شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی

معرفی تمام روش های رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی

آویزان شدن پوست صورت و مخصوصا پلک‌ها تصوری است که بسیاری افراد از پیری دارند. افتادگی پلک نه تنها ظاهر را خسته و خواب‌آلود نشان می‌دهد، بلکه احساس نارضایتی و حتی افسردگی برای فرد به ‌وجود می‌‌آورد. این مشکل تنها روی زیبایی صورت تاثیر نمی‌گذارد؛ در مواردی ممکن است ضعف بینایی را هم به همراه داشته باشد. خوب است بدانید که راه‌های مختلفی مانند درمان افتادگی پلک با داروهای گیاهی، کرم رفع افتادگی پلک، درمان افتادگی پلک با پلکسر، پلاسما جت و غیره وجود دارد. آیا واقعا رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی امکان‌پذیر است؟ با این حال، بعضی از افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های غیرجراحی استفاده کنند. اما جراحی افتادگی پلک به دلیل نتیجه‌دهی سریع‌تر و ماندگارتر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اگر شما هم به رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی تمایل دارید، با ما همراه باشید.

آیا رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

تنها روش دائمی و مطمئن برای رفع افتادگی پلک جراحی است. اما امروزه روش‌های خوبی برای رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی به وجود آمده‌اند که می‌توانند موثر باشند. البته تمام این روش‌ها از جمله رفع افتادگی پلک با حرکات ورزشی از نظر پزشکی اثبات نشده‌اند. با این حال، پزشک متخصص با معاینه پلک‌های شما می‌تواند تشخیص دهد که چه نوع روشی برای بهبود پلک‌های شما مناسب است.

روش های رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی کدامند؟

بسیاری از افراد می‌توانند افتادگی پلک‌های خود را با روش‌هایی غیر از عمل جراحی درمان کنند. بعضی از این روش‌ها عبارتند از:

انجام حرکات ورزشی

افتادگی پلک معمولا در اثر ضعیف شدن عضلات پلک به وجود می‌‌آید. موسسه ملی سکته مغزی آمریکا، معتقد است انجام هرگونه حرکت ورزشی روی پلک باعث تقویت عضلات آن و همچنین رفع افتادگی پلک می‌شود. از نظر پزشکی این ادعا ثابت نشده، اما نتیجه مطالعات انجام‌ شده روی این موضوع رضایت‌بخش بوده است. بدین منظور می‌توانید از تمریناتی مانند پلک زدن، تحریک عضلات چشم، تمرین‌های مقاومتی چشم، کشش پلک، تراتاکا یا یوگای چشم و غیره استفاده کنید. برای آموزش انجام این حرکات می‌توانید به مقاله ورزش افتادگی پلک مراجعه کنید.

درمان افتادگی پلک با داروهای گیاهی

داروهای گیاهی خاصیت‌های درمانی شگفت‌آوری دارند. رفع درد، رفع التهاب، لایه‌برداری و غیره از جمله این خاصیت‌هاست. داروهای خانگی زیر می‌توانند به شما در درمان افتادگی پلک کمک کنند:

زنجبیل

زنجبیل با خواص ضد درد، ضد التهاب، لایه‌برداری و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، می‌تواند به کاهش درد عضلات پلک و درمان افتادگی آن کمک کند. این گیاه که در طب سنتی خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای از بین بردن لکه‌ها و آسیب‌های پوستی بسیار مفید است. بدین منظور می‌توانید روغن زنجبیل را روی محل موردنظر قرار داده و چند دقیقه ماساژ دهید. البته قبل از استفاده موضعی حتما کمی از آن را روی قسمتی از پوست تست کنید تا از عدم بروز تحریکات پوستی مطمئن شوید.

چای کیسه‌ای

بابونه به طور طبیعی ضد التهاب است. از این رو یک داروی گیاهی عالی برای درمان پوست‌های آویزان و کیسه زیر چشم محسوب می‌شود. برای این کار می‌توانید دو چای کیسه‌ای بابونه را داخل آب داغ قرار دهید، سپس به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید. پس از سرد شدن، چای کیسه‌ای را به مدت نیم ساعت روی پلک‌های خود قرار دهید. سپس آن‌ها را از روی چشم برداشته و حداقل ۲۵ دقیقه با چشمان بسته دراز بکشید. خاصیت ضدالتهابی آن تورم و پف را از بین برده و پوست را تقویت می‌کند.

چای کیسه ای برای چشم

ترکیب جو، عسل و تخم مرغ

ترکیب جو، عسل و تخم مرغ دارای ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید آمینه است. این مواد می‌توانند خاصیت کشسانی پوست را کاهش دهند و از این طریق به بهبود افتادگی پلک کمک می‌کنند. برای استفاده از این ترکیب تقویت‌کننده یک قاشق غذاخوری جو دوسر، دو قاشق غذاخوری عسل و یک زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و به مدت ۳۰ دقیقه روی پلک بگذارید. این کار را می‌توانید دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه عالی برای آب‌رسانی به پوست است. برای استفاده از آن می‌توانید چهار قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری جو، چهار قاشق غذاخوری ماست و پنج حلقه خیار مخلوط کنید. سپس ۲۰ دقیقه آن‌ها را روی پلک بگذارید و بعد با آب سرد بشویید. این کار را به طور منظم در طول هفته انجام دهید.

کرم رفع افتادگی پلک

کرم رفع افتادگی پلک علاوه بر اینکه از پیری پوست جلوگیری می‌کند، می‌تواند با کاهش خاصیت کشسانی پوست، از بروز چین و چروک‌ها جلوگیری کنند. البته اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، این کرم‌ها تاثیر طولانی مدت ندارند و در صورت عدم استفاده از آن‌ها، پلک‌ها دچار افتادگی و چین و چروک می‌شوند.

روغن برای افتادگی پلک

استفاده از روغن برای افتادگی پلک بهترین روش درمان افتادگی پلک بدون عمل است. روغن زیتون با خاصیت آنتی اکسیدانی خود پوست را بهبود بخشیده و به جلوگیری از افتادگی پلک کمک می‌کند. روغن بادام مقدار زیادی ویتامین E دارد. ویتامین E پوست را سفت و مرطوب می‌کند. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ روغن درخت چای با اثرات ضد باکتری و ضد التهابی خود می‌تواند افتادگی پلک را بهبود بخشد. درمانگران طبیعی توصیه می‌کنند دو قطره روغن درخت چای و نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را مخلوط کرده و روی پلک‌ها بمالید.

درمان افتادگی پلک با نخ

برای درمان افتادگی پلک با نخ، پزشک بخیه‌هایی در زیر سطح پوست قرار می‌دهد. در این روش پوست به سمت بالا کشیده می‌شود و به دلیل تحریک کلاژن، پلک‌ها سفت می‌شوند. این روش درمانی با ایجاد برش‌های بسیار ریزی انجام می‌شود و کل درمان کمتر از یک ساعت به طول می‌انجامد. بخیه‌هایی که در زیر پوست زده می‌شوند، معمولا بعد از ۶ تا ۹ ماه جذب پوست خواهند شد. درواقع درمان افتادگی پلک با نخ یک روش دائمی نیست و به ترمیم مداوم نیاز دارد.

قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

به گزارش چشم‌پزشکی آکادمیک آمریکا، ۵/۱۱ درصد از بزرگسالان افتادگی پلک دارند، اما نمی‌دانند این یک اختلال قابل درمان است. اولین قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شده، قطره‌ای به نام Upneeq است. استفاده از این قطره عضلات را منقبض می‌کند و در نتیجه چشم می‌تواند یک تا دو میلی‌متر بیشتر از حالت قبل باز شود.

قطره برای افتادگی چشم

درمان افتادگی پلک با لیزر

درمان افتادگی پلک با لیزر با از بین بردن لایه‌های رویی پوست، چین و چروک را از بین می‌برد. ایده این روش درمانی این است که سلول‌های پوستی جدیدی دوباره به جای سلول‌های قدیمی رشد می‌کنند. به همین ترتیب پوستی صاف و سفت خواهید داشت.

لیزر می‌تواند بافت پوست را برای بازسازی کلاژن تحریک کند. با گذشت زمان، بازسازی کلاژن افتادگی پلک را بهبود می‌بخشد. نتیجه درمان افتادگی پلک معمولا سه تا ۶ ماه به زمان نیاز دارد. فرایند درمان با لیزر تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، اما عوارض لیزر درمانی مانند قرمزی پوست ممکن است تا ۱۰ روز وجود داشته باشد.

درمان افتادگی پلک با پلکسر یا پلاسما جت

درمان افتادگی پلک با پلکسر یک درمان غیرجراحی است که می‌تواند جایگزین بلفاروپلاستی شود. پلکسر بدون استفاده از هیچ بخیه یا به وجود آوردن زخمی، پوست پلک را منقبض و سفت می‌کند. هنگام درمان افتادگی با پلکسر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند تا ناراحتی حین درمان به حداقل برسد. این روش در یک تا سه جلسه و در فاصله ۶ تا هشت هفته قابل انجام است. طول هرجلسه بسته به ناحیه درمان ممکن است از ۲۰ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد.

رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی

سخن پایانی

افتادگی پلک یک مشکل رایج در بین مردان و زنان است و تقریبا از آن گریزی نیست. تنها راه‌حل دائمی درمان آن عمل افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی است. با این حال، بسیاری از افراد شرایط انجام عمل را ندارند یا به هر دلیلی تمایل به رفتن زیر تیغ جراحی را ندارند.

در این مواقع آن‌ها می‌توانند از روش‌های رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی استفاده کنند. این روش‌ها غیرتهاجمی هستند و همچنین بعد از مدتی امکان افتادگی مجدد پلک وجود دارد. شما چه روش‌های دیگری برای رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی می‌شناسید؟ با ما در میان بگذارید.

Leave a Comment