شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت

راهنمای کامل مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت

صافی و شفافیت پوست صورت باعث جوان دیده شدن چهره می‌شود. عوامل متعددی مانند نور خورشید، آلودگی آب و هوا و … به‌مرور زمان شادابی و جوانی پوست را می‌گیرند. جای زخم‌ها، جوش‌ها و سایر آسیب‌های پوستی از دیگر عواملی است که از زیبایی صورت می‌کاهد. این مشکلات در بعضی از موارد اعتمادبه‌نفس را کم می‌کند. جوانسازی پوست با لیزر راه‌حل مناسبی برای از بین بردن چروک‌ها و لکه‌های پوستی است. لیزر تاثیر چشمگیری در جوانسازی و زیبایی پوست هم دارد. مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت از مهمترین نکاتی است که باید رعایت کنید. در این مقاله به بررسی مراقبت های بعد از لیزر جوانسازی صورت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

لیزر چوانسازی پوست چگونه انجام میشود؟

با گذر زمان میزان ترشح کلاژن پوست که عامل مهمی در جوانی و شادابی آن است، کاهش پیدا می‌کند. کم شدن کلاژن رفته‌رفته موجب بروز چین‌وچروک‌ها و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

در جوانسازی صورت با لیزر پزشک پرتوهای نوری را به‌صورت ضربانی به سطح پوست می‌تاباند. این پرتوها باعث از بین رفتن لایه بیرونی پوست شده و در لایه زیرین پوست گرما تولید می‌کند. گرم شدن این لایه منجر به تحریک رشد کلاژن‌ها شده و در نتیجه پوستی صاف و شفاف برای فرد به ارمغان می‌آورد.

لکه‌های پوستی و جای زخم و جوش هم به همین طریق و با استفاده از لیزر رفع می‌شوند. در واقع لیزر با از بین بردن باکتری‌های موجود در این نواحی و برداشتن سلول‌های مرده ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.

مراقبت های قبل از انجام لیزر

قبل از انجام لیزر باید به پزشک مراجعه کنید تا بفهمید که آیا کاندید مناسبی برای لیزر جوانسازی پوست هستید یا خیر. علاوه بر این،‌ باید مدتی قبل از لیزر صورت، خود را برای انجام آن آماده کنید. از جمله مراقبت‌های لازم قبل از انجام لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قطع مصرف برخی داروها و مواد غذایی

بهتر است ۱۰ روز قبل از انجام لیزر از مصرف هرگونه دارو، مکمل یا خوراکی‌هایی که روی غلظت خون تاثیر می‌گذارند، پرهیز کنید. آسپرین، ایبوپروفن و ویتامین E از جمله داروهایی هستند که از مصرف آن منع می‌شوید.

عدم سولار یا حمام بخار قبل از لیزر

سولار و حمام بخار باعث حساس شدن پوست می‌شود. به همین خاطر ممکن است در طول لیزر پوستتان آسیب ببیند. همچنین برنزه و تیره شدن پوست می‌تواند جلوی تاثیر لیزر را بگیرد. بنابراین اگر قصد لیزر جوانسازی صورت را دارید، دو ماه قبل از لیزر از رفتن به حمام بخار یا سولار خودداری کنید.

دوری از آفتاب

آفتاب پوست صورت را حساس کرده و می‌سوزاند. سوختگی پوست ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در حین لیزر درمانی یا بعد از آن شود. چرا که یکی از عوارض بعد از لیزر احساس آفتاب‌سوختگی در پوست است. ماندن در آفتاب قبل از انجام لیزر می‌تواند باعث تشدید این حس در پوست شما شود. بنابراین یک هفته قبل از لیزر در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

ضد آفتاب بعد از لیزر

عدم مصرف کرم های لایه بردار

لیزر با لایه‌برداری پوست ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. بنابراین دو هفته قبل از لیزر جوانسازی پوست به هیچ عنوان از کرم‌های لایه‌بردار یا سایر روش‌های لایه‌برداری استفاده نکنید.

فاصله داشتن تزریق بوتاکس و لیزر

توجه کنید که حتما باید بین تزریق بوتاکس و لیزر حداقل دو هفته فاصله بیندازید. تداخل این دو روش درمانی ممکن است آسیب‌هایی به پوست شما وارد کند.

عدم استفاده از محصولات آرایشی

هنگام لیزر جوانسازی پوست ناحیه تحت درمان باید کاملا تمیز و پاکیزه باشد. بنابراین قبل از رفتن به کلینیک از محصولات آرایشی استفاده نکنید.

عدم استفاده از دخانیات و الکل

مصرف سیگار، دخانیات و الکل خون را رقیق می‌کند. برای جلوگیری از خونریزی در حین عمل و کاهش عوارض جانبی یک هفته قبل از انجام لیزر، از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

مراقبت هایی که بلافاصله بعد از لیزر باید انجام دهید

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت را باید بلافاصله پس از رسیدن به منزل شروع کنید. بسیاری از افراد ممکن هیچ‌کدام از عوارض جدی لیزر را تجربه نکنند. اما قرمزی، تورم و سوزش خفیف عوارضی است که تقریبا تمام افراد دچار آن می‌شوند. مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت به کاهش این عوارض کمک می‌کند.

مصرف داروهای تجویزی پزشک

ممکن است پزشک بعد از اتمام لیزر، نسخه‌ای از داروهای مورد نیاز را برایتان تجویز کند. مصرف منظم این داروها قطعا به کاهش عوارض، بروز مشکلات جدی‌تر و مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت کمک می‌کند.

استفاده از کمپرس یخ

استفاده از کمپرس سرد بعد از لیزر جوانسازی صورت تورم و سوزش پوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بدین منظور می‌توانید از یک پارچه مرطوب یا بسته یخ استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده

لیزر پوست باعث لایه‌برداری و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده از روز چهارم به بعد، به‌منظور مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت بسیار اهمیت دارد. کرم‌های مرطوب‌کننده به بهبود روند درمان هم کمک می‌کند. اما به هیچ‌عنوان از مواد آرایشی بهداشتی در در این دوران استفاده نکنید.

مرطوب کننده بعد از لیزر

عدم فعالیت شدید

از مهمترین نکات مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت عدم تحرک شدید است. در دوران نقاهت باید از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های شدیدی که منجر به تعریق زیاد می‌شود، خودداری کنید.

خواب درست

نحوه خواب صحیح در دوران بعد از لیزر اهمیت ویژه‌ای دارد. هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدنتان قرار دهید. بدین منظور می‌توانید از دو بالش کمک بگیرید. بالا نگه داشتن سر به کاهش و جلوگیری از تورم صورت کمک می‌کند.

عدم ماساژ یا تحریک پوستی

در مقاله‌ای معتبر بیان شده ایت : ماساژ یا وارد کردن هرگونه فشار عمدی یا غیرعمدی به پوست درمان‌شده باعث تحریک شدن پوست می‌شود. بنابراین تا حداقل سه روز پس از لیزر از ماساژ دادن پوستتان خودداری کنید. موادی مانند رتینول یا اسید گلیکولیک هم پوست را تحریک می‌کنند. به توصیه مقاله‌ای در سایت bodydetails استفاده از این مواد و تحریک کردن پوست روند بهبود را دچار اختلال می‌کند.

استفاده از پانسمان در صورت لزوم

در بعضی از موارد، پانسمان صورت برای مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت مهم است. بعد از درمان جای جوش، جای زخم و چین‌وچروک‌های عمیق با لیزر ممکن است پزشک برای حفظ سلامتی پوست، آن را پانسمان کند.

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت در طولانی مدت

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت تنها به روزهای ابتدایی محدود نمی‌شود. اگر می‌خواهید سلامت و شادابی پوست خود را حفظ کنید، باید همواره مراقب آن باشید. عوامل زیادی هستند که آسیب‌هایی جدی به پوستتان وارد می‌کنند. برای مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت در طولانی مدت می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

شستشوی درست پوست

شستشوی صورت تا ۱۲ ساعت بعد از انجام لیزر جوانسازی ممنوع است. برای مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت باید طریقه شستشوی درست پوست را بیاموزید. بعد از لیزر، پوست حساس شده و ممکن است سریع به مواد شوینده حساسیت نشان دهد. بنابراین پوست صورت خود را با آب گرم و با استفاده از مواد شوینده قوی و شیمیایی شستشو ندهید.

نحوه استفاده از لوازم آرایش

یکی از مهم‌ترین عوامل پیری پوست استفاده از لوازم آرایشی نامناسب است. در دوران مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت، استفاده از محصولات آرایشی سبک و استاندارد و محدود کردن استفاده از لوازم آرایشی به شدت توصیه می‌شود. لیزر زخم‌های میکروسکوپی در لایه‌هایی از پوست ایجاد می‌کند؛ مواد آرایشی روی پوست صورت می‌توانند بهبود پوست را مختل کرده و در درازمدت باعث برگشتن علائم پیری و چین‌وچروک شوند.

مراقبت های پوستی

مراقبت‌های پوستی از مهم‌ترین کارهایی است که برای مراقبت بعد از لیزر جوانسازی پوست باید انجام دهید. بر اساس مقاله‌ای در سایت beautycrew، بهبود کامل پوست و رسیدن به نتایج مطلوب حداقل چهار هفته طول می‌کشد. مراقبت‌های پوستی مانند مرطوب نگه داشتن پوست، استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰، استفاده از شیر پاک‌کن، تغذیه مناسب، خواب کافی و … به شما کمک می‌کند تا پوست خود را تا سال‌های سال سالم و شفاف نگه دارید.

مراقبت پوستی بعد لیزر

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای لیزر جوانسازی پوست است؟

مراقبت بعد از لیزر جوانسازی پوست نیازمند درک کامل و مشاوره خوب است. مراقبت خوب و کافی از پوست باعث می‌شود نتیجه لیزر ماندگاری بسیاری زیادی داشته باشد. بنابراین وجود یک تیم مشاوره که شما را در این زمینه راهنمایی کند و به سوالاتتان پاسخ دهد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

تیم مشاوره کلینیک صدف با پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته به‌صورت آنلاین و تلفنی به شما در زمینه مراقبت بعد از لیزر جوانسازی پوست کمک می‌کند.

سخن آخر

اکنون که لکه‌های پیری و چین‌وچروک‌ها از بین رفته‌اند، وقت آن است که روی حفظ سلامت و شادابی پوست خود تمرکز کنید. مراقبت بعد از لیزر جوانسازی پوست شامل موارد متعددی می‌شود که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. اگر می‌خواهید ظاهر و پوست جدید خود را حفظ کنید، باید تغییری جدی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. شما چه راه‌هایی برای مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت انجام می‌دهید؟ با ما در میان بگذارید.

Leave a Comment