شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تزریق آنزیم برای تخلیه ژل

تزریق آنزیم برای تخلیه ژل: هزینه و مراقبت ها

تقریبا همه افراد اعم از زن و مرد تمایل به زیبایی و جوان ماندن دارند، به همین دلیل به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند آثار و نشانه‌های افزایش سن و چین و چروک پوست صورت خود را به طور کامل درمان کنند. با پیشرفت علم و فناوری در بخش‌های مختلفی ازجمله پزشکی، هیچ یک از درمان‌های زیبایی و پوستی بی‌نتیجه نخواهند ماند. اکنون پزشکان با استفاده از دستگاه‌ها و ابزارهای مختلف و با بهره‌گیری از متدهای روز دنیا اقدام به زیبایی و جوانسازی پوست صورت می‌کنند.
چهره و فرم صورت اولین بخشی از بدن است که در برخورد با هر فردی با آن مواجه خواهید شد، به همین دلیل بیشتر افراد دوست دارند چهره خود را کمی تغییر دهند تا جذاب‌تر شوند.

معمولا برای فرم دهی صورت از تکنیک تزریق ژل استفاده می‌کنند اما گاهی بنابر دلایل مختلف که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، فرد از نتیجه تزریق ژل راضی نخواهد بود و این موضوع به یک مشکل آزار دهنده برای آن تبدیل می‌شود. در این زمان بهترین راه برای خلاص شدن از ژل تزریق شده استفاده از روش تزریق آنزیم برای تخلیه ژل است. این روش بهتر است زیر نظر یک متخصص انجام شود تا عوارض کمتری داشته باشد. اگر می‌خواهید با تزریق آنزیم برای تخلیه ژل، عوارض آن، نکات مراقبتی قبل و بعد از آن آشنا شوید مطالعه این مقاله را از دست ندهید. 

تزریق آنزیم برای تخلیه ژل در چه مواقعی انجام میشود؟

یکی از عمل‌های زیبایی که موجب جوانسازی و شادابی صورت می‌شود تزریق ژل به نواحی مختلف صورت است. با این کار می‌توانید بسیاری از ایرادات ریز ظاهری خود را برطرف کنید و موجب جوانی و زیبایی فرم صورت خود شوید. اما این عمل زیبایی هم مانند سایر خدمات زیبایی ممکن است مورد پسند همه نباشد، حتی برخی افراد بعد از تزریق ژل به صورت پشیمان می‌شوند و به دنبال تخلیه ژل و بازیابی چهره خود هستند. تزریق آنزیم برای تخلیه ژل بنا بر دلایل مختلفی انجام می‌شود که رایج‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها عبارتنداز: 

  • برخی افراد به ژل تزریق شده حساسیت دارند و پوست آن‌ها واکنش آلرژیک نشان می‌دهد. 
  • گاهی اوقات به دلیل استفاده از ژل بی‌کیفیت و تزریق دوز نامناسب فرد مجبور به تخلیه ژل می‌شود. 
  • عدم تخصص و مهارت پزشک موجب عدم تقاون و قرینگی صورت می‌شود. 
  • اثر تیندال روی صورت که موجب تغییر رنگ اطراف چشم به آبی روشن خواهد شد. 
  • ایجاد ناهنجاری‌های مختلف روی صورت از رایج‌ترین دلایل تخلیه ژل است. 
  • پف کردن اطراف چشم به دلیل به وجود آمدن توده‌های کیستی فرد را مجبور به تخلیه ژل خواهد کرد. 
  • ایجاد برآمدگی و فرورفتگی‌های نامتقارن و تزریق نادرست از دیگر دلایل تخلیه ژل صورت است.  

تزریق آنزیم برای تخلیه ژل در کدام نواحی به کار میرود؟

از تزریق آنزیم برای تخلیه ژل بخش‌های مختلفی از صورت استفاده می‌کنند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم: 

تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لب

یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی، تزریق ژل لب است که موجب فرم‌دهی و حجیم شدن لب‌ها می‌شود. گاهی به دلیل عدم مهارت و تخصص پزشک و عدم تقارن لب‌ها، مراجعه کننده را به ناچار مجبور به تخلیه ژل لب می‌کند. خوشبختانه برای حل این مشکل پزشکان از تزریق آنزیم هیالورونیداز استفاده می‌کنند و با تخلیه ژل، لب‌ها را به حالت طبیعی و تقارن اولیه بازمی‌گردانند. 

تزریق آنزیم برای تخلیه ژل چانه

یکی از روش‌های برجسته‌کردن فک و زاویه‌سازی صورت تزریق ژل به چانه است که در فرم کلی صورت تاثیر بسیاری دارد. تزریق بیش از حد ممکن است چانه را بسیار پهن نشان دهد و چانه جلوتر از فک قرار بگیرد، این تزریق زیبایی صورت را از بین می‌برد. گاهی اوقات ژل تزریق شده به سمت گردن حرکت می‌کند و موجب پهن شدن این ناحیه می‌شود، در این زمان بهتر است نسبت به تخلیه ژل اقدام کنید. این کار توسط پزشک متخصص و تزریق آنزیم انجام خواهد شد. 

تزریق آنزیم برای تخلیه ژل گونه

یکی دیگر از عمل‌های زیبایی که موجب جوانی و فرم‌دهی صورت می‌شود تزریق ژل گونه است، این تزریق موجب فرم دهی گونه‌ها و زاویه‌سازی صورت خواهد شد. اما برخی دلایل چون ورم و پف کردن بیش از حد گونه‌ها، تزریق بیش از حد ژل، جمع شدن ژل در یک ناحیه، تشکیل توده در گونه‌ها و عدم تقارن آن‌ها موجب تخلیه ژل گونه می‌شود. پزشکان برای حل این مشکل و بازیابی گونه‌ها از تزریق آنزیم استفاده می‌کنند.  

مراحل تزریق آنزیم برای تخلیه ژل

ابتدا پزشک روی نواحی مورد نظر از کرم‌های موضعی بی‌حسی استفاده می‌کند تا درد و سوزش حین تزریق آنزیم را کاهش دهد. سپس پزشک آنزیم هیالورونیداز را در ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند و برای اطمینان خاطر از تزریق کمی آن ناحیه را با دست ماساژ می‎می‌دهند تا آنزیم به صورت یکنواخت زیر پوست پخش شود.
بعد از این مرحله پزشکان توصیه می‌کنند که چند دقیقه استراحت کنید تا از عوارضی چون ورم، التهاب، کبودی و غیره که موجب آنافیلاکسی می‌شود اطمینان حاصل کنند. 

مراقبت های قبل از تزریق آنزیم برای تخلیه ژل

قبل از تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید: 

  • به هیچ عنوان در محل‌هایی که عفونت یا آکنه وجود دارد تزریق آنزیم را انجام ندهید. 
  • حتما صورت خود را با شوینده مناسب بشوئید و تمیز کنید تا عاری از هرگونه آلودگی باشد. 
  • از یک هفته قبل از تخلیه ژل از مصرف داروهای آسپرین، ویتامین و غیره خودداری کنید. 
  • قبل از تزریق آنزیم حتما تست حساسیت آن را انجام دهید. 

مراقبت های بعد از تزریق آنزیم برای تخلیه ژل

تخلیه ژل به کمک تزریق آنزیم، دوران نقاهت طولانی ندارد اما برای بهبوی کامل باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید: 

  • تا دو روز بعد از تزریق از آسپرین استفاده نکنید. 
  • برای کاهش التهابات و کبودی ناحیه تزریق شده از کمپرس سرد استفاده کنید. 
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق آنزیم برای تخلیه ژل از لوازم آرایشی و بهداشتی حاوی الکل استفاده نکنید. 
  • از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی جدا خودداری کنید. 
  • به مدت دو هفته از انجام فعالیت‌های ورزشی و استخر و سونا خودداری کنید. 

عوارض تزریق آنزیم برای تخلیه ژل

تزریق آنزیم برای تخلیه ژل ممکن است با عوارضی همراه باشد که شدت این عوارض در بدن هر فردی با توجه به نوع ژل تزریق شده، حجم ژل و نواحی تزریق آن متفاوت خواهد بود. اما التهاب، کبودی، تورم، قرمزی و احساس درد شدید در ناحیه تزریق از عوارض رایج تزریق آنزیم برای تخلیه ژل است. 

هزینه تزریق آنزیم برای تخلیه ژل

فاکتورهای مهمی چون برند آنزیم تزریق شده، حجم آنزیم مورد استفاده، تخصص و مهارت پزشک، کلینیک مورد نظر، غلظت آنزیم و غیره همه بر قیمت نهایی تزریق آنزیم برای تخلیه ژل تاثیرگذارند. به همین دلیل نمی‌توان هزینه ثابت و مشخصی برای آن در نظر گرفت، در زمان مشورت با پزشک هزینه نهایی با توجه به معاینه‌ و بررسی‌های پزشک مشخص می‌شود. 

زمان تاثیر تزریق آنزیم برای تخلیه ژل چقدر است؟

تزریق آنزیم تاثیر فوری و بسیار سریعی دارد، در بیشتر مواقع در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت می‌توانید نتیجه قطعی آن را مشاهده کنید. اما ورم، التهاب، سوزش، کبودی و سایر عوارض آن برای مدت زمان کوتاهی ممکن است باقی بماند. 

معرفی کلینیک صدف

کلینیک صدف یکی از کلینیک‌های معتبر شهر تهران در زمینه پوست و مو و زیبایی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و تا به امروز توانسته با ارائه خدمات با کیفیت، رضایت مراجعه کنندگان را کسب کند. کلینیک صدف با استفاده از به روز‌ترین تجهیزات و دستگاه‌ها، پرسنل حرفه‌ای و با تکیه بر دانش و مهارت پزشکان و متخصصان توانسته در این سال‌های فعالیت خدمات بسیاری همچون بلفاروپلاستی، لیزر درمانی، کاشت مو، کاشت ابرو و غیره را ارائه کنند.  

سوالات متداول 

  1. آیا بعد از تزریق آنزیم برای تخلیه ژل می‌توان مجددا تزریق ژل به صورت را انجام داد؟
    برای انجام این کار محدودیتی وجود ندارد اما بهتر است اجاره دهید دوران نقاهت تزریق آنزیم کامل طی شود و بعد از بهبودی کامل این کار را انجام دهید. 
  2. آیا با یک جلسه می‌توان تخلیه ژل را به طور کامل انجام داد؟
    تعداد جلسات لازم برای تخلیه ژل به نوع ژل تزریق شده، جنس ژل و حجم آن بستگی دارد. برخی افراد نیاز به یک جلسه و برخی دیگر به دو تا سه جلسه نیاز خواهند داشت. 
  3. آیا بعد از تزریق آنزیم برای تخلیه ژل لب باید استراحت کرد؟
    خیر بعد از تزریق می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود برسید. 
  4. آیا تزریق آنزیم برای تخلیه ژل درد دارد؟
    معمولا پزشکان برای کاهش درد از کرم بی حس کننده استفاده می‌کنند. 

Leave a Comment