شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
بهترین روش کاشت ابرو

بهترین روش کاشت ابرو در ایران و هرآنچه لازم است بدانید

یکی از عوامل زیبایی صورت داشتن ابروهای پرپشت است. مخصوصا در حال حاضر که ابروهای نازک و کم‌پشت دیگر محبوبیت خود را از دست داده‌اند. بنابراین بسیاری از افراد به ‌خصوص بانوان برای پرپشت کردن ابروهای خود یا پر کردن جای خالی موهای ریخته شده در ناحیه ابرو دست به راه‌کارهایی می‌زنند؛ از مداد کشیدن داخل ابرو گرفته تا انجام عمل‌های زیبایی مانند تاتو، هاشور و حتی کاشت ابرو.

تنها راه‌حل دائمی و بی‌خطر پرپشت کردن ابرو و مقابله با ریزش آن کاشت ابرو است. کاشت ابرو نسبت به تاتو و سایر روش‌های موقتی، ظاهر طبیعی‌تر و جوان‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد و حتی برخلاف تاتو هیچ‌گونه عوارض جانبی یا خطری را به همراه ندارد. دائمی بودن کاشت ابرو به این معناست که تا پایان عمر ابروهای کاشته شده رشد می‌کنند و دیگر نیاز به ترمیم کاشت ابرو یا پیوند دوباره نیست.

آیا با روش‌های کاشت ابرو آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟ ما در این مقاله به بررسی روش‌های مختلف کاشت ابرو و معرفی بهترین روش آن می‌پردازیم. پس برای آشنایی با بهترین روش پیوند ابرو در ایران و جهان با ما همراه باشید.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که از آن برای پوشش دادن جاهای خالی موهای ریخته شده در ناحیه ابرو استفاده می‌شود. این عمل با انتقال گرافت‌های مو از بانک موی سر به ناحیه موردنظر انجام می‌شود. کاشت ابرو دائمی باعث می‌شود موهای کاشته شده دقیقا مانند ابروهای دائمی انسان تا پایان عمر به رشد خود ادامه دهند.

چه کسانی برای کاشت ابرو مناسب هستند؟

در حالت کلی کاشت ابرو برای تمام کسانی که از کم‌پشتی و نازکی ابروهای خود ناراحت هستند، مناسب است. بعضی از این افراد عبارتند از:

  • افرادی که به طور مادرزادی موهای کم‌پشت و نازکی دارند.
  • افرادی که در اثر بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های روحی، خود ایمنی، ریزش موی سکه‌ای، اختلالات هورمونی یا حوادث مختلف مانند سوختگی، جای بخیه و زخم دچار ریزش ابرو شده‌اند.
  • افرادی که از طرح تاتوی ابرویشان راضی نیستند یا از آن خسته شده‌اند.
  • افرادی که مدل ابروهایشان را دوست ندارند.

چه افرادی نباید کاشت ابرو انجام دهند؟

کاشت ابرو طبیعی نیاز به بانک مو دارد. بنابراین اگر شخصی بانک موی مناسبی در سر خود نداشته باشد یا تمام موهایش سفید شده باشد، نمی‌تواند کاشت ابرو انجام دهد. وجود بعضی بیماری‌ها در فرد مانع انجام کاشت ابرو می‌شود. این بیماری‌ها عبارتند از:

  • آلوپسی آره‌تا
  • تریکوتیلومانیا
  • قند و فشار خون
  • بیماری‌های قلبی
  • نارسایی کبد و کلیه
  • بیماری‌هایی با داروهای خاص که منجر به ریزش مو و ابرو می‌شوند.

کاشت ابرو

کاشت ابرو به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

کاشت ابرو طبیعی در سه مرحله انجام می‌شود. کاشت ابرو در تمام روش‌ها تقریبا مشابه یکدیگر است. مراحل کلی کاشت ابرو به شرح زیر است:

  • مرحله اول) طراحی ابرو: متخصص کاشت ابرو با استفاده از هنر و مهارت خود و حتی با کمک ابزارهای خاص مدل کلی ابروهای متقاضی را مطابق با سلیقه خود فرد ترسیم می‌کند.
  • مرحله دوم) برداشت گرافت‌ها: موهای اهداکننده برای کاشت ابرو از بانک موی فرد که در پشت سرش قرار دارد، برداشت شده و سپس در زیر میکروسکوپ آماده‌سازی می‌شوند.
  • مرحله سوم) در آخرین مرحله گرافت‌های برداشت شده در ناحیه طراحی شده با توجه به خواب ابرو و با زاویه مناسب برای خروج از پوست کاشته می‌شوند. هر ابرو تقریبا به ۱۵۰ تا ۴۰۰ گرفت برای کاشت نیاز دارد.

تمام مراحل کاشت ابرو حدود چهار تا هفت ساعت ممکن است طول بکشد. معمولا کاشت ابرو در روش‌های مختلف تنها در مرحله برداشت گرافت با یکدیگر متفاوتند. با توجه به شرایط عمومی فرد و انتظار او از نتیجه عمل هر کدام از این روش‌ها می‌تواند مناسب باشد.

 

روش FUT

روش FUT قدیمی‌ترین روش کاشت ابرو است. در این روش برداشت فولیکول به صورت نواری انجام می‌شود. پزشک بعد از برداشت نواری بافت برداشت شده را در زیر میکروسکوپ به واحدهای فولیکولی تبدیل می‌کند. مرحله آماده‌سازی فولیکول‌ها نیازمند دقت و مهارت بالایی است؛ چرا که هرگونه اشتباهی باعث آسیب رسیدن به ساختار اصلی گرفت خواهد شد. کاشت گرفت‌ها در روش FUT با استفاده از سوزن‌های مخصوصی به قطر تقریبا یک میلی‌متر انجام می‌شود و گرفت‌ها در ناحیه ابرو با زاویه روش مناسب قرار می‌گیرند.

مزایای کاشت ابرو به روش FUT

  • امکان انتقال تعداد زیادی گرفت مو
  • به حداقل رسیدن صدمه دیدن گرفت‌ها

معایب کاشت ابرو به روش FUT

روش FUE

با پیشرفت در زمینه کاشت ابرو ایرادات روش FUT رفع و روش FUE اختراع شد. نحوه برداشت گرفت در روش FUE کاملا متفاوت از روش قبلی و با عوارض کمتر است. برداشت فولیکول‌های مو در روش FUE با استفاده از ابزارهای دقیق با قطر کمتر از یک میلی‌متر از پوست سر انجام می‌شود. سایر مراحل آماده‌سازی و کاشت فولیکول‌ها مانند روش FUT است.

مزایا کاشت ابرو به روش FUE

معایب کاشت ابرو به روش FUE

روش SUT

کاشت ابرو به روش SUT مانند روش FUE انجام می‌شود. فقط در این روش از ابزارهای به‌روز و پیشرفته برای تمام مراحل کاشت شامل برداشت، آماده‌سازی و کاشت فولیکول‌ها انجام می‌شود.

مزایای کاشت ابرو به روش SUT

  • نتیجه کاملا طبیعی
  • بدون درد، خونریزی و بخیه
  • عدم نیاز به کوتاهی و تراشیدن مو

معایب کاشت مو به روش SUT

این روش تمام عوارض و معایب روش‌های FUT و FUE را برطرف کرده است و عوارض یا مشکلاتی به همراه ندارد.

بهترین روش کاشت ابرو

کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟

بهترین روش کاشت ابرو برای شما با توجه به شرایط عمومی بدن و انتظار شما از عمل توسط مشاور و متخصص کاشت ابرو انتخاب می‌شود. اما جدیدترین روش پیوند ابرو SUT است. در این روش به دلیل استفاده از ابزارهای حساس و مدرن عوارض و خطرات کاشت ابرو به حداقل رسیده است. کاشت ابرو به روش SUT نتیجه‌ای کاملا طبیعی با رشد دائمی برای ابروهای شما به دنبال دارد. از این رو این روش به عنوان بهترین روش پیوند مو شناخته می‌شود.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت ابروی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

آیا کاشت ابرو عوارض خاصی دارد؟

کاشت ابرو اگر توسط پزشک بی‌تجربه و بدون رعایت کامل استانداردها و با استفاده از مواد و وسایل بی‌کیفیت انجام شود، عوارض زیر را به همراه خواهد داشت:

  • عفونت
  • تورم و کبودی در ناحیه چشم و ابرو
  • خونریزی
  • آسیب عصبی
  • ماندن جای زخم
  • قرینه نبودن ابروها
  • رشد موها در جهت‌های نامناسب

دوران نقاهت کاشت ابرو چقدر است؟

وجود تورم و کبودی در اطراف چشم در روزهای ابتدایی کاشت ابرو طبیعی است. در روش‌های SUT و FUE معمولا از روز پنجم به بعد دیگر هیچ اثری از عوارض کاشت ابرو دیده نمی‌شود اما روش FUT به دلیل جراحی شدن بانک مو دوره نقاهت طولانی‌تری نسبت به دو روش دیگر دارد. موهای کاشته شده بعد از سه تا چهار هفته اصطلاحا به خواب رفته و شروع به ریزش می‌کنند. بعد از گذشت سه تا چهار ماه رشد موها از سر گرفته می‌شود؛ به طوری که در ماه ششم ۵۰ تا ۶۰ درصد نتیجه نهایی قابل مشاهده است. نتیجه کامل کاشت ابرو معمولا در ماه دوازدهم دیده می‌شود.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو مطابق با تعرفه وزارت بهداشت و براساس تعداد گرافت‌های کاشته شده محاسبه می‌شود. از آن‌جایی که کاشت ابرو یک عمل زیبایی روی صورت افراد است، از حساسیت بالایی برخوردار است. تجربه، دقت، مهارت و هنر متخصص در طراحی، زاویه‌دهی و تنظیم خواب ابرو از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه است. انجام کاشت ابرو به روش‌های مختلف با هزینه آن چندان مرتبط نیست. با این تفاسیر هزینه کاشت ابرو در کلینیک صدف از ۸ تا ۱۰ میلیون تومان متفاوت است.

 

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای کاشت ابرو است؟

کلینیک صدف یکی از بزرگترین و مطمئن‌ترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران است. این کلینیک مجوز رسمی از وزارت بهداشت دارد. تمام مراحل برداشت و کاشت مو در اتاق‌های VIP مجهز به امکانات روز دنیا و با رعایت کامل استانداردهای بهداشتی انجام می‌شود. تیم پزشکی کلینیک صدف از باتجربه‌ترین و ماهرترین اساتید دانشگاه‌های ایران و امارات با بیش از ۱۵ سال سابقه کاری تشکیل شده‌است. کلینیک صدف با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در حوزه کاشت ابرو و مو به بیش از ۴۰هزار مشتری ارائه خدمت کرده و رضایت ۹۸ درصد آنان را به دست آورده ‌است.

تمام خدمات کاشت ابرو  مردانه و زنانه در کلینیک صدف با ارائه ضمانت‌نامه ایران انجام می‌شود. طبق این ضمانت‌نامه بیمه ایران تعهد می‌دهد که اگر بیش از ۵۰ درصد موهای کاشته شده در اثر خطای کلینیک ریخته شود، ۵۰ درصد هزینه را به مشتری برگرداند. مشاوره تلفنی و آنلاین کلینیک صدف شما را در انتخاب بهترین روش پیوند ابرو انتخاب کرده و بعد از عمل ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نکات مهم بعد از کاشت ابرو طبیعی

کلام آخر

کاشت ابرو یک راه‌حل دائمی با نتیجه‌ای کاملا طبیعی برای پر پشت کردن ابرو است. پرپشت شدن ابرو می‌تواند زیبایی چهره و اعتمادبه‌نفس را دوچندان کند. ما در این مقاله به بررسی روش‌های مختلف کاشت ابرو اشاره کردیم و با بررسی مزایا و معایب هرکدام عنوان بهترین روش کاشت ابرو را به SUT اختصاص دادیم. البته بهترین روش پیوند ابرو ممکن است با توجه به شرایط بدن هرکس و انتظار او از نتیجه عمل متفاوت باشد. شما کدام روش را ترجیح می‌دهید؟

سوالات متداول

از کجا بدانم ابروهایم بعد از کاشت ابرو به چه شکل خواهند شد؟

بسیاری از مردان و زنان موقع کاشت ابرو عکس‌هایی از دوره جوانی خود یا مدل‌ها و بازیگران معروف آورده و می‌خواهند ابروهای خود را به شکل آن‌ها درآورند. پزشک با توجه به سلیقه مشتری طرح ابرو را روی صورت او ترسیم کرده و طرح نهایی توسط شخص تایید می‌شود. در صورت عدم قرینگی یا فرم بد ابروها کلینیک صدف بعد از تکمیل پروسه رشد ابروها، درصورت نیاز امکان کاشت مجدد را برای مشتری فراهم می‌کند.

آیا در طول کاشت باید بی‌هوش باشم؟

در روش‌های قدیمی مانند FUT برای انجام کاشت ابرو از بی‌هوشی استفاده می‌کنند. در روش‌های جدید یعنی FUE و SUT از بی‌حسی موضعی برای ناحیه ابرو و بانک مو استفاده می‌شود. بنابراین روش‌های جدید عوارض ناشی از خطرات بی‌هوشی در FUT را ندارد.

پیوند ابرو در روش‌های مختلف چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی پیوند ابرو به روش‌های مختلف‌ حدودا چهار تا پنج ساعت به طول می‌انجامد. تقریبا نیمی از این زمان به برداشت فولیکول‌ها و نیم دیگر به کاشت فولیکول‌ها اختصاص داده می‌شود. در مواردی که پیوند ابرو به بیشتر از ۵۰۰ فولیکول نیاز داشته باشد، این زمان تا ۶ ساعت هم ممکن است طول بکشد.

نتیجه کاشت ابرو چقدر ماندگار است؟

موهایی که از کاشت فولیکول‌های مو در ابرو می‌رویند، دائمی هستند و دقیقا مانند موهای سر تا پایان عمر به رشد خود ادامه می‌دهد. طول موهای کاشته شده ممکن است از ابروهای طبیعی فرد بلندتر شود. بنابراین لازم است کوتاه و اصلاح شوند.

فولیکول‌های لازم برای کاشت ابرو از کجا تامین می‌شوند؟

معمولا فولیکول‌های لازم برای کاشت ابرو از پشت سر یا پشت گردن برداشته می‌شوند. در روش FUT برای برداشت باید ناحیه بانک مو تراشیده شود. اگر موهای بلندی دارید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها نوار تراشیده شده بپوشانید. در روش‌های FUE و SUT نیازی به تراشیدن بانک مو نیست.

 

Leave a Comment