شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
مزایا و معایب هایفوتراپی

مزایا و معایب هایفوتراپی چیست؟

چین‌وچروک‌ها و افتادگی پوست معمولا از سن ۳۰ سالگی به بعد ذهن تمام افراد را به خود مشغول می‌کنند. این تغییرات که در اثر گذشت زمان اتفاق می‌افتد، معمولا همدم همیشگی انسان‌ها است. اما بسیاری از افراد نمی‌توانند وجود این تغییرات را بپذیرند و به دنبال راهی برای از بین بردن آن‌ها هستند. هایفوتراپی یکی از جدیدترین روش‌های جوان‌سازی و زیباسازی پوست است. این روش در حال حاضر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و به محبوبیت خوبی رسیده است. اگر شما هم به‌خاطر از این تغییرات بزرگسالی به روش‌های زیبایی پناه آورده‌اید و از میان آن‌ها هایفوتراپی را انتخاب کرده‌اید، باید در مورد مزایا و معایب آن بیشتر فکر کنید. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب هایفوتراپی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مزایای هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یک روش زیبایی بدون جراحی است که از نوع خاصی انرژی فراصوت برای کشیدن، سفت کردن و آب‌رسانی به پوست استفاده می‌کند. این امواج به‌راحتی به داخل پوست نفوذ می‌کنند و تولید کلاژن را در لایه‌های مختلف پوست افزایش می‌دهند. جوان‌سازی پوست با هایفوتراپی می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. اگر در این انتخاب شک دارید، با دانستن مزایای زیر، قطعا شک شما از بین خواهد رفت. از جمله مزایای هایفوتراپی عبارت‌اند از:

 عوارض کم

درمان افتادگی و چین‌وچروک‌های پوستی با هایفوتراپی یک روش نسبتا جدید است که از تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌کند. در این روش امواج فراصوت تا عمق مناسبی از پوست نفوذ می‌کنند و با ایجاد حرارت در بافت‌های آسیب‌دیده آن‌ها را بهبود داده و کلاژن را بازسازی می‌کنند. با توجه به اینکه ایجاد حرارت تنها در بافت‌های آسیب‌دیده انجام می‌شود، سایر بافت‌ها تخریب نمی‌شوند و عوارض خاصی به همراه ندارند.

بیشتر بخوانید:

هایفوتراپی شکم

تعداد جلسات کم

به گفته سایت cosmedic professionals، بسیاری از مراجعه‌کنندگان برای هایفوتراپی تنها بعد از یک جلسه درمانی به نتیجه دلخواه خود می‌رسند. اما تعدادی از آن‌ها هم با توجه به اینکه بدنشان چقدر کلاژن تولید می‌کند و میزان آسیب‌های پوستی آن‌ها چقدر است، ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند. در هر صورت، پایین بودن میزان جلسات هایفوتراپی یکی از مزایای هایفوتراپی است که این روش درمانی را بسیار محبوب کرده است. متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که در سال اول، دو بار هایفوتراپی را به فاصله ۶ ماه از یکدیگر انجام دهید، سپس برای حفظ نتیجه درمان، سالی یک‌بار به درمان با هایفوتراپی بپردازید.

تعداد جلسات هایفوتراپی

ماندگاری بالا

از آنجایی که درمان و روش‌های زیبایی در هر شخصی با توجه به شیوه زندگی او، سن، نوع پوست و… نتیجه متفاوتی نسبت به دیگران دارد، پس نمی‌توانیم یک بازه زمانی مشخص را برای ماندگاری یک روش درمانی ارائه دهیم. اما نتایج هایفوتراپی می‌تواند یک سال یا حتی بیشتر ماندگار باشد. درست است که ما هر روز در حال پیرتر شدن هستیم و این موضوع روی پوست و زیبایی ما تاثیر مستقیم می‌گذارد. اما هایفوتراپی می‌تواند روند پیری را آهسته‌تر کند و زیبایی حاصل از آن، تا سال‌ها بعد از درمان ماندگار باشد.

هزینه معقول

درمان با هایفو نسبت به روش جراحی لیفت صورت هزینه پایین‌تری دارد. از طرفی اگر این روش را با سایر روش‌های غیرتهاجمی لیفت پوست مقایسه کنیم، می‌فهمیم که هزینه جوانسازی پوست با این روش بسیار معقول‌تر و مناسب‌تر از مجموع هزینه‌های نهایی جلسات آن‌ها است.

درمان افتادگی پلک

از کاربردهای مهم هایفوتراپی می‌توانیم به درمان افتادگی پلک اشاره کنیم. پلک‌ها که معمولا با گذر زمان، دچار افتادگی و چین‌وچروک می‌شوند، تاثیر زیادی در زیبایی دارند. هایفوتراپی با تاباندن امواج فراصوت می‌تواند پلک‌ها را لیفت کرده و با تولید کلاژن جوانی را به چهره بازگرداند.

 جوانسازی پوست

هایفوتراپی با هدف جوانسازی پوست انجام می‌شود. انرژی فراصوت که به‌صورت متمرکز به بافت‌های زیرین پوست تابانده می‌شود، آسیب‌های کوچکی به آن‌ها وارد می‌کند. این آسیب‌ها باعث تحریک تولید کلاژن و بازسازی آن می‌شود. همان‌طور که می‌دانید کلاژن عامل مهم و اصلی جوانسازی پوست است و تولید آن باعث از بین رفتن چین‌وچروک‌ها و بازگشتن جوانی به پوست می‌شود.

نتایج هایفوتراپی

رفع غبغب

غبغب معمولا در اثر تجمع چربی در زیر پوست به وجود می‌آید. هر چند گاهی اوقات وجود غبغب ممکن است ارثی یا در اثر مشکلات ژنتیکی باشد. اما هایفوتراپی می‌تواند در رفع غبغب بسیار موثر باشد. دستگاه هایفو با ایجاد گرما در ناحیه غبغب، چربی‌های زیر پوست را می‌سوزاند و افتادگی پوست را از بین می‌برد. امواج فراصوت در نهایت می‌توانند با تولید کلاژن پوست این ناحیه را لیفت و سفت کنند.

معایب هایفوتراپی چیست؟

در دنیای پزشکی، نمی‌توانیم از اطمینان صددرصد صحبت کنیم. حتی خوردن رایج‌ترین قرص‌ها مانند استامینوفن هم می‌توانند عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشند. پس با وجود تمام مزایایی که برای هایفوتراپی برشمردیم، این روش زیبایی معایبی هم دارند که باید قبل از تصمیم‌گیری از آن‌ها مطلع باشید. هرچند هیچ‌کدام از معایب هایفوتراپی ماندگار نیستند و معمولا بعد از چند روز به‌خودی‌خود از بین می‌روند. پایگاه خبری پوست در سایت medium، از موارد زیر برای معایب هایفوتراپی نام می‌برد:

بی حسی

در موارد بسیار نادری ممکن است بعد از انجام هایفوتراپی احساس بی‌حسی در قسمت‌های تحت درمان داشته باشید. سوزن سوزن شدن پوست بعد از هایفوتراپی هم از دیگر معایب این روش درمانی است که احتمال دارد چند هفته طول بکشد. اما این مورد، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و پس از مدتی خود به خود از بین می‌رود.

قرمزی

قرار گرفتن پوست در معرض اشعه‌های هایفوتراپی می‌تواند باعث تحریک پوست شده و نقاط قرمزرنگی روی پوست ایجاد کند. قرمزی ناشی از هایفوتراپی عارضه حادی نیست و حتی تمام افراد هم حتما آن را تجربه نمی‌کنند. در هر صورت، اگر بعد از هایفوتراپی پوستتان دچار قرمزی شد، نترسید. چون این مشکل به‌سرعت از بین می‌رود.

تورم

همان‌طور که گفتیم در هایفوتراپی بافت‌های زیرین پوست کمی آسیب می‌بینند و همین آسیب‌دیدگی باعث تحریک کلاژن و جوانسازی پوست می‌شود. در بعضی از موارد افراد ممکن است بعد از درمان با هایفو دچار تورم یا حتی کبودی شوند. این دسته از عوارض هایفوتراپی هم مانند قرمزی، ماندگار نیستند و پس از مدت کوتاهی ناپدید می‌شوند.

نتیجه ضعیف

نتیجه هایفوتراپی مانند هر روش درمانی دیگری روی تمام افراد یکسان نیست. درمان با هایفو هم می‌تواند اثرات متفاوتی روی افراد مختلف داشته باشد. هر چند موارد منعی برای هایفوتراپی وجود دارد که در زمان مشورت با متخصص به‌طور کامل بررسی می‌شود. به‌عنوان مثال، افراد زیر ۳۰ سال یا افراد مسنی که دچار افتادگی بیش از حد پوستی هستند، نمی‌توانند نتیجه مطلوب را از این روش بگیرند.

بیشتر بخوانید:

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی

درد

در طول درمان، ممکن است انرژی فراصوتی که از دستگاه هایفو به پوست وارد می‌شود، احساس گرما، درد و سوزن سوزن شدن را در ناحیه تحت درمان به وجود آورد. معمولا تحمل این درد برای مراجعه‌کنندگان امکان‌پذیر است. اما اگر احساس کردید نمی‌توانید این درد را تحمل کنید، بهتر است از داروهای مسکن قبل از درمان استفاده کنید.

درد هایفوتراپی

 ایجاد رنگ‌دانه روی پوست

ایجاد رنگ‌دانه روی پوست بعد از هایفوتراپی از دیگر معایب نادر این روش زیبایی است که تنها در موارد خاصی رخ می‌دهد. اگر قبل یا بعد از هایفوتراپی در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید، احتمال ایجاد رنگ‌دانه روی پوست بیشتر می‌شود. به همین خاطر است که متخصصان توصیه می‌کنند چند هفته قبل و بعد از هایفوتراپی از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

کلام آخر

هایفوتراپی یک روش ایمن و جذاب برای رسیدن به ظاهری جذاب و جوان است. در این مقاله مزایا و معایب هایفوتراپی را به‌طور کامل شرح دادیم و عوارض احتمالی این روش جدید را بیان کردیم. با این وجود، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفوتراپی به پزشک متخصص مراجعه کنید و با ارائه شرح دقیق از وضعیت خود، از او مشورت بخواهید. نظر شما در مورد مزایا و معایب هایفوتراپی چیست؟ اگر در این زمینه تجربه دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment