شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
درمان ریزش مو با مزوتراپی

درمان ریزش مو با مزوتراپی چقدر موثر است؟

ریزش مو اتفاقی عادی است ولی برای اکثر زنان و مردان می‌تواند تبدیل به یک نگرانی جدی شود. زمانی که هنگام شانه کردن، تارهای مو را بیش از قبل روی برس مشاهده کردید، یا متوجه ریزش مو بدون هیچ فشار خاصی به موهایتان شدید بخصوص وقتی متوجه خالی شدن سر شدید باید به فکر درمان باشید. ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. پزشک دلایل ریزش را پیدا کرده و بهترین درمان را تجویز خواهد کرد. مزوتراپی یک درمان عالی برای ریزش مو است. دلیل ریزش موی شما هرچیزی که باشد به کمک مزوتراپی به عنوان یک درمان مکمل می‌توانید از ریزش بیشتر موها جلوگیری کرده و موهایتان را تقویت کنید تا دوباره مثل قبل زیبا و پرپشت شود. در این مقاله درباره مزوتراپی و نقش آن روی ریزش مو صحبت می‌کنیم با ما همراه باشید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک تکنیک درمانی بدون تهاجم  است که شامل تزریق محدود مواد دارویی یا غیر دارویی مفید است. این مواد به کمک سوزن‌هایی بسیار ریز در فواصلی معین که پزشک تعیین می‌کند به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود و با رساندن مواد مغذی و ویتامین‌ها به پوست باعث بهبود وضعیت پوست و مو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۲۷ روش موثر برای جلوگیری از ریزش مو

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چگونه انجام میشود؟

در مقاله‌ای از سایت majesticderma می‌خوانیم : فرآیند درمان مزوتراپی شامل تزریق مواد مغذی سالم به مزودرم (لایه ضخیم زیر اپیدرم ، که به عنوان پیوند بین بافت های پوست و لایه چربی عمل می‌کند) پوست سر است. بااین‌حال، این فرایند درمانی باید با کمک تزریق به روش ویژه انجام شود که مواد مغذی مایع غنی را از طریق سوزن هر قسمت از ناحیه طاس پوست وارد می‌کند. در نتیجه، حداکثر جذب مواد مغذی توسط فولیکول‌های مو به پوست انجام شده و این اطمینان را می‌دهد که با گردش خون مناسب و تعادل هورمونی به تقویت و رشد مجدد موها کمک خواهد شد. این درمان عملاً یک درمان بدون درد است و وقتی توسط متخصصان پوست انجام شود کاملاً بی خطر است. درمان نیازی به جراحی یا بیهوشی ندارد. همچنین نیازی به پانسمان نیست و پس از درمان بیمار به راحتی می‌تواند به سر کار خود بازگردد.

مزایای مزوتراپی برای ریزش مو

در مطالعه ای منتشر شده از papillahaircare که درباره درمان آلوپسی آندروژنتیک در زنان انجام شد، استفاده از مزوتراپی و ماینوکسیدیل در کاهش ریزش مو تا ۵۴ درصد موثر است. ماینوکسیدیل، دارویی که برای تحریک رشد مو تجویز می‌شود، تنها یکی از انواع موادی است که می تواند با استفاده از مزوتراپی به فولیکول های مو برسد. سایر مواد شامل ویتامین ها، سرم یا عصاره های گیاهی است.

  • مزوتراپی همراه میکرونیدلینگ یک سیستم بهبود یافته است که امکان ایجاد یک مسیر مستقیم و فیزیکی را در عمق لایه درم پوست را فراهم می‌کند که با دقت بیشتر و هدفمند مواد فعال می‌توانند به طور موثر به درم منتقل شوند و نتایج بهتری را به دنبال داشته باشند.
  • فولیکول‌های مو بخشی از پوست شما هستند و هر تار مو به آن متصل شده است. در هر فولیکول یک غده چربی وجود دارد که وظیفه مرطوب نگه داشتن پوست سر و ترشح روغن‌های طبیعی تولید شده در بدن را بر عهده دارد. مزوتراپی به تحریک این فولیکول‌های مو با سوزن‌های ریز کمک می‌کند و رشد کراتینوسیت ها را تحریک می‌کند که در رشد مجدد موها بسیار مهم هستند.
  • مزوتراپی در مقایسه با درمان تهاجمی و جراحی برای طاسی یک روش پیشرفته است که تجربه ای ایمن و بدون درد را تضمین می‌کند.
  • مزوتراپی علاوه بر رشد مجدد مو و جوانسازی فولیکول های مو، می تواند جوانسازی کلی پوست سر را نیز به همراه داشته باشد.
  • سوراخ کردن توسط سوزن های کوچک و ریز روی پوست سر باعث ایجاد رگ زایی ( توسعه رگ های خونی جدید از رگ های موجود و عروق ) و ایجاد عروق خونی کاملاً جدید می‌شود.
  • خارش پوست سر، یک بیماری شایع است. این بیماری می‌تواند ناشی از شوره سر، پسوریازیس یا فولیکولیت باشد. در خارش پوست سر فولیکول‌های مو به طور گسترده آسیب دیده و ملتهب می‌شوند. مزوتراپی به طور موثر خطر التهاب پوست سر را از طریق تقویت درمانی پوست سر و حفظ محیط سالم برای رشد موها کاهش می دهد.
  • از طریق مزوتراپی، سیستم لنفاوی می‌تواند تقویت شود و بنابراین به ترشح و خارج شدن سموم از بدن ما کمک می‌کند. پس مزوتراپی نوعی سم زدایی از بدن نیز است.
  • مزوتراپی یا میکرونیدلینگ می‌تواند در درمان ریزش مو یا مشکلات نازک شدن مو برای مردان و زنان در هر سنی موثر باشد. این درمان عالی و مقرون به صرفه است و می‌تواند در کوتاه ترین زمان موهای شما را بهبود دهد.

جلوگیری از ریزش مو

تاثیر مزوتراپی در انواع ریزش مو

ریزش مو انواع مختلفی دارد. برای مثال ریزش مو بر اثر استرس، بیماری‌های مختلف، تغییرات هورمونی، تغذیه نامناسب، آلوپسی یا ژنتیک. اصولا مزوتراپی برای تقویت مو به خوبی پاسخگو است. به علاوه در تقویت و جلوگیری از ریزش مو بر اثر استرس، مشکلات تغذیه، یا برخی بیماری‌ها به عنوان درمان مکمل بسیار موثر است اما تاثیر این روش برای درمان ریزش موی ژنتیکی یا آلوپسی زنانه یا مردانه هنوز به اثبات نرسیده است با این حال توسط پزشکان به عنوان درمان مکمل تجویز می‌شود.

بررسی مواد مزوتراپی مو

در مقاله‌ای از سایت sciencedirect می‌خوانیم: مزوتراپی به عنوان یک روش برای درمان انواع مختلف آلوپسی شناخته شده است. موادی که به پوست سر تزریق می‌شوند شامل “کوکتل” یا عصاره‌های گیاهی طبیعی، عوامل هموپاتی، ویتامین ها، گشاد کننده عروق و داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل هستند که ممکن است رشد مو را تحریک کنند.

چند جلسه برای درمان ریزش مو با مزوتراپی نیاز است؟

تعداد جلسات مزوتراپی برای درمان ریزش مو به نظر پزشک بستگی دارد. پزشک با توجه به دلیل ریزش موریال شدت و وسعت ریزش مو تعداد جلسات و فواصل آنها را تعیین می‌کند اصولا ۶ تا ۱۲ جلسه مزوتراپی کافی خواهد بود. ۴ هفته اول با فاصله یک یا دو هفته و جلسات بعدی با فاصله دو هفته یا یک ماه انجام خواهد شد.

مراقبت های بعد از درمان مزوتراپی ریزش مو چیست؟

مزوتراپی یک روش ساده و غیرتهاجمی است با این حال برای افزایش اثربخشی آن مراقبت‌های ساده‌ای وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا باشید:

  • تا ۳ روز بعد از مزوتراپی حمام نکنید. بعد از ۳ روز تا یک هفته حمام‌های کوتاه با دمای آب معتدل داشته باشید.
  • از تافت و مواد آرایشی و حالت دهنده مو روی سر استفاده نکنید.
  • در صورت نیاز برای خرید بهترین شامپو و ماسک مو برای بعد از مزوتراپی با پزشک خود مشورت کنید.
  • بعد از مزوتراپی ۲ تا ۳ روز ورزش نکنید.
  • ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی از مصرف داروهای ضد التهاب مثل استامینوفن و ایبوپروفن خودداری کنید.
  • اگر التهابی در سر خود مشاهده کردید ممکن است به محلول مزوتراپی حساسیت داشته باشید پس سریعا به پزشک مراجعه کنید.
  • به تغذیه سالم و مصرف آب کافی توجه داشته باشید.

کلام آخر

مزوتراپی یک روش عالی برای تقویت مو است و می‌تواند در برخی مواقع جلوی ریزش مو را بگیرید. با این حال بهتر است قبل از هر اقدامی با مشاهده ریزش مو به فکر کشف دلیل ریزش مو و درمان آن باشید سپس از مزوتراپی به عنوان یک درمان مکمل استفاده کنید.

Leave a Comment