درد کاشت مو

آیا درد کاشت مو قابل تحمل است؟

یکی از سوالات متداولی که از ما در کلینیک صدف پرسیده می‌شود این است که آیا کاشت مو درد دارد؟ پاسخ به این سوال و هر سؤال دیگری راجع به درد کاشت مو است زیرا آستانه تحمل و مدت بهبودی هر فرد متفاوت است پس هر کس مقدار درد متفاوتی را تجربه می‌کند به علاوه آنکه این مسئله به روشی که از آن برای کاشت مو استفاده می‌کنیم بستگی خواهد داشت.

آشنایی با روش‌های کاشت مو

برای آنکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم اول از همه باید نگاهی به روشی بندازیم که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم در حال حاضر دو روش اصلی که در کلینیک‌ها از آن استفاده می‌شود FIT  و FUT است. البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد که در مقاله بهترین روش کاشت مو بررسی کرده‌ایم.

کاشت مو به روش Fut

در کاشت مو به روش FUT  فولیکول‌های سالم مو بصورت یک نوار کوچک از ناحیه اهدا کننده برداشته می‌شوند و سپس پس به گرافت‌های مجزا تقسیم و در ناحیه آسیب دیده کاشته می شوند. FUT نسبت به  FIT روشی تهاجمی‌تر است از این رو بیمار مدت زمان بیشتری برای بهبود و ریکاوری نیازمند است و زخم جزئی در ناحیه اهدا کننده وجود خواهد داشت.

کاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT، جراح گرافت‌ها را از ناحیه دهنده مو استخراج می‌کند. برداشت توسط یک پانچ و به صورت پراکنده صورت می‌گیرد به همین دلیل زخم‌ها به قدری ریز خواهند بود مه عملا می‌توان گفت در محل برداشت موها زخمی دیده نمیشود. سپس گرافت‌های برداشت شده در ناحیه آسیب دیده کاشته می‌شود.. این روش زخم‌های بسیار جزئی برجای می‌گذارد و زمان بهبودش بسیار سریعتر و بین ۳ تا ۷ روز است.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت موی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

درد کاشت مو

در نهایت باید بپذیریم که کاشت مو یک عمل جراحی است و در نتیجه نیاز به بیهوشی موضعی است تا درد بیمار به حداقل برسد. پس بطور طبیعی این عمل با کمی درد همراه خواهد بود اما از بیهوشی موضعی استفاده می‌شود تا درد را به حداقل برسانیم.

بیماران  گزارش کرده‌اند که فرآیند کاشت با احساس ناراحتی همراه است و همانطور که می دانیم بیماران در طول عمل هوشیار هستند و بدین ترتیب گزارش کردند که فرآیند کاشت بیش از آنکه که دردناک باشد ناراحت کننده است. با اینکه بیماران در طول عمل هوشیارند ممکن است فکر کنید متوجه برداشتن فولیکول‌ها و کاشتن آنها خواهند شد ولی بیهوشی موضعی باعث می‌شود بیمار هیچ دردی را حس نکند.

درد بعد از عمل کاشت مو

در حالی که در طول فرآیند کاشت مو احساس دردی نخواهید داشت بعد از عمل پوست سر که از آن فولیکول و اسکالپ برداشته شده است احساس درد خفیفی خواهد داشت. این درد به دلیل آن است که پوست سر مورد تهاجم قرار گرفته است. این تهاجم باعث ایجاد قرمزی و تورم در چند روز اول می شود. ناحیه اهدا کننده حالت ارتجاعی بیشتری نسبت به بقیه نواحی پوست سر داشته لذا زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارد. شما می‌توانید از مسکن‌های خفیف استفاده کنید تا درد کاشت مو پس از عمل را کاهش دهید ولی باید توجه داشته باشید که این علائم بیش از چند روز طول نکشد. در غیر این صورت به پزشک خود مراجعه کنید.

به طور کلی ، در مورد کاشت مو ، درد و ناراحتی که ممکن است تجربه کنید بسیار کم است زیرا مراحل و زمان بهبودی معمولاً سریع است.

هر سوال یا دغدغه‌ای که راجع به کاشت مو دارید را با کارشناسان ما در کلینیک زیبایی صدف درمیان بگذارید.

[alert style=”warning”]برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کاشت مو کلیک کنید.[/alert]

سخن آخر

در مقاله ای از سایت nashvillehairdoctor می‌خوانیم: کاشت مو با وجود اینکه حداقل میزان تهاجم را دارد، هنوز هم جراحی محسوب می شود. اما برای بسیاری از بیماران ، اصطلاح “جراحی” ترس از بهبودی آهسته و عوارض جانبی دردناک را به همراه دارد. در مورد کاشت مو ، این ترس به سادگی از بین نمی‌رود. اگرچه ممکن است در دوره بهبودی پوست سرتان انتظار برخی از ناراحتی های جزئی را داشته باشید ، اما در مقایسه با سایر روش های جراحی کاشت مو بسیار آسان است. در طی این روش ، بی حسی موضعی خفیف به پوست سر شما زده می شود تا دردی احساس نکنید.  متخصصان پزشکی از بی حسی موضعی برای کارهای کمتر تهاجمی ، از جمله جراحی ترمیم مو استفاده می کنند. همانطور که از نام آن مشخص است ، بی حسی موضعی در حالی که کاملاً بیدار و راحت هستید ، قسمتهای خاصی از بدن را هدف قرار می دهد.