شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کاشت مو مردان

بهترین روش کاشت مو در ایران + هزینه ها و هرآنچه لازم است بدانید

بر اساس گزارش سایت americanboardcosmeticsurgery تا سن ۳۵ سالگی حدود دو سوم مردان میزان ریزش موی قابل توجهی را تجربه می‌کنند. این در حالی است که این آمار تا سن ۵۰ سالگی، به ۸۵% از مردان می‌رسد! اما تنها مردها درگیر مشکل ریزش مو نیستند. در کشور آمریکا، زن‌ها تقریبا نیمی از آمار ریزش موی شدید را تشکیل می‌دهند. با توجه به این آمار، واضح است که خیلی از افراد به دنبال راهی برای حل مشکل ریزش موی خود باشند. از جمله اینکه افراد برای جلوگیری از ریزش موی خود به انواع داروها، قرص‌ها، محلول‌ها و شامپوهای مختلف روی می‌آورند یا از روش‌های خانگی برای درمان ریزش موی خود استفاده می‌کنند. با این وجود یکی از مناسب‌ترین راه‌های بازگرداندن موهای ریخته شده کاشت موی مجدد است. پرپشت شدن مجدد موها به شما کمک می‌کند تا احساس جوانی و زیبایی بیشتری داشته باشید.

در این میان متاسفانه در گذشته روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود داشت که تعداد کمی از آن‌ها مراجعان را راضی می‌کرد. با خبر خوب این است که در سال‌های اخیر، با پیشرفت علم و پیدایش شیوه‌های نوین، کاشت مو به سادگی و با بازدهی بسیار خوبی انجام می‌شود.

احتمالا سوالی که برای شما هم به وجود آمده این است که بهترین روش برای کاشت مو کدام است؟ تفاوت روش‌های مختلف با یکدیگر چیست و چگونه می‌توانیم یک کلینیک مطمئن را برای انجام عمل کاشت مو انتخاب کنیم؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوالات جواب دهیم و بهترین روش کاشت مو مناسب شما را معرفی کنیم.

منظور از بهترین روش کاشت مو چیست؟

واقعیت این است که بهترین روش کاشت مو برای همه افراد یکسان نیست. در واقع بهترین روش کاشت مو بر اساس شرایط حال حاضر موهای هر فرد تعیین می‌شود. بنابراین بهترین روش کاشت مو روشی است که بیشترین سازگاری را با نیازها و شرایط شما داشته باشد. به طور مثال اگر بیماری خاصی داشته باشید ممکن است برخی روش‌ها برای شما مناسب نباشد.

پیشنهاد ما این است که به جای واژه «بهترین» از واژه «مناسب‌ترین» استفاده کنیم. مناسب‌ترین روش کاشت مو روشی است که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد و کمترین میزان استرس را به شما وارد کند. در ادامه با معرفی روش‌های مختلف احتمالا می‌توانید روش مناسب خود را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

معرفی روش‌های کاشت مو

روش‌های مختلفی برای کاشت طبیعی مو وجود دارد. به طور کلی این روش‌ها به دو دسته همراه با عمل جراحی و بدون نیاز به عمل جراحی تقسیم می‌شوند. در ادامه درباره هر یک از آن‎ها بیشتر صحبت می‌کنیم:

روش کاشت موی نواری یا FUT (کاشت مو با عمل جراحی)

روش FUT برای کاشت مو

این روش یکی از قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین روش‌های کاشت مو است. در این روش پس از آنکه فرد را بیهوش یا بی‌حس می‌کنند، نواری از پوست پشت سر او (که به آن بانک مو هم گفته می‌شود) برمی‌دارند و  برای شست و شو و جداکردن گرافت­ها (قطعه­ای از بافت حاوی فولیکول­های مو برای کاشت) به یک اتاق خاص دیگر برده می‌شود. لازم به ذکر است که برش نواری پوست در این روش عملی تهاجمی است و با خونریزی همراه است. در ادامه این گرافت‌ها به قسمت‌های دریافت‌کننده (قسمت‌هایی بدون موی سر) با کمک میکروسکوپ پیوند داده می‌شود.

مزایا و برتری‌های روش FUT

در این روش کاشت مو نتایج کاملا طبیعی به دست می‌آید. همچنین کاشت مو با روش FUT مقرون به صرفه است. فرآیند عمل در این روش بسیار سریع است و در نتیجه بیمار و پزشک با خستگی کمتری مواجه خواهند بود.

FUT در مجموع مزایای زیر را دارد:

  • نتیجه عمل به این روش کاملا طبیعی است.
  • موهای کاشته شده امکان رشد دارند.
  • نسبت به سایر روش­‌ها بازده بیشتری دارد.
  • مقرون به صرفه‌­تر است.

معایب و محدودیت‌های روش FUT

با توجه به اینکه کاشت مو با این روش با کمک جراحی صورت می‌گیرد، امکان بروز عفونت برای بیمار وجود دارد. همچنین آثار زخم باقی مانده در قسمت برش خورده پوست (که به صورت نواری ایجاد می‌شود) نیاز به دوره نقاهت بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. علاوه بر آن احتمال کشیدگی پوست در قسمت گردن نیز وجود دارد.

به طور کلی معایب کاشت مو به روش FUT را می‌توان موارد زیر دانست:

  • برش‌­های انجام شده در پشت سر باعث به ­وجود آمدن زخم در پشت سر می‌­شوند.
  • تا چند ماه بعد از عمل، موهای سر دچار ریزش می­‌شوند.
  • در صورت عدم مراقبت در طول جراحی و پس از آن، پوست سر دچار التهاب و عفونت خواهد شد.
  • دوره نقاهت کاشت مو به روش FUT طولانی است.

کاشت مو به روش FIT (کاشت مو بدون عمل جراحی)

کاشت مو با انتقال واحد‌های فولیکولی (FUE) بدون عمل جراحی انجام می‌شود و در ایران آن‌ را با نام FIT می‌شناسیم. این روش زیرشاخه‌هایی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • روش FUE

با گذشت زمان و پیشرفت علم در عرصه کاشت مو، تکنولوژی کاشت مو روش FUE یا استخراج واحد فولیکولار روی کار آمد. در این روش مدرن بخشی از بانک موی فرد تراشیده می‌شود. سپس رشته های مو به صورت برش‌های دایره‌ای جداگانه بریده شده و به قسمت دریافت کننده پیوند داده می‌شود.

  • FIT

در این روش مثل FUE، فولیکول مو به صورت جداگانه از بانک مو استخراج و در قسمت دریافت کننده، پیوند داده می­شود.

  • Micro FIT

در روش Micro-FIT، جراح از ابزارهای بسیار ظریف و پیچیده­تری برای برداشت مو استفاده می­کند و ظاهر بهتر و عوارض کمتری نسبت به روش FIT دارد.

مزایا و برتری‌های روش FIT

برداشت دانه‌ای فولیکول مو این امکان را فراهم‌ می‌کند تا برای موهای اهداکننده علاوه بر ناحیه دائمی که در قسمت پشت سر قرار دارد بتوان از ریش هم استفاده کرد. این روش درد بسیار کمی پس از جراحی خواهد داشت. زخم‌های جراحی پس از کاشت مو با روش FIT بسیار کوچک‌ بوده و به ندرت دیده‌می‌شوند و تنها چند روز طول‌می‌کشد تا بهبود یابند. همچنین در این روش برداشت مو از نواحی اهداکننده‌ی متراکم سر انجام شده و توزیع و کاشت آنها در قسمت‌های بی‌موی سر صورت می‌گیرد تا طاسی به حداقل‌ برسد.

در نهایت مزایای کاشت مو به روش FIT شامل موارد زیر است:

  • این روش بدون نیازی به بی­‌هوشی کامل ندارد و فقط از بی‌­حسی موضعی استفاده می­‌شود.
  • دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است و زخم و جای بخیه باقی نمی‌­گذارد.
  • ظاهر موها کاملا طبیعی است.
  • پس از کاشت امکان رویش و رشد مجدد موها امکان‌­پذیر است.
  • حداکثر استفاده از گرافت­‌های مو در این روش صورت می‌­گیرد.

معایب و محدودیت‌های روش FIT

این روش کاشت مو محدود به تعداد گرافت‌هایی است که می‌توان آنها را در ظرف مدت یک روز برداشت و کاشت. بنابراین در برخی از موارد ممکن ‌است یک جلسه دو روزه با گرافت بسیار زیاد برنامه‌ریزی شود که زمان کاشت مو را کمی طولانی می‌کند.

بنابراین معایب روش FIT شامل موارد زیر است:

  • زمان جراحی به روش FIT طولانی است و باعث خستگی بیمار می­‌شود.
  • اگر موهای سر خیلی کوتاه باشد، در محل کاشت مو جای زخم دیده می­‌شود.
  • ممکن است به مدت چند روز محل کاشت مو، دردناک و متورم شود.
  • امکان خون‌ریزی شدید، عفونت و واکنش آلرژیک نسبت به مواد بی­‌حسی موضعی وجود دارد.

کاشت مو به روش SUT (روش غیر جراحی کاشت مو)

sut جدیدترین روش کاشت مو

در این روش کاشت مو به صورت خودکار توسط دستگاه‌های مخصوص کاشت مو انجام می‌شود و پزشک بر روی فرآیند کاشت مو نظارت می‌کند. بنابراین در روش(SUT) دیگر نیازی به تیغ جراحی و بیهوشی نیست و جای زخم‌ها دیگر باقی نمی‌مانند. همچنین این روش هیچ گونه عوارضی ندارد.

کاشت مو به روش SUT با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا ۱۴۰۰۰ هزار تار موی واقعی انجام می‌شود که این میزان ۳ برابر بیشتر از روش‌های قدیمی است.

مزایا و معایب روش SUT

همانطور که گفته شد در این روش هیچ گونه عمل جراحی انجام نمی شود و در نتیجه درد کاشت مو و خونریزی وجود نخواهد داشت و مشکلاتی مانند به جا ماندن جای زخم‌ها یا موارد اینچنینی وجود نخواهد داشت.

به علاوه با استفاده از این روش می توان به تراکمی بیش از سه برابر روش های رایج مثل کاشت مو به روش‌هایFIT  و FUT  دست یافت. همچنین با استفاده از روش SUT، در کمترین جلسات ممکن فرد به نتیجه دلخواه خود می‌رسد و خط رویش طبیعی خواهد داشت.

اگر بخواهیم توضیحات بالا را جمع‌بندی کنیم باید بگوییم مزایای روش SUT موارد زیر است:

  • این عمل بدون جراحی، خو‌نریزی و درد انجام می­‌شود.
  • به دلیل استفاده از دستگاه‌­های پیشرفته، برداشت فولیکول با دقت بسیار بیشتری نسبت به سایر روش‌­ها انجام می­‌شود.
  • هیچ‌­گونه زخمی در پوست سر ایجاد نمی­‌کند.
  • به فولیکول­‌های برداشت شده هیچ آسیبی نمی‌­رسد.

در مجموع می‌توان گفت که کاشت مو با استفاده از این روش بسیار دقیق و تمیز انجام می‌شود.  میزان هدر رفتن فولیکول های مو کمتر از ۱% است. همچنین می‌توان گفت که این روش معایب جدی برای مراجعه کنندگان به همراه ندارد.

کاشت مو به روش ترکیبی

گاهی اوقات به دلیل حجم بیشتر طاسی و کم مویی از روش‌ ترکیبی برای کاشت مو استفاده می‌شود. این روش درواقع ترکیب FIT و  FUTبا هم است. یعنی هم به صورت تک تک و هم به صورت نواری لایه‌ای از پشت سر برداشته شده و پیوند می‌شود. با استفاده از این روش می توان حدود ۱۳۰۰۰ گرافت را از بانک مو برداشت کرد.

مزایا و معایب روش ترکیبی

اگر کاشت موی ترکیبی به دست پزشک متخصص انجام شود هیچگونه عوارض خاصی را برای شما به همراه نخواهد داشت. اما در این روش ممکن است عوارض جانبی مانند خونریزی ناحیه‌ای که از آن نوار برداشته شده ، خارش ، درد و ورم وجود داشته باشد.

در نتیجه روش ترکیبی مزایای زیر را دارد:

  • مطمئن‌ترین و ارزان­‌ترین روش برای کاشت موی جلوی سر است.
  • کاشت مو به این روش زمان زیادی طول نمی­‌کشد.

کاشت مو به روش BHT (برداشت از بدن)

در این روش که به کاشت مو بدون بانک مو معروف است به جای استفاده از موی سر، از باقی نواحی بدن مانند سینه و کمر و ران برای کاشت مو استفاده می‌شود. این روش هم مزایا و معایب خاص خود را دارد. مزیت این روش این است که امکان کاشت مو را برای افرادی که محدودیت های بانک موی پشت سر داشته ولی موهای بدن آن ویژگی های لازم برای کاشته شدن در سر را دارند، فراهم کرده است.

با این حال باید توجه کنید که در این روش ممکن است ماندگاری در کاشت مو کم باشد و به همین دلیل پزشکان آن را کمتر توصیه می‌کنند. همچنین استخراج فلوکول موی بدن با استفاده از روش BHT سخت‌تر است. چراکه حالت موهای بدن نسبت به موی سر متفاوت است.

مقایسه روش‌های کاشت مو

حال که روش‌های مختلف کاشت مو را شناختیم، وقت آن رسیده که این تکنیک‌ها را کنار هم بگذاریم و با مقایسه‌ آن‌ها بتوانیم تصمیمات بهتری بگیریم. در ادامه با مشاهده جدول زیر می‌توانید روش‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

نام روش مدت زمان کاشت دوران نقاهت عوارض روش مزایا معایب
FIT جلسات دو روزه یا بیشتر  یک تا دو هفته ای زخم‌های میلیمتری درد بسیار کم پس از جراحی زمان کاشت موی طولانی
FUT سریع و در یک جلسه حداقل دو تا سه هفته زخم‌های بزرگ مقرون به صرفه امکان بروز عفونت و نقاهت طولانی
SUT سریع و در یک جلسه ندارد ندارد سه برابر تار موی بیشتر نسبت به سایر روش‌ها این روش معایب جدی به همراه ندارد
BHT چندین جلسه کاشت یک تا سه ماه اسکار، ورم و غیره مناسب برای کسانی که بانک موی سر محدودی دارند ماندگاری کمتر

 

بهترین روش کاشت مو در ایران

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله داده شد، به نظر می‌رسد که روش SUT به دلیل آنکه بدون عمل جراحی، خون‌ریزی و عوارض خاصی انجام می‌شود، یکی از مناسب‌ترین راه‌های پیش روی افراد برای کاشت مو است. در این روش می‌توان تا سه برابر روش‌های سنتی تار مو ایجاد کرد و علاوه بر همه این موارد، دوران نقاهتی وجود نخواهد داشت. یعنی افراد بدون نیاز به استراحت مطلق می‌توانند از فردای کاشت مو روال عادی زندگی خود را داشته باشند. با این حال همانطور که توضیح داده شد، مناسب‌ترین روش برای کاشت مو با توجه به شرایط شما فعلی بانک موی شما مشخص می‌شود. همچنین این روش یکی از بهترین تکنیک‌های کاشت مو با تراکم بالا به حساب می‌آید.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت موی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

بهترین روش کاشت مو برای خانم‌ها کدام است؟

بهترین روش کاشت مو برای زنان

زنان انتظارات متفاوتی از پیوند مو نسبت به مردان دارند. در مردان کاهش وسعت بخش کم پشت سر برای اکثر آن‌ها رضایت‌بخش است، در صورتی که زنان انتظار دارند مشکل آن‌ها به صورت کامل برطرف شود.

خانم‌هایی که موی ناحیه جلو، بالا و فرق سر آن‌ها کم پشت شده است، باید ناحیه مناسبی را به کمک متخصص برای کاشت مو انتخاب کنند. چراکه افزایش تراکم مو در همه بخش‌های پوست سر، بهترین انتخاب برای کسب نتیجه مناسب نیست. بانوانی که دچار ریزش موی گسترده هستند باید برای بازگرداندن خط رویش مو یا ناحیه‌ای که فرق سر خود را از آن‌جا باز می‌کنند، تمرکز کنند.

به طور کلی رایج ترین روش برای خانم‌ها برداشت یک نوار باریک از پشت سر هست که پس از برش و تقسیم پیاز مو، به نواحی مورد نظر انتقال پیدا کرده و سپس رشد می‌کند. روش نوار از پشت سر را میتوان جزو بهترین روش کاشت مو برای بانوان دانست.

هزینه روش‌های کاشت مو چه قدر است؟

هزینه کاشت مو برای هر یک از روش‌های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی می‌توان گفت که این مبلغ بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در برخی از کلینیک‌ها مثل کلینیک صدف، امکان پرداخت اقساط این مبلغ هم وجود دارد. معمولا شرایط پرداخت اقساط به این صورت است که شما باید در ابتدا مقداری (حدود ۵۰%) از هزینه کاشت مو را پرداخت کنید.

در ایران بیمه‌های مختلف با توجه به اینکه کاشت مو جزو خدمات زیبایی به حساب می‌آید، هزینه‌های مربوط به آن را برعهده نمی‌گیرند. مگر آنکه بیمه تکمیلی خاص با بند مربوط به عمل‌های زیبایی داشته باشید.

چرا کلینیک صدف برای کاشت مو انتخابی مناسب است؟

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت جزو بهترین و مطمئن ترین و مجهزترین کلینیک های  منتخب تهران است. در این مجموعه فرآیند کاشت مو در اتاق‌های کاملا VIP و مجهز انجام می‌شود. یعنی عمل کاشت مو در یک اتاق منحصر به فرد برای هر مراجعه کننده انجام می‌شود و همزمان چند عمل در جریان نیست. کلینیک صدف کاشت مو را با رعایت کامل اصول بهداشتی و استفاده از تجهیزات روز دنیا (دستگاه‌ها و روش نوین آمریکایی) انجام می‌دهد. هزینه‌‌ی کاشت مو در این کلینیک بسیار مقرون به صرفه و حتی در بسیاری موارد به صورت قسط بندی و شرایطی نیز امکان پذیر است.

این مجموعه با سابقه و تخصص ۱۵ساله در زمینه ی کاشت با موفق شده تا رضایت ۹۸% مراجعین خود را جلب کند. کلینیک صدف در طی ۴ سال گذشته حدود ۲ هزار عمل موفق داشته. همچنین کاشت مو در این مجموعه با ضمانتنامه بیمه ایران انجام می‌شود تا در صورت عدم رضایت بخشی از هزینه کاشت مو به شما بازپرداخت شود.

نکته قابل توجه دیگر این است که کلینیک صدف پاسخگویی ۲۴ ساعت و مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی (هم قبل از عمل و بعد از عمل) دارد و مراجعه‌کنندگان تا یک سال پس از انجام عمل پشتیبانی رایگان خواهند داشت.

کلینیک صدف آماده ارائه خدمات با استفاده از بهترین روش‌های کاشت مو در ایران است. همین حالا با کارشناسان این مجموعه برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

سوالات متداول

انواع روش‌های کاشت مو کدام است؟

به طور کلی کاشت مو با عمل جراحی و بدون عمل جراحی امکان پذیر است. روش FUT که یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌ها به شمار می‌رود به وسیله عمل جراحی پیاده‌سازی می‌شود. این روش مقرون به صرفه و نسبتا سریع‌ است اما احتمال بروز عوارض جانبی و عفونت را به همراه دارد و دوران نقاهت نسبتا بلندی دارد. کاشت مو بدون عمل جراحی نیز ممکن است که به آن روش FIT می‌گویند. این روش به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود. اما بهترین روش کاشت مو بدون جراحی SUT است. این روش با کمک دستگاه‌های مخصوص، در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هیچگونه خونریزی انجام می‌شود و دوران نقاهت ندارد.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

به طور کلی بهترین روش کاشت مو، روشی است که با توجه به شرایط شما مناسب‌ترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین لازم است برای تعیین مناسب‌ترین روش کاشت مو با پزشک متخصص مشورت کنید. اما با این وجود در مجموع می‌توان گفت که روش SUT با توجه به اینکه نیاز به عمل جراحی ندارد و در عین حال بیش از سه برابر بازدهی بیشتری نسبت به روش‌های سنتی دارد، یکی از بهترین راه‌های کاشت مو به حساب می‌آید. SUT نیاز به دوران نقاهت کاشت مو ندارد و افراد از فردای کاشت مو می‌توانند روال عادی زندگی خود را ادامه دهند.

بهترین مرکز کاشت مو کجاست؟

بسته به شهر و محل زندگی شما، کلینیک‌های متخصص بسیار خوبی را می‌توانید با کمی تحقیق و پرس و جو پیدا کنید. اما اگر در شهر تهران هستید، یکی از باسابقه‌ترین و بهترین مراکز کاشت مو، کلینیک صدف است. کلینیک صدف بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت دارد و میزان رضایت مشتری‌های این مجموعه بیش از ۹۸% است. این مجموعه با استفاده از کادر مجربی که بالای ۱۵ سال سابقه دارد تا به امروز به بیش از ۴۰ هزار نفر خدمت‌رسانی کرده است.

فرآیند کاشت مو در کلینیک صدف با استفاده از اتاق‌های کاملا VIP و مجهز انجام می‌شود و تمامی اصول بهداشتی در هنگام کاشت مو رعایت می‌شود.

هزینه کاشت موی سر چه قدر است؟

بسته به اینکه از چه روشی برای کاشت مو استفاده می‌شود، هزینه آن متفاوت خواهد بود. در ایران هزینه کاشت مو بین بین ۸ تا ۱۰ میلیون است. متاسفانه کاشت مو به دلیل آنکه جزو خدمات زیبایی به حساب می‌آید تحت پوشش بیمه نیست. با این وجود در کلینیک صدف امکان پرداخت این مبلغ به صورت اقساط نیز وجود دارد. در سال­های اخیر به دلیل امکانات مناسب کلینیک­های کاشت مو و وجود پزشکان و تیم­های حرفه­ای کاشت مو، بسیاری از متقاضیان خارجی هم برای کاشت مو به کشورمان می­آیند. داروهای بعد از کاشت مو نیز برای تقویت مو به این هزینه‌ها اضافه می‌شوند.

عوارض کاشت مو بعد از عمل چیست؟

روش‌های مختلف کاشت مو ممکن است عوارض متفاوتی را به دنبال داشته باشند. به طور مثال روش‌های FIT و FUT  علاوه بر آنکه در زمان کاشت مو کمی خون‌ریزی دارند، ممکن است گاهی دوران نقاهتشان کمی طولانی باشد. به علاوه، عفونت و ورم صورت و زیر چشم­ها می­تواند از دیگر عوارض کاشت مو با استفاده از این روش­ها باشد. اگر کاشت مو با استفاده از این روش به دست افراد غیرمتخصص انجام شود گاهی عوارض جانبی دیگری مانند نکروز پوست (دلمه­های سیاه رنگ بزرگی روی پوست) را نیز به دنبال دارد.

در این میان روش SUT بدون نیاز به عمل جراحی و توسط دستگا‌ه‌های مخصوص، در کمترین زمان ممکن انجام شده و عوارض جانبی خاصی را برای فرد مراجعه‌کننده به همراه ندارد.

۴ comments

لعیا ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲

سلام من دچار ریزش مو نیستم ولی موهای جلوی سرم خیلی کم پشت و نازکه طوریکه فرق سرم به نظرم بزرگه به نظرتون کاشت مو برای من مناسبه؟

Reply
کلینیک صدف ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

با سلام
هم باید آزمایشاتی انجام بدید تا دلیل کم پشتی موهاتون مشخص بشه هم باید موهای سرتون بررسی بشه که بهترین درمان براتون انتخاب بشه

Reply
بهمنشی ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵

به نظرتون بهترین روش کاشت مو برای کسایی که تراکم بالا و درصد موفقیت بالا میخوان چیه؟

Reply
کلینیک صدف ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

باسلام
با توجه به شرایط هر فرد بهترین روش میتونه متفاوت باشه. اگه قصد کاشت مو دارید میتونید با کلینیک صدف تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

Reply

Leave a Comment