شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم برای رفع گودی و سیاهی

چشم‌های پف‌کرده یا گودی و سیاهی زیر چشم، چهره را خسته و بی‌انرژی نشان می‌دهند. ممکن است تابه‌حال برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود داشتن استراحت و انرژی کافی، باز هم صورتتان خسته و بی‌حال بوده است. اگر شما هم با پف یا حلقه تیره دور چشم مشکل دارید، فیلر زیر چشم شاید انتخاب مناسبی برای شما باشد. فیلر زیر چشم مثل معجزه عمل می‌کند و احساس شما را نسبت به صورتتان بهبود می‌بخشد. همه ما سزاوار این هستیم که نسبت به ظاهر خود احساس خوبی داشتیم. اگر فکر می‌کنید با فیلر زیر چشم احساس خوبی نسبت به حالت چشم‌های خود خواهید داشت، حتما آن را امتحان کنید. در این مقاله همه چیز را درباره تزریق فیلر زیر چشم به شما می‌گوییم.

دلایل گودی زیر چشم چیست؟

با افزایش سن، ساختارهای بافتی و عضلات نگه‌دارنده پلک ضعیف می‌شوند و پوست شروع به افتادگی می‌کند. همچنین چربی‌های دور چشم به سمت ناحیه زیر چشم حرکت می‌کنند و با جمع شدن مایعات در این ناحیه، چشم‌ها پف‌دار یا متورم به نظر می‌رسند. از جمله دلایل گودی زیر چشم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جمع شدن مایعات؛ مخصوصا هنگام بیدار شدن از خواب یا بعد از خوردن یک وعده غذایی شور
  • کمبود خواب
  • حساسیت
  • سیگار کشیدن
  • وراثت

تزریق فیلر زیر چشم

روش های جلوگیری از گودی زیر چشم

برای جلوگیری از گودی یا پف زیر چشم باید یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. همچنین با انجام کارهای زیر می‌توانید تا حد زیادی از گودی زیر چشم جلوگیری کنید:

  • کمپرس سرد: یک دستمال تمیز را با آب خنک خیس کرده و چند دقیقه با فشار ملایم زیر چشم خود قرار دهید.
  • کاهش مصرف نمک و مایعات قبل از خواب: با این کار حبس شدن مایعات زیر چشم خود را کاهش می‌دهید.
  • سیگار نکشیدن: سیگار مشکل کیسه‌های زیر چشم را بدتر می‌کند.
  • خواب کافی: ۷ تا ۹ ساعت در شبانه‌روز بخوابید و هنگام خواب، سر خود را بالاتر از حالت عادی قرار دهید.
  • دوری از مواد حساسیت‌زا: از مواد حساسیت‌زا دوری کرده و در صورت لزوم از داروهای ضدحساسیت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:
تزریق ژل زیر چشم

دلایل سیاهی زیر چشم چیست؟

اگرچه سیاهی زیر چشم معمولا به دلیل خستگی ایجاد می‌شود. اما دلایل دیگری هم برای تیره شدن زیر چشم وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • حساسیت
  • تب یونجه
  • اگزما
  • درماتیت تماسی
  • وراثت
  • بی‌نظمی رنگ‌دانه‌ها
  • مالیدن یا خاراندن چشم
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • افزایش سن

روش های جلوگیری از سیاهی زیر چشم

با انجام کارهای زیر می‌توانید سیاهی زیر چشم را به حداقل برسانید:

  • خواب: خستگی و کمبود خواب یکی از دلایل ایجاد سیاهی زیر چشم است. پس هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید.
  • کمپرس سرد: گاهی اوقات رگ‌های خونی گشاد شده و زیر چشم را تیره می‌کنند. کمپرس سرد با انقباض رگ‌های خونی، سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد.
  • قرار نگرفتن در معرض نور خورشید: نور خورشید باعث سیاهی دور چشم می‌شود. پس قرار گرفتن زیر آفتاب را به حداقل برسانید.
  • مصرف ویتامین: ویتامین‌هایی مثل E و K سیاهی اطراف چشم‌ها را از بین می‌برند.

پرکننده های چشم چیست؟

فیلر های چشم برای روشن کردن ناحیه اشک یا ناحیه زیر چشم استفاده می شود. فیلر این ناحیه را پرتر و روشن تر نشان می دهند. انواع مختلفی از درمان های پرکننده چشم وجود دارد.

توجه به این نکته مهم است که در حال حاضر هیچ پرکننده ای توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای ناحیه زیر چشم تایید نشده است.

فیلر زیر چشم برای درمان گودی و سیاهی

فیلر زیر چشم از بهترین راه‌ها برای درمان گودی و از بین بردن سیاهی زیر چشم است. تزریق فیلر به این ناحیه علاوه بر روشن‌تر نشان دادن و از بین بردن سایه زیر چشم، ظاهرتان را بهبود داده و شما را سرحال‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. انواع مختلف فیلرهای زیر چشم عبارت‌اند از:

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث تولید کلاژن می‌شود. اما با افزایش سن، میزان این ماده در پوست کاهش پیدا می‌کند. بنابراین تزریق اسید هیالورونیک به زیر چشم می‌تواند این کمبود را جبران کند و نتیجه‌ای طبیعی برای شما به ارمغان آورد. پرکننده های اسید هیالورونیک از یک ژل مصنوعی ساخته شده اند که ماده طبیعی بدن را تقلید می کند. نام های تجاری محبوب عبارتند از:

Restylane
بلوترو
Juvederm
نشان داده شده است که پرکننده های اسید هیالورونیک از تولید کلاژن در پوست حمایت می کنند. لیدوکائین، یک بی حس کننده که به بی حس شدن ناحیه کمک می کند، ماده ای است که به برخی از انواع پرکننده های هیالورونیک اضافه می شود.

از آنجایی که پرکننده‌های هیالورونیک اسید شفاف هستند، به راحتی صاف می‌شوند و احتمال جمع شدن آن‌ها کمتر است، پرکننده‌های اسید هیالورونیک رایج‌ترین نوع پرکننده مورد استفاده در ناحیه زیر چشم هستند.

اسید هیالورونیک کوتاه ترین نتیجه را در بین تمام پرکننده ها ارائه می دهد، اما توسط برخی از پزشکان طبیعی ترین ظاهر را ارائه می دهد.

اسید پلی‌ال‌لاکتیک

اسید پلی‌ال‌لاکتیک نوعی ماده زیست‌سازگار و مصنوعی است که به درمان گودی زیر چشم کمک می‌کند. این ماده تولید کلاژن را به‌طور قابل‌توجهی تحریک می‌کند.

هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم

این فیلر پوستی زیست‌سازگار از فسفات و کلسیم ساخته شده است. این ماده می‌تواند تولید کلاژن را تحریک و به حفظ بافت همبند کمک کند.

کلسیم هیدروکسیل آپاتیت ضخیم تر از اسید هیالورونیک است. اغلب قبل از تزریق با یک ماده بی حس کننده رقیق می شود.

برخی از پزشکان به دلیل نگرانی از اینکه ناحیه زیر چشم بیش از حد سفید رنگ شود از استفاده از این پرکننده اجتناب می کنند. برخی دیگر این نگرانی را ایجاد می کنند که ممکن است گره هایی در زیر چشم ایجاد شود. کلسیم هیدروکسیل آپاتیت با نام تجاری Radiesse به بازار عرضه می شود.

فیلر چشم

نحوه تزریق فیلر

اولین گام برای تزریق فیلر زیر چشم مشاوره قبل درمان است. در این جلسه پزشک شما را درباره انتخاب راه‌حل مناسب و همچنین روند درمان و بهبودی راهنمایی می‌کند. به‌طور کلی نحوه تزریق فیلر طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. پزشک ناحیه تحت‌درمان را علامت زده و با مایع پاک‌کننده، استریل می‌کند.
  2. او کرم بی‌حس‌کننده را روی این ناحیه مالیده و چند دقیقه صبر می‌کند تا کرم جذب پوست شود.
  3. پزشک با استفاده از یک سوزن ظریف، فیلر را به ناحیه موردنظر تزریق می‌کند.

تمام مراحل تزریق فیلر بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

تاثیرات فیلر و مدت ماندگاری

فیلرها به‌مرور زمان جذب بدن می‌شوند و نتیجه‌ای ماندگار ندارند. مدت ماندگاری فیلر برای زیر چشم به نوع ماده تزریق‌شده بستگی دارد. مدت ماندگاری هر فیلر به گفته مجله پزشکی Healthline عبارت است از:

  • اسید هیالورونیک معمولا بین ۹ تا ۱۲ ماه دوام می‌آورند.
  • ماندگاری هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد.
  • نتیجه اسید پلی‌ال‌لاکتیک تا ۲ سال ماندگار است.

بهترین برند فیلر برای تزریق زیر چشم

در حال حاضر، هیچ‌کدام از فیلرهای پوستی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای ناحیه زیر چشم تایید نشده‌اند. اما برندهای محبوب و خوبی در بازار وجود دارند که ایمنی و اثربخشی آن‌ها اثبات شده است. با توجه به نوع فیلر مورداستفاده می‌توانید از برندهای زیر استفاده کنید:

  • اسید هیالورونیک: Restylane، Belotero و Juvederm از محبوب‌ترین برندها برای اسید هیالورونیک هستند.
  • اسید پلی‌ال‌لاکتیک با نام Sculptra Aesthetic در بازار عرضه می‌شود.
  • هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم را با نام Radiesse می‌توانید در بازار پیدا کنید.

آیا تزریق فیلر به زیر چشم درد دارد؟

بسیاری از افراد در طول درمان هیچ دردی را احساس نمی‌کنند. اما بعضی از مراجعه‌کنندگان ممکن است احسا‌سی مثل سوزش خفیف، فشار یا تورم در حین تزریق فیلر زیر چشم داشته باشند. اگر برای انجام تزریق فیلر به یک کلینیک معتبر و پزشک باتجربه مراجعه کنید، هیچ خطری چشم شما را تهدید نمی‌کند.

تزریق فیلر چشم

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

فیلرها با تحریک تولید کلاژن، خطوط و چین‌وچروک‌ها را از بین می‌برند و به ناحیه‌های تحت‌درمان حجم می‌دهند. بیشتر مراجعه‌کنندگان بعد از درمان احساس می‌کنند چهره سرحال‌تری و شاداب‌تری دارند. به‌طور کلی، مزایای تزریق فیلر زیر چشم عبارت‌اند از:

  • مشاهده فوری نتیجه نهایی
  • روشن شدن ناحیه زیر چشم
  • از بین رفتن گودی زیر چشم

بیشتر بخوانید:
میکرونیدلینگ زیر چشم

عوارض فیلر زیر چشم

تزریق فیلر به زیر چشم اگر توسط پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام شود، هیچ خطری به همراه ندارد. در چنین شرایطی عوارض ناشی از تزریق فیلر فقط به کبودی و تورم ختم می‌شود. به گفته سایت Byrdie، این دو مشکل معمولا بعد از گذشت یک یا دو روز از تزریق، خودبه‌خود از بین می‌روند. در بعضی موارد شدیدتر، ممکن است از بین رفتن کبودی ناحیه تحت‌درمان تا ۱۰ روز بعد از عمل، طول بکشد.

در موارد بسیار نادر که تزریق فیلر توسط فرد بی‌تجربه و غیرمتخصص انجام شود، تزریق فیلر ممکن است باعث انسداد یکی از رگ‌های چشم شده و منجر به کوری شود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم تزریق فیلر را فقط در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو انجام دهید و از رفتن به آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمعتبر خودداری کنید.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر زیر چشم

برای به حداقل رساندن عوارض تزریق، باید قبل و بعد از درمان نکاتی را رعایت کنید. برای کاهش احتمال کبودی، هفت روز قبل از درمان از مصرف داروها و مکمل‌های رقیق‌کننده خون مثل آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ویتامین E و روغن ماهی خودداری کنید. همچنین مصرف الکل و استعمال دخانیات تاثیر بدی روی روند بهبودی می‌گذارد. پس حداقل یک هفته قبل از درمان استفاده از این مواد را ترک کنید.

بعد از اتمام تزریق فیلر باید از هرچیزی که باعث خونریزی یا کبودی می‌شود، خودداری کنید. برای کاهش تورم، چند بار در روز از کمپرس سرد روی ناحیه درمان استفاده کنید. بالا نگه داشتن سر و قرار دادن دو بالش زیر سر هنگام خواب می‌تواند به بهبودی سریع‌تر کمک کند.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم است؟

تزریق فیلر یکی از ایمن‌ترین و موثرترین روش‌های کلینیکال برای بهبود ظاهر پوست است. البته شرط مهم برای ایمنی و اثربخشی مراجعه به یک پزشک متخصص و باتجربه است. کلینیک تخصصی پوست و موی صدف بیش از ۱۰ سال است که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، خدمات پوست و مو ارائه می‌کند. این مجموعه با تشکیل یک تیم پزشکی ماهر و متخصص توانسته است رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

فیلر چشم

کلام آخر

فیلر زیر چشم بهترین راه برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم است. این درمان اگر توسط متخصص پوست انجام شود، هیچ خطری ندارد و بسیار ایمن است. انجام فیلر با قیمت‌های ارزان خطرناک‌ترین و اشتباه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. پس به هیچ عنوان به تبلیغات سطح شهر برای تزریق فیلر ارزان توجه نکنید و به دنبال یک کلینیک تخصصی پوست و مو باشید.

آیا شما تجربه‌ای در زمینه تزریق فیلر دارید؟ تجربه‌های خود را با ما و سایر مخاطب‌های مجله کلینیک صدف به اشتراک بگذارید.

۶ comments

حنانه احمدی ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

میگن فیلر زیر چشم باعث ریزتر دیده شدن چشم میشه درسته؟

Reply
کلینیک صدف ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

با سلام خیر اگر مواد استاندارد به درستی تزریق بشه نتیجه کاملا خوب خواهد بود.

Reply
سیمین جمشیدی ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

فیلر زیر چشم باعث پف آلود شدن میشه؟

Reply
کلینیک صدف ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

با سلام اگر درست تزریق بشه خیر البته ممکنه روزهای اول بعد از تزریق کمی التهاب و تورم داشته باشید

Reply
نادیا ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

چند سی سی ژل برای زیر چشم نیازه؟

Reply
کلینیک صدف ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

با سلام برای هر فرد متفاوته ولی اکثرا یک سی سی کافیه

Reply

Leave a Comment