شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
عوارض لیفت شقیقه

آیا با عوارض لیفت شقیقه آشنا هستید؟

معمولا با افزایش سن میزان چربی زیر پوست صورت کاهش پیدا می‌کند. زمانی که چربی کاهش یابد چین و چروک بیشتری روی پوست صورت ظاهر می‌شود. به دنبال آن پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. این افتادگی پوست و چین و چروک می‌تواند در بخش‌های مختلفی از صورت خود را نشان دهد. یکی از این بخش‌ها در قسمت شقیقه سر است.

در این مقاله قصد داریم تا عوارض لیفت شقیقه را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با انواع لیفت شقیقه از عوارض آن هم آگاه شوید.

لیفت شقیقه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

با توجه به مطالب عنوان شده در sciencedirect: کشیدن پوست شقیقه به منظور از بین بردن چین و چروک را لیفت شقیقه می‌گویند. عمل لیفت شقیقه یک جراحی ساده و غیرتهاجمی بوده که در آن، لایه‌های زیرین پوست صورت را به سمت عقب می‌کشند تا چین و چروک و افتادگی شقیقه درمان شود. خوشبختانه با توجه به پیشرفت علم پزشکی در زمینه جراحی زیبایی، امروزه لیفت شقیقه با روش‌های بسیار مختلفی انجام می‌شود. ازجمله روش‌های انجام این عمل غیرتهاجمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیفت شقیقه با جراحی

برای انجام لیفت شقیقه با روش جراحی در بسیاری از موارد، پزشک تنها به بی حسی موضعی اکتفا نمی‌کند گاهی این روش لیفت با بیهوشی همراه است. معمولا این روش جراحی حدود یک تا دو ساعت طول می‌کشد و در مقایسه با سایر روش‌ها، دوره‌ی نقاهت بسیار کوتاه‌تری دارد. این روش لیفت ماندگاری و طول عمر بیشتری دارد به همین دلیل برخی از پزشکان از آن به عنوان یک روش دائمی برای لیفت شقیقه یاد می‌کنند.
اما در برخی از مراجعه‌کنندگان با وجود اینکه از روش جراحی برای لیفت شقیقه استفاده کرده‌اند، به دلیل استفاده از دخانیات، مراقبت نادرست از پوست صورت و… ماندگاری لیفت کاهش پیدا کرده است.

لیفت شقیقه با نخ

یکی از روش‌های بدون جراحی که در آن از نخ PDO  استفاده می‌کنند، لیفت شقیقه با نخ است. در این روش از نخ‌های بخیه قابل جذب استفاده می‌شود که بعد از دو یا سه سال کاملا جذب بدن خواهند شد. پزشک متخصص ابتدا محل ورود و خروج نخ را مشخص می‌کند، سپس با استفاده از کرم‌های بی حسی موضعی و بی حس کردن نقاط مشخص لیف را انجام می‌دهد.
برای این کار با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و باریک لایه‌های زیرین پوست را به سمت بالا می‌کشند. لیفت را تا زمانی انجام می‌دهند که علاوه بر افتادگی بتوانند خطوط پنجه کلاغی صورت را از بین ببرند. بعد از لیفت شقیقه با نخ بهتر است یک تا دو روز استراحت کنید تا جای زخم‌ها کمی بهبود پیدا کند. اما درصورتی که بخواهید بعد از لیفت به سرکار بروید هیچ مانعی برای شما وجود ندارد، این استراحت صرفا به منظور بهبود یافتن جای ورود و خروج نخ لیف است.

عوارض لیفت شقیقه

لیفت شقیقه با لیزر

زمانی که چین و چروک عمیق‌تر باشند و نیاز به درمان قوی‌تری داشته باشند از لیزر استفاده می‌کنند. لیزر می‌تواند علاوه بر از بین بردن چین و چروک ناحیه مورد نظر، باعث جوانسازی پوست صورت شود. لیزر پالس‌های کوچک نواری شکلی را روی پوست ایجاد می‌کند، معمولا این پالس‌ها به ناحیه درم پوست نفوذ کرده و با تحریک پوست به ساخت کلاژن به جوانسازی پوست صورت کمک بسیاری می‌کنند.
کلاژن هم به دلیل داشتن خواص خود درمانی، ناحیه مورد نظر را بالا می‌کشد و ترمیم می‌کند.

لیفت شقیقه با بوتاکس

اگر از جراحی و عوارض لیفت شقیقه می‌ترسید بهتر است روش لیفت شقیقه با بوتاکس را امتحان کنید. این روش که به عنوان یک لیفت موقت شناخته شده، با استفاده از نوروتوکسین انجام می‌شود. لیفت با بوتاکس معمولا سه تا پنج ماه ماندگای دارد. در این روش با تزریق نوروتوکسین ماهیچه‌هایی که ابرو را به سمت پایین می‌کشند شل می‌کنند، سپس با کمک عضلات پیشانی ابروها را به سمت بالا برده و در همانجا ابرو را ثابت نگه می‌دارند.

عوارض لیفت شقیقه چیست؟

با توجه به مطالب عنوان شده در urmc : لیفت شقیقه با وجود اینکه با روش‌های مختلف جراحی و غیرجراحی انجام می‌شود، اما نمی‌توان از عوارض لیفت شقیقه چشم‌پوشی کرد. ازجمله عوارض آن می‌توان به موارد زیر اشاراه کرد:

خون مردگی

افرادی که فشار خون بالایی دارند یا خون آن‌ها غلیظ است، بعد از لیفت دچار هماتوم می‌شوند. در بسیاری از موارد استفاده از کمپرس سرد می‌تواند در بهبود این خون‌مردگی موثر باشد. اما اگر شدت آن بیشتر بود بهتر است برای درمان و از بین بردن اثرات آن به پزشک مراجعه کنید.

نکروز پوستی

این نوع عارضه که یکی از عوارض لیفت شقیقه است در بعضی از بیماران بروز می‌کند. نکروز پوستی یا همان از بین رفتن پوست، بیشتر در افرادی ایجاد می‌شود که دخانیات و مشروبات الکلی استفاده می‌کنند. به همین دلیل بهتر است چند روز قبل از لیفت شقیقه از استعمال دخانیات بپرهیزید.

آسیب به اعصاب حسی و حرکتی

زمانی که اعصاب حسی در حین لیفت آسیب ببیند ممکن است بی حسی برای مدت زمان طولانی‌تری روی صورت باقی بماند. اگر پزشک برای درمان از لیفت‌های عمقی استفاده کند می‌تواند اعصاب حرکتی را دچار اختلال و آسیب کند.

باقی ماندن جای زخم

اسکارها یا جای زخم مانند سایر روش‌های جراحی زیبایی قابل مشاهده نیستند. اما اگر به دنبال بهبودی آن‌ها هستید بهتر است، تا قبل از بهبودی کامل جای زخم‌ها تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید.

عوارض لیفت شقیقه

عفونت

احتمال عفونت بعد از لیفت شقیقه بسیار کم است. در قسمت سر و گردن خون‌رسانی به بهترین شکل انجام می‌شود به همین دلیل احتمال عفونت در این ناحیه بسیار پایین است. معمولا در افرادی که قبلا ژل تزریق کرده‌اند، احتمال عفونت بسیار بالاست.

ریزش مو

ممکن است در ناحیه مورد نظر بعد از لیفت برای مدت چند هفته تا چند ماه دچار ریزش مو شوید. معمولا فولیکول‌های مو در ناحیه زخم، برای مدتی ضعیف می‌شوند و توانایی رشد آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. البته این یک عارضه موقتی است و به مرور زمان برطرف خواهد شد.

نتیجه نامطلوب

یکی از مهم‌ترین عوارض لیفت شقیقه گرفتن نتیجه نامطلوب است. زمانی که در انتخاب کلینیک و پزشک دقت و توجه کافی نداشته باشید، می‌تواند منجر به یک نتیجه نامطلوب شود.

بیشتر بخوانید:

لیفتینگ صورت چیست؟

چطور از عوارض لیفت شقیقه جلوگیری کنیم؟

باید برای انتخاب پزشک و کلینیک مورد نظر نهایت دقت و زمان را اختصاص دهید. عواملی هستند که می‌توانند در کاهش عوارض لیفت شقیقه موثر باشند.

انتخاب پزشک مناسب

انتخاب یک کلینیک معتبر با پزشکان متخصص و حرفه‌ای می‌تواند روی عوارض لیفت شقیقه تاثیر بسیاری داشته باشد. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی یک کلینیک معتبر پیدا کنید و قبل از ویزیت پزشک، نمونه‌های لیفت شقیقه و جراحی زیبایی پزشک را ببینید. در اینصورت می‌توانید از بروز عوارض شدید آن جلوگیری کنید.

عوارض لیفت شقیقه

انجام مراقبت های بعد از درمان

بعد از لیفت شقیقه باید به نکات مراقبتی که پزشک به شما گوشزد می‌کند توجه داشته باشید. اگر تا زمان بهبودی کامل این نکات مراقبتی را رعایت نکنید ممکن است محل زخم دچار عفونت شود و به نتیجه مطلوب نرسید.

کلام آخر

لیفت شقیقه یکی از پرطرفدارترین روش‌های درمان افتادگی ابرو و از بین بردن چین و چروک در قسمت شقیقه سر است. این روش همانند سایر روش‌های زیبایی با عوارضی همراه است. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با عوارض لیفت شقیقه بیشتر آشنا کنیم.

Leave a Comment