شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
سرعت رشد موها بعد از کاشت

سرعت رشد موها بعد از کاشت چگونه است؟

بسیاری از افراد به دلایل زیادی از جمله تغذیه نامناسب، آلودگی آب و هوا، بیماری‌های مختلف و دیگر عوامل دچار طاسی یا ریزش مو می‌شوند. کاشت مو یک عمل جراحی است که می‌تواند به از بین بردن لکه‌های طاس سر کمک کند و ظاهر شما را آراسته‌تر جلوه دهد. اما کاشت مو به تنهایی نمی‌تواند موثر واقع شود؛ در کنار مهارت و تخصص پزشک که مهم‌ترین عامل در موفقیت نتیجه کاشت مو است، مراقبت‌های پس از عمل به بهبود نتیجه و افزایش سرعت رشد موها بعد از کاشت مو کمک شایانی می‌کند. در این مقاله به بررسی مسائل مرتبط با سرعت رشد موها پس از کاشت مو و مراقبت‌های لازم برای تسریع روند رشد مو می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

سرعت رشد موها بعد از کاشت چگونه است؟

کاشت مو عملی است که در آن فولیکول‌های مو از بانک مو که معمولا در پشت سر افراد قرار دارد، به ناحیه طاس سر منتقل می‌شود. فولیکول‌ها برای رشد به زمان نیاز دارند؛ بنابراین انتظار داشتن سری با تراکم و حجم زیادی از مو پس از مدتی کوتاه دور از منطق است.

موهای کاشته شده در هفته‌های دوم تا چهارم دچار ریزش شدید می‌شوند. این اتفاق کاملا طبیعی است و موها دوباره از ماه دوم به بعد شروع به رشد خواهند کرد. در ماه چهارم سرعت رشد موها افزایش می‌یابد و تقریبا ۲۰ تا ۳۰ درصد نتیجه کاشت مو روی سر شما نمایان می‌شود.

با گذر زمان رشد موها هم سریع‌تر شده و از ماه هفتم تراکم و ضخامت آن بیشتر می‌شود. با تمام شدن دوره یک‌ساله بعد از کاشت مو، شما شاهد رشد ۹۰ درصد موهای کاشته شده روی سر خود خواهید بود و بهترین نتیجه عمل خود را در این دوره مشاهده خواهید کرد.

مطابق گزارش سایت Hairmdindia مراحل رشد مو به شرح زیر است:

  • حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد مو در ماه‌های سوم و چهارم بعد از کاشت مو دیده خواهد شد.
  • تقریبا ۵۰ درصد رشد موها بعد از کاشت مو مربوط به ماه‌ ششم به بعد است.
  • ۸۰ درصد نتیجه در ماه‌های هشتم و نهم بعد از کاشت قابل مشاهده است.
  • تخمین زده می‌شود که ۱۰۰ درصد نتیجه کاشت بعد از ماه نهم و تا انتهای دوره یک ساله بعد از کاشت مشاهده شود.

آیا سرعت رشد موها در همه افراد یکسان است؟

نتیجه کاشت مو به عوامل متعددی بستگی دارد. بنابراین سرعت رشد موها و زمان رسیدن به نتیجه دلخواه هم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درحقیقت کاشت مو برای همه افراد نتیجه مطلوبی به بار نمی‌آورد و بسته به مهارت پزشک، تغذیه فرد، رعایت نکات لازم بعد از عمل و دیگر موارد، ممکن است سرعت رشد موها هم در آن‌ها متفاوت باشد.

به همین خاطر است که ما در این مقاله و سایر مقالات سعی می‌کنیم آگاهی شما را نسبت به کاشت مو، اقدامات بعد از آن و از همه مهم‌تر انتخاب کلینیک و پزشک متخصص افزایش دهیم و شما را در این راه یاری کنیم تا یک کاشت مو تضمینی داشته باشید.

آیا ریزش موهای کاشته شده طبیعی است؟

بله ریزش موهای کاشته شده بعد از چند هفته، یک فرایند اجتناب‌ناپذیر و کاملا طبیعی است. ریزش موها در اثر نوعی به خواب رفتگی فولیکول‌ها اتفاق می‌افتد. در واقع در این فرایند ساقه‌های موهای کاشته شده از بین رفته و نه تنها هیچ آسیبی به فولیکول مو وارد نمی‌شود بلکه فولیکول‌ها را تقویت کرده و آن‌ها را ایمن نگه می‌دارد.

علت این ریزش ناگهانی موها از دست دادن شوک است. فولیکول‌های کاشته شده که تاکنون تحت تاثیر جابه‌جایی بوده‌اند، پس از گذشت دو تا سه هفته شوک خود را از دست می‌دهند و شروع به ریزش می‌کنند. در نتیجه فضا برای رشد موهای جدید بازتر شده و بعد از چند ماه سرعت رشد مو افزایش می‌یابد.

سرعت رشد موها بعد از کاشت

چطور سرعت رشد موها بعد از کاشت را افزایش دهیم؟

مراقبت از موهای کاشته شده در رسیدن به نتیجه دلخواه در زمان مناسب بسیار مهم است. بنابراین برای افزایش سرعت رشد موها بعد از کاشت مو نکات زیر را با دقت رعایت کنید. چرا که در صورت نادیده گرفتن موارد زیر ممکن است شاهد ریزش بیش از حد موهایتان باشید!

هنگام شستشوی مو دقت کنید

شستشوی سر را از روز سوم و مطابق با دستور پزشک شروع کنید. برای انتخاب شامپوی مناسب از پزشکتان مشورت گرفته و با ملایمت ناحیه دریافت‌کننده را بشویید. از فشار آوردن یا مالش شدید و ناگهانی سر خودداری کنید. چرا که فولیکول‌ها هنوز مستعد ریزش هستند. موها را به آرامی و با فشار کم آب آبکشی کرده ودر نهایت از یک حوله نرم برای خشک کردن سرتان استفاده کنید.

به موها فشار وارد نکنید

ممکن است در هفته‌های ابتدایی بعد از کاشت، پوست سر دچار خارش شود یا دلمه‌هایی روی سرتان ظاهر شود. به هیچ عنوان پوست سر را نخارانید و دلمه‌های ایجاد شده را نکنید. برای رفع خارش سر از داروهای تجویز شده استفاده کنید و به ‌طور منظم و با رعایت موارد گفته‌شده سرتان را شستشو دهید.

فعالیت بدنی کنترل شده داشته باشید

به مدت یک هفته یا ۱۰ روز بعد از کاشت مو از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین مانند دویدن، دوچرخه سواری و حرکات بدنسازی خودداری کنید. در این بازه زمانی فولیکول‌های مو هنوز مستعد ریزش هستند و وارد آمدن فشار به آن‌ها یا انجام حرکت‌های سنگین باعث ایجاد اختلال در پیوند فولیکول‌ها می‌شود.

تغذیه مناسبی داشته باشید

در سایت wikihow گفته شده داشتن یک رژیم غذایی متعادل که سرشاز از مواد مغذی موردنیاز برای بدن باشد، بسیار مهم است. خوردن غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان مانند زغال اخته، فلفل، گوجه فرنگی، گیلاس و کدو حلوایی ضروری است. پروتئین هم برای رشد سریع موها بسیار موثر است؛ بنابراین از آن غافل نشوید. با مشورت و تجویز پزشک می‌توانید مکمل‌هایی مانند آهن مصرف کنید. همچنین روزانه حداقل یک لیتر آب بنوشید.

با تجویز پزشک میتوانید از ماساژ سر استفاده کنید

با مشورت پزشک شروع به ماساژ سر کنید. قسمت‌های کاشته شده و اطراف آن را با دقت ماساژ دهید. به این منظور می‌توانید از روغن‌های گیاهی که به رشد مو کمک می‌کند، استفاده کنید. بعضی از این روغن‌ها عبارتند از: روغن نارگیل، آووکادو، بادام تلخ، جیسینگ و زیتون. می‌توانید از پزشکتان هم بخواهید روغن مناسب پوستتان را به شما پیشنهاد کند.

داروهای تقویتی مناسب کاشت مو با تجویز پزشک استفاده کنید

طبق تحقیقات، استفاده از ماینوکسیدیل می‌تواند به رشد سریع مو کمک کند. بعضی این دارو را یک معجون شگفت‌انگیز برای رشد موها پس از کاشت مو نامیده‌اند. البته لازم است با پزشک خود در مورد استفاده از این دارو مشورت کنید و طبق دستورالعمل‌ها و توصیه‌های او، آن را روی پوست سر قرار دهید. قبل از استفاده از مونوکسیدیل به یاد داشته باشید که پوست سر و انگشتان خود را به خوبی بشویید.

مکمل هایی مثل آهن مصرف کنید

با تجویز پزشک از داروهای تقویتی استفاده کنید. در کنار ماینوکسیدیل می‌توانید داروهای تقویتی شامل انواع ویتامین‌ها را مصرف کنید. ویتامین‌های A، B، C، E، روی و اسید فولیک برای تقویت و رشد موها ضروری هستند. این داروها باعث تولید کلاژن، رفع شوره سر، خون‌رسانی به پوست سر، افزایش اکسیژن در آن و همچنین جلوگیری از ریزش مو بعد از کاشت کمک می‌کنند.

مصرف دخانیات ممنوع است

تا چند ماه بعد از کاشت مو از استعمال دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید. موها برای رشد نیازمند اکسیژن و گردش خون مناسب در پوست سر هستند. مصرف این‌گونه مواد از رساندن خون و اکسیژن به پوست سر جلوگیری کرده و باعث کاهش رشد و حتی ریزش موهای کاشته شده می‌شوند.

افزایش سرعت رشد مو بعد از کاشت

 

چرا کلینیک صدف می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاشت مو باشد؟

انتخاب کلینیک مناسب و تیم پزشکی متبحر مهم‌ترین عامل در رسیدن به نتیجه مطلوب است. کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و با رعایت کامل استانداردها و اصول بهداشتی یکی از مطمئن‌ترین و بهترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در تهران است. این کلینیک با داشتن فضای ۶۰۰ متری مختص پوست و مو و اختصاص یک اتاق مخصوص به هر مشتری بزرگترین کلینیک کاشت مو در تهران و حتی ایران محسوب می‌شود. فرایندهای مختلف کاشت مو در اتاق‌های کاملا VIP و مجهز انجام می‌شود. یعنی فرایندهای کاشت و برداشت مو در مکان‌های جدا از هم انجام شده و همزمان چند عمل در جریان نیست.

کلینیک صدف با بیش از ۱۰ سال سابقه کاری و استفاده از تجهیزات روز دنیا (دستگاه‌ها و روش نوین آمریکایی) به بیش از ۴۰ هزار مشتری ارائه خدمت کرده و رضایت ۹۸ درصد آنان را به‌ دست آورده ‌است. این موفقیت مرهون تیم پزشکی متخصص کاشت و برداشت مو کلینیک صدف است. مجموعه کادر درمانی این کلینیک از اساتید مجرب دانشگاه‌های ایران و امارات با بیش از ۱۵ سال تجربه کاری مانند دکتر سیدعلی هاشمی تشکیل شده ‌است. به همین دلیل کلینیک صدف در طی چهار سال اخیر بیش از ۲ هزار عمل موفق انجام داده ‌است.

شرایط ویژه کاشت مو در کلینیک صدف

طراحی خط رویش مو در کلینیک صدف جلوه بسیار طبیعی داشته و کاشت مو در جهت خواب موی فرد انجام می‌شود. همچنین تیم پزشکی کلینیک صدف با تجربه و مهارت خود تلاش می‌کنند تا از بانک موی افراد استفاده کامل را داشته باشند.

و در آخر کلینیک صدف با مشاوره آنلاین و تلفنی (قبل و بعد از عمل) و پاسخگویی ۲۴ ساعته به مشتریان خود تلاش می‌کند تا آن‌ها را به نتیجه مطلوبشان برساند. قسط‌بندی هزینه عمل و ارائه بیمه‌نامه برای هر عمل کاشت از دیگر خدمات کاشت مو کلینیک صدف است. همچنین اگر فردی از عمل خود رضایت نداشته باشد، حمایت و گارانتی مجموعه صدف تا زمان جلب رضایت او ادامه خواهد داشت.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت موی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

کلام آخر

کاشت مو یک عمل زیبایی است که در پاسخ به ریزش مو انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین مسائل در رسیدن به نتیجه دلخواه زمان است. سرعت رشد مو در ماه‌های ابتدایی بعد از عمل بسیار پایین است. حتی در هفته‌های دوم و سوم شما شاهد ریزش شدید موهای خود خواهید بود. اما از ماه چهارم رشد موهای کاشته شده شروع می‌شود و تا پایان سال اول بیش از ۹۰ درصد موهای کاشته شده رشد خواهند کرد.

مهارت و دقت پزشک در رسیدن به نتیجه موردانتظار کاملا مشهود است. اما مراقبت‌هایی هم لازم است که ما در این مقاله به بررسی راه‌های افزایش سرعت رشد موها بعد از کاشت پرداختیم. شما چه راه‌های دیگری برای رشد سریع‌تر موهای کاشته شده دارید؟ با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

۱- بعد از کاشت مو از چه ماسک‌هایی می‌توان برای تقویت آن استفاده کرد؟

ماسک‌هایی مانند روغن‌های گیاهی که به صورت مستقیم روی مو قرار می‌گیرد باعث می‌شود که مواد مورد نیاز مو به صورت بهتری جذب شود. انواع روغن‌ها مانند روغن کنجد، زیتون، نارگیل و … که حاوی مقدار زیادی ویتامین هستند، موجب تقویت فولیکول‌های مو می‌شوند. اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ از دیگر مواردی هستند که باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش می‌شوند. ماسک‌های میوه‌ای موجود در بازار هم در این زمینه مفید خواهند بود.

۲- مدت زمان رشد مو بعد از کاشت چقدر است؟

موهای کاشته شده بلافاصله بعد از کاشت شروع به رشد می‌کنند. اما پس از گذشت دو هفته وارد فاز استراحت می‌شوند و شروع به ریزش می‌کنند. ریزش مو بعد از کاشت کاملا طبیعی است و از ماه چهارم به بعد موها شروع به رشد مجدد می‌کنند. البته شرایط و واکنش بدن هر فرد متفاوت است و ممکن است رویش موها دیرتر یا زودتر اتفاق بیفتد. به‌طورکلی مدت زمان رشد مو بعد از کاشت از ۹ ماه تا یک سال است و شما می‌توانید بهترین نتیجه عمل خود را ظرف یک سال مشاهده کنید.

۳- بعد از کاشت مو چه مراقبت‌هایی لازم است؟

برای رسیدن به نتیجه بهتر و سریع‌تر لازم است تا در روزهای ابتدایی با زاویه ۴۵ درجه و طاق‌باز بخوابید. از انجام فعالیت‌های سنگین بپرهیزید. از مواد شیمیایی مانند رنگ مو بدون اطلاع پزشک استفاده نکنید. سیگار،‌ قلیان، نوشیدنی‌های الکی و کافئین دار مصرف نکنید. با تجویز پزشک از داروهای تقویتی مناسب استفاده کنید البته ممکن است این داروها کمی هزینه های شما را بالا ببرند ولی برای نتیجه‌گیری نباید به دنبال کمترین هزینه کاشت مو باشید.

۴- رشد موها بعد از کاشت فقط شامل طول آن می‌شود یا ضخامت آن هم تغییر می‌کند؟

رشد مو از ماه چهارم بعد از کاشت افزایش می‌یابد اما همچنان نازکی و کم‌پشتی را مشاهده خواهید کرد. از ماه هفتم به بعد ضخامت مو هم شروع به افزایش کرده و تراکم موهای کاشته شده بیشتر می‌شود. ضخیم شدن تازهای مو امکان‌پذیر است اما فرایندی زمان‌بر است. به‌طور میانگین بعد از گذشت ۱۲ تا ۱۸ ماه موهای کاشته شده می‌توانند ضخامت موهای اصلی را به‌دست آورند.

 

Leave a Comment