شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
ریزش بعد از کاشت ابرو

آیا ریزش بعد از کاشت ابرو طبیعی است؟

در روش‌های قدیمی برای پر کردن و حالت دادن به ابروها از مواد آرایشی مثل مداد یا سایه ابرو استفاده می‌شود. این روش‌ها دائمی نیست و ممکن است با عرق کردن و … آرایش ابرو پاک شود. به همین دلیل روش‌های دائمی محبوبتر هستند. از روش‌های دائمی می‌توان به تاتو، میکروبلیدینگ و کاشت ابرو اشاره کرد. کاشت ابرو روشی دائمی با نتیجه کاملا طبیعی است اما بسیاری از افراد پس از کاشت ابرو، ریزش را تجربه می‌کنند. آیا این ریزش طبیعی است؟ اگر به خاطر ترس از ریزش ابرو پس از کاشت درباره کاشت ابروهای خود مردد هستید یا بعد از کاشت دچار ریزش شده‌اید این مقاله برای شماست. با ما همراه باشید.

آیا ریزش بعد از کاشت ابرو طبیعی است؟

بله بعد از چند هفته خواهید دید که موهای پیوند زده شده می‌ریزند. این اتفاق کاملا طبیعی است. موهای جدید شما باید طی چند ماه آینده رشد کنند. در این میان ، ممکن است لازم باشد موهای پیوند شده را کوتاه کنید.

در مقاله‌ای از سایت healthline می‌خوانیم: البته یک مشکل احتمالی برای پیوند ابرو این است که فولیکول های جدید مو مجدد رشد نکنند. در این صورت شاید دوباره مجبور به پیوند کاشت ابرو شوید. البته اگر یک پزشک خوب انتخاب کنید و مراقبت‌ها را به دقت دنبال کنید این اتفاق نخواهد افتاد. قبل از پیوند ابرو، جراح سابقه پزشکی شما را مرور می‌کند تا مطمئن شود بیماری زمینه‌ای ندارید. همچنین هر گونه دارو یا مکمل که در حال حاضر مصرف می‌کنید را با پزشک در میان بگذارید.

دلایل ریزش ابرو پس از کاشت چیست؟

ریزش ابرو پس از کاشت طبیعی است اما بی دلیل نیست گاهی اوقات ریزش بیش از حد قطعا دلایلی دارد و ممکن است ابروها آسیب ببینند. در ادامه به بررسی دلایل ریزش ابرو بعد از کاشت می‌پردازیم.

ابروهای ضعیف

ابروهای کاشته شده بسیار ضعیف هستند و توانایی رشد ندارند به همین دلیل شروع به ریزش می‌کنند. اما فولیکول موی کاشته شده هنوز در پوست وجود دارد و پس از مدتی موهای جدید دوباره رشد خواهند کرد. کافیست تغذیه خوب و سبک زندگی سالم داشته باشید تا رشد ابروها سریعتر شود.

مراقبت نادرست از ابروها

مراقبت نادرست از ابروها بخصوص در اوایل کاشت باعث ریزش شدید ابروها می‌شود. فشار زیاد به ابروهای ضعیف، آرایش کردن ابروها، عدم رعایت بهداشت، عرق کردن بیش از حد و … همه باعث ریزش ابرو می‌شوند. پس از کاشت باید مو به مو مراقبت‌هایی که پزشک توصیه کرده است را رعایت کنید تا شاهد نتیجه خوب عمل خود باشید.

کاشت در کلینیک نامعتبر

کاشت ابرو باید توسط پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر دارای مجوز وزارت بهداشت انجام شود. پزشک با معاینه موهای شما، ابروها، دلیل ریزش یا کم پشتی ابروها، بررسی سابقه بیماری‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید بهترین روش کاشت مو را انتخاب خواهد کرد. در آخر نیز شما می‌توانید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک کلینیک معتبر مطمئن باشید. به علاوه روش کاشت ابرو و جهت خواب موها به درستی خواهد بود.

ابتلا به بیماری های خاص

ممکن است ابتلا به برخی بیما‌ری‌ها باعث ریزش ابرو پس از کاشت یا شکست در نتایج درمان شود. پزشک باید سابقه بیماری‌های شما را بررسی کند. همچنین داروهایی که مصرف می‌کنید باید بررسی شود. بیماری‌های زیر مانع کاشت ابرو می‌شود:

  • آلوپسی آره آتا
  • تریکوتیلومانیا
  • اختلالات خونریزی
  • کسانی که عوارض مربوط به جراحی‌هایی زیبایی قبلی دارند.

ریزش بعد از کاشت ابرو

بارداری و شیردهی

بهتر است در دوران بارداری و شیردهی کاشت ابرو انجام ندهید. در این دوران تغییرات هورمونی بدن خانم‌ها بسیار زیاد است. به دلیل تغییرات هورمونی ریزش مو و ابرو ممکن است شدیدتر شود. پس کاشت ابرو در این دوران ریسک بزرگی است و ممکن است عمل با شکست روبه رو شود.

عدم بررسی دلیل کم پشتی ابرو قبل از کاشت

قبل از هر اقدامی باید دلایل کم پشتی و ریزش ابروها مشخص شود. برخی افراد به دلیل ابتلا به بیماری‌، کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها و … دچار کم پشتی می‌شوند و با درمان بیماری، تغذیه مناسب و درمان‌های ساده‌تر می‌توانند ابروهای خود را ترمیم کنند. پس کاشت ابرو برای همه افراد روش درمانی مناسبی نیست و حتی درر برخی افراد ممکن است نتیجه قابل قبول نباشد.

آیا مراقبت های بعد از کاشت ابرو در کاهش ریزش ابروها موثر است؟

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو بسیار مهم هستند. این مراقبت‌ها باعث می‌شوند دوران نقاهت به سرعت و بدون هیچ مشکلی طی شود. به علاوه مراقبت‌ها باعث میشوند با کاهش ریزش ابروها و تقویت آنها نتیجه عالی بگیرید. پس مراقبت‌ها و تقویت ابرو بعد از کاشت را جدی بگیرید.

رنگ نکردن ابروها

بهتر است ابروهای خود را رنگ نکنید. حتی رنگ کردن به ابروهای طبیعی نیز آسیب می‌رساند پس از گذشت ۶ ماه تا یک سال از کاشت ابرو و رویش مجدد تمام ابروهای ریخته شده می‌توانید ابروهای خود را رنگ کنید زیرا موهای کاشته شده دیگر ضعیف نیستند. با این حال بهتر است از رنگ کردن مداوم ابروهای خود بپرهیزید.

اصلاح درست ابروها

رشد ابروها بعد از کاشت بسیار زیاد است. شما باید با روش اصلاح درست ابروهای خود آشنا شوید. ابروها را با بند، موچین یا وکس اصلاح نکنید. از یک قیچی برای کوتاه کردن ابروهای خود استفاده کنید. بهتر است بیش از حد ابروها را کوتاه نکنید.

خواب درست

اصول درست خوابیدن پس از کاشت ابرو در حفظ جهت درست ابروها و جلوگیری از ریزش آنها بسیار موثر است. بعد از کاشت ابرو باید حتما به پشت سر بخوابید. سر خود را مقداری بالاتر از بدن قرار دهید. همیشه روبالشتی و ملحفه خود را تمیز و ضدعفونی کنید.

شستن درست صورت

شستشوی درست صورت و استحمام درست بعد از کاشت ابرو بسیار مهم است. قطعا پزشک برای شما یک محلول شستشوی مناسب تجویز خواهد کرد. صورت خود را با آب ولرم بشویید. پس از ۷۲ ساعت می‌توانید حمام کنید. دمای آب باید متعادل باشد و فشار آب کم تا به ابروها فشار وارد نشود. سعی کنید فقط بخشی از سر خود را زیر دوش بگیرید طوریکه آب به صورت مستقیم به صورتتان برخورد نکند.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب پس از کاشت ابرو مهم است. از مواد پروتئینی، سبزیجات و میوه‌ها  استفاده کنید. مصرف نمک و شکر را کم کنید و تمام تلاش خود را کنید تغذیه سالم و کاملی داشته باشید.

استفاده از مکمل های تقویتی

بعد از کاشت استفاده از مکمل‌های تقویتی مهم است. یک ماه بعد از کاشت پزشک آمپول تقویتی همراه با قرص تجویز خواهد کرد. قرص تقویت مو را به مدت ۶ ماه مداوم مصرف کنید. آمپول‌ها را نیز همانطور که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.

چه کسانی بهترین کاندید کاشت ابرو هستند؟

تمام افرادی که ابروهای نازک و کم پشت دارند، دچار ریزش ابرو شده‌اند یا در سانحه بخشی از ابروهای خود را از دست داده‌اند برای کاشت ابرو کاندید مناسبی هستند. البته افرادی که برخی از بیماری‌ها را دارند برای کاشت ابرو مناسب نیستند.

بهترین کاندید کاشت ابرو

Master makes eyebrows. Eyebrow lamination. The girl makes eyebrows in the salon. Beautiful eyebrow shape. Professional eyebrow lamination. Cosmetic procedures, Brow architecture.

کلام آخر

در سایت ncbi.nlm.nih.gov می‌خوانیم: ابرو رساترین ویژگی و خط اصلی صورت را ایجاد می کند. این نقطه مرجعی است که سایر زوایا و خطوط صورت به سمت آن تنظیم می‌شوند. پیوند مو برای ریزش ابرو در سال ۱۹۳۹ توسط دکتر Okuda آغاز شد و پس از آن رواج یافت. ترمیم ابرو به دلیل رشد روزافزون اطلاعات و نتایج برجسته به روشی بسیار محبوب تبدیل شده است. با تجربه گسترده پزشکان در زمینه استخراج واحد فولیکولی (FUE)، به ویژه در طاسی پیشرفته، کاشت موی بدن و ترمیم موهای صورت، با روش‌های جراحی با کیفیت بالا و ایجاد نتایج رضایت بخش و نتایج خوشحال کننده برای بیماران امکان پذیر است.

Leave a Comment