شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کاشت مو به روش fut

از سیر تا پیاز کاشت مو به روش FUT

طبق تحقیقات از هر ۴ زن یک نفر و از هر ۴ مرد ۳ نفر از آن‌ها دچار ریزش مو هستند. بدین ترتیب حدود ۱۰ میلیون مرد و ۳ و نیم میلیون زن به صورت روزانه با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند.

افراد مختلف برای حل این مشکل از راه‌های متفاوتی مثل استفاده از انواع روش‌­های خانگی، شامپوها و داروها بهره می‌برند. در این میان یکی از راه‌های درمان دائمی ریزش مو برای مردان و زنانی که از طاسی، ریزش شدید مو و حتی نازکی آن رنج می­‌برند، انجام عمل کاشت مو است.

امروزه کاشت مو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از این روش‌ها کاشت موی FUT است.

جالب است بدانید که کاشت موی اف یو تی طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مو شناخته شده. کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش کاشت مو  به ما کمک می‌کند تا در کنار مشورت با پزشک متخصص در نهایت اگر قصد انجام عمل کاشت مو را دارید، انتخاب بهتر و مطمئن‌تری داشته باشید.

با ما همراه باشید تا صفر تا صد روش FUT را بررسی کنیم.

فهرست مطالب پنهان

کاشت مو چیست؟

کاشت مو از فعالیت‌های زیبایی محسوب می‌شود که به انتقال فولیکول‌های مو از یک نقطه از سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند.

در عمل کاشت موی طبیعی به قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» گفته می‌شود.

انجام این کار بسته به تعداد موهای کاشته شده ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و گاهی هم در دو روز زمان ببرد. کاشت مو در دو روش اصلی خلاصه می‌شود. در روش اول جراح یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد (روشی که به جراحی نیاز دارد) و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد (که نیاز به بخیه ندارد). زمان روش دوم طولانی‌تر است، در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.

اینکه چه روشی برای شما مناسب است با توجه به شرایط شما متفاوت خواهد بود و با مشورت با پزشک متخصص در این زمینه مشخص خواهد شد.

به گفته سایت Hairlosscure2020 در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۳۵ هزار عمل کاشت مو انجام شده که می‌تواند به نوعی نشان دهنده تاثیر این عمل زیبایی و محبوبیت آن به عنوان یک راه حل دائمی باشد.

کاشت مو به روش FUT  چیست؟

کاشت مو به روش fut چیست؟

کاشت موی FUT  از قدیمی‌ترین و متداول‌ترین روش‌های کاشت مو شناخته شده که در دهه ۱۹۹۰ ابداع شده و از انتقال واحدهای فولیکولی استفاده کرده است.

این روش جراحی را می‌توان یکی از پیشرفته‌ترین عمل‌های کاشت مو دانست که الگوی طبیعی رشد مو را تقلید کرده و انتخابی ایده‌آل ‌‌برای افرادی که ناحیه بزرگی از سرشان فاقد مو است. با این حال این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این روش از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم. با ما همراه بمانید.

 مراحل کاشت مو به روش FUT چیست؟

مراحل کاشت مو به روش FUT شامل موارد زیر است:

مرحله اول- برداشت

همانطور که اشاره شد، در این روش بعد از انجام روند بی‌حسی موضعی، پزشک یک نوار از پشت سر که ناحیه اهدا کننده نام دارد، برداشته و جای آن را بخیه می‌زند. اندازه دقیق این نوار به تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای پوشاندن نقاط طاسی سر بستگی دارد که معمولا بین ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر است.

جراح فلپ (نوار پوستی) را از پشت سر برداشت کرده و زخم ایجاد شده را بخیه می‌زند، جای زخم توسط موهای بالادست پنهان شده و به مرور زمان کمرنگ و محو می‌شود.

مرحله دوم-آماده سازی

در این مرحله، فلپ یا نوار پوستی در زیر میکروسکوپ قرار می‌‌گیرید و کادر درمان شروع به استخراج فولیکول‌ها از پوست سر می‌کنند. هر گرافت تولید شده حاوی ۱ تا ۲ واحد فولیکول مو است که این واحدها شامل غدد چربی، اعصاب، ماهیچه‌ کوچک و تعدادی موهای ضخیم هستند.

مرحله سوم-کاشت

در ادامه گرافت‌های آماده شده در اختیار جراح قرار می‌گیرند. پزشک متخصص با استفاده از تیغ جراحی، سوراخ‌هایی به قطر یک میلی‌متر یا کمتر در ناحیه گیرنده ( ناحیه‌های طاس سر ) ایجاد می‌کند. سپس گرافت‌ها را با استفاده از انبر کوچکی درون سوراخ‌ها قرار می‌دهد.

پس از انجام عمل کاشت موی اف یو تی، موهای کاشته شده طیق الگوی طبیعی طی ۶ تا ۹ ماه رشد می‌کنند و به پنهان شدن محل برداشت فولیکول‌ها کمک می‌کند.

چه کسانی برای کاشت مو به روش FUT مناسب هستند؟

کاشت مو به روش FUT برای خانم‌ها و آقایان در تمام سنین امکان پذیر است اما به طور کل افراد بالای ۲۵ سال کاندید مناسب‌تری برای این عمل هستند.

رنگ مو هم فاکتور مهمی در انجام عمل کاشت مو به حساب می‌آید، افرادی که رنگ مویی نزدیک به رنگ پوست‌شان دارند به خاطر کنتراست کمتر، نامزدهای بهتری برای انجام این روش هستند.

دلایل ریزش مو هم تاثیر زیادی بر انجام عمل کاشت موی FUT دارند. اگر دلیل ریزش مو یا طاسی شما موارد زیر است، شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید:

  • طاسی‌های ناشی از آسیب، سوختگی، بخیه‌ی جراحی و …
  • اصلاح خط رویش برای کسانی که به طور ژنتیکی خط رویشی بالایی دارند
  • طاسی با الگوی مردانه یا زنانه (آلوپسی آندروژنی)
  • طاسی کششی یا مکانیکی( Traction alopecia به دلیل سفت بستن موها )
  • اختلال وسواس موکنی ( اختلال تریکوتیلومانیا )
  • طاسی با الگوی نوروود ( Norwood pattern )

مزایای کاشت مو به روش FUT چیست؟

مزایای کاشت مو به روش fut

اگر می‌خواهید عمل کاشت مو انجام دهید یا اطلاعات خود را در این زمینه  کامل کنید، لازم است تا مزایای کاشت مو به روش FUT را بشناسید، پس به موارد زیر دقت کنید:

  • یکی ازٌ مزایای کاشت مو به روش FUT عدم نیاز به بیهوشی است و تنها کافیست از بی‌حسی موضعی در ناحیه مورد نظر استفاده شود.
  • در این روش فولیکول‌ها زیر میکروسکوپ استخراج می‌شوند به همین خاطر در این روش آسیب کمتری می‌بینند و عمل برداشت سریع‌تر انجام می‌شود.
  • در روش FUT، می‌توان بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ گرافت در یک جلسه استخراج کرد.
  • کیفیت گرافت‌ها در روش FUT بسیار بالا بوده و تقریبا همه‌شان نسبت به ریزش مقاوم‌اند.
  • در روش FUT دوره درمان پس از عمل کوتاه است و طی چند روز درد و زخم ناشی از عمل بهبود می یابد و ظاهر طبیعی برای موها را به محض رشد فراهم می‌کند.
  • در سایر روش‌های کاشت، موهای ناحیه بانک مو و ناحیه‌ی گیرنده باید تراشیده شوند اما در روش FUT فقط موهای ناحیه‌ی گیرنده تراشیده می‌شوند.

معایب کاشت مو به روش FUT چیست؟

تا به اینجا با کلیت روش FUT و مزایای آن آشنا شدیم. اما کاشت مو به روش اف یو تی چه معایبی دارد؟ خطرات این روش چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم:

  • دوره‌ی ریکاوری روش FUT نسبت به سایر روش‌های کاشت مو طولانی‌تر است، برای مثال در طول فرآیند بی حسی، ناراحتی یا خارش در ناحیه پیوند احساس می‌کنید
  • در کاشت به روش FUT نمی‌توان موهای نازک‌تر را از بانک مو برداشت کرد، همچنین امکان برداشت مو از بدن یا ریش وجود ندارد.
  • روش FUTبرای کسانی که سابقه‌ی ایجاد زخم‌های کلوئیدی ( گوشت اضافی )، بیماری‌های انعقادی و مشکلات دیگری مانند دیابت یا فشار خون کنترل نشده دارند، انتخاب مناسبی‌ نیست.
  • روش FUT نسبت به سایر روش‌های کاشت مو، یک عمل جراحی تهاجمی محسوب می‌شود. چون برداشت نواری با خونریزی همراه است و باید بخیه زده شود. زخم ایجاد شده در پشت سر توسط موها پوشیده شده و به مرور محو می‌شود. برای کسانی که بانک موی کم‌پشتی دارند و ممکن است زخم به خوبی پوشیده نشود، این روش مناسب نیست.
  • در انجام عمل کاشت موی FUT حداقل برای ۴ هفته پس از جراحی نمی‌توانید ورزش‌های سنگین انجام دهید چون خطر ایجاد اسکار در بانک مو را افزایش می‌دهد.
  • این روش برای کسانی که به طور ژنتیکی پوست سر سفتی دارند یا ورزشکار هستند، مناسب نیست.

نکات مهم که قبل از کاشت مو به روش FUT باید بدانید

مزایا و معایب روش FUT را شناختیم. اگر با تشخیص پزشک متخصصتان قرار بر استفاده از این روش شد، باید نکات زیر را قبل از انجام عمل کاشت مو به این روش در نظر بگیرید:

  • اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید با پزشک‌تان در میان بگذارید تا در طول عمل مشکلی پیش نیاید.
  • در صورت داشتن مشکلات تنفسی، قلبی و فشار خون داروی خود را در روز جراحی همراه خود داشته باشید و دقیقا به همان صورت که تجویز شده مصرف کنید.
  • به این نکته توجه کنید که قبل از عمل پوست سرتان نباید آفتاب سوختگی داشته باشد.
  • به مدت یک هفته قبل از عمل، هیچ گونه داروی ضد التهابی (NSAIDs) مصرف نکنید.
  • یک هفته قبل از عمل، ویتامین B یا E مصرف نکنید، چون این قرص ها خونریزی را افزایش می دهند.
  • اگر سیگار می کشید دو هفته قبل از شروع جراحی مصرف سیگارتان را قطع کنید، سیگار کشیدن در روند بهبود خلل ایجاد می‌کند.
  • اگر قصد رنگ کردن موهای خود را دارید، حداقل سه روز قبل از عمل این کار را انجام دهید چون در روز جراحی پوست سرتان باید کاملا پاک باشد.
  • ناحیه اهدا کننده که توسط پزشک مشخص شده را هر روز به مدت ده دقیقه با دست ماساژ دهید.
  • ترجیحا در روز جراحی از اسپری های مو یا دیگر محصولات آرایشی مو استفاده نکنید.
  • در روز جراحی از نوشیدن هرگونه نوشیدنی کافئین دار خودداری کنید.

چه عوارضی بعد از کاشت مو به روش FUT شایع است؟

عوارض بعد از کاشت مو

واقعیت این است که عمل جراحی به هر روشی که باشد ممکن است عوارضی داشته که بسته به  مهارت پزشک و شرایط شما کم یا زیاد می‌شود. اما به این نکته توجه کنید که برخی از عوارض کاشت مو هم کاملاً طبیعی بوده و جزو فرآیند عادی بدن برای بهبودی هستند.

البته بخشی از این عوارض بسیار نادر است و تا زمانی که در مراکز معتبر کاشت مو انجام دهید، خطری شما را تهدید نمی‌کند. در این قسمت قصد داریم عوارض احتمالی کاشت مو به روش FUT را بیشتر بشناسیم:

جای زخم یا اسکار

در کاشت مو به روش FUT، خطر اصلی برای متقاضیان کاشت مو به جا ماندن جای زخم یا اسکار در پشت سر است. هر بار که برشی در بدن انسان ایجاد می شود، امکان پوسته پوسته شدن، صورتی شدن یا قرمزی ناحیه برش وجود دارد، اما این اثرات معمولا موقت هستند.

فولیکولیت

این مشکل معمولا پس از عمل کاشت مو اتفاق می‌افتد و دلیل آن آلوده شدن فولیکول‌ها توسط باکتری است. علائم آن شامل قرمزی اطراف ناحیه پیوند، جوش‌های چرکی و خارش می‌باشد که درمان آن استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک‌هاست.

آلرژی

آلرژی ممکن است بر اثر داروها، مواد بخیه یا غذاهای تجویز شده بعد از عمل جراحی به وجود بیاید. بهتر است قبل از عمل یک لیست از چیزهایی که به آن‌ها آلرژی دارید را در اختیار پزشک خود قرار دهید.

واکنش به داروهای بیهوشی

بی‌حسی‌های موضعی مثل لیدوکائین یا بوپیواکائین ممکن است روی بدن تاثیر منفی بگذارند. برای مثال واکنش‌های آلرژیک، ضربان قلب نامنظم یا در مواردی بسیار نادر حمله قلبی از اثرات داروهای بیهوشی هستند.

بیماران مبتلا به فشار خون یا بیماری های قلبی که دارو مصرف می‌کنند، ممکن است به اپی نفرین حساس بوده و  هنگام تزریق  واکنش عصبی داشته باشند که باعث کاهش فشار خون و نهایتا بیهوشی شود. پس بهتر است که اگر شما تحت درمان با داروهای قلبی یا داروهای فشار خون هستید، قبل از جراحی با پزشک خود مشورت کنید.

درد یا بی‌حسی

اگر بعد از عمل احساس درد داشتید با پزشک خود در میان گذاشته و برای بهبود آن از داروهای مسکن استفاده کنید. بی حسی در ناحیه پیوند و بالاتر از خط بخیه در ناحیه اهدا کننده طبیعی است و این مشکل طی چند ماه برطرف می‌شود.

تورم صورت و چشم

معمولا ۲ تا ۵ روز پس از عمل کاشت مو در اطراف صورت و چشم‌های بیماران تورم و کبودی دیده می‌شود که برطرف شدن آن چندین هفته تا چندین ماه طول می‌کشد.

توصیه های مهم بعد از عمل کاشت مو به روش FUT را بشناسید

بعد از انجام عمل کاشت مو اف یو تی مراقبت‌هایی لازم است که باید آن‌ها را به صورت جدی رعایت کنید که عباتند از:

تغذیه مناسب داشته باشید

مصرف مایعات و میوه‌های دارای ویتامین C مثل آناناس و پرتغال را در دستور غذایی خود قرار دهید، همچنین مصرف ویتامین C صبح بعد از کاشت مو و در هنگام صبحانه توصیه می‌شود.

به شیوه صحیح استراحت کنید

پس از عمل کاشت مو به روش FUT، در حالت نیمه نشسته بخوابید. این کار به کاهش سریع تورم کمک می‌کند. توجه داشته باشید که خواب کافی برای ادامه روند درمان و رشد موها امری مهم است.

موهای خود را به شیوه مناسب شست‌و‌شوی دهید

بعضی از پزشکان به شما توصیه می‌کنند یک روز پس از جراحی به آرامی موهای خود را با شامپو بشویید اما برخی دیگر چنین توصیه ای نمی‌کنند. دقت کنید که فقط دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.

از فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید

حدود ۲۸ الی ۳۰ روز پس از عمل کاشت مو FUT، از انجام ورزش‌های حرفه‌ای و ورزش‌های سنگین مثل شنا، کشتی، کوهنوردی و همچنین پیاده روی بعد از کاشت مو در دوران نقاهت خودداری کنید تا روند بهبود شما به خوبی پیش برود.

الکل و دخانیات استفاده نکنید

تا دو هفته پس از جراحی از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل خودداری کنید، چرا که مصرف نوشیدنی‌های الکل‌دار باعث ایجاد تغییر در روند طبیعی گردش خون شده و تاثیر داروهای بی‌حسی را کاهش می‌دهد.

داروهای تجویز شده و داروهای مکمل را به صورت مرتب مصرف کنید

پزشک ممکن است برای کاهش تورم داروی پردنیزون، برای جلوگیری از بروز عفونت آنتی بیوتیک و برای کاهش درد مسکن تجویز کند اما به این نکته دقت کنید که پس از عمل کاشت مو فقط از داروهای تجویز شده توسط پزشکتان استفاده کنید.

تفاوت روش FUT و FIT در کاشت مو چیست؟

تفاوت کاشت مو به روش fut و fue

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که این دو روش چه تفاوتی با هم دارند؟ در ادامه به بررسی این سوال می‌پردازیم.

کیفیت پیوند

در کاشت موFUT ، پزشک ابتدا نواری از ناحیه اهداکننده در پوست سر برداشت می‌کند. سپس با کمک استریو میکروسکوپ، واحدهای فولیکولی با بافت همبند اطراف با دقت جدا می‌شوند، در این روش معمولا گرافت‌ها کیفیت بالایی دارند. در واقع این روش نیاز به عمل جراحی دارد.

اما در کاشت موFIT، جراح واحدهای فولیکولی را مستقیما از ناحیه ی اهداکننده خارج می‌کند. این روش کاشت مو به عمل جراحی نیاز نخواهد داشت. کیفیت پیوند در هر دو روش می‌تواند مناسب باشد و بسته به شرایط شما و تشخیص پزشک مشخص می‌شود که کدام روش برای کسب نتیجه بهتر برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

ناحیه اهدا کننده

تفاوت دیگر بین FUT و FIT، تعداد واحدهای فولیکولی است که از بخش میانی ناحیه اهدا کننده برداشت می‌شوند. در روش FUT، نوار اهداکننده مو از ناحیه حاوی مو برداشته می‌شود، در حالی که در روش FIT، واحدهای فولیکولی از ناحیه وسیع‌تری برداشت می‌شوند تا تعداد کافی از گرافت‌ها به دست بیاید.

اسکار

در کاشت مو به روش FUT، نوار از بخش میانی ناحیه اهداکننده برداشته می‌شود سپس لبه های زخم بخیه خورده و با یک اسکار عمودی که معمولا ظریف باقی می ماند، بسته می‌شود. اگر موهای فرد بسیار کوتاه باشد، این اسکار قابل مشاهده است اما توسط مو می‌توان آن را از دید پنهان کرد.

در کاشت مو به روش FIT، اسکارهای نقطه ای کوچک و سفیدی بعد از فرآیند به جا می‌مانند که حتی با وجود موهای کوتاه فرد به سختی قابل مشاهده هستند. این موضوع باعث می شود FIT در بین افرادی که به موی کوتاه علاقه دارند محبوب شود.

هزینه کاشت مو به روش FUT چقدر است؟

هزینه کاشت مو به طور کلی بین ۸ و ۱۰میلیون تومان است. هزینه‌ی کاشت مو به روش FUT هم مثل سایر روش‌ها بر اساس تعداد گرافت‌‌ها، مدت زمان جراحی، مراقبت‌های بعد از عمل و شرایط بیمار متغیر است.

چرا کلینیک صدف انتخابی مناسب برای انجام عمل کاشت مو است؟

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

انتخاب یک کلینیک مناسب برای انجام عمل کاشت مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که انجام این عمل به شیوه غیر استاندارد و غیربهداشتی عواقب خطرناکی را به همراه دارد. با این وجود کلینیک‌های مناسب بسیاری به ویژه در شهر تهران برای انجام این عمل به صورت بهداشتی و زیر نظر متخصصین مجرب وجود دارد.

در این میان کلینیک صدف یکی از بهترین، مطمئن‌ترین و مجهزترین کلینیک‌های منتخب تهران است. این کلینیک تمامی استانداردهای وزارت بهداشت را رعایت کرده و جهت انجام جراحی­‌های کاشت مو دارای مجوز است. فرآیند کاشت موی کلینیک صدف در اتاق‌های کاملا VIP و مجهز با رعایت کامل اصول بهداشتی توسط تیم با تجربه و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو از کانادا انجام می‌شود.

کلینیک صدف در طی چهار سال اخیر بیش از ۲هزار عمل موفق داشته است. این مجموعه از تیم‌های متخصص کاشت و برداشت مو با سابقه کاری بیش از ۱۵ سال بهره می‌برد. همچنین تیم پزشکی این کلینیک را اساتید دانشگاه‌های ایران و امارات تشکیل می‌دهند.

از طرفی طبیعی است که یکی از نگرانی‌های افرادی که قصد عمل کاشت مو را دارند، دغدغه‌های مالی انجام این عمل باشد. در این میان، کلینیک صدف امکان پرداخت اقساط این عمل را فراهم کرده است. شرایط پرداخت اقساطی هم شامل هیچگونه بهره یا هزینه اضافی هنگام پرداخت قسط نخواهد بود.

در این مجموعه مشاوره­‌ها هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری انجام می­‌گیرد. کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص مجموعه صدف تماس بگیرید.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت موی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

کلام آخر

طبق تحقیقات ارائه شده از سایت Thehairsociety، حدود ۴۷ درصد از مردم در سراسر جهان به نوعی با ریزش مو سر و کار دارند. برخی از آنها از محصولات ترمیم و ضد ریزش مو استفاده کرده و برخی نیز پیوند مو را برای درمان انتخاب می کنند. یکی از این روش‌ها اف یو تی است.

روش FUT اولین روشی است که از انتقال واحدهای فولیکول استفاده کرده و سال‌ها به عنوان روشی بسیار محبوب مورد استفاده پزشک‌ها قرار گرفته است.

با این وجود بهترین روش کاشت مو برای شما روشی  است که بهترین نتیجه را با کمترین استرس ممکن به همراه داشته باشد. تشخیص اینکه چه روشی مناسب‌ترین روش برای شما است، تنها با مشورت پزشک متخصص و انجام آزمایش‌ها و معاینات لازم انجام می‌شود.

در این میان انتخاب یک کلینیک کاشت موی مناسب و باکیفیت بسیاری از دغدغه‌های شما را حل می‌کند. یکی از معروف‌ترین و مجرب‌ترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران که در این مقاله معرفی شد، کلینیک صدف است که برای مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

 

سوالات متداول

در روش FUT چه تعداد فولیکول مو را می توان در یک جلسه پیوند داد و برای اینکار چقدر زمان نیاز است؟

در یک جلسه FUT ، شما می توانید با خیال راحت ۵۰۰۰ فولیکول مو را پیوند کنید، که این یک مزیت است، زیرا نواحی بزرگتر طاسی را می توان در چند جلسه پوشش داد. زمانی که مو رشد می کند، روش FUT باعث افزایش زیبایی ظاهری و طبیعی می شود.

این روند ۴ تا ۸ ساعت وقت می برد که آنهم بستگی به تعداد گرافت های پیوندی دارد. اینکه چه تعداد گرافت نیاز خواهید داشت، به صورت مستقیم با توجه به بانک موی شما و تشخیص پزشک متخصص تعیین می‌شود.

آیا بعد از عمل استفاده از پانسمان ضروری است؟

روی منطقه ای که مو ها از آن برداشته می شود یک پانسمان برای چند ساعت قرار می‌دهند تا ترشحات فرد را اذیت نکند و از آن جا که این منطقه زخم شده است احتمال عفونت نیز کاهش می‌یابد. علاوه بر آن در روش FUT که با عمل جراحی انجام می‌شود بخیه هم احتمالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا موها قبل از عمل کاشت باید کوتاه شوند؟

چون خطر عفونت کاهش پیدا می‌کند و شست‌وشوی مو‌ها در دو هفته اول راحت‌تر و طبق دستور پزشک انجام می‌شود. هم چنین سهولت برداشت مو چه به کمک دستگاه یا با روش های دستی در این حالت بیشتر است.

چگونه پزشک از گرافت‌های مو نگهداری می‌کند؟

پزشک برای نگهداری گرافت‌های مو از محلولی استفاده می‌کند که حاوی ماده هیدروترموزول و لیپوزومال است. به طور کلی از دستگاهی برای ذخیره سازی استفاده می‌شود که گرافت‌های مو را در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری می‌کند. توانایی سرمازایی برای سرکوب متابولیسم، نکته‌ای مهم برای نگهداری از بافت‌ها است.

چه مدت طول می‌کشد تا علائم مربوط به رشد مو دیده شود؟

فرایند رشد مو در همه افراد به کندی صورت می‌پذیرد. پس از انجام عمل کاشت مو به علت چرخه طبیعی، رشد مو ممکن است سه تا چهار ماه طول بکشد تا اولین علائم مربوط به رشد مو دیده شود. پس از آنکه موی بیمار شروع به رشد کرد، حدود هشت ماه طول می‌کشد تا نتایج کلی مشاهده شود. یک سال پس از عمل کاشت مو، بیمار می‌تواند شاهد نتیجه نهایی باشد.

 

۴ comments

خلیل ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

خیلی ممنون از مقاله کامل و مفیدتون

Reply
کلینیک صدف ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

با سلام
ممنون از لطف و توجه شما

Reply
پریوش ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵

امکان کاشت مو برای خانم‌ها هم وجود داره؟

Reply
کلینیک صدف ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

با سلام
بله ولی باید قبل از کاشت آزمایشات کاملی انجام بشه تا دلیل ریزش مو مشخص بشه. به علاوه ممکنه با توجه به وسعت ریزش نتیجه کاملا دلخواه نباشه چون موی خانم‌ها باید پرپشت باشه. بهتره با پزشک مشورت کنید.

Reply

Leave a Comment