شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2 چه کاربردهایی دارد؟

پوست صورت یکی از مهم‌ترین نواحی از بدن است که روند افزایش سن را به وضوح نشان می‌دهد. معمولا به مرور زمان و همزمان با افزایش سن چین و چروک‌های پوست، لکه‌های تیره رنگ، جوش، خال و… افزایش پیدا می‌کنند. خوشبختانه امروزه علم پزشکی در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست صورت پیشرفت بسیاری کرده است. از بین بردن چین و چروک صورت شاید تا همین ۳۰ سال گذشته برای بسیاری از مردم یک امر محال بوده، اما امروزه به لطف فناوری، تکنولوژی و به کارگیری روش‌های نوین در این زمینه دیگر یک امر محال نیست.
روش‌های بسیاری برای درمان جای جوش، ضایعات پوستی، لکه‌های تیره رنگ، چین و چروک و… وجود دارد. اگر قصد انجام جوانسازی پوست صورت را دارید بهتر است قبل از هرگونه اقدامی از مزایا و معایب، میزان موفقیت و..روش مورد نظر آگاه شوید. سپس با مشورت پزشک متخصص این کار را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تا یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت را به شما معرفی کنیم. لیزر فرکشنال CO2 یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت است، در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش، مزایا و معایب و هزینه آن بیشتر آشنا شوید.

لیزر فرکشنال CO2 چیست؟

یکی از کاربردهای لیزرها در علم پزشکی بوده که به دو دسته لایه بردار و غیرلایه‌بردار تقسیم می‌شوند. حال هرکدام از این دسته‌ها دارای دو نوع فرکشنال و غیر فرکشنال هستند. یکی از پرکاربردترین لیزرها در علم پزشکی، لیزر فرکشنال CO2 است. در واقع این نوع لیزر تنها بخشی از نواحی پوست را مورد هدف قرار می‌دهد و آسیب زیادی به پوست نمی‌رساند، عملکرد این نوع لیزر نقطه‌ای خواهد بود. اما لیزرهای غیرفرکشنال ناحیه وسیعی را تحت هدف قرار می‌دهند و این موضوع می‌توان آسیب بیشتری به پوست صورت وارد کند. از لیزرهای فرکشنال CO2 به عنوان یک لایه‌بردار قوی می‌توان استفاده کرد.

حال شاید از خودتان بپرسید که روند درمان لیزر فرکشنال CO2 چگونه است؟ با توجه به مقاله منتشر شده در وب سایت ncbi: پزشک حدود یک ساعت قبل از انجام لیزر فرکشنال CO2 ناحیه مورد نظر را با استفاده از کرم‌های بی حس کننده پوشش می‌دهد تا برای انجام لیزر آماده شود. معمولا هرجلسه در این روش حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد که در آن از انرژی نوری پالس کوتاه استفاده می‌کنند. این دستگاه لیزر سلول‌های مرده سطح پوست صورت را از بین می‌برد، سپس تولید میکروگرم در نواحی مختلف پوست را تحریک می‌کند. به این ترتیب می‌تواند روند بهبودی پوست صورت شما را بهبود بخشد و تولید کلاژن در پوست صورت را تحریک کند. این روش یک راه درمان کم خطر با لیزر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

هزینه انواع لیفت شقیقه

لیزر فرکشنال CO2 چیست؟

کاربردهای لیزر فرکشنال CO2

از این روش تنها برای درمان جای جوش استفاده نمی‌شود، لیزر فرکشنال CO2 کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه با پرکاربردترین آن‌ها آشنا خواهید شد:

ترمیم چین و چروک صورت

چین و چروک‌های سطحی روی پوست صورت را می‌توان با استفاده از لیزر فرکشنال CO2 درمان کرد. البته شاید این روش برای درمان چین و چروک‌های عمیق پوست پاسخگو نباشد.

ترمیم رنگ پوست صورت

اگر پوست شما دارای لکه‌های آفتاب سوختگی و تیره رنگی است با استفاده از لیزر فرکشنال CO2 می‌توان این تیرگی‌ها را از بین برد.

افزایش تولید فاکتورهای رشد

با استفاده از روش لیزر فرکشنال CO2 میزان تولید فاکتورهای رشد در پوست صورت افزایش پیدا می‌کند. به دنبال افزایش فاکتورهای رشد میزان کلاژن سازی پوست صورت هم افزایش پیدا می‌کند.

کمک به لایه‌برداری پوست صورت

برخی از ضایعات پوستی هستند که عمق زیادی ندارند، در واقع با یک یا دو جلسه لیزر فرکشنال CO2 کم رنگ شده و از بین خواهند رفت.

درمان آسیب‌های نوری

این آسیب‌ها معمولا به دلیل استفاده بیش از اندازه از دستگاه سولاریوم، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و…. روی پوست صورت ایجاد می‌شود.

کمک به لیفت صورت و جلوگیری از افتادگی پوست

لیزر فرکشنال CO2 می‌تواند به لیفت صورت و سفت شدن پوست صورت کمک بسیاری کند. در واقع می‌تواند شل شدن و افتادگی پوست اطراف چشم جلوگیری کند.

درمان تلانژکتازی

این عارضه با گشاد شدن رگ‌ها در زیر پوست صورت ایجاد می‌شود، البته با کمک لیزر فرکشنال کربن دی اکسید قابل درمان است.

برداشتن ضایعات پوستی

جای جوش، جای خال، جای آبله مرغان و… را می‌توان به کمک لیزر فرکشنال CO2 از بین برد.

بیشتر بخوانید:

آر اف فرکشنال برای جای جوش

مزایای لیزر فرکشنال CO2 برای جوانسازی

  • در روش لیزر فرکشنال CO2 به هیچ عنوان از داروی بیهوشی استفاده نمی‌شود.
  • در استفاده از این روش فرد دوره نقاهت کوتاه‌تری را در مقایسه با دیگر روش‌های مشابه می‌گذراند.
  • لیزر فرکشنال CO2 به ساخت کلاژن در پوست صورت کمک بسیاری می‌کند، از این رو پوست به سرعت ترمیم خواهد شد.
  • در این روش پوست صورت لایه‌‌برداری می‌شود.
  • میزان چین و چروک‌های سطح پوست در مقایسه با گذشته به شدت کاهش پیدا می‌کند.

مزایای لیزر فرکشنال CO2 برای جوانسازی

معایب و عوارض لیزر فرکشنال CO2 برای جوانسازی

  • ممکن است تا دو هفته پس از بهبودی، سطح پوست کمی پوسته پوسته شود. این پوسته پوسته شدن با استفاده از کرم‌های آبرسان و ترمیم کننده قابل درمان است.
  • عوارض جانبی این نوع لیزر در مقایسه با دیگر روش‌ها بسیار کمتر است.
  • تا دو الی سه هفته بعد از لیزر فرکشنال CO2 عوارضی جون التهاب، قرمزی، خارش، سوزش و… در ناحیه مورد نظر مشاهده می‌شود، البته این عوارض کاملا طبیعی هستند. تنها دلیل آن هم می‌تواند به علت نازکی و حساسیت بالای پوست صورت باشد.
  • افرادی که پوست تیره تری دارند احتمال ایجاد تاول روی پوست صورت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره دستگاه آر اف

مراقبت های قبل و بعد از لیزر فرکشنال CO2  چیست؟

برای انجام لیزر فرکشنال CO2 لازم است که قبل از انجام آن به چند نکته توجه داشته باشید:

  • یک ماه قبل از انجام لیزر فرکشنال CO2 از دستگاه سولاریوم و حمام آفتاب استفاده نکنید.
  • اگر برای برنز شدن از اسپری استفاده کرده‌اید، بهتر است قبل از انجام لیزر فرکشنال CO2 آن را از روی صورت خود با کمک یک لایه‌بردار پاک کنید.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که سابقه تبخال و تاول دارند بهتر است در جلسه مشاوره با پزشک این موضوع را مطرح کنید.
  • حداقل یک تا دو روز قبل از لیزر فرکشنال CO2 از استفاده محصولات پوستی و مراقبتی تحریک کننده جلوگیری کنید.
  • حتما با یک شوینده مناسب صورت خود را بشوئید و به هیچ عنوان آرایش نداشته باشید.

اما بعد از انجام لیزر فرکشنال CO2 برای گرفتن نتیجه بهتر، باید به چند نکته توجه داشته باشید. انجام این دستورالعمل‌ها می‌تواند موجب ماندگاری لیزر فرکشنال CO2 شود.

  • بلافاصله بعد از انجام لیزر فرکشنال CO2 پوست صورت دچار التهاب، قرمزی، سوزش، خارش و… می‌شود. برای از بین بردن این علائم بهتر است از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • حتما داروهای تجویز شده پزشک را سر موعد مقرر خود مصرف کنید تا درد و سوزش حاصل از لیزر فرکشنال CO2 را کاهش دهد.
  • برای بهبود سریع‌تر می‌توانید از کرم‌های ترمیم کننده استفاده کنید.
  • تا یک ماه پس از انجام لیزر فرکشنال CO2 سعی کنید به طور مستقیم در معرض آفتاب قرار نگیرید.
  • تا بهبودی کامل پوست صورتتان به هیچ عنوان ناحیه مورد نظر را دستکاری نکنید.
  • به دستورالعمل‌های گفته شده از جانب پزشک توجه داشته باشید تا بتوانید نتیجه درست و معقولی از لیزر فرکشنال CO2 بگیرید.
  • از کرم ضدآفتاب مناسب و سازگار با پوست صورتتان استفاده کنید.
  • تا زمان بهبودی کامل از کرم‌های آرایشی و محصولات الکل دار روی پوست صورت خود استفاده نکنید.
  • اگر پوست شما زخم شد بهتر است با مشورت پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنید، به این ترتیب احتمال عفونت کاهش می‌یابد.

 لیزر فرکشنال CO2

هزینه استفاده از دستگاه لیزر فرکشنال CO2 چقدر است؟

هزینه لیزر فرکشنال را نمی‌توان به صورت قطعی مشخص کرد. عوامل بسیاری هستند که می‌توانند روی این موضوع تاثیرگذار باشند. ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلینیک مورد نظر
  • پزشک متخصص
  • داروهای تجویز شده از جانب پزشک برای قبل و بعد از لیزر فرکشنال CO2
  • نوع و جنس پوست
  • تعداد جلسات
  • نواحی مورد نظر برای لیزر

این عوامل از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موارد روی هزینه لیزر فرکشنال CO2 خواهند بود.

نتایج جوانسازی با دستگاه لیزر فرکشنال CO2 چگونه است؟

با توجه به محتوای منتشر شده در وب سایت pubmed: میزان ماندگاری نتایج لیزر فرکشنال CO2 تا مقدار زیادی به نوع مراقبت و نگهداری از پوست صورت بستگی دارد. هرچه این مراقبت‌ها بیشتر باشد علاوه بر اینکه ماندگاری آن بیشتر می‌شود، نتایج بسیار بهتری را به دنبال خواهد داشت.
بهتر است به هیچ عنوان بدون ضدآفتاب پوست خود را در معرض تماس با نور خورشید قرار ندهید. به همین دلیل قبل از هربار بیرون رفتن از ضدآفتاب استفاده کنید. البته در کنار استفاده از ضدآفتاب مراقبت از پوست صورت و داشتن یک روتین پوستی مناسب هم بی تاثیر نخواهد بود. هرچه میزان چربی سطح پوست شما کنترل شده باشد، ماندگاری آن افزایش پیدا می‌کند.

کلام آخر

به طور کلی امروزه روش‌های بسیاری برای جوانسازی پوست صورت ایجاد شده است، هرکدام از این روش‌ها مزایا، معایب و کاربردهای خاص خود را دارد. تنها کافیست برای انجام آن با توجه به نیاز پوست خود با پزشک مشورت کنید، در اینصورت می‌توانید یک روش درمانی موثر را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست است.

Leave a Comment