علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟

همه افراد اعم از زن و مرد از زیبایی و شادابی چهره استقبال می‌کنند. امروزه همه به دنبال داشتن ظاهری جوان و شاداب هستند، اما به مرور زمان و با افزایش سن، علائم و نشانه‌های پیری بیش از هر بخش دیگری خود را روی پوست صورت نشان می‌دهند. در واقع به مرور زمان و با افزایش چهره حالت چروکیده، افتاده، بی روح و… پیدا می‌کند. اینها همه نشانه‌های پیری و افزایش سن است که خود را نمایان می‌کنند.

خوشبختانه علم پزشکی در مقایسه با گذشته به قدری پیشرفت کرده است، که پزشکان با استفاده از راه و روش‌های مختلف و با کمک تجهیزات پزشکی این عوارض را درمان کنند.
در این بلاگ قصد داریم تا در رابطه با عمل بلفاروپلاستی که می‌تواند از افتادگی پلک جلوگیری کند، اطلاعات جامع و کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

با افزایش سن و به مرور زمان پلک حالت افتاده‌ای پیدا می‌کند. این افتادگی پلک می‌تواند روی زیبایی چهره فرد تاثیر منفی بگذارد. معمولا با روش‌های زیبایی چون بلفاروپلاستی و دیگر عمل‌های جراحی می‌توان چربی‌ها و پوست‌های اضافی را برداشت کرد. در این بلاگ با ما همراه باشید تا با علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی و مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی بیشتر آشنا شوید.

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی هم مانند دیگر عمل‌های زیبایی عوارض بسیاری را برای بیمار به همراه خواهد داشت. این عوارض ممکن است کوتاه مدت یا بلند مدت باشند. در واقع این عوارض هستند که نتیجه نهایی عمل زیبایی را به تاخیر می‌اندازند.
کوچک شدن چشم هم یکی از عوارض بلفاروپلاستی است. اسکارهای داخل چشم، تورم زیاد، احساس درد و سخت شدن پشت پلک، عدم دقت پزشک در برداشت چربی و… علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی هستند. این عارضه به عنوان عارضه خفیف بلفاروپلاستی شناخته شده است و هیچگونه خطری برای فرد نخواهد داشت.

اما این عوارض ماندگار نخواهند بود، به مرور زمان تورم ایجاد شده از بین می‌رود و چشم‌ها به حالت طبیعی و اولیه خود بازمی‌گردند.

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست

نحوه جراحی بلفاروپلاستی

در این عمل بیهوشی ضروری نیست و می‌توان با بی حسی موضعی هم عمل بلفاروپلاستی را انجام داد. بدین ترتیب بی حسی موضعی همراه با آرام‌بخش برای پلک پایین می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر از روش‌های دیگری استفاده شود، بهتر است از بیهوشی عمومی برای مراجعه کننده استفاده کنید. این بیهوشی خود حدود ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد.

عمل بلفاروپلاستی ابتدا از طریق ایجاد برش‌های کوچک روی پلک ایجاد می‌شود، این برش‌ها درست زیر مژه‌های پلک پایین در بافت پوشش مرطوب انجام می‌شود. هدف اصلی این روش از بین بردن و تغییر مکان چربی اضافی در ناحیه چشم است.
بلفاروپلاستی پلک فوقانی هم معمولا از طریق برش در پلک فوقانی انجام می‌شود. این برش‌ها به قدری کوچک هستند که عمق زخم را به حداقل می‌رساند.

کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی قابل درمان است؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است با روند بهبودی عمل بلفاروپلاستی آشنا شوید. بهبودی دوران بلفاروپلاستی را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد: کبودی، تورم، ترمیم و برش و اسکار. ابتدا کبودی صورت از بین می‌رود، این پروسه خود به ۲ تا ۳ هفته زمان نیاز دارد. میزان تورم محل تزریق با توجه به نوع پوست و مدل تزریق بسیار متغیر است و ممکن است تا ۸ ماه بهبود آن نیاز به زمان داشته باشد.
در مدت نقاهت بلفاروپلاستی، چشم‌ها کمی پف دارند و این پف باعث می‌شود تا چشم‌ها بسیار ریزتر و کوچکتر به نظر برسند. کاهش میزان تورم روند تدریجی و آهسته دارد.

سایر عوارض عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل زیبایی بلفاروپلاستی حتی اگر توسط یک پزشک متخصص و متبحر هم انجام شود باز همراه با عوارض خواهد بود. هیچکدام از عمل‌های زیبایی نمی‌توانند بدون عارضه باشند. در ادامه با دیگر عوارض بلفاروپلاستی آشنا خواهید شد:

عدم تقارن

عدم تقارن چشم و نیمه باز ماندن آن هم یکی از عوارض بلفاروپلاستی است. این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که بافت برداشت شده از پلک به یک اندازه نبوده و باعث عدم تقارن در پلک بیمار می‌شود. البته برداشت زیاد بافت پلک هم می‌تواند باعث فرورفتگی در پلک شود. این اتفاقات همه باعث می‌شوند که پلک حالت طبیعی نداشته باشد و به صورت فرورفته خود را نشان دهد.

خونریزی

یکی از عوارض رایج بعد از بلفاروپلاستی، خونریزی است. بعد از خونریزی بیمار باید بلافاصله برای درمان به پزشک مراجعه کند. پزشک هماتوم تخلیه شده یا رگ در آن ناحیه را می‌سوزاند و موجب قطع خونریزی خواهد شد.

احساس درد

یکی از عوارض رایج در هر عمل جراحی، احساس درد است. احساس درد را می‌توان با مصرف مسکن کاهش داد.

خشکی چشم

یکی دیگر از عوارض کوتاه مدت عمل بلفاروپلاستی خشکی چشم است. این عارضه کوتاه مدت بوده و بعد از گذشت مدت زمان کمی با استفاده از قطره‌های چشمی، ژل و روان کننده‌ها کاهش پیدا می‌کند. اگر خشکی چشمتان درمان نشد بهتر است برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید.

عوارض عمل های زیبایی

عمل‌های زیبایی با وجود اینکه مزایای بسیاری دارند و موجب جوانسازی و زیبایی پوست صورت می‌شوند، با معایب و عوارض بسیاری همراه هستند. چشم‌ها اولین عضوی در صورت هستند که در برخورد با دیگران مورد توجه قرار می‌گیرند. از این رو باید در انتخاب کلینیک و جراح نهایت دقت و توجه را به خرج دهید.
با این وجود، عمل‌های زیبایی دارای عوارض بسیاری هستند که بیشتر این عوارض شایع و خفیف بوده و به راحتی قابل درمان می‌باشد. این عوارض عبارتنداز:

• بجای ماندن اسکار
  • بجای ماندن بخیه
  • خونریزی شدید و کاهش بینایی
  • دوبینی و تاری دید
  • عدم تقارن پلک‌ها
  • تورم و التهاب پلک‌ها

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل پلک

چطور از عوارض عمل بلفاروپلاستی جلوگیری کنیم؟

عوارض بلفاروپلاستی با وجود اینکه کوتاه مدت هستند به راحتی هم می‌توان شدت آن‌ها را کاهش داد. به این ترتیب عوارض بلفاروپلاستی به حداقل می‌رسد. البته هرچه پزشک کار خود را ماهرانه انجام دهد عوارض بلفاروپلاستی هم کاهش پیدا خواهند کرد.
لازم به ذکر است که توجه به نکات مراقبتی قبل و بعد از بلفاروپلاستی هم در کاهش عوارض و معایب آن بی تاثیر نیست. استفاده از داروها و پمادهایی که پزشک تجویز می‌کند قطعا شدت این عوارض را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

درمان افتادگی پلک عصبی

نکات مراقبتی بعد از بلفاروپلاستی

با توجه به وب‌سایت pubmed : نکات مراقبتی می‌تواند عوارض بلفاروپلاستی را کاهش دهد و دوران نقاهت آن را کوتاه‌تر کند. این نکات عبارتنداز:

• استفاده از کمپرس سرد به مدت ۴۸ ساعت می‌تواند تورم و التهابات موجود را کاهش دهد.
  • جلوگیری از وارد شدن فشار و ضربه به پلک
  • استفاده از پمادها و کرم‌های تجویز شده توسط پزشک در بهبود این عارضه تاثیرگذار باشد.
  • در زمان استراحت سر خود را نسبت به بالاتنه در سطح بالاتری قرار دهید. با این کار مقدار خونی که به سمت سر و گردن می‌رود کاهش پیدا می‌کند و به دنبال آن هم میزان تورم کاهش می‌یابد.
  • استفاده منظم و به موقع از آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند روی پروسه درمان تاثیرگذار باشد.
  • به هیچ عنوان تا بهبودی کامل از لنزهای طبی استفاده نکنید.
  • بهتر است در زمان قرار گرفتن در معرض محیط از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از خشک شدن چشم‌ها و بهبود سریع‌تر بهتر است از اشک چشم استفاده کنید.
  • به منظور جلوگیری از عفونت بدن بهتر است از مواد آرایشی تا دوران بهبودی کامل استفاده نکنید.
  • از دویدن و ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • از دست زدن و تماس با سطح چشم خودداری کنید.

کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی

معرفی کلینیک صدف

ما در کلینیک تخصصی پوست و موی صدف، فعالیتمان را از سال ۱۳۸۹ تحت عنوان گروه پزشکان سیب آغاز کردیم. پس از ۴ سال فعالیت تصمیم گرفتیم با تغییراتی بزرگ و اساسی تبدیل به تخصصی‌ترین کلینیک زیبایی در سطح کشور شویم. به این ترتیب هم زمان با تغییر نام به کلینیک صدف، فضای کاری، امکانات و پرسنل هم دستخوش دگرگونی شدند. از سال ۱۳۹۳ در یک فضای درمانی ۶۰۰ متری فوق تخصصی فعالیت‌مان را ادامه دادیم. مجموعه ما شامل اتاق‌های جراحی مجزا، دو اتاق کاشت، لابراتوار و چندین مطب و اتاق ویزیت است. به این ترتیب ما می‌توانیم همزمان به ۲۴ بیمار خدمات ارائه دهیم. بدون استثنا‌، تمام دستگاه‌های مورد استفاده در کلینیک صدف از برندهای معتبر آمریکایی و اروپایی تامین شده‌اند. می‌توانید خدماتی که در کلینیک ما ارائه می شوند را در قسمت خدمات ما ملاحظه فرمایید. ما در کلینیک صدف، افتخار همکاری با ۴۵ نفر پرسنل باتجربه و متعهد را داریم. از این تعداد، ۲۵ نفر پزشکان متخصص در حوزه پوست، مو و جراحی پلاستیک هستند که همگی فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌های داخل و خارجند و رزومه درخشانی در زمینه زیبایی دارند. در طول ۹ سال فعالیتمان همیشه تلاش کرده‌ایم تا با ارتقای امکانات و تخصص خود، در کنار خدماتی که به هموطنان خود ارائه می‌دهیم، سهمی هم در رونق توریسم، به شکل ویژه توریسم سلامت داشته باشیم. از این رو، امروز کلینیک صدف تبدیل به یکی از پرمراجعه‌ترین مراکز پزشکی ایرانی برای مشتریانی شده است که از خارج از کشور برای خدمات سلامتی به ایران سفر می‌کنند. همکاران ما همیشه آماده مشاوره رایگان به شما و پاسخگویی به سوالاتتان هستند.