شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک بالا یا جراحی پلک بالا چیست؟

بیشتر افراد با افزایش سن در پلک‌های بالایی خود احساس سنگینی می‌کنند. این امر ممکن است به علت پایین آمدن ابرو، ایجاد پوست‌های اضافه در پلک بالا یا هردو اتفاق بیفتد. لیفت پلک با لیفت ابرو که باعث بالارفتن ابرو می‌شود، کاملاً متفاوت است. البته در بعضی از موارد برای زیباتر کردن چهره هر دو روش را باهم انجام می‌دهند. جراحی پلک بالا درمیان پنج عمل زیبایی برتر در سال ۲۰۱۶ رتبه چهارم را دارد. از هر پنج زن در کره یک نفر جراحی زیبایی پلک انجام داده است. دلایل افتادگی پلک بالا چیست و بلفاروپلاستی تا چه اندازه می‌تواند در از بین بردن آن مؤثر باشد؟ در این مقاله به بررسی کامل بلفاروپلاستی پلک بالا می‌پردازیم و مزایا، عوارض و مراحل آن را برایتان شرح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

دلایل افتادگی پلک بالا چیست؟

افتادگی پلک بالا ممکن است مادرزادی یا اکتسابی باشد. از جمله دلایل اکتسابی افتادگی پلک ابرو می‌توان به ضعف عضله پلک بالا، ضعف تاندون چشمی، درگیری‌های عصبی در پلک بالا و افتادگی پلکی مکانیکی اشاره کرد. رایج‌ترین علت افتادگی پلک بالا نازک شدن عضله پلک است که معمولاً با بالارفتن سن اتفاق می‌افتد.

استفاده از لنزهای چشمی، مالش بیش از حد چشم‌ها، حاملگی، انجام جراحی چشم، بروز التهاب‌های چشمی و غیره می‌تواند باعث ضعیف شدن عضله پلک بالا شود.

بلفاروپلاستی پلک بالا تا چه حد افتادگی را از بین میبرد؟

بلفاروپلاستی پلک بالا یک عمل نه چندان سنگین برای جوان‌سازی و زیباتر کردن چشم‌هاست. با کمک این عمل می‌توانید افتادگی پلک‌های بالای خود را که چه در اثر افزایش سن چه سایر دلایل ایجاد شده است، از بین ببرید. با گذشت چند ماه از بلفاروپلاستی، ورم پلک‌ها از بین می‌رود و می‌توانید نتیجه آن را به وضوح ببینید. فقط کافی است در این مدت به خوبی از پلک‌ها مراقبت کنید و مانع برخورد مستقیم نور خورشید به آن‌ها شوید.

قبل از عمل حتماً با پزشک خود در مورد نتایج مورد انتظارتان صحبت کنید. چرا که گاهی اوقات انتظار فرد از نتیجه عمل واقع‌بینانه نیست. در این موارد معمولاً پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد تا در کنار بلفاروپلاستی پلک بالا، عمل‌های زیبایی دیگری که به جذاب‌تر شدن چهره‌تان کمک می‌کند،‌ انجام دهید.

چه کسانی برای بلفاروپلاستی پلک بالا کاندید مناسبی هستند؟

تمام مردان و زنانی که در اثر افتادگی پلک بالا چشمانشان به‌طور کامل باز نمی‌شود و ناحیه دیدشان محدود شده است، می‌توانند برای رفع مشکل خود نسبت به بلفاروپلاستی پلک بالا اقدام کنند. برداشتن پوست‌های اضافی از پلک بالا علاوه بر زیباتر کردن چشم‌ها، بینایی را هم بهبود می‌بخشد.

سلامت کامل جسمانی شرط لازم برای انجام بلفاروپلاستی پلک بالا است. مثلاً بیماران مبتلا به گلوکوما (آب سیاه) یا خشکی چشم کاندید مناسبی برای این عمل نیستند.

قبل از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چه اقداماتی باید انجام داد؟

رعایت دقیق دستورالعمل‌های زیر به شما کمک می‌کند تا عمل راحت‌تری داشته باشید و به نتیجه مناسبی برسید:

  • برای بررسی سلامت جسمانی و معاینات پزشکی لازم، حتماً به پزشک مراجعه کنید.
  • دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، داروهای ضدالتهابی، مکمل‌های گیاهی و ویتامین E خودداری کنید.
  • مصرف منظم و روزانه مولتی‌ویتامین قبل از عمل توصیه می‌شود.
  • دو هفته قبل از جراحی از استعمال دخانیات بپرهیزید. نیکوتین و دود تنباکو بهبود را به تأخیر می‌اندازد و باعث ایجاد زخم‌های بیشتر می‌شود.
  • دو هفته قبل از جراحی زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید. بدین منظور می‌توانید از ضدآفتاب‌هایی با SPF 30 یا ۵۰ استفاده کنید.
  • شب قبل از عمل بعد از نیمه شب از خوردن مواد خوراکی و حتی نوشیدن آب خودداری کنید.
  • روز عمل از هیچ‌گونه وسایل آرایشی برای صورت و چشم‌ها و حتی لنز استفاده نکنید.
  • یک نفر را برای همراهی انتخاب کنید تا از شب قبل عمل تا بعد از عمل کنارتان باشد.

مراحل عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه است؟

در وهله اول پزشک با بررسی ساختار عضلانی صورت، ساختار استخوان‌ها و تقارن ابرو تصمیم می‌گیرد که چه مقدار پوست، عضله یا چربی از پلک بالایی را از بین ببرد. بدین منظور او علامت‌گذاری‌های لازم را روی صورت انجام می‌دهد. معمولاً برای انجام بلفاروپلاستی پلک بالا از بی‌حسی موضعی برای راحتی بیمار استفاده می‌شود.

مراحل عمل بلفاروپلاستی

در مرحله دوم جراح برش‌های لازم را داخل چین‌های طبیعی پلک بالایی ایجاد می‌کند. این کار ممکن است با ابزارهای جراحی مانند قیچی جراحی، دستگاه‌های برش‌دهنده رادیوفرکانسی و حتی لیزرهای برش‌دهنده انجام شود. در بیمارانی که خشکی چشم دارند، بافت کمتری برداشته می‌شود تا از قرار گرفتن بیشتر چشم در معرض هوا جلوگیری شده و علائم بدتر نشود.

 

مرحله آخر بخیه زدن برش‌هاست. بخیه‌ها در چین‌های پلک‌های بالایی زده می‌شوند و همین باعث می‌شود که قابل مشاهده نباشند. بنابراین بعد از طی کردن دوران نقاهت جای هیچ زخمی قابل تشخیص نیست. بعد از بخیه جراح ممکن است با استفاده از لیزر، سطح پوست و چین و چروک‌های ناحیه پلک و ابرو را صاف کرده و بهبود بخشد.

 

مراقبت از بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه است؟

مراقبت از چشم و پلک‌ها بعد از عمل بسیار مهم است. موارد زیر برای مراقبت از بلفاروپلاستی پلک بالا توصیه می‌شود:

  • تا ۴۸ ساعت بعد از عمل از کمپرس سرد برای کاهش تورم چشم‌ها و گونه‌ها استفاده کنید.
  • هنگام خواب سر خود را بالاتر قرار دهید تا تورم به حداقل برسد.
  • تا دو یا سه هفته بعد از عمل از لنز استفاده نکنید.
  • تا سه هفته بعد از عمل از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین پرهیز کنید. البته سه روز بعد از عمل می‌توانید ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی آرام را در برنامه خود قرار دهید.
  • به مدت ۶ هفته بعد از بلفاروپلاستی پلک بالا در معرض نور خورشید قرار نگیرید. توصیه می‌شود از عینک‌های آفتابی بزرگ و کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.
  • هفت تا ده روز بعد از عمل از هیچ وسیله آرایشی استفاده نکنید.

آیا بلفاروپلاستی پلک بالا عوارض دارد؟

در مقاله‌ای از سایت plasticsurgery عوارض بلفاروپلاستی از نکات بسیار مهمی بیان شده که قبل از عمل باید از آن آگاه باشید. در طی یک یا دو هفته اول بعد از جراحی پلک بالا، ممکن است چشم‌ها دچار تورم و کبودی شود. احساس سفتی غیرمعمول و درد در پلک‌ها از دیگر عوارضی است که فرد در روزهای ابتدایی ممکن است به آن‌ها دچار شود. دیگر خطرات احتمالی بلفاروپلاستی پلک بالا عبارتند از:

  • عفونت و خونریزی
  • خشکی و سوزش چشم
  • اسکار و زخم‌ها
  • تغییر رنگ پوست
  • تاری یا کاهش بینایی موقت
  • عدم تقارن پلک‌ها

مهم‌ترین مسئله‌ای که در بلفاروپلاستی پلک بالا باید به آن توجه شود، برداشتن بیش از حد پوست پلک است. در این صورت مشکلاتی مانند خشک شدن چشم و آسیب به قرنیه محتمل است.

هزینه بلفاروپلاستی پلک بالا چقدر است؟

هزینه عمل بلفاروپلاستی معمولاً تحت تأثیر عوامل مختلفی است. پیچیدگی عمل، مهارت پزشک و مدت زمانی که صرف عمل می‌شود، در تعیین هزینه نهایی مؤثر است. در کلینیک صدف هزینه بلفاروپلاستی پلک‌های بالا بین چهار تا هشت میلیون تومان تعیین می‌شود.

چرا کلینیک صدف برای بلفاروپلاستی پلک بالا مناسب است؟

دو نکته مهم در رسیدن به نتیجه دلخواه در بلفاروپلاستی پلک بالا استفاده از روش‌ها و تجهیزات به‌روز و مهارت پزشک است. کلینیک صدف با ۱۰ سال سابقه کاری در زمینه فعالیت‌های تخصصی پوست و مو بهترین جراحان را فراهم آورده است. جراحی بلفاروپلاستی در کلینیک صدف با متد کانادایی انجام شده و به هیچ عنوان از چاقو برای برش یا برداشت پوست و چربی اضافه استفاده نمی‌شود.

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشتی، از مطمئن‌ترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در تهران و ایران است. مشاوره‌های رایگان قبل و بعد از بلفاروپلاستی در کلینیک صدف توسط تیم مشاوره به صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شود. شما می‌توانید در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز با تماس با مشاوران صدف سؤالات خود را مطرح کرده و از آن‌ها بخواهید شما را در رسیدن به نتیجه دلخواه یاری کنند.

کلام آخر

اگر احساس می‌کنید چشمان شما همیشه خسته به نظر می‌رسد، ممکن است دلیل آن افتادگی پلک بالا باشد. سنگین و آویزان شدن پلک بالا ممکن است جذابیت و شادابی چهره را بگیرد و حتی مشکلاتی در ارتباط با بینایی فرد به وجود آورد. بلفاروپلاستی پلک بالا با ایجاد برش‌هایی در پلک بالا شادابی و جوانی را برای چشمان شما به ارمغان می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد جراحی پلک بالا با ما تماس بگیرید.

جراحی پلک

سؤالات متداول

چگونه می‌توانم یک جراح یا کلینیک خوب برای بلفاروپلاستی پلک بالا پیدا کنم؟

در بخشی از مقاله ای از سایت americanboardcosmeticsurgery  درباره اهمیت انتخاب جراح خوب صحبت شده است. در انتخاب کلینیک مناسب باید به مجوز رسمی آن از وزارت بهداشت توجه کنید. سعی کنید پزشکی را برای خود انتخاب کنید که جراحی پلک بالا را به خوبی آموزش دیده باشد و دارای گواهی‌نامه رسمی برای این عمل زیبایی باشد. همچنین برای اطمینان از مهارت جراح می‌توانید در جلسات مشاوره از او بخواهید تا عکس‌های عمل‌های قبلی خود را به شما نشان دهد.

دوران نقاهت بعد از بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه است؟

به‌طور معمول بیماران ممکن است به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز در اطراف چشم‌های خود کبودی و تورم خفیف داشته باشند. با استفاده از کمپرس سرد می‌توانید تورم را کاهش دهید. از بین رفتن کامل تورم به شرایط جسمی فرد بستگی دارد. در بعضی از افراد حتی ممکن است تورم تا ۶ ماه بعد از عمل هم کاملاً از بین نرود.

نتایج بلفاروپلاستی پلک بالا تا چه مدت ماندگار است؟

نتایج بلفاروپلاستی معمولاً بلند مدت است. بیشتر افراد تنها یک بار در عمر خود می‌توانند بلفاروپلاستی پلک بالا انجام دهند. البته با افزایش سن ابروها پایین می‌آیند و ممکن است دوباره پوست اضافی در پلک بالایی ظاهر شود. معمولاً در این حالت بلفاروپلاستی پلک بالا قابل انجام نیست و از لیفت ابرو استفاده می‌شود.

چگونه می‌توانم نتیجه بلفاروپلاستی پلک بالا را ماندگارتر کنم؟

با داشتن سبک زندگی سالم و عادت‌های خوب می‌توانید از پوست و نتایج عمل خود مراقبت کنید. علاوه بر بلفاروپلاستی پلک بالا می‌توانید با برداشتن کیسه‌های پف‌کرده زیر چشم چهره خود را جذاب‌تر و جوان‌تر سازید. استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب به ماندگاری بیشتر نتیجه عملتان کمک می‌کند. همچنین سیگار نکشیدن و ترک عادت‌های بد تأثیر چشم‌گیری در جذاب ماندن چهره‌تان خواهد داشت.

بعد از بلفاروپلاستی پلک بالا چه فعالیت‌هایی را می‌توانم انجام دهم؟

سه تا پنج روز بعد از جراحی فعالیت‌هایی که فشار خون شما را بالا می‌برد، را به حداقل برسانید. به عنوان مثال از خم شدن، بلند کردن وسایل سنگین و ورزش‌های سخت بپرهیزید. به مدت دو تا سه هفته بعد از عمل فعالیت‌های سنگین را کاملاً کنار بگذارید. مطالعه یا تماشای تلویزیون را حداقل سه روز بعد از عمل ترک کنید. بعد از دو هفته می‌توانید به سر کار خود برگردید.

Leave a Comment