت

نحوه انجام تزریق چربی

جوان‌سازی صورت با تزریق چربی به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و شما بلافاصله بعد از عمل می‌توانید به خانه بروید. این روش تحت بی‌هوشی موضعی یا عمومی انجام می‌شود. در مرحله اول پزشک مقدار معینی از چربی را از ناحیه‌هایی مانند شکم، ران‌ها یا پهلو برداشت می‌کند. برداشت چربی با ایجاد یک برش کوچک در نزدیکی ناحیه اهداکننده شروع شده و لیپوساکشن انجام می‌شود. چربی برداشت‌شده حاوی مقدار زیادی ناخالصی است و به تصفیه نیاز دارد. به همین خاطر بافت‌های چربی درون سانتریفیوژ قرار می‌گیرند تا چربی خالص از سایر مواد جدا شود.

در نهایت پزشک برش‌های بسیار کوچکی در ناحیه صورت و نزدیک محل موردنظر ایجاد می‌کند تا با استفاده از سرنگ‌های مخصوص چربی را به آن ناحیه از صورت انتقال دهد. برش‌های روی صورت معمولا به‌طور استراتژیک در راستای چین های طبیعی قرار می‌گیرند تا اثری از آن‌ها باقی نماند. به این ترتیب بعد از بهبودی کامل زخم‌ها، هیچ نشانی از جراحی روی صورت نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تخلیه چربی از بدن

تزریق چربی به صورت برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق چربی به صورت لاغر یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند حجم نواحی خاصی از صورتشان را افزایش دهند. چربی تزریق‌شده در این نواحی باعث افزایش حجم و زاویه‌سازی صورت می‌شود و ظاهری جوان‌تر برایتان به ارمغان می‌آورد. حجم از دست رفته صورت باعث ایجاد چین و چروک و گودی می‌شود. انتقال چربی با برگرداندن حجم عضلات صورت، خطوط عمیق لبخند، خطوط گوشه دهان، گودی زیر چشم و گونه‌های افتاده را بهبود می‌بخشد. جوان‌سازی پوست با تزریق چربی تاثیر کمی روی لیفت پوست دارد.

بنابراین کسانی که افتادگی یا شلی پوست قابل‌توجهی دارند، بهتر است برای درمان پوست خود از لیفت صورت یا گردن استفاده کنند. در حالت کلی برای اینکه بدانید آیا گزینه مناسبی برای تزریق چربی هستید، باید با پزشک مشورت کنید. به همین خاطر مهم است که در جلسه مشاوره انتظارات خود را از نتیجه درمان مطرح کنید. پزشک همچنین با انجام آزمایش‌هایی شرایط فیزیکی شما را می‌سنجد. فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، بیماری‌های کلیوی، مشکلات قلبی و سایر بیماری‌های جدی از جمله موارد منع تزریق چربی به شمار می‌روند.

مزایای تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت لاغر با کاهش علائم پیری در صورت مانند از بین رفتن خطوط عمیق زیر پلک، چین و چروک‌های اطراف بینی و دهان و همچنین بهبود شکل گونه‌ها همراه است. همه این موارد در نهایت باعث جوان‌سازی پوست شما می‌شود. اگرچه مقداری از چربی تزریق‌شده توسط بدن جذب می‌شود، اما باقی چربی‌ها تا همیشه ماندگار هستند و نتیجه‌ای دائمی را برایتان رقم می‌زنند. با این حال تزریق چربی روند پیری را متوقف نمی‌کند.

چربی برداشت‌شده از بدن فرد را می‌توانیم طبیعی‌ترین پرکننده برای عضلات صورت بدانیم. پیوند چربی به صورت مانند فیلرهای مصنوعی باعث ایجاد حساسیت یا پس‌زدگی نمی‌شود. چراکه بافت چربی برای بدن شناخته شده است و بدن برای از بین بردن آن تلاشی نمی‌کند. از همین رو نتیجه کاملا طبیعی و ماندگار از تزریق چربی نصیبتان خواهد شد. کوتاه بودن دوره نقاهت از دیگر مزایای تزریق چربی به صورت لاغر است. یک تا دو هفته بعد از درمان، همه علائم ناشی از عمل معمولا از بین می‌روند و می‌توانید فعالیت‌های سبک خود را ادامه دهید.

بیشتر بخوانید:

کانتورینگ صورت با تزریق چربی

عوارض تزریق چربی به صورت

عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

با از بین رفتن اثر بی‌هوشی یا بی‌حسی و در روزهای ابتدایی بعد از عمل ممکن است دردهای خفیفی را در ناحیه اهداکننده یا ناحیه تحت‌درمان در صورت احساس کنید. همچنین یک تا دو هفته بعد از عمل باید منتظر کبودی و تورم در ناحیه صورت یا ناحیه اهداکننده چربی باشید. البته که با گذشت زمان تورم و کبودی به‌تدریج بهبود پیدا خواهد کرد. این موارد از جمله شایع‌ترین و رایج‌ترین عوارض بعد از تزریق چربی به صورت است که با دارو و انجام مراقبت می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید.

با این حال، مانند هر عمل جراحی دیگری، تزریق چربی هم اگر توسط پزشک ماهر انجام نشود، ممکن است با خطراتی همراه باشد. خون‌ریزی، عفونت، بهبود ضعیف زخم‌ها، ماندن جای زخم، دردهای شدید، عدم تقارن صورت، وارد شدن آسیب به عصب‌های صورت، از دست دادن پوست، بی‌حس شدن پوست و ایجاد ناهمواری در ناحیه برش‌ها از جمله خطرات تزریق چربی است. بنابرین انتخاب یک کلینیک معتبر و سپردن کار به دست یک پزشک ماهر و باتجربه مهم‌ترین کاری است که برای جلوگیری از بروز عوارض تزریق چربی به صورت باید انجام دهید.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری بافت چربی در محل تزریق‌شده معمولا به میزان خونی که در آنجا در گردش است، بستگی دارد. به عبارت دیگر، هرچقدر میزان جریان خون بیشتر باشد، ماندگاری بافت چربی هم بیشتر خواهد بود. همواره مقدار معینی از چربی منتقل‌شده توسط بدن جذب می‌شود. به همین خاطر معمولا پزشک‌ها کمی بیشتر از مقدار موردنیاز چربی به صورت تزریق می‌کنند تا میزان جذب‌شده توسط بدن جبران شود.

مجله پزشکی uoftplasticsurgery در این باره می‌گوید: «انتظار می‌رود بیشترین میزان جذب چربی در ۶ تا ۸ هفته بعد از جراحی انجام شود؛ اما چربی باقی‌مانده بعد از این مدت، تا آخر عمر ماندگار خواهد بود.» البته که ماندگاری نتیجه درمان به عوامل دیگری مانند مهارت پزشک، انتخاب روش مناسب، استفاده از تجهیزات پیشرفته و متابولیسم بدن فرد هم بستگی دارد. همچنین با انجام مراقبت‌های لازم بعد از تزریق چربی می‌توانید تا سال‌های بیشتری از نتیجه نهایی درمان خود لذت ببرید.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی که باید رعایت کنید

انجام مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق چربی به شما کمک می‌کند تا دوره نقاهت کوتاه‌تر و راحت‌تری را تجربه کنید. از همین رو پزشک در روز مشاوره دستورالعمل‌هایی را به شما ارائه می‌کند تا بدنتان را برای تزریق چربی آماده کنید. از جمله مراقبت‌های قبل از عمل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آب کافی بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  • یک تا دو ماه قبل از تزریق چربی از مصرف سیگار خودداری کنید.
  • برای مصرف دارو از پزشک مشورت بخواهید.
  • از خوردن مکمل‌های گیاهی و داروهای رقیق‌کننده خون و ضدالتهاب خودداری کنید.

بعد از اتمام جراحی و از بین رفتن کامل اثرات بی‌هوشی عمومی شما می‌توانید بلافاصله به خانه بروید. البته توصیه می‌شود از قبل با کسی هماهنگ کنید تا شما را به خانه برساند. دوران نقاهت ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد. در این مدت باید به‌طور ویژه‌ای از خودتان مراقبت کنید. موارد زیر از جمله کارهایی است که در این مدت باید انجام دهید:

  • در طول روز بعد از عمل، باید در خانه بمانید و استراحت کنید.
  • تا یک هفته بعد از عمل انجام هر فعالیت بدنی که باعث افزایش ضربان قلب یا فشار خون شود، ممنوع است.
  • در اوقات فراغت یا در زمان مرخصی می‌توانید فعالیت‌های سبک مانند مطالعه یا استفاده از رایانه را انجام دهید.
  • هنگام خواب سرتان را بالاتر از بدنتان قرار دهید یا روی یک صندلی دراز بکشید. بالا نگه داشتن سر به کاهش تورم صورت کمک می‌کند.
  • برای کاهش درد در ناحیه اهداکننده و صورت از داروهای مسکن تجویزشده توسط پزشک استفاده کنید.
  • یک تا دو هفته بعد از جراحی به‌تدریج فعالیت‌های خود را افزایش دهید؛ اما تا زمانی که ۴ تا ۶ هفته از عملتان نگذشته است، نباید هیچ کار سنگینی بکنید.

مراحل تزریق چربی به صورت

هزینه تزریق چربی به صورت چقدر است؟

هزینه تزریق چربی مانند سایر عمل‌های زیبایی به عوامل و شرایط خاصی بستگی دارد. به همین خاطر پزشک در جلسه مشاوره بعد از بررسی شرایط شما و سطح انتظاراتتان هزینه را به شما اطلاع می‌دهد. عواملی مانند مهارت پزشک، موقعیت جغرافیایی کلینیک، میزان وخامت مشکل پوستی، مقدار چربی برداشته‌شده و ناحیه تحت درمان در هزینه تزریق چربی موثر هستند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر راجع به قیمت تزریق چربی به صورت با کارشناسان کلینیک صدف تماس بگیرید.

کلینیک صدف؛ بهترین انتخاب برای تزریق چربی به صورت

در این مقاله به بررسی عمل تزریق چربی به صورت و هزینه تزریق چربی پرداختیم. انتخاب کلینیک و پزشک مناسب در رسیدن به نتیجه مطلوب اهمیت بسیاری دارد. کلینیک صدف با بیش از ۱۰ سال سابقه، برخوداری از تجهیزات پیشرفته و داشتن تیم حرفه‌ای پزشکی بهترین مجموعه تخصصی پوست و مو در تهران است. خدمات تزریق چربی در کلینیک صدف انجام می‌شود. انواع عمل‌های زیبایی و مراقبتی از پوست و بدن را می‌توانید بعد از مشاوره رایگان با پزشک متخصص انجام دهید. سوالات یا نظرات خود را درباره تزریق چربی به صورت لاغر در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۷۴۳۷ تماس بگیرید.

Leave a Comment