شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
ترمیم کاشت ابرو

روش های ترمیم بعد از کاشت ابرو برای داشتن نتیجه ای بهتر

در گذشته بسیاری از افراد مخصوصا خانم‌ها علاقه زیادی به ابروهای نازک داشتند. در آن زمان تاتو محبوب‌ترین روش برای زیباسازی ابروهای صورت بود. اما با گذشت زمان، ابروهای متراکم سهم بیشتری از صنعت مد را به خود اختصاص دادند. به طوری که امروزه ابروهای پر یکی از ملاک‌های زیبایی چهره محسوب می‌شود.

بعضی از افراد از ابتدای تولد ابروهای نازکی دارند و بعضی دیگر در اثر حوادث و بیماری‌های مختلف، بخشی از ابروهای خود را از دست داده‌اند. کاشت ابرو یک راه‌حل دائمی برای این عزیزان به منظور داشتن ابروهایی متراکم است. بعد از انجام کاشت ابروی طبیعی لازم است مراقبت‌هایی برای رشد بهتر ابروهای کاشته شده، انجام دهید.

یکی از راه‌هایی که شما را به نتیجه بهتر و ابروهای زیباتر می‌رساند، ترمیم بعد از کاشت ابرو است. اگر می‌خواهید بدانید ترمیم کاشت ابرو چیست و چه لزومی دارد، با ما همراه باشید.

در چه صورتی نیاز به ترمیم ابرو وجود دارد؟

ترمیم ابرو یک روش آرایشی برای زیباتر کردن ابروها، فرم‌دهی و از بین بردن نواقص آن‌هاست. از ترمیم ابرو می‌توانید در صورت به وجود آمدن هرکدام از شرایط زیر استفاده کنید:

 ریزش قسمتی از ابرو

گاهی حوادث گوناگون مانند شکستگی، زخم یا سوختگی در ناحیه ابرو منجر به ریزش دائمی موهای آن قسمت می‌شود. به طوری که دیگر هیچ مویی در آن قسمت نمی‌روید. ترمیم کاشت ابرو در این موارد می‌تواند جای خالی ابروها را پر کند.

کم پشت شدن ابروها

استفاده بیش از حد از وسایل آرایشی ابرو یا اصلاح بیش از اندازه آن‌ها به مرور زمان باعث کم‌پشت شدن ابروها می‌شود. این اتفاق در بین خانم‌ها نسبت به آقایان رایج‌تر است. ترمیم ابرو راهی است که می‌تواند پرپشتی را به ابروها برگرداند.

 از دست دادن کامل ابروها

بیماری‌های متعددی منجر به ریزش کامل موهای سر و از دست دادن کامل ابروها می‌شوند. انواع سرطان‌ها، بیماری‌های عفونی، اختلالات تیروئیدی، تغییرات هورمونی و حتی بیماری‌های روحی از جمله این بیماری‌هاست. گاهی خود بیماری منجر به ریزش ابرو نمی‌شود؛ بلکه داروهایی که برای درمان آن‌ها مصرف می‌شود، ابروها را دچار ریزش می‌کند. کاشت ابرو و ترمیم بعد از کاشت ابرو بهترین راه برای به دست آوردن دوباره ابروهاست.

روش های مختلف ترمیم ابرو چیست؟

از گذشته تاکنون روش‌های مختلفی برای ترمیم ابروها به وجود آمده است. این روش‌ها عبارتند از:

تاتو

تاتو ابرو یک روش زیبایی قدیمی برای فرم دادن به ابروهاست. در این تکنیک رنگ مخصوص تاتو با استفاده از سوزن‌های ظریف به صورت مستقیم به ناحیه ابرو تزریق می‌شود. عوارض و ظاهر غیرطبیعی تاتو بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ابروهای تاتو شده بعد از گذشت زمان رنگ خود را از دست می‌دهند و نیاز به ترمیم مجدد دارند.

تاتو ابرو

میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ ابرو با استفاده از ابزاری مانند قلم انجام می‌شود که در سر آن ۱۰ تا ۱۲ سوزن ریز، یک تیغه شیب‌دار را ایجاد کرده‌اند. این سوزن‌ها خطوط بسیار نازکی روی ابرو می‌کشند. در حالت استاندارد، نتیجه میکروبلیدینگ ۶ تا ۱۲ ماه ماندگار است.

پی آر پی (PRP)

ترمیم ابرو PRP نوعی روش درمانی نوآورانه است که از قدرت پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای تقویت رشد مجدد مو در ناحیه ابرو استفاده می‌کند. این روش برای افرادی که به دلایل مختلف مانند بالا رفتن سن یا استرس زیاد دچار ریزش ابرو شده‌اند، بسیار مناسب است.

مزوتراپی ابرو

مزوتراپی ابرو یک عمل زیبایی غیرجراحی است که کاربردهای فراوان دارد. یکی از کاربردهای آن ترمیم ابروهاست. این روش با تزریق مواد مغذی، ویتامین‌ها، عصاره‌های طبیعی و مکمل‌های هورمونی به زیر پوست انجام می‌شود.

در مقاله‌ای از سایت www.ncbi.nlm.nih.gov درباره مزوتراپی و ماینوکسیدیل و اثرات آن روی رشد و تقویت ابرو مطالعه و مقایسه کاملی انجام شده که می‌توانید مطالعه کنید.

کاشت ابرو

کاشت ابرو بهترین روشی است که فرد می‌تواند برای ترمیم ابرو از آن استفاده کند. این روش برخلاف روش‌های قبلی هیچ خطر یا عوارضی به همراه ندارد. طبیعی بودن نتیجه کاشت ابرو از دیگر برتری‌های این روش بر سایر روش‌های ترمیم ابروست.

کاشت ابروی FUT و SUT از جدیدترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای زیبا و متراکم کردن ابروهاست. در کاشت ابرو فولیکول‌های مو از بانک موی فرد برداشته شده و به ناحیه ابروها منتقل می‌شود. موهای کاشته شده به این روش تا پایان عمر به رشد خود ادامه می‌دهند و نیازی به ترمیم مجدد ندارند.

در چه صورت نیاز به ترمیم بعد از کاشت ابرو طبیعی وجود دارد؟

گفتیم کاشت ابرو یک روش مطمئن و بی‌خطر است. با این حال، برای رسیدن به نتیجه عالی، انتخاب کلینیک مناسب و مراقبت‌های اصولی بعد از کاشت لازم است. درصورتی که کاشت ابرو در کلینیک غیرمعتبر یا توسط پزشک بی‌تجربه انجام شود، ریزش شدیدتر ابروها، فرم نامناسب و عدم قرینگی آن‌ها را به دنبال خواهد داشت. در این صورت باید برای بهبود آن‌ها از روش‌های ترمیم بعد از کاشت ابرو استفاده کنید.

از طرفی انتخاب کلینیک کاشت ابرو مناسب به تنهایی ضامن موفقیت کاشت ابرو نیست. مراقبت‌های اصولی، شستشوی درست و استفاده منظم از داروهای تجویزشده شرط دیگر رسیدن به ابروهای متراکم است. درصورتی که هرکدام از این موارد رعایت نشود، ابروهای کاشته شده دچار ریزش خواهند شد و مجددا به ترمیم ابرو نیاز خواهید داشت.

کاشت و ترمیم ابرو

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای ترمیم بعد از کاشت ابرو است؟

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و رعایت کلیه استانداردها از معتبرترین کلینیک‌های کاشت ابروست. این کلینیک با کمک تیم پزشکی ماهر و باتجربه خود، شما را به تصوراتتان از نتیجه کاشت ابرو می‌رساند. کلینیک صدف از به‌روزترین دستگاه‌ها و جدیدترین روش‌های کاشت ابرو استفاده می‌کند‌.

تمام عمل‌های کاشت در کلینیک صدف توسط بیمه ایران ضمانت می‌شود. بنابراین اگر بعد از کاشت، ابروها دچار ریزش یا عدم قرینگی شدند، این مجموعه به صورت رایگان امکان کاشت مجدد یا ترمیم بعد از کاشت را برایتان فراهم می‌کند. از طرفی تیم مشاوره کلینیک صدف تا مدت‌ها بعد از عمل، امکان مشاوره آنلاین و تلفنی را به صورت رایگان برای شما فراهم می‌کنند.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت ابروی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

کلام آخر

ابروها ممکن است در طول زمان و به دلایل مختلف شروع به ریزش کنند و زیبایی خود را از دست بدهند. کاشت ابرو به عنوان مطمئن‌ترین روش ترمیم ابرو شناخته شده است که تا پایان عمر نیاز به ترمیم مجدد ندارد. اما اگر کاشت ابرو به روش غیراصولی انجام شود یا مراقبت‌های بعد از کاشت را به خوبی رعایت نکنید، باید از روش‌های ترمیم بعد از کاشت ابرو استفاده کنید. آیا تابه‌حال ترمیم ابرو انجام داده‌اید؟ تجربیاتتان را برای ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان آن‌ها را ترمیم کرد؟

ابتدا باید پروسه رشد ابروها بعد از کاشت تکمیل شود. در هفته‌های دوم تا سوم بعد از کاشت، موهای کاشته شده دچار ریزش می‌شوند. ریزش موها در این زمان در اثر از دست دادن شوک فولیکول‌هاست؛ در ماه‌های سوم و چهارم فولیکول‌ها دوباره شروع به رشد می‌کنند. از ماه ششم به بعد موهای روییده شده ضخیم‌تر می‌شوند و فرم ابرو کامل می‌شود. در این زمان است که اگر موهای کاشته شده رشد نکردند یا دچار ریزش شدند، می‌توانید برای ترمیم آن‌ها اقدام کنید.

کاشت ابرو همواره به ترمیم نیاز دارد؟

خیر؛ کاشت ابرو اگر در کلینیک معتبر انجام شود و مراقبت‌های بعد از کاشت به خوبی رعایت شود، نتیجه‌ای دائمی به همراه دارد و نیازی به کاشت مجدد یا ترمیم ندارد. بدین منظور باید تا دو هفته بعد از کاشت از انجام هرگونه فعالیت سنگین پرهیز کنید، ابروهای خود را با شامپوی مخصوص شستشو دهید و از پمادها و داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است، به طور منظم استفاده کنید.

آیا می‌توانم روی تاتو کاشت ابرو انجام دهم؟

یکی از دلایلی که افراد به کاشت ابرو روی می‌آورند، خسته شدن از مدل تاتوی ابروهایشان است. تاتو یک روش آرایشی غیردائمی برای فرم‌دهی به ابروهاست. رنگ‌های تزریق شده به ابرو بعد از مدتی از بین می‌روند و ظاهر ناخوشایندی به چهره فرد می‌دهند. روش‌های کاشت ابرو SUT و FUT روی ابروهای تاتو شده هم قابل انجام هستند.

چه روش‌هایی به عنوان جایگزین کاشت ابرو می‌تواند استفاده شود؟

تمام روش‌های ترمیم ابرو به جز ترمیم کاشت ابرو دارای خطرات و عوارض جانبی هستند. کاشت ابرو با پیوند موهای پشت سر و پشت گوش‌ها به ناحیه ابرو انجام می‌شود. اما در مواقعی که امکان کاشت ابرو وجود ندارد،  یعنی شخص دارای بانک موی مناسب نیست، می‌تواند از سایر روش‌های ترمیم ابرو استفاده کند.

اخیرا روش‌های ترمیم ابرو با موهای مصنوعی هم انجام می‌شود؛‌ ولی احتمال پس زده شدن موهای مصنوعی و ایجاد اسکار و ریزش همیشگی موها از جمله خطرات این روش است. به همین علت اگر نمی‌توانید کاشت ابروی طبیعی انجام دهید، از روش‌های ایمن‌تر مانند تاتو یا میکروبلیدینگ استفاده کنید.

ترمیم ابرو به چند گرافت برای پیوند نیاز دارد؟

به طور استاندارد، هر ابرو برای ترمیم معمولا به ۵۰ تا ۱۰۰ گرفت مو نیاز دارد. اما با توجه به شرایط بیمار و وسعت ناحیه دریافت‌کننده می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد.

 

 

Leave a Comment